2015-09-20, 03:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Merapi

Då tolkar jag det som vi är överens om att jag hade rätt när jag skrev att det var 8 som blev mördade under dessa 30 år. Vidare, som jag redan berättat för dig innan, så kan du inte avgöra kausaliteten, det är därför vi bara pratar om våld. HIV får de i nästan samtliga fall p.g.a. sitt narkotikamissbruk, inte av kunder. Vidare är det i regel deras missbruk som får dem att börja jobba som gatuprostituerade, inte tvärt om. Det är därför man inte kan jämföra gruppen gatuprostituerade med kvinnor i allmänhet eftersom pundare, som de flesta alltså var innan de prostituerade sig, har en mycket högre dödlighet än andra.

Jag vet att statistik inte är så lätt alla gånger, och efter att ha läst vad du skrivit tidigare vet jag att du inte läst ämnet på universitet, men här borde åtminstone sunda förnuftet åtminstone ge dig en varning. Allt de du skriver som gäller de tre åren mellan 2009 till 2012 gäller också för 2005 till 2008. Skulle vi alltså göra ett slumpvis urval vid dessa tillfällen så skulle vi få ung. lika många som börjat och slutat jobba under den här perioden. Således hade de två grupperna varit jämförbara, skillnaden är nu att i gruppen vi kontrollerade 2008 så får vi med inte bara motsvarande 2009-2012 gruppen utan ALLA de som också arbetat längre än så. ALLA. Jag tror du förstår att detta kraftigt distorderar resultaten av en kumulativ variabel. Snittlängden på hur länge de arbetat i den senare gruppen kan aldrig bli mer än tre år, i den tidigare kan den vara 5, 8 eller 10 år. Vad vi kan säga är att den GARANTERAT är större än i den senare gruppen.

Om du fortfarande tycker att hon gör en relevant jämförelse så... Jag har gett dig flera möjligheten att backa från ditt argumentet, jag fattar att man missar grejer eftersom man inte har tid att läsa saker så noga, det gör jag också ibland, men nu har du läst det noga och det enda du kan göra nu är att bara säga att hon hade fel så släpper vi det (jag kommer inte hålla på att köra ned det i halsen på dig). Det skulle åtminstone visa att du har någon form av intellektuell hederlighet.

I det sista du skriver tar du ner det på en sådan otroligt låg nivå att du gör det i princip meningslöst att försätta diskussion. Du har en listas på ett antal kvinnogrupper bl.a. från Sverige, som argumenterar för sexköpslagen. Detta är alltså grupper som tror på motsvarande judekonspirationer och lever i villfarelsen att den statliga utredningen för sexköpslagen på något sätt skulle utgöra en objektiv källa (jag antar att du åtminstone litar på RFSL och RFSU när de säger att den inte är det?). Dessa organisationer listar du en och en och säger att du har fler när jag ex. tar upp över 100 NGO:s som arbetar mot trafficking på en punkt och ytterligare 237 organisationer för prostituerade från 71 länder i en annan. Vidare har jag i princip alla stora kända människorättsorganisationer, hundratals forskare och experter, flera FN-organ, en av världens främsta akademiska tidskrifter etc. Du får förhålla dig till denna information på ett sakligt sätt, annars är det ingen ide att vi fortsätter diskutera.

Det är min förhoppning att du i nästa inlägg tar tillfället i akt och lyfter upp nivån en aning.
Citera
2015-09-20, 03:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lavezzi92

Det är helt riktigt, för att man skall kunna göra relevanta jämförelser så måste man också ha relevanta kontrollvariabler, förstå hur man kan hitta kausala samband och jämföra med relevanta grupper för att inte få missvisande resultat. Dessa saker lyser i regel med sin frånvaro i dessa studier. Problemet är i regel att människor som arbetar inom ex. sociologi är totalt värdelösa på statistik och ekonometri och förstår inte vad de egentligen håller på med. Jag läser sällan den här typen av studier men nu när jag gjort det vi några tillfällen förfasar jag över hur låg nivå det är på mycket av det som gjorts.

I övrigt tar upp flera bra saker i ditt inlägg.
Citera
2015-09-20, 10:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Oantastlig
Då tolkar jag det som vi är överens om att jag hade rätt när jag skrev att det var 8 som blev mördade under dessa 30 år.

Nej, då är du faktiskt mer blåst än vad du hittills verkat.
Hur kan du få " All of these nine women were active prostitutes at the time of death"
som om dessa 9 inte var i yrket vid dödstillfället?
Prostituerade är ett starkt stigmatiserat yrke världen över, vad vet du vad orsaken var till dessa 9 mord? Vet du det bättre än forskarna i denna studie?
Som alltå direkt efter det du citerar skriver:

"The crude mortality rate for homicide in the cumulative cohort was 82.0 per 100,000 person-years; for the cohort of active prostitutes, it was 229 per 100,000 person-years (table 2). "

LÄS detta nu ca 30 ggr så kanske du fattar att nej man räknar inte med 8 dödsfall pga mord under 30 år, allright?
Det är väldigt svårt att liksom gå från 8 homicide på 30 år till att få en beräkning på 229 per 100'
per år, eller hur?

Citat:
Vidare, som jag redan berättat för dig innan, så kan du inte avgöra kausaliteten, det är därför vi bara pratar om våld. HIV får de i nästan samtliga fall p.g.a. sitt narkotikamissbruk, inte av kunder. Vidare är det i regel deras missbruk som får dem att börja jobba som gatuprostituerade, inte tvärt om. Det är därför man inte kan jämföra gruppen gatuprostituerade med kvinnor i allmänhet eftersom pundare, som de flesta alltså var innan de prostituerade sig, har en mycket högre dödlighet än andra.

Och vem är du att dra slutsatsen att alla är knarkare INNAN de blir prostituerade och inte också tvärtom? Man blir knarkare av prostituion?

Citat:
Jag vet att statistik inte är så lätt alla gånger
,
Jo, tack vi har konstaterat din oförmåga tyda rapporter/ statistik flertalet ggr.

Citat:
och efter att ha läst vad du skrivit tidigare vet jag att du inte läst ämnet på universitet, men här borde åtminstone sunda förnuftet åtminstone ge dig en varning. Allt de du skriver som gäller de tre åren mellan 2009 till 2012 gäller också för 2005 till 2008. Skulle vi alltså göra ett slumpvis urval vid dessa tillfällen så skulle vi få ung. lika många som börjat och slutat jobba under den här perioden. Således hade de två grupperna varit jämförbara, skillnaden är nu att i gruppen vi kontrollerade 2008 så får vi med inte bara motsvarande 2009-2012 gruppen utan ALLA de som också arbetat längre än så. ALLA. Jag tror du förstår att detta kraftigt distorderar resultaten av en kumulativ variabel. Snittlängden på hur länge de arbetat i den senare gruppen kan aldrig bli mer än tre år, i den tidigare kan den vara 5, 8 eller 10 år. Vad vi kan säga är att den GARANTERAT är större än i den senare gruppen.

Nja, i de flesta andra yrkesgrupper skulle jag möjligen tycka så, men nu pratar vi prostitution och där tror jag de allra flesta inte blir så stadigvarande. Det vill jag också minnas jag läste i nån av våra tidigare rapporter ( den danska möjligen?) där man tog upp hur länge folk arbetade generellt.

Sen undrar jag, men orkar inte kolla nu, hur ställs frågan? Är det hur många ggr har du drabbats av att någon kund slagit dig med knytnäve? Svar 3 ggr där siffran 3 matas in, eller har du någon gång blivit slagen med en knytnäve? där siffran 1 matas in?

