2015-09-22, 00:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrOrdonnee
Tabellen
Göteborg, 53 poäng
Norrköping, 51 poäng
AIK, 51 poäng
Elfsborg, 45 poäng
Malmö, 44 poäng

Sex matcher kvar, 18 poäng. Håller topplagen i 2p/match slutar tre lag 60p+ vilket verkar vara många. Hur slutar det?

Sjukt är det. Äckligt tight. Fan att vi inte kunde ta matcherna mot Norrköping i somras. Vinner vi inte så är det de matcherna som jag kommer förbanna.

Men.... om vinner vi nästan omgång, mot Elfsborg, så tror jag vi har goda chanser att ta hem det, om inte vi vinner, så gör AIK det. Jag tror Norrköping går någon mina mot någon/några(till exempel Elfsborg borta, kanske Djurgården).
Citera
2015-09-22, 00:15
Medlem
ZlatanManias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eaglesandshit
Sjukt är det. Äckligt tight. Fan att vi inte kunde ta matcherna mot Norrköping i somras. Vinner vi inte så är det de matcherna som jag kommer förbanna.

Men.... om vinner vi nästan omgång, mot Elfsborg, så tror jag vi har goda chanser att ta hem det, om inte vi vinner, så gör AIK det. Jag tror Norrköping går någon mina mot någon/några(till exempel Elfsborg borta, kanske Djurgården).
Norrköping känns faktiskt som det lag med bäst fungerande kollektiv, kan räcka långt och vore en stor skräll om dom tog hem det. Inför säsongen var det alla mot Malmö med Göteborg, AIK och Elfsborg som största utmanare men så kommer Norrköping från i princip ingenstans och vinner hela skiten..

Sen är det fan bittert att åtta raka segrar, nytt klubbrekord i raka vinster renderar i en tredjeplats... Kollar man varningsligan har vi hela 6 spelare som riskerar avstängning vid gult kort (Pavey, Hauksson, Nisse, Ofori, Sonko Sundberg, Carlgren) och nu är Goitom & Etuhu avstängda mot Sundsvall. Läste att Stam inte varit uttagen i truppen ens som back-up till Carlgren så Linnér sitter där istället men inga förklaringar har getts, vad beror det på..?
Citera
2015-09-22, 00:20
Medlem
beatbeats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MySpace
Dom var fullkomligt utspelade fram till IFK:s 1-0, sedan drog sej IFK tillbaka och lät HIF anfalla med rätt bra kontroll, men ändå lite oroligt.

Vill för övrigt tacka den så fina Hammarby-klacken som kastade in Bengaler på familjeläkaren full med barn! Det var då HIF tryckte på rätt bra och det såg rätt skärrat ut i blåvitt, tack vare erat tilltag blåstes matchen av i 10 minuter och IFK fick chans att samla sej. Efter det var det full kontroll igen. Hur jävla dum får man vara???? Like intelligent som när samma klack kastade in knallskott före match bland familjer med barn (Ingen klack där inte)!

Är för övrigt väldigt impad av Kennedy! Han var upp och styre i anfallen och alltid nere i försvaret och slet som ett djur, en eloge till honom!

För de första ska du veta att Hammarby valde att ligga lågt under hela första halvlek. Detta gjordes bra. Sen fortsätter vi med samma taktik i andra som förstörs av ett självmål. Hammarby flyttar upp och har rejäl press på IFK ett tag och får ett par chanser som skulle kunna resulterat i mål. Även ett öppet läge som till 99% hade gått in om inte domaren hade valt att felaktigt döma offside. Sen närmare slutet så tappar vi i vårat passningsspel igen och då har vi nästan ingenting framåt.
Jag tycker verkligen inte att IFK drog sig tillbaka, var snarare vi som fick spelet att "fungera framåt" under en period.

Förövrigt så kan IFK vara ett av de första topplagen vi mött i år som inte maskar i sönder på slutet.

Och Snälla IFK sluta böla om denna "bengaltennisen". Har ni redan glömt cupfinalen 2013?
https://www.youtube.com/watch?v=IFq-Go39cSE
Citera
2015-09-22, 00:25
Medlem
eternussermos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av beatbeat
För de första ska du veta att Hammarby valde att ligga lågt under hela första halvlek. Detta gjordes bra. Sen fortsätter vi med samma taktik i andra som förstörs av ett självmål. Hammarby flyttar upp och har rejäl press på IFK ett tag och får ett par chanser som skulle kunna resulterat i mål. Även ett öppet läge som till 99% hade gått in om inte domaren hade valt att felaktigt döma offside. Sen närmare slutet så tappar vi i vårat passningsspel igen och då har vi nästan ingenting framåt.
Jag tycker verkligen inte att IFK drog sig tillbaka, var snarare vi som fick spelet att "fungera framåt" under en period.

Förövrigt så kan IFK vara ett av de första topplagen vi mött i år som inte maskar i sönder på slutet.

Och Snälla IFK sluta böla om denna "bengaltennisen". Har ni redan glömt cupfinalen 2013?
https://www.youtube.com/watch?v=IFq-Go39cSE

99%, ja jävlar, nu har du skitit i det blå skåpet. Däremot var jag inne på samma sak under matchen, kändes som en bra taktik att ligga på kontring och de skapade inte sådär jättemycket och bästa målchansen hade Birkir.
Citera
2015-09-22, 00:49
Medlem
beatbeats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av eternussermo
99%, ja jävlar, nu har du skitit i det blå skåpet. Däremot var jag inne på samma sak under matchen, kändes som en bra taktik att ligga på kontring och de skapade inte sådär jättemycket och bästa målchansen hade Birkir.

