Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2016-08-30, 10:21
  #229
Medlem
imcereals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Millos
Fantastisk podd!

Avslöjar du vilka kommande fall poddarna kommer handla om?

Ingen höjdarsvenska där såg jag nu.. Vilka fall kommande poddar kommer handla om skulle det såklart stå!

Jag brukar inte på förhand nämna vilka fall som kommer tas upp. Detta är inte för att på något sätt verka märkvärdig eller så, det är bara skönare att arbeta så, samt att vad som helst kan hända på vägen som gör att man kan tvingas kasta om i planeringen. Dessutom gillar jag det lilla överraskningsmomentet De kommande två fallen berör uppmärksammade mord iaf.

Citat:
Ursprungligen postat av Wanderlei
Jag skulle vilja höra en podcast om mordet på Lotta

http://www.expressen.se/nyheter/mart...-dodade-lotta/

Även om dåren som bommade igen stugan och brände inne två av sina tre barn

http://www.aftonbladet.se/incoming/article18987940.ab

Tack! Den här händelsen kan jag inte minnas att jag följt, så detta ska jag absolut kolla närmre på.

Citat:
Ursprungligen postat av Wanderlei
Även den här hade varit intressant. Sambon som vaknar upp och och ser sin pojkvän ha sex med sin lillasyster. Har för mig att det finns en längre tråd om fallet här på facebook. Finns nog mycket stört att gräva i där

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article12223743.ab

Jo, måhända intressant, men spontana reaktionen är att det är ett alldeles för "litet" fall. Det måste föreligga ett något större allmänintresse för att jag ska känna det befogat att gräva i det för en podd. Men tack ändå!
Citera
2016-09-07, 16:14
  #230
Medlem
Arbetarbroders avatar
Fan vad jag gillar Rättegångspodden!
Tycker det är bättre än P3 Dokumentär, som annars är typ det bästa som "Public Service" ger ut. Skulle de fatta nått så borde SR eller nån snappa upp den här killen och anställa honom!

Säsong två är lika bra som första säsongen, trots att det var så speciella fall i första, som med Uppsala kidnappingen med flera.
Men avsnitt 2 säsong 2 där Rättegången mot Christer Pettersson tas upp, helt fantastiskt bra, vilket arbete, vilken podd!
Pentagram-mordet har jag hört många gillar, från i en falafel-kö på fyllan (haha) till alla möjliga.

Citat:
Ursprungligen postat av Wanderlei
Senaste avsnittet "narkotihärvan på darknet" var lika genomarbetad som alltid. Jag var helt fast i alla tre delarna 👌🏻
Denna måste också hyllas! Extremt genomarbetad och väldigt intressant fall!

Vore intressant att veta vilken som tog längst tid att göra av avsnitten?

Tack för podden!
__________________
Senast redigerad av Arbetarbroder 2016-09-07 kl. 16:18.
Citera
2016-09-12, 01:01
  #231
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Wanderlei
Jag skulle vilja höra en podcast om mordet på Lotta

http://www.expressen.se/nyheter/mart...-dodade-lotta/


Instämmer, den där dåren kan nog ha vräk ur sig en del i rättegången!
Citera
2016-09-23, 23:56
  #232
Moderator
HelgeBuks avatar
Nytt avsnitt nu om ni missat det!

Riktigt intressant som vanligt, nu om mordet i Askersund 2014 där en tjej mördade en annan pga en kille.
Citera
2016-09-26, 12:03
  #233
Medlem
junkbords avatar
Herregud vilken läskig tjej.

Bra avsnitt!
Citera
2016-09-26, 13:56
  #234
Medlem
Bästa avsnittet för säsongen imo, alltid härligt att höra riktiga freaks i rättssalen. Det enda som var synd var att man aldrig fick höra Jonas, men hans ljudupptagning kanske inte ens var med bland de filer Imcereal fick hem? Sen hade det ju varit roligare ifall Jonna nekade mer, men man kan ju inte få allt .
Citera
2016-09-26, 17:01
  #235
Medlem
junkbords avatar
Ja.
Det skulle vara riktigt spännande att få höra röster om Jonna från exempelvis Jonas eller hennes ex-pojkvän.
Få höra hur hon är enligt dom.
Citera
2016-09-26, 18:56
  #236
Medlem
AnOldBeginnings avatar
Jävla bra pod.

Skönt att höra hon fick livstid, känns verkligen som ett solklart fall. Nästan lite komiskt med alla sökningar hon gjort. Tjat om det här "men du har ju sökt på 'tåg'" och nekande, sen efter flera dagars tjat "men du har ju sökt på 'dölja mord genom självmord med tåg'" haha.

Hur länge, med dagens lag, kan man som kortast komma ut efter om man blir dömd till livstid?

Och vad heter låten i slutet? (Av andra delen av Styckmordet i Boden)
Citera
2016-09-27, 13:53
  #237
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AnOldBeginning

Och vad heter låten i slutet? (Av andra delen av Styckmordet i Boden)

Det finns en spotifylista där han brukar lägga upp låtarna han använder. Tror den heter "rättegångspodden" rätt och slätt. Kolla där!

edit: https://play.spotify.com/user/nilsbe...8vHGaVf5zY4T52
__________________
Senast redigerad av Erkalinen 2016-09-27 kl. 13:55.
Citera
2016-10-01, 10:15
  #238
Medlem
Hennes favorituttryck är nog "jag har nog inget minne av..." samt "jag minns inte". Utöver alla berättelser med detaljer hon drar så verkar minnet inte vara något problem, så... Inte så trovärdig i sina minnesförluster.
Citera
2016-10-02, 09:21
  #239
Medlem
knarkpulvers avatar
Podden är så sjukt bra!! Mer!
Citera
2016-10-03, 21:18
  #240
Medlem
Sjukt bra Lyssnat på alla flera gånger. Genomarbetat och spännande.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback