2015-08-08, 21:35
Medlem
Crookens avatar
Vilket härligt svandyk Häcken-Pauliniho fick till... Nästan 8,0 om det varit i Kazan
Sparka bollen över kortlinjen och sen hoppa allt vad du kan åt samma håll och få straff på det...
Citera
2015-08-09, 08:25
Medlem
gato12s avatar
Noterar att Nanne menar på att vi har en bra chans mot Ellos. Man hade kanske förväntat sig att vi skulle gå in lite mer för underdogrollen...men det är ju möjligt att han vill höja självförtroendet hos spelarna.
Citera
2015-08-09, 08:30
Medlem
mishimas avatar
Frågan är ju hur lagen har tagit matcherna i onsdags respektive torsdags. Malmös match var ju mer en fysisk och mental urladdning än vad Göteborgs var så det logiska är ju fördel Göteborg. Vi har dock haft en dags mer vila än vad Göteborg har haft så det är en liten fördel.

Jag säger att lagen dominerar en halvlek var och det slutar 2-2.
Citera
2015-08-09, 09:33
Medlem
ArneIIIs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mishima
Frågan är ju hur lagen har tagit matcherna i onsdags respektive torsdags. Malmös match var ju mer en fysisk och mental urladdning än vad Göteborgs var så det logiska är ju fördel Göteborg. Vi har dock haft en dags mer vila än vad Göteborg har haft så det är en liten fördel.

Jag säger att lagen dominerar en halvlek var och det slutar 2-2.
Men det var också en seger, sådant kan man bygga vidare på.

Vi har däremot väldigt lite att ta med oss. Frustration, inga målchanser, bråk och tjuvstämplingar. Fördel Malmö.
Citera
2015-08-09, 09:49
Medlem
simonvps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gato12
Noterar att Nanne menar på att vi har en bra chans mot Ellos. Man hade kanske förväntat sig att vi skulle gå in lite mer för underdogrollen...men det är ju möjligt att han vill höja självförtroendet hos spelarna.

Han är nog illa tvingad att säga det. Spelarna behöver all jävla boost de kan få i självförtroende efter det mentala mörkret i Sundsvall. Ryktet gör gällande att Khalili går in som tia idag, får se hur länge han orkar dock! Får dessvärre reda på att det verkar bli på Torsteinbös, formstarkaste spelarens, bekostnad...

Som sagt, Sundsvallsdebaclet blev nog dessvärre säsongsdefinierande för vår del, dvs det kommer bli bottenstrid året ut och vi kommer inte skjuta upp så värst många placeringar i tabellen inte. Nu har det ju ändå gått såpass många omgångar så att jag inte tycker att vi kan skylla på oflyt och dåliga domare längre, utan det är så här dåliga vi är i år.

Visst, man har sett glimtar av den typ av fotboll Nanne vill spela, och stundtals har det sett rätt bra ut, men det finns också vissa perioder då vi verkligen sett ut att hålla Superettan-nivå igen (aik borta andra halvlek, KFF borta första halvlek, Sunsdvall borta 90 minuter). Största problemet är dock det uppenbara, nämligen avsaknad av spets där framme. Jag förstår precis vad det är Nanne ser i Linus och Måns, men tyvärr har de inte klarat det mentalt i år, vilket såklart gör att man ska ifrågasätta rekryteringen överhuvudtaget (framförallt Linus som redan en gång tidigare, 2009, inte klarade av trycket att spela i Allsvenskan).

Har absolut ingen aning om hur många fler matcher vi lyckas vinna i år, vårt hopp får stå till Khalili antar jag, men lirar vi lika håglöst som mot GIF borta får man nog förvänta sig en höst i fritt fall likt 2009. Enligt mina kalkyler behöver vi vinna 4 matcher till och kryssa 2 för att klara kontraktet, och jag kan helt ärligt inte säga att jag känner mig helt 100 på att vi lyckas med det. Som det känns just nu känns det som att vi kan förlora mot precis alla lag i serien.
Senast redigerad av simonvp 2015-08-09 kl. 09:54.
Citera
2015-08-09, 09:54
Medlem
gato12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av simonvp
Han är nog illa tvingad att säga det. Spelarna behöver all jävla boost de kan få i självförtroende efter det mentala mörkret i Sundsvall.
Å andra sidan tror jag det passar oss att spela helt utan press och när alla (utom Nanne) tror vi kommer åka på ordentligt med stryk. Ellos passar nog oss rätt bra också, spelar ju alltid trevligt och offensivt och det kan nog öppna sig en del ytor bakom dem. Nyckeln blir väl att neutralisera Zeneli. Offensivt har ju inte heller dem någon toppforward som öser in mål direkt.

Som det känns nu skulle jag bli helnöjd med oavgjort och ett fint spel från vår sida. Men det är som du säger, treorna måste ramla in snart...
Citera
2015-08-09, 09:56
Medlem
simonvps avatar
Citat:
Å andra sidan tror jag det passar oss att spela helt utan press och när alla (utom Nanne) tror vi kommer åka på ordentligt med stryk. Ellos passar nog oss rätt bra också, spelar ju alltid trevligt och offensivt och det kan nog öppna sig en del ytor bakom dem. Nyckeln blir väl att neutralisera Zeneli. Offensivt har ju inte heller dem någon toppforward som öser in mål direkt.