Kontentan är att den norska studien är en välrenommerad sådan, finns därför inga skäl egentligen att misstänka att de inte faktiskt vet vad de gör när de gör jämförelserna.
Problemet med den är begreppet "våld" som alltså är alldeles för vitt begrepp och också därför blir missvisande och felanvänt i journalistsammanhang. För visst att bli dragen i håret och bli biten är självklart våld, men inte det man först tänker på när man tänker våld inom prostitution.

Citat:
Om du fortfarande tycker att hon gör en relevant jämförelse så... Jag har gett dig flera möjligheten att backa från ditt argumentet, jag fattar att man missar grejer eftersom man inte har tid att läsa saker så noga, det gör jag också ibland, men nu har du läst det noga och det enda du kan göra nu är att bara säga att hon hade fel så släpper vi det (jag kommer inte hålla på att köra ned det i halsen på dig). Det skulle åtminstone visa att du har någon form av intellektuell hederlighet.

Vem? den norska rapporten? ja, den är relevant och intressant, speciellt som de hela tiden skriver ut vilka förutsättningar som råder.
Min artikelförfattare, ja även hon gör en fullt relevant iakttagelse, vilket jag tydligt skrivit för dig.
och som också väldigt tydligt står att utläsa själv ur siffrorna som presenteras.
uttalandet att våldet har ökat med 7% utifrån denna studie är ju helt vansinnigt eftersom ja, hårdragning, bitning, taffsning m.m. har ökat rejält ja, men våldtäkt, slag med näve, sparkar m.m. har minskat.
Att använda det materialet för att dra några säkra slutsatser vetenskapligt kring ökning eller minskning av våld är fel. Att använda studien som en slags tendens barometer går däremot för sig.
Den + några andra studier hade möjligen kunnat ge en bättra bild av verkligheten.

Citat:
I det sista du skriver tar du ner det på en sådan otroligt låg nivå att du gör det i princip meningslöst att försätta diskussion. Du har en listas på ett antal kvinnogrupper bl.a. från Sverige, som argumenterar för sexköpslagen. Detta är alltså grupper som tror på motsvarande judekonspirationer och lever i villfarelsen att den statliga utredningen för sexköpslagen på något sätt skulle utgöra en objektiv källa (jag antar att du åtminstone litar på RFSL och RFSU när de säger att den inte är det?). Dessa organisationer listar du en och en och säger att du har fler när jag ex. tar upp över 100 NGO:s som arbetar mot trafficking på en punkt och ytterligare 237 organisationer för prostituerade från 71 länder i en annan. Vidare har jag i princip alla stora kända människorättsorganisationer, hundratals forskare och experter, flera FN-organ, en av världens främsta akademiska tidskrifter etc. Du får förhålla dig till denna information på ett sakligt sätt, annars är det ingen ide att vi fortsätter diskutera.

Varför skulle inte kvinnogrupper från Sverige plötsligt räknas? men dina från landet X?
Och varför ska din tro på feministiska studiers värdelöshet och "judekonspirationer" ( ursäkta men seriöst????), fast de idag är vetenskapliga grenar av sociologi, räknas?
Jag litar på RFSU när de kritiserar utvärderingen som bristfällig, men jag tar inte din tolkning av deras kritik som att de menar att prostituerad är supersäkert att jobba med eller att sexköpslagen bevisat inte är funktionell etc. etc. Sorry.

Vi behöver fler studier och rapporter, vi behöver också att sexköpslagen får verka längre för att få säkrare bevis för ditt eller datt gällande prostitution.

Fakta är dock att Sverige har mindre sextrafficking/ gatuprostitution än andra jämförbara länder.
Fakta är också att svenska män köper mindre sex än jämförbara andra nationers män.
Fakta är också att torskar i Sverige är en illa sedd grupp, och det är ingen manlig rättighet och socialt helt ok längre att handla och köpa/ sälja kvinnor. Stigmatiseringen har börjat flytta över till de som faktiskt bör bära den, nämligen efterfrågan.

So far, so good.

Citat:
Det är min förhoppning att du i nästa inlägg tar tillfället i akt och lyfter upp nivån en aning.

Den som är i starkt behov av att lyfta nivån här är du, och jag tror du är sorgfälligt underättad och medveten därom.
Citera
2015-09-20, 12:53
Medlem
Citat:
.

Ja, den som inte är fullständigt dum i huvudet får väl läsa innantill: "Of 21 murders, nine occurred within 3 years of the first observed prostitution. All of these nine women were active prostitutes at the time of death, and eight were killed while soliciting... The workplace homicide rate for prostitutes in the moving cohort (eight murdered on the job) was 204 per 100,000 person-years...". Ja, om du delar 8/30 så får du antal mord/år för den aktiva gruppen, korrigera för (delar med) antalet prostituerade och sedan gångrar du med 100 000 så får du per hundratusen prostituerade.

Det är ju detta jag sagt till dig flera gånger, eftersom du inte vet de kausala sambanden så kan du inte använda dig av ex. PTS, dödsfall från överdoser/hiv etc.

Ja, det är därför jag har en lista med runt 40 punkter på dina misstag? Din åsna, jag fattar inte att du fortsätter göra bort dig genom att jämföra vem av oss som nästan alltid har rätt.

I den amerikanska studien du hänvisade, och missförstod, i början av inlägget så är medellängd för gatuprostituerade 5 år. Då kanske du fattar hur grovt felaktigt jämförelsen blir när du bara tittar på 3 år och sedan jämför detta mot en annan grupp där snittiden är 5 år, problemen stannar inte bara där utan du får alla de som även arbetat längre vilket kraftigt snedvrider jämförelsen. Redan nu, efter 3 år så har våldet redan ökat totalt sett, hur mycket kommer den ha ökat om ytterligare ett par år även när de gäller de andra kategorierna? Så vad vi kan utläsa är att våldet har ökat än så länge och hur mycket högre den kommer vara i alla kategorier får vi se om ytterligare några år, då också jämförelsen med den tidigare studien blir mer relevant.

Ja, varför skulle inte kvinnogrupper vara relevanta i dessa sammanhang? Tror du att genus"vetenskap" räknas som en seriös forskningsgren inom sociologi? Inte ens stora delar av sociologin i allmänhet räknas egentligen som en seriös vetenskap. Hur kan man ex. ens göra över 1 600 studier kring våldtäkt där inte ens 10 procent uppnår grundläggande krav på vetenskaplighet? Samma när det gäller ex. "hotet från Stereotypen" etc. Kraven på forskning som kommer till politisk inkorrekta slutsatser är betydligt hårdare än de som gör tvärtom. Följer du inte med i debatten över huvud taget?