Tänker du ens på samma chans jag tänker på? Inte ens Hallenius hade missat den "offside" chansen, och då må de bannemig vara nära 100%
Citera
2015-09-22, 01:24
Medlem
Såklart missade vi guldtåget ikväll efter att precis som förra året, blivit utskåpade av den titellösa sportklubben. Vilken fruktansvärd omgång detta har varit.

Nu får spelarna väga upp detta bottennapp genom att vinna mot fisk. Sen kan vi gott ta och ställa Abbas i målet mot Peking för minska chansen ytterligare till att det blir pytt på kamratgården.
Citera
2015-09-22, 02:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dworek
Såklart missade vi guldtåget ikväll efter att precis som förra året, blivit utskåpade av den titellösa sportklubben. Vilken fruktansvärd omgång detta har varit.

Nu får spelarna väga upp detta bottennapp genom att vinna mot fisk. Sen kan vi gott ta och ställa Abbas i målet mot Peking för minska chansen ytterligare till att det blir pytt på kamratgården.

Haha, inte många som tycker om blåvitt.
Mest hatade laget i allsvenskan? Möjligt att AIK ligger där också men götet känns snäppet högre upp på listan.
Citera
2015-09-22, 02:07
Medlem
ZlatanManias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pomo172
Haha, inte många som tycker om blåvitt.
Mest hatade laget i allsvenskan? Möjligt att AIK ligger där också men götet känns snäppet högre upp på listan.
Pfft, förvisso finns det inga som tycker om bakåtsträvande stolpfuskare i en stad där 80% av befolkningen är fiskrensare men jag har svårt å tro att fler önskar AIK guld än Göteborg. Förutom Gaisare och Malmöiter. Och naturligtvis Boråsare som avskyr Göteborg av samma anledning som Helsingborg avskyr Malmö: Bara för att.
Senast redigerad av ZlatanMania 2015-09-22 kl. 02:13.
Citera
2015-09-22, 02:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ZlatanMania
Pfft, förvisso finns det inga som tycker om bakåtsträvande stolpfuskare i en stad där 80% av befolkningen är fiskrensare men jag har svårt å tro att fler önskar AIK guld än Göteborg. Förutom Gaisare och Malmöiter. Och naturligtvis Boråsare som avskyr Göteborg av samma anledning som Helsingborg avskyr Malmö: Bara för att.

Gemene Elfsborgare hyser nog inget större förakt mot blåvitt. När blåvitt tog ledningen mot AIK 2009 applåderades det t.o.m från vissa håll på sittplats. Det är mest inom klacken och i synnerhet bland dom yngre som det skall hatas.

Personligen så bryr jag mig inte jättemycket om vart guldet hamnar, men som boråsare så stöter man på IFKare ganska ofta i det vardagliga livet. Så det vore skönt om Norrköping eller AIK kunde knipa det så att man slipper höra dryga kommentarer från Göteborgare.
Citera
2015-09-22, 03:09
Medlem
ZlatanManias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dworek
Gemene Elfsborgare hyser nog inget större förakt mot blåvitt. När blåvitt tog ledningen mot AIK 2009 applåderades det t.o.m från vissa håll på sittplats.
Ja? Hur menar du nu?
Citat:
Det är mest inom klacken och i synnerhet bland dom yngre som det skall hatas.
Som utomstående upplever jag det som att ni Elfsborgare tycker det är extra skönt att trycka dit Blåvitt och målar upp mötena som "derbyn" medan Blåvitt i sin tur inte hyser så värst mycket rivalitetskänslor mot er. Som ett enkelriktat förakt som uppstått i brist på riktiga lokalkonkurrenter.
Citera
2015-09-22, 03:26
Medlem
Citat:
bakåtsträvande stolpfuskare

Förklara gärna.
Citera
2015-09-22, 03:46
Medlem
Citat:
Ja? Hur menar du nu?

Att det faktiskt finns en del Elfsborgare som hellre ser blåvitt vinna än AIK. Att Elfsborgares förakt mot Blåvitt är överdrivet och främst är koncentrerat till klacken.

Citat:
Som utomstående upplever jag det som att ni Elfsborgare tycker det är extra skönt att trycka dit Blåvitt och målar upp mötena som "derbyn" medan Blåvitt i sin tur inte hyser så värst mycket rivalitetskänslor mot er. Som ett enkelriktat förakt som uppstått i brist på riktiga lokalkonkurrenter.

Så är det ju till stor del. Det är givetvis matcherna mot blåvit som är säsongens viktigaste att vinna(på förhand), inget konstigt med det. Det är en sportslig och supportermässig storklubb, nära geografiskt samt att det bor en del blåvita fans i Borås. Såklart att vi vill trycka dit just dom mer än något annat lag.

Sen skiljer sig kanske min egen definition av hat, förakt och rivalitet från vissa andras. AIK-Djurgården är allt det där, Stockholm-Göteborg också till stor del, Elfsborg-Göteborg är det inte. Tyvärr får jag säga, för det vore roligt med riktig rivalitet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in