Japp, enda förväntningarna man som supporter har i den här matchen är att vi inte ska bli totalt utspelade, tror det kan passa oss. Men Nanne kan ju inte gå ut och säga att vi lär åka på ordentligt med stryk, inte ens han klarar av såna mindgames direkt

Synd att Sätra är avstängd, annars hade vi kunnat ha Birkir på högerbacken men nu måste nog han gå in i mitten. Tror Birkir hade kunnat göra det jäkligt svårt för Zeneli, nu står hoppet istället till någon av Solli/Solheim
Citera
2015-08-09, 10:04
Medlem
mishimas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ArneIII
Men det var också en seger, sådant kan man bygga vidare på.

Vi har däremot väldigt lite att ta med oss. Frustration, inga målchanser, bråk och tjuvstämplingar. Fördel Malmö.

Jo, vi brukar växa i framgång. Vi är svåra att slå när vi har självförtroende och gynnas också att vi har sluppit resa.

Ni är ju så bra defensivt så nog ändå närmare 1-1 än 2-2.
Citera
2015-08-09, 10:32
Medlem
eternussermos avatar
Citat:

Tror vi tar det idag, Ellos har haft ett tufft spelschema och Kennedy och khalili har fått mer tid att komma i form. Dessutom är vi betydligt bättre på söderstadion och jag tror kapten Kennedy kommer visa var skåpet ska stå.

Det sagt är givetvis Ellos favoriter, tippade dem i topp inför säsongen.
Citera
2015-08-09, 11:41
Medlem
simonvps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av eternussermo
Tror vi tar det idag, Ellos har haft ett tufft spelschema och Kennedy och khalili har fått mer tid att komma i form. Dessutom är vi betydligt bättre på söderstadion och jag tror kapten Kennedy kommer visa var skåpet ska stå.

Det sagt är givetvis Ellos favoriter, tippade dem i topp inför säsongen.

Klart man hoppas på seger, men en förlust skulle ju faktiskt innebära att Ellos gör det svårare för våra rivaler i guldstriden. Dessutom ska vi inte ta det här på förhand, så vi kan gå ut utan press. I vilket fall är det en härlig jävla dag, och även om man inte har förhoppningar om fin fotboll och bra spel längre ska det ju bli jävla kul att få gå på Bajen igen och insupa stämningen
Citera
2015-08-09, 11:54
Medlem
bagarn29s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mishima
Jo, vi brukar växa i framgång. Vi är svåra att slå när vi har självförtroende och gynnas också att vi har sluppit resa.

Ni är ju så bra defensivt så nog ändå närmare 1-1 än 2-2.

Jag tror att flowet räcker till en seger, resultat är vanskligt att tippa har sällan rätt men jag kör på 1-0.
Citera
2015-08-09, 12:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nomadic
Ruskigt skönt att Helsingborg snuvade Falkenberg på samtliga poäng idag i en svängig match som kunde ha slutat hur som helst. Även om de nu släppte in tre bollar på hemmaplan så finns det tyvärr en grundstabilitet i detta Falkenberg som gör att de har alla möjligheter i världen att hålla sig kvar.

Nu när Gefle har gått och blivit ett stabilt mittenlag så kan man väl säga att Falkenberg känns lite som det "nya Gefle". De verkligen både försvarar och anfaller som ett lag och kommer fortsätta knapra till sig sina poäng, inte minst hemma på Ullareds IP. Skulle inte förvåna mig om de lyckas gneta sig kvar i Allsvenskan ett par år framöver.

De så kallade räddningsplankorna börjar ju tyvärr således ta slut för oss. Åtvid och HBK, som ju dessutom möts imorgon, är väl de två man hoppas ha bakom sig som det ser ut nu. Jag tar en kvalplats alla dagar i veckan just nu. Vågar inte hoppas på några poäng alls egentligen inför morgondagens match mot Peking.

Gerzic petas från startelvan imorgon om man ska lita till hur det såg ut på dagens träning. Axén brukar alltid nöta startelvan dagen innan match så såvida han inte försöker finta Party-Janne så är det väl rätt troligt att det blir så. Tyvärr får man väl säga att det nästan var på tiden då Nordin verkligen har varit helt ur slag under större delen av säsongen.

Falkenberg klarar sig kvar, 100%. Jag såg matchen & blev imponerad av deras kompakta spel & raka linjer. Araba är ju ett monster som suger in bollar på topp, samtidigt som Gustav Nilsson (18år) imponerar med målkänsla & teknik. Helsingborg hade en del tur i denna match, FFF borde fått in 2-0 ppå det tryck de skapade under en period. Helsingborg - vann på rutin & Bojanic individuella prestationer. Skönt det troligen lossnat för Gislaveds Brolin nu.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in