Det är ingen som påstår att det är supersäkert att arbeta som prostituerad, bara att den Svenska sexköpslagen inte gjort det bättre för dem dem, snarare tvärt om. Nej, det är färre som uppger att de köpt sex när det blivit olagligt, något som bl.a. RFSL/RFSU tar upp (men även mängder med andra), vilket inte samma sak som att de minskat. Nej, det finns inget stöd för att trafficking minskat på grund av sexköpslagen, vi har alltid haft lite trafficking här. I Nya Zeeland har de ingen trafficking och där är prostitutionen helt laglig etc. Den är diskussionen har du förlorat för länge sedan. Finns inget som visar att vi fått mindre prostitution sedan sexköpslagen förutom att delar av gatuprostitutionen gått under marken, utom räckhåll för polis och socialtjänst. Det är som att du helt saknar förmåga att värdera vilka källor som är trovärdiga och inte. Stör det dig ingenting att du har några kvinnoorganisationer på din sida medan alla seriösa och stora människorättsorganisationer, de som arbetar emot trafficking etc. är på min sida? Är du så hjärntvättat att det överhuvud taget inte manar till eftertanke?
Citera
2015-09-20, 15:34
Medlem
Citat:
Ja, den som inte är fullständigt dum i huvudet får väl läsa innantill: "Of 21 murders, nine occurred within 3 years of the first observed prostitution. All of these nine women were active prostitutes at the time of death, and eight were killed while soliciting... The workplace homicide rate for prostitutes in the moving cohort (eight murdered on the job) was 204 per 100,000 person-years...". Ja, om du delar 8/30 så får du antal mord/år för den aktiva gruppen, korrigera för (delar med) antalet prostituerade och sedan gångrar du med 100 000 så får du per hundratusen prostituerade.

"All of these nine women were active prostitutes at the time of death"

som sagt. vad står det ovan Oantastlig? Läs långsamt 3 ggr.
ska jag översätta "at the time" för dig?
eller är det "active prostitutes" du har problem med?

Och ursäkta men hederligheten och barnsligheten i att själv plita dit en egen mening i ett citat hur tycker du det är på en skala från 1-10? hmm?

det står inte det du citerar i orginaltexten. Herrejävlar är som att debattera med en snorig 3-åring med attitydproblem.

Det står kortfattat att man hade bra/ korrekt data ( min förenkling) över totalt sett 1,633 kvinnor, ur denna mindre grupp från hela gruppen ( där man hade mer osäker data) så dog 100 st under studieperioden. 19% av rena mord ( homicide) 18% pga narkotika, olyckor 12% och alkohol 9% HIV 8% etc.

så fortsatt hur får du det till att endast 8 st blev mördade ur HELA gruppen under 30 års period?
Kom igen svara nu på den.

Dessutom av alla HIV positiva prostituerade som man hade kunskap kring så gick endast 27% på droger vilket bör säga lite kring din tes att HIV det får bara prostituerade pga av de använder droger och inget annat.

Citat:
Det är ju detta jag sagt till dig flera gånger, eftersom du inte vet de kausala sambanden så kan du inte använda dig av ex. PTS, dödsfall från överdoser/hiv etc.

vad fasen är PTS? du menar PTSD?
Och igen, är just därför de plockat ut en en grupp på 1,633 för att ha mer exakt data.
get it?

Och usäkta i frågan om hur farligt det är att jobba som prostituerad så ska man alltså enligt dig inte räkna med risken att smittas av HIV? Ursäkta men? HALLÅ! earth calling pluto back to earth.
är väl fortsatt nr 1. risk i jobbet i diverse delar av världen.

Citat:
Ja, det är därför jag har en lista med runt 40 punkter på dina misstag? Din åsna, jag fattar inte att du fortsätter göra bort dig genom att jämföra vem av oss som nästan alltid har rätt.

barnsligheterna fortsätter…jepp en lista som du aldrig någonsin kunde redogöra för, där redan 1.a punkten var ett påhittat trams vilket jag bevisade redan första gången du postade den av alla ca 10 ggr du postade den listan sist.
Hade jag också betett mig som en sur 2-åring som tappat sin napp och inte fått sin blöjja bytt så hade jag också kunnat plita ner en lista på alla dina misstag med en färgkrita och den hade haft över 200 punkter vid det här laget.
Trams!
*Klättra ur spjälsängen tack*

Citat:
I den amerikanska studien du hänvisade, och missförstod, i början av inlägget så är medellängd för gatuprostituerade 5 år. Då kanske du fattar hur grovt felaktigt jämförelsen blir när du bara tittar på 3 år och sedan jämför detta mot en annan grupp där snittiden är 5 år, problemen stannar inte bara där utan du får alla de som även arbetat längre vilket kraftigt snedvrider jämförelsen. Redan nu, efter 3 år så har våldet redan ökat totalt sett, hur mycket kommer den ha ökat om ytterligare ett par år även när de gäller de andra kategorierna? Så vad vi kan utläsa är att våldet har ökat än så länge och hur mycket högre den kommer vara i alla kategorier får vi se om ytterligare några år, då också jämförelsen med den tidigare studien blir mer relevant.

Fast nu är vi inte i USA utan i skandinavien närmare bestämt Norge.
Dessutom behandlande en grupp som ofta jobbar via Schenegen, dvs de har 3 månader på sig, innan de måste ut.
Om jag orkade skulle jag ta upp den danska rapporten och leta rätt på det avsnitt som behandlade hur länge folk jobbade i regel, men fan vet du jag orkar inte du kan ju göra det själv.

Citat:
Ja, varför skulle inte kvinnogrupper vara relevanta i dessa sammanhang? Tror du att genus"vetenskap" räknas som en seriös forskningsgren inom sociologi? Inte ens stora delar av sociologin i allmänhet räknas egentligen som en seriös vetenskap. Hur kan man ex. ens göra över 1 600 studier kring våldtäkt där inte ens 10 procent uppnår grundläggande krav på vetenskaplighet? Samma när det gäller ex. "hotet från Stereotypen" etc. Kraven på forskning som kommer till politisk inkorrekta slutsatser är betydligt hårdare än de som gör tvärtom. Följer du inte med i debatten över huvud taget?

ja kära du genusforskning kallas för "women studies" i anglosaxiska länder och JA det är fullt vetenskapliga grenar inom sociologi. Du vet bara för att man forskar kring kvinnor elelr kvinnors sociala förhållanden så är det inte per automatik ovetenskapligt. Jag vet att den lilla skaran feminist- och kvinnohatare på FB tycker det men sorry ni räknas faktiskt inte ute i verkligheten.
Genus/ Maktförhållanden mellan kön etc etc. är extremt väletablerade begrepp inom forskarvärlden.
Du får ju vara tämligen i det blå för att inte ha fattat detta.

Citat:
Det är ingen som påstår att det är supersäkert att arbeta som prostituerad, bara att den Svenska sexköpslagen inte gjort det bättre för dem dem, snarare tvärt om. Nej, det är färre som uppger att de köpt sex när det blivit olagligt, något som bl.a. RFSL/RFSU tar upp (men även mängder med andra), vilket inte samma sak som att de minskat. Nej, det finns inget stöd för att trafficking minskat på grund av sexköpslagen, vi har alltid haft lite trafficking här. I Nya Zeeland har de ingen trafficking och där är prostitutionen helt laglig etc. Den är diskussionen har du förlorat för länge sedan. Finns inget som visar att vi fått mindre prostitution sedan sexköpslagen förutom att delar av gatuprostitutionen gått under marken, utom räckhåll för polis och socialtjänst. Det är som att du helt saknar förmåga att värdera vilka källor som är trovärdiga och inte. Stör det dig ingenting att du har några kvinnoorganisationer på din sida medan alla seriösa och stora människorättsorganisationer, de som arbetar emot trafficking etc. är på min sida? Är du så hjärntvättat att det överhuvud taget inte manar till eftertanke?

