Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2015-04-26, 23:38
  #97
Medlem
En grymt bra podd!!! Vilket otroligt arbete du lagt ner! Detta berättarsätt är otroligt och fångar en från första stund. Jag lyssnade på samtliga rakt av. Bad jobbarkompisar lyssna så att vi sen kunde diskutera dem. Jag väntar på fler, denna podd slår alla andra "dokumentärpoddar" med råge! Stort tack för att du förgyllt många timmar!
Citera
2015-04-27, 08:23
  #98
Medlem
Old Nicks avatar
Fullständigt fantastisk podd. Det har faktiskt inte ens slagit mig att rättegångar kanske bandas och att det finns ljudupptagningar att lyssna på. Och att få göra det slår ju all rapportering som man kan tänkas ta del av. P3 Dokumentär är förvisso jättebra, men här får man ju verkligen ta del av hela rättegången och höra hur det nystas upp istället för att förlita sig på en berättarröst.

Man sitter ju bara och skakar på huvudet när Dr. Brasa förklarar bilens GPS-positionering vid vissa tillfällen med att han hade lämnat en lapp i rutan att vem som helst fick låna den eftersom han själv kom ihåg hur jobbigt det var som student att inte ha tillgång till bil. Eller när Acke sitter och spydigt hävdar att han inte vet hur offret kunde få en massa knivhugg under slagsmålet och håller en allmänt föraktfull ton mot både åklagare och de andras försvarsadvokater och kallar dem "kompis" stup i kvarten trots att bevisen haglar över honom. Sicken idiot. Och det räcker ju med att lyssna på Elias i 2 minuter för att begripa vilken fullständigt iskall psykopat det är man har att göra med. Han talar nästan ner till åklagarna. Låter aldrig rädd eller pressad utan beter sig som en arrogant kändis som intervjuas i en TV-soffa. Otäck människa.

Fler avsnitt. Snälla! Det här skulle SR plocka upp och finansiera. Jag är övertygad om att det skulle bli lika stort som P3 Dokumentär. Jag har rekommenderat podden till alla mina vänner, släktingar och bekanta.
Citera
2015-04-27, 08:36
  #99
Medlem
Old Nicks avatar
Hur väljer du ut vilka fall du skall sikta in dig på? Väljer du helt enkelt något du tycker verkar intressant, hämtar ut ljudupptagningarna och börjar klippa och klistra, eller kollar du upp det närmare för att säkerställa att det finns något värt att lyssna på innan du börjar?

Jag tänker att Linda Chen-fallet måste funka jättebra. Mats Alm pratade väl och svamlade på hur mycket som helst. Sen tänker jag att Gryningspyromanen också skulle vara intressant. Men då är frågan; pratade gärningsmannen ens med polis och åklagare? Såvitt jag har förstått hatade han hela rättsväsendet och vägrade väl förmodligen att samarbeta. Och då är frågan om det går att klippa ihop en fungerande dokumentär som ger mer än vad exempelvis P3 Dokumentär har fått ut av ämnet. Det är ju de verkliga förhören av de inblandade som är själva kärnan i rättegångspodden. Utan sådant vet jag inte om formatet fungerar lika bra.
Citera
2015-05-23, 17:56
  #100
Medlem
KjellSorterings avatar
Lyssnade tidigare i veckan och måste bara komma in å tacka för den senaste programmet.

Allt jag har att säga är: MER!
Citera
2015-06-13, 01:18
  #101
Medlem
Arbetarbroders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av imcereal
...

Jobbar du med nått mera avsnitt? Eller är de svårt att hitta material eller klippa ihop. Känns som de borde göra de.

Jag vill inte låta som en tjatare, de du gjort är mästerverk, kanske bästa jag hört inom podcast-världen och de är ändå en del nu.
Men dina är mästerverk!!
Citera
2015-06-24, 21:19
  #102
Medlem
Shambolics avatar
Bästa podden jag hört sen Serial. Bra jobbat.
Citera
2015-07-06, 23:09
  #103
Medlem
Drog igenom "dejtingligan" idag. Mycket bra avsnitt och jag gillar de suset/effekt du la in under delen i rättssalen. Blev helt klar mer spännande samt mer mystik i den delen. Keep it up.
Citera
2015-07-19, 19:32
  #104
Medlem
KjellSorterings avatar
Nu blir jag orolig. Hemsidan är nere. Säg inte att denna skatt är borta för alltid!?
Skulle sätta mig och lyssna igenom alla avsnitt för tredje gången :/
Citera
2015-07-19, 21:38
  #105
Medlem
vavilldus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KjellSortering
Nu blir jag orolig. Hemsidan är nere. Säg inte att denna skatt är borta för alltid!?
Skulle sätta mig och lyssna igenom alla avsnitt för tredje gången :/

Fear not. Nya hemsidan är http://rattegangspodden.nu/.
Citera
2015-07-19, 23:22
  #106
Medlem
JohnDRockefellers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vavilldu
Fear not. Nya hemsidan är http://rattegangspodden.nu/.

Varför är inte dejtingligan nedladdningsbar?
Citera
2015-07-21, 07:43
  #107
Medlem
imcereals avatar
Tack för alla lovord!

Citat:
Fler avsnitt. Snälla! Det här skulle SR plocka upp och finansiera. Jag är övertygad om att det skulle bli lika stort som P3 Dokumentär. Jag har rekommenderat podden till alla mina vänner, släktingar och bekanta.

Fler avsnitt kommer För länge sedan gick jag på ett möte med Filt som producerar många av SRs program, men det visade sig vara svårt rent etiskt för SR och deras jurister och ansvariga utgivare att sända hela program byggda på förhör från rättegångar, vilket är förståeligt.

Citat:
Hur väljer du ut vilka fall du skall sikta in dig på? Väljer du helt enkelt något du tycker verkar intressant, hämtar ut ljudupptagningarna och börjar klippa och klistra, eller kollar du upp det närmare för att säkerställa att det finns något värt att lyssna på innan du börjar?

Hittils har jag arbetat med material från fall som jag redan innan varit intresserad och insatt i, vilket hjälpt till på traven gällande engagemanget och tiden man lägger ned. Men det är svårt att hitta passande rättsfall som gör sig bra på ljudupptagningarna. Jag är ständigt på jakt efter nya och beställer ofta ut ljudupptagningar från tingsrätter, men många är rent ut sakt tråkiga och svara att klippa ihop någonting utav. Dessutom gallras alla ljudupptagningar 6 veckor efter att dom slagit laga kraft, så äldre fall är näst intill omöjliga att få tag på

Citat:
Jobbar du med nått mera avsnitt? Eller är de svårt att hitta material eller klippa ihop. Känns som de borde göra de.

Jag vill inte låta som en tjatare, de du gjort är mästerverk, kanske bästa jag hört inom podcast-världen och de är ändå en del nu.
Men dina är mästerverk!!

TACK för komplimangen! Yes, jag jobbar på ett nytt avsnitt nu, och sedan har jag fler på gång lite längre fram. Men ett nytt kommer om inte alls lång tid.

Citat:
Varför är inte dejtingligan nedladdningsbar?

Sorry, hade missat det. Den är nedladdningsbar nu!
Citera
2015-07-23, 17:11
  #108
Medlem
Bemwindos avatar
Riktigt bra avsnitt! Grymt jobbat Enda som var lite jobbigt i öronen var när dom prasslade med papprena men det är inte direkt ditt fel. Intressant rättegång iaf!
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback