2015-07-23, 21:19
Medlem
DolphinMelters avatar
satan va duktig du är!
Citera
2015-07-24, 10:24
Medlem
Sthlmsdudes avatar
Riktigt bra avsnitt med Cefour!
Citera
2015-07-24, 11:31
Riktigt bra och intressant pod. Väldigt bra upplägg. Hoppas att det kommer ut avsnitt lite snabbare i framtiden.

Blir att prenumerera

Tycker du borde snacka med salgoud kanske ni kan göra ngt tillsammans?
Senast redigerad av Captinhero 2015-07-24 kl. 11:35.
Citera
2015-07-26, 23:28
Medlem
RickDangerouss avatar
Inte lika spännande som förut men å andra sidan är Cefourhärvan nog ganska svår att göra spännande k utan egentligen väldigt enkel och därmed blir podden alldeles för utdragen. Men intressant berättelse. Jag hoppas på ett mer spännande ämne nästa gång. Som vanligt var den tekniskt skicklig.
Citera
2015-07-27, 16:24
Medlem
vavilldus avatar
Jag drogs in i senaste avsnittet. Ett fall, och historia, jag initalt inte var alls särskilt intresserad av.

Jag lusläste Flashbacktråden och grävde fram Dragon's den-avsnittet som ett resultat av det, något jag verkligen inte trodde jag skulle ta mig till hehe.

Hatten av för ännu ett bra avsnitt!
Citera
2015-07-29, 17:05
Medlem
Split-eds avatar
Hittade detta idag av en slump, lyssnar och är redan fast! Tack för detta :-)
Citera
2015-08-06, 13:32
Medlem
A45Bs avatar
Lite annan "smak" eller vad man ska säga på det senaste avsnittet. Jag gillar det! Att du blandar upp med olika typer av fall gör att progamserien känns fräsch.
Senast redigerad av A45B 2015-08-06 kl. 13:39.
Citera
2015-09-13, 20:55
Medlem
Grymma! Sökte efter bra poddar, hittade denna tråd och har klämt 4 avsnitt idag! Wow!

Ett otroligt intressant rättsfall med många bottnar är detta: (FB) Kalmar: 62-åriga Göran Lundblad försvunnen 31 aug 2012 (hittad mördad) där Göran Lundblad mördas av sin egen dotter och hennes pojkvän för att de vill komma åt Görans pengar. Det är uppenbart för polisen och Görans vänner att det unga paret är skyldiga till mord, men kroppen är försvunnen så inget case finns. Förrän pojkvännen blir förälskad i en tjej från Missing People som söker efter Görans kropp. Pojkvännen försöker impa på Missing People-donnan och berättar var kroppen är gömd, och, nu sitter paret på livstid tack vare det. Och mångmiljonarvet är därmed förverkat för dottern som var arvtagare.
P3 Dokumentär gjorde en dokumentär på den, men den var helt undermålig för en som följt fallet, du skulle kunna göra storyn rättvisa.
Citera
2015-09-13, 21:56
Medlem
vavilldus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av intemittnamn
Grymma! Sökte efter bra poddar, hittade denna tråd och har klämt 4 avsnitt idag! Wow!

Ett otroligt intressant rättsfall med många bottnar är detta: (FB) Kalmar: 62-åriga Göran Lundblad försvunnen 31 aug 2012 (hittad mördad) där Göran Lundblad mördas av sin egen dotter och hennes pojkvän för att de vill komma åt Görans pengar. Det är uppenbart för polisen och Görans vänner att det unga paret är skyldiga till mord, men kroppen är försvunnen så inget case finns. Förrän pojkvännen blir förälskad i en tjej från Missing People som söker efter Görans kropp. Pojkvännen försöker impa på Missing People-donnan och berättar var kroppen är gömd, och, nu sitter paret på livstid tack vare det. Och mångmiljonarvet är därmed förverkat för dottern som var arvtagare.
P3 Dokumentär gjorde en dokumentär på den, men den var helt undermålig för en som följt fallet, du skulle kunna göra storyn rättvisa.

Har du någon länk till dokumentären? Jag fann den inte på SRs hemsida.
Citera
2015-09-14, 20:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vavilldu
Har du någon länk till dokumentären? Jag fann den inte på SRs hemsida.
Förlåt mig, det var P1, inte P3: http://sverigesradio.se/sida/avsnitt...?programid=909
Citera
2015-09-21, 12:45
Medlem
Magnusperfektankas avatar
Lyssnar på dokumentärer ofta och tidigare haft P3 dokumentär som favorit.
Rättegångspodden är den bästa och min nya favorit.
Dr Brasa var grymt välarbetad!
Hoppas på flera poddar.

Tack för ditt arbete och engagemang.
Citera
2015-10-09, 06:50
Medlem
DolphinMelters avatar
Det sa pang i mobilen när jag uppdaterade podfeeden imorse. 4 nya timmar rättegångspodd, du slutar inte överträffa dig själv. Är det inte dags för en patreon/insamling snart?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in