Du sitter ju och försöker göra det till detta hela tiden för att skjuta i sank min argument för att
sexköpslagen bör fortgå. Är ju huuuuuuuur säkert som helst att jobba som prostituerade bara ta bort sextraffickingen, gatuprostitutionen, drogerna, de våldsamma männen, den sociala stigmationen, HIV risken, det ekonomiska nödtvånget, PTSD vad mer från de prostituerades verklighet ska tas bort i rapproteringarna Oantastlig? så är det ju heeeeeeel säkert! Jajamensan. Rena rama lyxlivet!

som sagt så idiotiskt så man vet inte vilken rumphalva man ska sitta på.
Citera
2015-09-20, 16:01
Medlem
Hmm...
Jag respekterar mig själv och jag respekterar andra och ja jag låter pengarna byta ägare vid sex på ett tydligt sätt.
Ömsesidighet handlar aldrig om att två människor gör något av exakt samma anledning. För det är omöjligt. Vi gör saker av en massa anledningar. Att då två personer skulle ha exakt samma skäl är bara önsketankar och utopier hur fina tankarna än må vara som sådana.
Men låt det stanna där, som fina tankar alltså.
Vi vet ju hur det brukar bli när fina tankar ska bli påtvingade andra.

Allt du gör med andra gör du och dom av olika anledningar men av någon anledning har sex en särställning som något mer heligt hos dig (och många andra av den gamla skolan).

Ok, inga stolar, notor och annat. Lite äkta jämställdhet åtminstone i det fallet. Det var trevligt att höra.

Att kränka sig själv gör man när man känner sig kränkt av sitt eget handlande. Tycker man själv inte att man har kränkt sig, ja då har man inte kränkt sig. Att du eller någon annan ser ner på en är en annan sak.
Tro mig, jag har känt mig extremt mycket mer förödmjukad inför mig själv när jag försökt spela en roll jag inte trivs i men som tyvärr krävs för att få dom flesta kvinnor intresserade då väldigt många kvinnor vill ha en viss typ av personlighet hos sexpartners.
Helt och hållet har jag istället kunna vara mig själv i betalsittuationer, och det är dessutom en mycket trevligare och omtänksammare del av min personlighet jag visar där som ligger mycket närmare den jag är. Allt med bibehållen självrespekt.

Du skriver att "lösningen på dilemat kan dock inte stavas att kvinnor ska böjas, tvingas och fållas in i prostitution, tvångsäktenskap eller gammalt unket 50-tal ex."
Men vem har påstått detta?
Verkligen inte jag, och inte många andra heller för den delen.
Det är förbuden du försvarar som försvårar avsevärt för dom kvinnor som faktiskt är tvingade.

Du talar om andra kvinnor som om ni är ett gigantiskt kollektiv med exakt samma åsikter, smaker och viljor.
Så enkelt är det inte och det tror jag att du vet mycket väl.
Och även om du faktiskt uppskattar den snälla killen som du påstår så gör dom flesta tjejer inte det. Däremot säger dom ju det för det låter ju mycket finare. Och jag tror faktiskt att dom flesta kvinnor också vill ha snälla killar när dom är helt rationella. Men känslor och sexualitet är ju sällan rationella. Där är det djuret inom en som talar.

Hur misslyckad du än vill att jag ska känna mig så tyvärr, du lyckas inte.
Jag skulle känna mig mer misslyckad om jag lät maktutövande kvinnor diktera mitt liv eller helt avstå sex som jag egentligen vill ha bara för att vara feministbrudar och feministgrabbar till lags.
Du tror att du förstår hur det ser ut för män, men du visar tydligt att du ser det hela från ett väldigt kvinnocentrifierat håll.
Kan tyvärr inte ta det du säger på allvar trots att du faktiskt uppriktigt verkar försöka se från båda hållen.
Och trots din uppenbara moralpanik så är du inte bara ute efter att få döma och förkasta andra människor.
Utan du känner verkligen för båda sidor.
Fast det du sysslar med är tyvärr ändå fyllt av dömande och förkastning av andra människors val.

Citat:
En människa med integritet är en människa ovasett kön som respekterar sig själv och andra.
I detta ingår att man betraktar ex. sex mellan 2 som en ömsesidig handling och inte något som JAG ska ha på, i någon annan.

Och du har fel om notan, nej jag tycker inte män ska betala notor, hyror eller dra ut stolar eller fjäska runt för kvinnor. Jag står för ömsesidigt kärleksfullt och vänskapligt fjäskande, ok?
och jag bjuder mina manliga bekanta på notor närhelst jag kan och det faller sig naturligt, jag öppnar också dörrar för män, bär matkassar och flyttar möbler och talar om för dem när de ser extra snygga ut, inga som helst problem. (dra ut stolar gör jag dock inte )

Det jag försöker här inne är att vända på hela denna stek och jag gör det faktiskt för er skull.
All denna manliga frustration över kvinnors bristande sexuella respons är nämligen lite smärtfull även för mig att läsa eftersom tro't eller ej jag gillar män.

Lösningen på dilemat kan dock inte stavas att kvinnor ska böjas, tvingas och fållas in i prostitution, tvångsäktenskap eller gammalt unket 50-tal ex. Lösningen för kärlekslöshet hos män kan heller inte vara att de ska tvingas ligga med människor som inte vill ha dem annat än mot betalning. Snacka om att kränka sig själv.
hajjar du? Ni gör er själva mest illa förutom att bidra till en massindustri som plågar kvinnor världen över.
Lösningen stavas att fortsätta öppna upp för kvinnors sexuella rättigheter världen över, att vi börjar prata mer om hur kvinnlig sexualitet ser ut, vad kvinnor vill ha och hur sex kanske kan se ut på andra sätt.
För uppenbart, om du nu inte noterat detta, ett rätt stort missnöje hos kvinnor medvetet eller omedvetet hur det funkar idag och hur sex ständigt utövas på mäns villkor och sexualitet = manlig heterosexuell dito.
Finns en stor pågående debatt om detta.

Det är min fasta övertygelse att det gör att kvinnor bara lägger ner sex, blir lesbiska, eller skiter i att skaffa ny partner efter skilsmässor. Alla faktorer som faktiskt är synliga i statistiken.

Och tips…sluta ansträng er så förbannat, ta ett steg tillbaka och umgås med tjejer som de människor de är och inte sexobjekt. Låt tjejerna komma till er.

Detta är nämligen kan jag lova er det mest attraktiva som finns för de flesta tjejer. Och de tjejer som sitter och förväntar sig få allt serverat är ju faktiskt egentligen inte så mycket att ha.
så som sagt, självrespekt.

Och en man ska vara det han är. Manlighet sitter i det fysiska och dofter m.m. saker man själv inte har kontroll över och enligt mig inte så mycket i beteenden.
En människa som betalar en annan för sex och helt enkelt betalar förbi den andres sexuella vilja är helt enkelt en dålig person man eller kvinna, hen säljer sin sexuella integritet.
Citera
2015-09-20, 16:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TheEyeUSee
Hmm...
Jag respekterar mig själv och jag respekterar andra och ja jag låter pengarna byta ägare vid sex på ett tydligt sätt.
Ömsesidighet handlar aldrig om att två människor gör något av exakt samma anledning. För det är omöjligt. Vi gör saker av en massa anledningar. Att då två personer skulle ha exakt samma skäl är bara önsketankar och utopier hur fina tankarna än må vara som sådana.
Men låt det stanna där, som fina tankar alltså.
Vi vet ju hur det brukar bli när fina tankar ska bli påtvingade andra.

Allt du gör med andra gör du och dom av olika anledningar men av någon anledning har sex en särställning som något mer heligt hos dig (och många andra av den gamla skolan).

Ok, inga stolar, notor och annat. Lite äkta jämställdhet åtminstone i det fallet. Det var trevligt att höra.

