2015-09-22, 18:44
Medlem
ME077s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PeoFallmo
Och var i ladan var det?

Det är så många som säger sig tro att den hängdes i ladan, men var?
De som eventuellt vet detta har tyvärr inte skrivit i tråden. Men ladubyggnaden (mjölkrum inkluderat) är ju rätt lång, och innehåller flera dörrar och utrymmen.
2015-09-22, 18:48
Medlem
rotesaus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FritzDaCat
Det kan jag inte tänka mig att det gör. Där var de ju väntade. "Dök upp", låter som att det var en överraskning. Det kan ha handlat om närvaron i "verkstaden" (inne i ladan på Martorp, i såna fall) som mamman nämnde och kan även ha varit mötet med MP på fredagseftermiddagen om polisen formulerat sig illa.

I sådana fall har han mer formulerat sig på ett högst frustrerande vis (för en icke inbegripen) men det går mycket väl att detaljera ordet "lada" även till en specifik byggnad på Martorp, om det var det Johansson hade i huvudet när han svarade..

Det där med att släppa info mellan raderna verkar då mer och mer vara nästan brukligt i gänget som är insatta i fallet. Fredman, åklagare Olsson och även Johansson?
2015-09-22, 18:49
Medlem
PeoFallmos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ME077
De som eventuellt vet detta har tyvärr inte skrivit i tråden. Men ladubyggnaden (mjölkrum inkluderat) är ju rätt lång, och innehåller flera dörrar och utrymmen.

Ja det finns ju ingen synbar anledning för LH att gå över gatan.
Men ska det hängas in en nyckel där får vi, här på forumet, i alla fall in henne i ladan.
Hade varit intressant att veta var då logiken kunde spela in hur hon gick dit.
2015-09-22, 18:50
Medlem
Citat:
Exakt var i ladan skulle,om det ens är så, nyckeln ha hängt?
Ladan är stor?

Nyckelhistorien verkar ha kommit för att stanna.
Inget är väl omöjligt men skulle caféägarinnan verkligen låta nyckeln hänga på en krok i ladan med tanke på försäkringen. Hon skulle väl inte få ut ett korvöre vid inbrott, stöld och skadegörelse i caféet. Försäkringsbolaget skulle nog åberopa (grov) oaktsamhet.
2015-09-22, 18:57
Medlem
PeoFallmos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MAJSY
Nyckelhistorien verkar ha kommit för att stanna.
Inget är väl omöjligt men skulle caféägarinnan verkligen låta nyckeln hänga på en krok i ladan med tanke på försäkringen. Hon skulle väl inte få ut ett korvöre vid inbrott, stöld och skadegörelse i caféet. Försäkringsbolaget skulle nog åberopa (grov) oaktsamhet.

Nej jag undrar om det verkligen är en korrekt uppgift.
2015-09-22, 19:02
Medlem
XeniaOnatopps avatar
Citat:
Det underlättar onekligen logistiken.
2015-09-22, 19:03
Medlem
katws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gaylordfucker
Förslagsvis där handsken hittades

Fast handsken hittades "mitt på golvet" enligt AJ. Skulle hon hissat upp nyckeln i taket?
2015-09-22, 19:05
Medlem
PeoFallmos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av XeniaOnatopp
Det underlättar onekligen logistiken.

Det gör det förvisso, men ändå, jag får inte riktigt in det i "mitt" scenario, men å andra sidan är det ju inget som säger att det är det rätta.
2015-09-22, 19:06
Medlem
katws avatar
Citat:

Den är inte korrekt. Den har levt med sedan första veckan då någon gjorde så på sitt jobb alternativt kände någon som gjorde så. Så skapas en trådsanning.
2015-09-22, 19:06
Medlem
Citat:

Nej, det är inte korrekt. Ägarinnan var tvungen att komma för att öppna cafét för Lisas pappa när han ringde henne. Om nyckeln hade hängt på en krok i ladan så hade hon kunnat berätta det för honom utan att åka dit själv.
2015-09-22, 19:07
Medlem
PeoFallmos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av katw
Fast handsken hittades "mitt på golvet" enligt AJ. Skulle hon hissat upp nyckeln i taket?

Är det på golvet vid porten rakt över från där hon hade parkerat eller är det längre mot mjölkrummet?
2015-09-22, 19:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Jag ser faktiskt den möjligheten som intressant då jag inte kan se något annat rimligt skäl till att offret frivilligt skulle ta sig till ladan, om hon nu gjorde det. Än så länge är det dock en skröna. Jag tycker bara att det är märkligt att offret skulle gå till ladan för att hänga en nyckel när hon kunde köra mopeden dit för att sedan köra direkt hem, det gör att jag känner mig osäker på hypotesen.

Att AJ skulle upplåta ladan till LS för nyckelhantering är inte långsökt då LS är AJ:s hyresgäst, dessutom så verkar de känna varandra rätt så bra.

Håller med, samtidigt, varför sätta tändningsnyckeln i tändningen och sen gå och lämna nyckeln i ladan?
Mer troligt att någon av de andra anställda tar med sig nyckeln hem än att den läggs i en lada.
Finns nog fler än en nyckel också...

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in