Citat:
Ursprungligen postat av
gato12
Noterar att Nanne menar på att vi har en bra chans mot Ellos. Man hade kanske förväntat sig att vi skulle gå in lite mer för underdogrollen...men det är ju möjligt att han vill höja självförtroendet hos spelarna.
Han är nog illa tvingad att säga det. Spelarna behöver all jävla boost de kan få i självförtroende efter det mentala mörkret i Sundsvall. Ryktet gör gällande att Khalili går in som tia idag, får se hur länge han orkar dock! Får dessvärre reda på att det verkar bli på Torsteinbös, formstarkaste spelarens, bekostnad...
Som sagt, Sundsvallsdebaclet blev nog dessvärre säsongsdefinierande för vår del, dvs det kommer bli bottenstrid året ut och vi kommer inte skjuta upp så värst många placeringar i tabellen inte. Nu har det ju ändå gått såpass många omgångar så att jag inte tycker att vi kan skylla på oflyt och dåliga domare längre, utan det är så här dåliga vi är i år.
Visst, man har sett glimtar av den typ av fotboll Nanne vill spela, och stundtals har det sett rätt bra ut, men det finns också vissa perioder då vi verkligen sett ut att hålla Superettan-nivå igen (aik borta andra halvlek, KFF borta första halvlek, Sunsdvall borta 90 minuter). Största problemet är dock det uppenbara, nämligen avsaknad av spets där framme. Jag förstår precis vad det är Nanne ser i Linus och Måns, men tyvärr har de inte klarat det mentalt i år, vilket såklart gör att man ska ifrågasätta rekryteringen överhuvudtaget (framförallt Linus som redan en gång tidigare, 2009, inte klarade av trycket att spela i Allsvenskan).
Har absolut ingen aning om hur många fler matcher vi lyckas vinna i år, vårt hopp får stå till Khalili antar jag, men lirar vi lika håglöst som mot GIF borta får man nog förvänta sig en höst i fritt fall likt 2009. Enligt mina kalkyler behöver vi vinna 4 matcher till och kryssa 2 för att klara kontraktet, och jag kan helt ärligt inte säga att jag känner mig helt 100 på att vi lyckas med det. Som det känns just nu känns det som att vi kan förlora mot precis alla lag i serien.