Att kränka sig själv gör man när man känner sig kränkt av sitt eget handlande. Tycker man själv inte att man har kränkt sig, ja då har man inte kränkt sig. Att du eller någon annan ser ner på en är en annan sak.
Tro mig, jag har känt mig extremt mycket mer förödmjukad inför mig själv när jag försökt spela en roll jag inte trivs i men som tyvärr krävs för att få dom flesta kvinnor intresserade då väldigt många kvinnor vill ha en viss typ av personlighet hos sexpartners.
Helt och hållet har jag istället kunna vara mig själv i betalsittuationer, och det är dessutom en mycket trevligare och omtänksammare del av min personlighet jag visar där som ligger mycket närmare den jag är. Allt med bibehållen självrespekt.

Du skriver att "lösningen på dilemat kan dock inte stavas att kvinnor ska böjas, tvingas och fållas in i prostitution, tvångsäktenskap eller gammalt unket 50-tal ex."
Men vem har påstått detta?
Verkligen inte jag, och inte många andra heller för den delen.
Det är förbuden du försvarar som försvårar avsevärt för dom kvinnor som faktiskt är tvingade.

Du talar om andra kvinnor som om ni är ett gigantiskt kollektiv med exakt samma åsikter, smaker och viljor.
Så enkelt är det inte och det tror jag att du vet mycket väl.
Och även om du faktiskt uppskattar den snälla killen som du påstår så gör dom flesta tjejer inte det. Däremot säger dom ju det för det låter ju mycket finare. Och jag tror faktiskt att dom flesta kvinnor också vill ha snälla killar när dom är helt rationella. Men känslor och sexualitet är ju sällan rationella. Där är det djuret inom en som talar.

Hur misslyckad du än vill att jag ska känna mig så tyvärr, du lyckas inte.
Jag skulle känna mig mer misslyckad om jag lät maktutövande kvinnor diktera mitt liv eller helt avstå sex som jag egentligen vill ha bara för att vara feministbrudar och feministgrabbar till lags.
Du tror att du förstår hur det ser ut för män, men du visar tydligt att du ser det hela från ett väldigt kvinnocentrifierat håll.
Kan tyvärr inte ta det du säger på allvar trots att du faktiskt uppriktigt verkar försöka se från båda hållen.
Och trots din uppenbara moralpanik så är du inte bara ute efter att få döma och förkasta andra människor.
Utan du känner verkligen för båda sidor.
Fast det du sysslar med är tyvärr ändå fyllt av dömande och förkastning av andra människors val.

På vilket sätt skulle det var en omöjlighet att kräva att folk respekterar ömsesidigt sexuellt utbyte?
dvs 2 parter möts kroppsligt intimt pga sin sexualitet och inget annat?
Är ju en komplett horribel syn på människor kan jag tycka.

menar du seriöst att kvinnor är typ biologiskt funtade att använda sin kropp och sin sexualitet för
att göra ekonomiska byten med hannar, mens hannar är den enda av könet homo sapiens som kan ha sex för sexets egen skull och pga sin lust?

De absolut flesta av världens idag prostituerade kvinnor är i denna sits för att de 1. som individer och kön inte har samma möjligheter att försörja sig och sina barn som vad det andra könet har.
2. Blir intvingade av a) mäns efterfrågan på sex där man inte behöver ta hänsyn till den andres lust och sexualitet b) Mäns dominans och makt över kvinnor i världen.

Utan dessa förhållanden kan jag lova dig att prostitutionsyrket hade rasat ner till att endast bestå av ytterligt fåtal kvinnor i branchen ungefär i samma nivå som de antal svenska kvinnor idag som svarar jakande på att ställa upp på sex mot pengar. Typ 0,02 % och något fler män.

Hade världen och prostitutionsscenens sett ut sådan så hade jag inte sagt ett pip i saken.
Inte heller hade jag propsat på någon sexköpslag för det hade inte behövts.

Men vet du, nu ser den inte ut sådan, liksom a fact.
Antalet ofrivilliga kvinnor, barn och män i denna bransch världen över är enorm.
Likaså antalet kvinnor i världen som aldrig själv får välja med vem, när och hur hon ska ha sex, gifta sig med, när och om hon ska ha barn etc.
DÄR kan du tala om verklig reell makt över någons liv och sexualitet.

Som jag kanske tycker ni snubbar faktiskt borde ta ert ansvar över och tänka lite på varje gång ni glatt travar iväg för att betala för att gnida kuken i någon som inte hade accepterat er kuk på det stället om vederbörande inte hade fått betalt eller varit tvingad av olika skäl.

Och ja det kalls för självrespekt. Det gäller liksom att kunna se sig själv i ögonen efteråt, i vart fall
om man verkligen menar och är ärlig med åsikten att alla människor oavsett kön är lika mycket värda.

Sen kör du massa gojja kring kivnnors makt över män hit och dit, något tröttsamt, och är ot i denna tråd.
Vill du diskutera detta så starta en tråd i saken så kan jag debattera detta med dig, för du tänker fel.
Senast redigerad av Merapi 2015-09-20 kl. 16:58.
Citera
2015-09-20, 17:20
Medlem
Citat:
"....

Låt mig formulera det så här, om du har 9 personer som arbetar som mäklare, 8 av dem blir mördade på jobbet och en på semestern. Hur många av dessa 9 aktiva mäklare blev mördade på jobbet?
Varför skulle jag hitta citera en mening som inte finns när vem som helst kan gå in och kontrollera att citaten stämmer?

Gällande HIV:

Du kan få listan igen (faktum är att vi kan göra en ny lista med dina felaktigheter bara i den här tråden om du vill):

Så återigen, du kanske skulle fundera på varför dessa är på min sida och inte din? Faktum är att jag gärna skulle vilja höra vilken deras "agenda" är. Vill Amnesty öppna bordell eller vad?
Citera
2015-09-20, 20:32
Medlem
Citat:
På vilket sätt skulle det var en omöjlighet att kräva att folk respekterar ömsesidigt sexuellt utbyte?
dvs 2 parter möts kroppsligt intimt pga sin sexualitet och inget annat?
Är ju en komplett horribel syn på människor kan jag tycka.

menar du seriöst att kvinnor är typ biologiskt funtade att använda sin kropp och sin sexualitet för
att göra ekonomiska byten med hannar, mens hannar är den enda av könet homo sapiens som kan ha sex för sexets egen skull och pga sin lust?

De absolut flesta av världens idag prostituerade kvinnor är i denna sits för att de 1. som individer och kön inte har samma möjligheter att försörja sig och sina barn som vad det andra könet har.
2. Blir intvingade av a) mäns efterfrågan på sex där man inte behöver ta hänsyn till den andres lust och sexualitet b) Mäns dominans och makt över kvinnor i världen.

Utan dessa förhållanden kan jag lova dig att prostitutionsyrket hade rasat ner till att endast bestå av ytterligt fåtal kvinnor i branchen ungefär i samma nivå som de antal svenska kvinnor idag som svarar jakande på att ställa upp på sex mot pengar. Typ 0,02 % och något fler män.

Hade världen och prostitutionsscenens sett ut sådan så hade jag inte sagt ett pip i saken.
Inte heller hade jag propsat på någon sexköpslag för det hade inte behövts.

Men vet du, nu ser den inte ut sådan, liksom a fact.
Antalet ofrivilliga kvinnor, barn och män i denna bransch världen över är enorm.
Likaså antalet kvinnor i världen som aldrig själv får välja med vem, när och hur hon ska ha sex, gifta sig med, när och om hon ska ha barn etc.
DÄR kan du tala om verklig reell makt över någons liv och sexualitet.

