2015-09-20, 20:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hysteria90
Ja och i en annan tråd läste jag att det var 2000 per dag? Vi har väl beviljat typ 70k asyl i år? Ja de handlar ju i affärerna för sina löjligt små bidrag så att vi företagare får in mer cash - som borgerlig bryr jag mig mer om pengar än det svenska kulturarvet.

Välfärden? Ja den kommer väl krakelera ännu mer om vi tar in alldeles för många på för kort tid men jag tycker det är ganska lagom som det är nu, vill inte ha mer.

Men att vi skulle ta in 300k människor per år är bullshit.

som svensk förtidspensionerad har jag pension på 4500 sek efter skatt, skall jag skratta eller gråta.
Man börjar undra, skall börja råna snart om det fortsätter såhär. Jag har arbetat hela mitt liv men pga muskler som gått av och förtvinat så tog jag pension vid 64. Ps jag sover utomhus, klagar inte på detta men pensionen kunde vara lite mer. >Köpte beg kläder för 350 sek på röda korset i går.Välkommna alla "nysvenskar" som berikar vårt liv, var finns rättvisan ???????????
Citera
2015-09-20, 20:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HasseBanan
Jag börjar nästan ana att det ligger något religiöst bakom svenska politikers och medias överdrivna gästfrihet gentemot flyktingar. Jag tänker på det som Jesus säger i Bibeln om att hjälpa de minsta och svagaste, och att de som inte hjälper dem inte har någon plats i himmelriket. Det tycks finnas en generell välfärdsångest hos svensken, som gör att han måste döva sitt dåliga samvete genom att hjälpa alla från krigsdrabbade och förtryckande länder som behöver eller säger att de behöver hjälp. Någonting ät väldigt sjukt med det. Nu tror jag ju att de flesta politiker och mediabroilers uttalar sig som ateister, men ångesten över att inte ha varit godhjärtad mot de "svagaste" tycks ligga där bakom, en rädsla för att bli utesluten från ett eventuellt liv efter detta.

Och eftersom många vänstermänniskor, sossar m.m. till stor del utgörs av ateister, så blir det ju en motsägelse. Man vill göra gott pga dåligt samvete, men man vill inte erkänna att det har kristna undertoner..

Om du tänker på den svenska arbetarrörelsen och Sap så nej. Sap har aldrig varit speciellt förtjusta i en generös flyktingpolitik. Nu sitter Löfvén i en regering med Mp så det har inte gått att skärpa den än, mern jag är övertygad om att Mp-linjen är omöjlig i längden och det inser även Löfvén.

Jag tror inte sökarljset skall riktas mot sossarna utan Alliansen och dess uppgörelse med Mp. Flyktingpolitiken hade aldrig ballat ur under Göran Persson och generationen med Ingvar Carlsson och Palme var ännu restriktivare.
Citera
2015-09-21, 11:33
Medlem
Hysteria90s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av swedest
som svensk förtidspensionerad har jag pension på 4500 sek efter skatt, skall jag skratta eller gråta.
Man börjar undra, skall börja råna snart om det fortsätter såhär. Jag har arbetat hela mitt liv men pga muskler som gått av och förtvinat så tog jag pension vid 64. Ps jag sover utomhus, klagar inte på detta men pensionen kunde vara lite mer. >Köpte beg kläder för 350 sek på röda korset i går.Välkommna alla "nysvenskar" som berikar vårt liv, var finns rättvisan ???????????
Får du en pension på 4500:- efter skatt och du gick i pension vid 64, samt du påstår att du jobbat i hela ditt liv? Jag har svårt att tro på dig såvida du inte ägnade ditt liv åt att sälja jultidningar.

Hade jag förtidspensionerats idag vid 25 skulle jag fått en högre pension, garanterat.

Något lurt över det här är det.
Citera
2015-09-21, 11:41
Medlem
Torsuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nordanvindarna

När dessa människor får för sig att de gillar just ditt hus och sparkar in dörren, vad gör du då? Ringer polisen? Vad ska två poliser göra mot denna flodvåg av tusentals framstormande arga män? Helt seriöst, vad ska de göra? Slå lite med batongen? Spreja lite pepparsprej?

