Citat:
Ursprungligen postat av
ZlatanMania
Ja? Hur menar du nu?
Att det faktiskt finns en del Elfsborgare som hellre ser blåvitt vinna än AIK. Att Elfsborgares förakt mot Blåvitt är överdrivet och främst är koncentrerat till klacken.
Citat:
Som utomstående upplever jag det som att ni Elfsborgare tycker det är extra skönt att trycka dit Blåvitt och målar upp mötena som "derbyn" medan Blåvitt i sin tur inte hyser så värst mycket rivalitetskänslor mot er. Som ett enkelriktat förakt som uppstått i brist på riktiga lokalkonkurrenter.
Så är det ju till stor del. Det är givetvis matcherna mot blåvit som är säsongens viktigaste att vinna(på förhand), inget konstigt med det. Det är en sportslig och supportermässig storklubb, nära geografiskt samt att det bor en del blåvita fans i Borås. Såklart att vi vill trycka dit just dom mer än något annat lag.
Sen skiljer sig kanske min egen definition av hat, förakt och rivalitet från vissa andras. AIK-Djurgården är allt det där, Stockholm-Göteborg också till stor del, Elfsborg-Göteborg är det inte. Tyvärr får jag säga, för det vore roligt med riktig rivalitet.