Som jag kanske tycker ni snubbar faktiskt borde ta ert ansvar över och tänka lite på varje gång ni glatt travar iväg för att betala för att gnida kuken i någon som inte hade accepterat er kuk på det stället om vederbörande inte hade fått betalt eller varit tvingad av olika skäl.

Och ja det kalls för självrespekt. Det gäller liksom att kunna se sig själv i ögonen efteråt, i vart fall
om man verkligen menar och är ärlig med åsikten att alla människor oavsett kön är lika mycket värda.

Sen kör du massa gojja kring kivnnors makt över män hit och dit, något tröttsamt, och är ot i denna tråd.
Vill du diskutera detta så starta en tråd i saken så kan jag debattera detta med dig, för du tänker fel.

Min poäng är denna:
Du kan aldrig veta bakgrunden till vilka val folk gör.
Det är heller inte så enkelt att en handling, såsom sex, endast beror på en anledning, t ex endast kåthet.
Det finns många anledningar till att två människor hamnar i samma säng. Det kan vara alkohol, det kan vara en törst efter bekräftelse, det kan vara självskadebeteende och att straffa sig själv, det kan vara för att få barn, det kan vara för att få fördelar, och hur många andra anledningar som helst eller en kombination av flera.

Vissa sexsäljare (t om uppemot hälften av sexsäljare i Danmark) ser sexförsäljningen som en del av sin sexualitet. Dvs dom går igång sexuellt på det. Självklart inte med alla dom har sex med men ändå. Men självklart är det pengarna som står i centrum. Det har ingen förnekat.
Och för många är det bara en ren affärsuppgörelse. Som vilket annat jobb som helst. Alltså, man hade gärna sluppit om man kunde få pengarna utan att göra jobbet. Men man värdesätter trots allt pengarna över det man säljer.

Varför är det en horribel syn på människor att inse att man gör saker av olika anledningar och att vi inte kan göra så mycket mer än att lita på dom val myndiga och till synes friska människor gör?
Hur ska man kunna veta att sexpartnern som druckit sig haltande som följer med hem gör det av precis samma anledning som en själv och inte bara för att alkohol-giftet fått alla sinnen att trubbas av och därför fått personen att göra något den egentligen inte vill?
Hur ska man veta att inte hon som gärna ses för lite sex varje onsdag-kväll inte bara vill ha nära till centrum när hon börjar tidigt varje torsdag då hennes egen lägenhet ligger ute i förorten?
Det kan man aldrig. Därför, låt folk välja själva oavsett om dom nu skulle bli utnyttjade eller utnyttja.
I sexsäljande är det ju dessutom mindre svårt att bli utnyttjad eftersom det är öppna kort som gäller.

Jag säger inte att män är dom enda som har sex för sexets skull. Men eftersom män vill ha mer sex än kvinnor så blir ju marknaden till kvinnans fördel vilket av naturliga orsaker ger henne ett förhandlingsfördel.
Det är förståligt. Bara en sån sak som att det är så många fler män än kvinnor som finns på dejtingsidor talar sitt tydliga språk.
En kvinna kan normalt sätt få ligga hur mycket hon vill. Dessutom med män med några snäpp högre status än henne själv. Om inte bristen på sex är ett problem så är det lätt att låta sexet bli en belöning för att få det man vill ha, medvetet eller omedvetet.
En bank har ett överflöd av pengar och kan låta tjäna på att låta den fattiga knegaren tar lån för att få det som den inte har tillgång till i lika stor omfattning.

Även om det är riktigt att kvinnor på håll i världen är underställd mannen (nästan uteslutande av religösa skäl) och att fattigdom existerar (vilket förövrigt inte bara drabbar kvinnor) så är frågan: vad gör det bättre med att förbjuda sexköp?
På samma sätt som: vad gör livet bättre för tiggare för att man förbjuder tiggeri?
Eller ännu bättre fråga: vad skulle göra livet bättre för arbetare på fabriker i Asien om fabrikerna försvann och dom istället för att tjäna lite pengar istället tjänar inga pengar?
I många av dessa länder är ju förövrigt just att sälja sex något som ger betydligt mer i inkomst än vanliga jobb. Vilket också är anledningen till att mänga väljer att sälja sex i dessa länder.

Så en annan relevant fråga är: har inte den fattige mannen i samma länder ännu färre möjligheter som inte kan sälja sexuella tjänster?

Sedan, hur det än ser ut i U-länder, i väst-världen är kvinnor inte generellt undertryckta männen. Så vad gör sexköp hemskt här?
Jag menar, jag skulle inte själv åka till fattiga länder och köpa sex billigt. Men jag skulle heller inte åka till samma länder för att få massage billigt eller gå på billiga restauranger. Det hade jag tyckt känts fel, bara rent personligen.
Men att köpa ovanstående tjänster i länder där ingen faktiskt tvingas att utföra dom, där man kan byta jobb eller ta socialbidrag, det är en helt annan sak och har ingenting med varandra att göra.
Eller tycker du att du stödjer slavhandel när du går på restaurang i Sverige.
Har du någonsin fått massage? Eller ansiktsvård? Hur vet du att den som knådar din rygg skulle ha gjort det även utan dina pengar? Eller den som klämmer dina pormaskar glatt skulle ha gjort detta utan att du öppnar din plånbok?

Att endast 0,02 procent av dom prostituerade gör det frivilligt får du gärna ge källor till.

Om du nu vill värna kvinnors sexualitet och friheten över denna låt då kvinnors fria val gälla. Inte som nu när ni omyndigförklarar dessa kvinnor och diktera över villkoren för det dom sysslar med.
Och som sagt, det som är det största hotet mot kvinnors frihet och sexualitet är galna religioner. Kämpa mot dessa religioners inflytande istället. Där kan du göra skillnad.

Ja jag kan se mig själv i ögonen. Jag tror inte jag gjort fler människor illa än vad du har. Och jag är ärlig i det mesta jag gör nu förtiden. Jag tror heller inte att jag har utnyttjat fler människor än vad du har heller.
"Kasta första stenen"...

Vad tycker du det är för goja jag skrivit om kvinnors fördelar och på vilket sätt är det orelevant i en diskussion där du utmålar kvinnor som ständiga offer?
Citera
2015-09-21, 00:19
Medlem
[quote=TheEyeUSee|54771074] [text]

Tycker du det är ok att ligga med en människa som du vet ligger med dig för att skada sig självt?
Och hur ofta ligger du med andra människor själv av andra anledningar än att du vill ligga?

Citat:
[text]

Tycker du det verkar som om sexköpande män världen över verkar bry sig speciellt mycket om anledningarna till varför en prostituerad säljer sig?

Du tycker inte detta är hyfsat "horribelt" att en del män är så jäkla desperata att prompt stoppa kuken i någon annan så de helt skiter i vad motparten egentligen tycker om detta?
Vi kan ta Mexico som ex. där har de senaste året ca 9200 kvinnor försvunnit från 9 av de 31 delstaterna (de andra har man ingen statistik över). Ett välkänt faktum för de flesta mexicaner.
Vilka ligger med dessa 9200 småflickor, tjejer och kvinnor som försvunnit till sextrafficking?
Låt säga att under ett år så har varje individ av dessa försvunna flickor ca 50 olika kunder, detta ger alltså ca 460 000 män som köper sex av kvinnor de höst troligt vet alldeles utmärkt är kidnappade, inte är där frivilligt och därmed tvingade.

http://realstars.eu/mexiko-ett-av-varldens-varsta-lander-vad-galler-sextrafficking/

Vad tycker du om dess män? Helt ärligt. Är det speciellt värdigt? manligt? mänskligt?
Själv kan jag bara tycka att man måste vara bra jävla empatilös eller hata för att utsätta någon annan för detta, speciellt barn.