Polisen kommer inte ens att våga agera när dessa horder kommer dra genom stad och land för att erövra allt de tycker att de vill ha och blivit lovade av flyktingsmugglaren. Du är ensam svenske man. Ensam.

Tja du...men om det handlar om en politikers hus så kommer nog hela insatsstyrkan
Citera
2015-09-21, 11:44
Medlem
Moysess avatar
Det kommer att komma betydligt fler än 1000 per dag. Ju fler som kommer desto fler kommer att komma. Det är ju så det blir.

När alltfler flyttar till Sverige så får alltfler i fattiga världen reda på att vi i Sverige gärna böjer oss framåt för Israel och Saudi. Då kommer det fler. Fler och fler och fler. Den organiserade flyktningssmugglingen blir alltmer effektiv.

Kapital transfereras med smidighet från väst till släktingar i afrika och mellanöstern som köper biljett av ISIS "flyktingresor" till Europa. Det är så det fungerar. Mongon fattar ju inte det här. Mongon tror att det har att göra med krig. Men det har ju alltid funnits krig. Alltid.

Sanningen är att världen är mer fredlig nu än den någonsin varit, så rent spontant borde det komma färre flyktingar, men det kommer fler, och det beror på de politiska beslut som fattas av våra mentalt efterblivna, tillika av Saudi och Israels lobbyister köpta, politiker.

De säljer ut oss. Bered väg för Sharia! Nu kommer islam!
Citera
2015-09-21, 11:59
Medlem
Ja, gott folk, det verkar som att de där hemska rasisterna och nazisterna hade rätt hela tiden? Eller finns det fortfarande folk som tvivlar på detta?!

Sverige är under överskådlig framtid sannolikt kört som ett modernt, västerländskt, högteknologiskt och någorlunda välmående land och samhälle där normala vita människor och deras familjer kan leva normala liv i trygghet.

Alla svenskar som är födda på 1970-talet och senare kan nog glömma att de kommer få någon nämnvärd pension överhuvudtaget när de kommer upp i den åldern och modern västerländsk sjukvård, tandvård m.m. kommer bara rika människor ha råd med, i den mån det kommer vara tillgängligt överhuvudtaget. De olika socialförsäkringssystemen kommer att skäras ner rejält eller kollapsa helt. Lag och ordning kommer inte kunna upprätthållas och stora delar av landet kommer bli en skymningsszon där folk får klara sig bäst de kan. Brottsligheten kommer att explodera och svämma över alla breddar. Terrorism kommer förmodligen också att bli ett ganska vanligt inslag i samhället. I skolorna så kommer svenska barn redan i mellanstadiet att misshandlas och gruppvåldtas av araber och negrer, istället för att få lära sig massa mossiga gamla grejer som döda vita män (som nästan allihop var rasister, homofober och antisemiter) hittade på en gång i tiden. Infrastrukturen och allt annat som vi har vant oss vid i ett modernt högteknologiskt samhälle kommer också att försämras kraftigt framöver.

Kort sagt så kommer allt bli skit och hela skiten kommer gå åt helvete. Men det är det väl värt? Medmänsklighet måste väl få kosta? Det är väl inte mer än rätt med tanke på slaveriet, kolonialismen och förintelsen?
Citera
2015-09-21, 12:07
Medlem
Nordanvindarnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Torsus
Tja du...men om det handlar om en politikers hus så kommer nog hela insatsstyrkan

Givetvis.

Alla mina inlägg i detta ämne utgår per default från att politiker, beslutsfattare och medlöpare till dessa klarar sig och fortfarande skyddas av staten.
Citera
2015-09-21, 12:27
Medlem
krackelerars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KommissarieAmalek
Ja, gott folk, det verkar som att de där hemska rasisterna och nazisterna hade rätt hela tiden? Eller finns det fortfarande folk som tvivlar på detta?!

Sverige är under överskådlig framtid sannolikt kört som ett modernt, västerländskt, högteknologiskt och någorlunda välmående land och samhälle där normala vita människor och deras familjer kan leva normala liv i trygghet.