En full ONS som följer med dig hem, försöker du givetvis få kontakt med, och om vederbörande somnar i en blöt liten hög nånstans så lägger du en filt över och somnar in själv, inte fasen försöker du ha sex med vederbörande? eller??
Bra regel är liksom, får du inget gensvar fysiskt eller verbalt så lägg ner annars pysslar du faktiskt med en våldtäkt.

Och hur vet du hur öppna en prostituerads kort är? Det du däremot vet är att hon högst troligt inte hade haft sex med dig utan pengar. Du tycker inte det räcker för att förnedringen är maximal för dig?

Citat:
Jag säger inte att män är dom enda som har sex för sexets skull. Men eftersom män vill ha mer sex än kvinnor så blir ju marknaden till kvinnans fördel vilket av naturliga orsaker ger henne ett förhandlingsfördel.
Det är förståligt. Bara en sån sak som att det är så många fler män än kvinnor som finns på dejtingsidor talar sitt tydliga språk.
En kvinna kan normalt sätt få ligga hur mycket hon vill. Dessutom med män med några snäpp högre status än henne själv. Om inte bristen på sex är ett problem så är det lätt att låta sexet bli en belöning för att få det man vill ha, medvetet eller omedvetet.
En bank har ett överflöd av pengar och kan låta tjäna på att låta den fattiga knegaren tar lån för att få det som den inte har tillgång till i lika stor omfattning.

Ursäkta men hur kan det vara en sexuell fördel för kvinnor att ha kåta tjatiga män omkring sig när de själva har sin dos sex uppfylld?
De är en fördel så länge de själva vill ha sex, för de kan välja och får oftare ja till svar. Men sen då de ligger där nöjda och glada och snubben börjar tjata igen? Hur kan det vara en fördel?
Om tjejen faktiskt inte vill ha mer sex? och inte betraktar sin sexualitet som något man dealar med för att få ekonomiska fördelar? Det gör inte män, varför tror du direkt att alla kvinnor pysslar med detta?

Citat:
Även om det är riktigt att kvinnor på håll i världen är underställd mannen (nästan uteslutande av religösa skäl) och att fattigdom existerar (vilket förövrigt inte bara drabbar kvinnor) så är frågan: vad gör det bättre med att förbjuda sexköp?
På samma sätt som: vad gör livet bättre för tiggare för att man förbjuder tiggeri?
Eller ännu bättre fråga: vad skulle göra livet bättre för arbetare på fabriker i Asien om fabrikerna försvann och dom istället för att tjäna lite pengar istället tjänar inga pengar?
I många av dessa länder är ju förövrigt just att sälja sex något som ger betydligt mer i inkomst än vanliga jobb. Vilket också är anledningen till att mänga väljer att sälja sex i dessa länder.

Herregud…Folk tjänar pengar på att sälja sina organ också. Ska vi inte tillåta människor i världen att köpa desperata människors njurar och hjärtan också?
En far som säljer sitt hjärta kan ju försörja hela sin familj i 3 år till. De behöver ju ingen farsa, de behöver käk! klart det ska vara ok köpa andras hjärtan. Lite spill får man ju räkna med.
Folk tjänar pengar på att sälja sina barn. Ska vi inte tillåta människor att köpa andras barn?

Gällande prostituion så är det inte så ofta kvinnor och barn som tjänar pengarna, det gör hallickar och bordellägare i världen, som högst troligt hade kunnat tjänat pengar någon annanstans.
Men klart sexköpare ska få lov köpa sex av nått sextraffickingoffer nånstans, hon har ju ingen annan chans här i livet ändå, eller hur? Och då är ju du jättesnäll som ger henne lite pengar mot att du får gnida din kuk i henne. Eller hur? skitsnällt av dig. Är ju pga DIG som hon ens överlever, eller hur? Hon borde ju fan göra det gratis eftersom du är så snäll, tycker du inte?

Citat:
Så en annan relevant fråga är: har inte den fattige mannen i samma länder ännu färre möjligheter som inte kan sälja sexuella tjänster?

det kan han väl visst?
Finns alltid homosexuella män. Och en del heteromän som tycker det är lite ballt att bli avsugen av en annan man. Så bara köra igång.
men fattiga män i världen tenderar jobba hellre och de har ju avsvärt fler möjligheter tilld etta än kvinnor generellt i världen. De har heller inte så ofta nån kvinna eller samhälle som tvingar ut dem i prostitution eller säljer dem till högstbjudande.

Citat:
Sedan, hur det än ser ut i U-länder, i väst-världen är kvinnor inte generellt undertryckta männen. Så vad gör sexköp hemskt här?
Jag menar, jag skulle inte själv åka till fattiga länder och köpa sex billigt. Men jag skulle heller inte åka till samma länder för att få massage billigt eller gå på billiga restauranger. Det hade jag tyckt känts fel, bara rent personligen.
Men att köpa ovanstående tjänster i länder där ingen faktiskt tvingas att utföra dom, där man kan byta jobb eller ta socialbidrag, det är en helt annan sak och har ingenting med varandra att göra.
Eller tycker du att du stödjer slavhandel när du går på restaurang i Sverige.
Har du någonsin fått massage? Eller ansiktsvård? Hur vet du att den som knådar din rygg skulle ha gjort det även utan dina pengar? Eller den som klämmer dina pormaskar glatt skulle ha gjort detta utan att du öppnar din plånbok?

Just därför som I-lands kvinnor ex. svenskor inte tenderar prostituera sig speciellt. majoriteten av prostituerade i skandinaviska länder eller Tyskland och Holland ex. är utländska kvinnor från extremt fattiga områden och många av dessa har som sagt inte många val i livet.

och jag pallar inte svara på massage grejen en gång till. Typ gjort det 30 ggr vid det här laget.
Tänk lite själv istället.
Vill den manlige 20 åriga sjukbiträdet torka dig i rumpan då du blir gammal utan pengar?
Om du frågar honom vad han vill helst, torka dig i rumpan eller suga av dig, vad tror du han svarar?

Citat:
Att endast 0,02 procent av dom prostituerade gör det frivilligt får du gärna ge källor till.

Finns forskning där man frågat svenskar om de kan tänka sig sälja sex.
Resultatet bland män är högre än kvinnor och kvinnor brukar ligga nånstans där jag skrev.
och vist jag kan gräva fram den igen, men inte ikväll.

Citat:
Om du nu vill värna kvinnors sexualitet och friheten över denna låt då kvinnors fria val gälla. Inte som nu när ni omyndigförklarar dessa kvinnor och diktera över villkoren för det dom sysslar med.
Och som sagt, det som är det största hotet mot kvinnors frihet och sexualitet är galna religioner. Kämpa mot dessa religioners inflytande istället. Där kan du göra skillnad.

Kvinnor och män har ett fritt val, kära du. Sexköpslagen gäller inte de prostituerade den gäller sexköpare. Är helt fritt fram för lilla mig och samhället i stort ha vilket sex man än vill.
Och jag är hyfsat opryd i sammanhanget.
Den som sexköpslagen "omyndigförklarar" är torsken, och detta med viss rätta eftersom som sagt torskar verkar lida av en extrem oförmåga hålla sig undan sextraffickingoffer eller ofrivilligt prostituerade. De verkar skita i den biten milt sagt, tycka att de gör gott för tjejerna etc etc..
Brukar inte vara nån hejd på alla undanflykter. Känns det igen?

Citat:
Ja jag kan se mig själv i ögonen. Jag tror inte jag gjort fler människor illa än vad du har. Och jag är ärlig i det mesta jag gör nu förtiden. Jag tror heller inte att jag har utnyttjat fler människor än vad du har heller.
"Kasta första stenen"...

Och hur vet du detta?

Citat:
Vad tycker du det är för goja jag skrivit om kvinnors fördelar och på vilket sätt är det orelevant i en diskussion där du utmålar kvinnor som ständiga offer?

Lite svar på "gojjan" gav jag dig ovan. annars får du som sagt starta en tråd i ämnet.
Detta är en tråd om prostitution, sexköplagen samt amnestys senaste rapport och inte om kvinnors s.k. sexuella makt i världen.
För hey OJ! du vad kvinnor har sexuell makt. Kvinnor som grupp i världen får ju verkligen ha allt sex de själva vill, på sina villkor och när och med vem de vill, eller hur? utan den misnta stigmatisering eller slut-shaming, de kan alltid gifta sig med den de själva vill, den får ha sina underliv i fred från rakblad och de slipper bli ofrivilligt gravida. De utsätts aldrig för våldtäkt, tvång eller sexuella trakasserier…näää i själva verket är det ju kvinnor som trakasserar män sexuellt, tvingar sig på män sexuellt med våld och hot och köper och säljer män som de ägodelar de stackars männen är, eller hur?
Satan vad mycket makt vi har, du.

God natt.
Citera
2015-09-21, 11:21
Medlem
Citat:
Låt mig formulera det så här, om du har 9 personer som arbetar som mäklare, 8 av dem blir mördade på jobbet och en på semestern. Hur många av dessa 9 aktiva mäklare blev mördade på jobbet?

-Om han på semestern blev mördad just för att han var mäklare så ska det räknas in som orsak till mordet.
- I en generell statisitk som bara tar upp rena fakta, vilken yrkesgrupp är mest utsatt för mord så ska det också räknas eftersom ja han blev mördad och ja, han var mäklare. Sen får någon annan forsknignsgrupp sitta och pilla fram specifikt info man är ute efter.

Citat:
Varför skulle jag hitta citera en mening som inte finns när vem som helst kan gå in och kontrollera att citaten stämmer?

Ok efter sökning så ser jag att citatet står längre ner, men lär dig då korrekt sätt att citera olika stycken efter varandra använd […]

Citat:
Gällande HIV:

Precis den gruppen prostituerade som klinikerna plockade upp som HIV positiva (som här blir 100%) så uppgav endast 27% att de var drogmissbrukare, Med andra ord så har du en grupp på ca 70% som fått HIV på annat vis. Men vem vet Oantaslgit dessa kanske fick det via blodtransfusion?

Citat:
Du kan få listan igen (faktum är att vi kan göra en ny lista med dina felaktigheter bara i den här tråden om du vill):

Här kommer:
Citat:
[Löjlig lista som Oantastlig tar upp mot slutet av varje debatt jag haft med honom ungefär när det börjar gå upp för honom att han håller på att förlora debatten]

Barnumpa.

Citat:
Så återigen, du kanske skulle fundera på varför dessa är på min sida och inte din? Faktum är att jag gärna skulle vilja höra vilken deras "agenda" är. Vill Amnesty öppna bordell eller vad?
Ska jag köra min lista igen?
Vad vinner du på detta?
Du har din lista, jag har min lista, min är längre än din.
Och ja, det finns olika åsikter i världen idag kring detta.
För att vi har olika situationer i världen, dvs vi har kommit olika långt gällande makt, möjligheter och frihet för kvinnor som speglar sig i antalet och hur prostituerade har det.
Det som fungerar i skandinavien fungerar högst troligt inte på samma sätt i ex. Indonesien.
Globala organisationer som arbetar med global sextrafficking fokuserar självklart på de områden i världen där flickor, barn och kvinnor "hämtas"
I Sverige har vi inte denna problematik.
Är inga små Anna-Stina Andersson 13. som blir såld av sin farsa till sextrafficking eller kidnappad av grannen Kurt, eller Ulla att säljas för 150 kr till sextrafficking så hen kan köpa sig lite extra spel.
allright?
Vi kan fokusera på efterfrågan och problematiken krig det. Dvs de män som hade kastat sig över en ev. Anna-Stina 13 om hon bara fanns på marknaden. Häftig ju! en liten 13 årig vit hora att göra vad man vill med. Vissa extremt äckliga och sunkiga mäns största fantasi.
Därför har vi ett förbud mot att köpa sex. Och! den har haft effekt, vi har lägre problematik med sextrafficking i Sverige än i omgivande områden, vi har lägre andel män som köper sex.

Vill man ha sex så får man vackert leta efter någon annan som också vill ha det på de sexualla villkoren.

Vilket verkligen inte borde vara ett sånt jävla problem för dig och co.
Senast redigerad av Merapi 2015-09-21 kl. 11:35.
Citera
2015-09-21, 12:21
Medlem
Rodriguez89-2s avatar
Citat:
-Om han på semestern blev mördad just för att han var mäklare så ska det räknas in som orsak till mordet.
- I en generell statisitk som bara tar upp rena fakta, vilken yrkesgrupp är mest utsatt för mord så ska det också räknas eftersom ja han blev mördad och ja, han var mäklare. Sen får någon annan forsknignsgrupp sitta och pilla fram specifikt info man är ute efter.

Ok efter sökning så ser jag att citatet står längre ner, men lär dig då korrekt sätt att citera olika stycken efter varandra använd […]

Precis den gruppen prostituerade som klinikerna plockade upp som HIV positiva (som här blir 100%) så uppgav endast 27% att de var drogmissbrukare, Med andra ord så har du en grupp på ca 70% som fått HIV på annat vis. Men vem vet Oantaslgit dessa kanske fick det via blodtransfusion?

Här kommer:

Barnumpa.

Ska jag köra min lista igen?
Vad vinner du på detta?
Du har din lista, jag har min lista, min är längre än din.
Och ja, det finns olika åsikter i världen idag kring detta.
För att vi har olika situationer i världen, dvs vi har kommit olika långt gällande makt, möjligheter och frihet för kvinnor som speglar sig i antalet och hur prostituerade har det.
Det som fungerar i skandinavien fungerar högst troligt inte på samma sätt i ex. Indonesien.
Globala organisationer som arbetar med global sextrafficking fokuserar självklart på de områden i världen där flickor, barn och kvinnor "hämtas"
I Sverige har vi inte denna problematik.
Är inga små Anna-Stina Andersson 13. som blir såld av sin farsa till sextrafficking eller kidnappad av grannen Kurt, eller Ulla att säljas för 150 kr till sextrafficking så hen kan köpa sig lite extra spel.
allright?
Vi kan fokusera på efterfrågan och problematiken krig det. Dvs de män som hade kastat sig över en ev. Anna-Stina 13 om hon bara fanns på marknaden. Häftig ju! en liten 13 årig vit hora att göra vad man vill med. Vissa extremt äckliga och sunkiga mäns största fantasi.
Därför har vi ett förbud mot att köpa sex. Och! den har haft effekt, vi har lägre problematik med sextrafficking i Sverige än i omgivande områden, vi har lägre andel män som köper sex.

Vill man ha sex så får man vackert leta efter någon annan som också vill ha det på de sexualla villkoren.

Vilket verkligen inte borde vara ett sånt jävla problem för dig och co.

Av ren nyfikenhet, hur många svenska män köpte sex innan sexköpslagen jämfört med nu?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in