Alla svenskar som är födda på 1970-talet och senare kan nog glömma att de kommer få någon nämnvärd pension överhuvudtaget när de kommer upp i den åldern och modern västerländsk sjukvård, tandvård m.m. kommer bara rika människor ha råd med, i den mån det kommer vara tillgängligt överhuvudtaget. De olika socialförsäkringssystemen kommer att skäras ner rejält eller kollapsa helt. Lag och ordning kommer inte kunna upprätthållas och stora delar av landet kommer bli en skymningsszon där folk får klara sig bäst de kan. Brottsligheten kommer att explodera och svämma över alla breddar. Terrorism kommer förmodligen också att bli ett ganska vanligt inslag i samhället. I skolorna så kommer svenska barn redan i mellanstadiet att misshandlas och gruppvåldtas av araber och negrer, istället för att få lära sig massa mossiga gamla grejer som döda vita män (som nästan allihop var rasister, homofober och antisemiter) hittade på en gång i tiden. Infrastrukturen och allt annat som vi har vant oss vid i ett modernt högteknologiskt samhälle kommer också att försämras kraftigt framöver.

Kort sagt så kommer allt bli skit och hela skiten kommer gå åt helvete. Men det är det väl värt? Medmänsklighet måste väl få kosta? Det är väl inte mer än rätt med tanke på slaveriet, kolonialismen och förintelsen?
De som är tillräckligt gamla och har något vett i skallen såg vart det barkade redan i början eller senast i mitten på 1980-talet.
Bespottade Bevara Sverige Svenskt mfl. som sågs som idioter och rena pesten, de hade med facit i handen helt rätt.
Själv bodde jag i invandrartät Stockholmsförort på den tiden och såg detta tydligt redan då, att det är bara början vi ser.
Vi ger bort landet vi ärvde av våra förfäder.
Citera
2015-09-21, 15:27
Medlem
spoilers avatar
Citat:
Höstbudgeten är ett skämt. Regeringens kalkyl baseras på vår juliprognos som spådde minskad immigration.

https://twitter.com/migga_x/status/645883021011365888

Citat:
För första gången någonsin har Migrationsverket nu över 100 000 människor inskrivna i sitt mottagningssystem.

https://twitter.com/SvD/status/645942493712936960
Citera
2015-09-22, 16:30
Medlem
HasseBanans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av krackelerar
De som är tillräckligt gamla och har något vett i skallen såg vart det barkade redan i början eller senast i mitten på 1980-talet.
Bespottade Bevara Sverige Svenskt mfl. som sågs som idioter och rena pesten, de hade med facit i handen helt rätt.
Själv bodde jag i invandrartät Stockholmsförort på den tiden och såg detta tydligt redan då, att det är bara början vi ser.
Vi ger bort landet vi ärvde av våra förfäder.

Egentligen är det synd att naziströrelsen med tiden blev mer rumsren och utmynnade i socialkonservativa partier som SD osv, bra å ena sidan för nu har vi en riktig politisk opinion i landet. Men om naziströrelsen hade fått växa och fortsätta utöva våld mot invandrare och vänsterpack på gatorna så hade ryktet gått utomlands om att Sverige är ett ogästvänligt land att komma till, där man riskerar att åka på stryk /bli dödad pga sitt ursprung.

SD kommer ju uppenbart inte få något som helst inflytande så länge de inte är i absolut majoritet, vilket knappast lär hända.
Citera
2015-09-22, 16:47
Medlem
Sweeper80s avatar
..och värre kommer det att bli! Danmark skeppar de vidare, samtidigt som Norge skärper gränskontrollerna och Finland inte vill ta emot några alls, knappt! De blir kvar här och eftersom det smeker själen hos den självgode, präktige, svensken att ta hand om allt och alla... Bäst av allt; behöver inte göra något själv, för att få själen smekt utan jobbet gör farbror staten...
Citera
2015-09-22, 16:48
Medlem
Ärligt talat var hittar man bostäder till 1000 nyanlända om dagen i Sverige?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in