Citat:
käre Oantastlig, om en prostituerade får HIV via en kund som sen leder till AIDS som sen hon dör av inom 3 år, dog hon då via sitt yrkesutövande eller inte?
Om en prostituerad blir misshandlad så han får hjärnskakning, som sen leder till nån annan akut hjärnskada för att han ex. inte söker läkarvård, elelr itne kan söka läkarvård, som gör att han avlider 2 dagar senare, har han då drabbats av död pga sitt yrke, eller inte?
Om en prostituerad börjar använda droger för att stå ut med sitt yrkesval, för att drogerna helt enkelt finns i miljön, blir pådyvlade eller påtvingade, som sen inom 2 år leder till en dödlig heroinöverdos ex. är det då yrket som lett till hennes död?
Ska jag fortsätta?
Vi diskuterar farliga yrken och dödlighetskvoten för ex. yrket prostituerade kontra andra yrken.
Fakta är att forskare i allmänhet är rörande överens om att prostitutions yrket är ett av världens mest farliga i form av våldsutsatthet och mord.
Fattar inte varför du ens gidder köra motvals.
Studien från 2012 rör alltså erfarenheter från åren 2009-2012, i den gruppen kan du ha X% som jobbat 3 år Y% som jobbat 2 år Z % som jobbat 1 år eller mindre.
Studien från 2007/2008 är alltså de prostituerades svar just de åren men kan röra sig om människor som har 50 års erfarenhet av prostitution…
ok? så hur många av de som svarade 2007/2008 tror du har motsvarande 1-3 års erfarenhet i jobbet? Och hur stor del tror du har jobbat längre upp till 50 år?
Om man inte ansåg att det fanns den minsta poäng med att titta på och jämföra dessa siffror så skulle man inte göra det. Men man gör det alltså och man säger varför i inledningsstycket Tycker jag du ska läsa och fundera på.
Det min artikel tar upp är att det är felaktigt att slå samman det "lättare" våldet som ex. hairpulling
med det grövre ex. våldtäkt och därmed lägga fram påståendet att allt våld har gått upp när det endast är hairpulling som faktiskt har gått upp kraftigt men våldtäkt har minskat (enligt jämförelsen).
Och detta har hon fortsatt helt rätt i, så nej hon är ingen åsna för fem öre.
Sen tycker jag kanske du ska ta dig en noga titt på dessa 2 studier från våldsutsattheten hos gruppen prostituerade i ljuset av vår första fråga. Hur farligt är det att arbeta som prostituerad?
Jag bara konstaterar att min lista jag länkade ovan med organisationer som är för sexköpslagen är längre än din…
Bah!
Om en prostituerad blir misshandlad så han får hjärnskakning, som sen leder till nån annan akut hjärnskada för att han ex. inte söker läkarvård, elelr itne kan söka läkarvård, som gör att han avlider 2 dagar senare, har han då drabbats av död pga sitt yrke, eller inte?
Om en prostituerad börjar använda droger för att stå ut med sitt yrkesval, för att drogerna helt enkelt finns i miljön, blir pådyvlade eller påtvingade, som sen inom 2 år leder till en dödlig heroinöverdos ex. är det då yrket som lett till hennes död?
Ska jag fortsätta?
Vi diskuterar farliga yrken och dödlighetskvoten för ex. yrket prostituerade kontra andra yrken.
Fakta är att forskare i allmänhet är rörande överens om att prostitutions yrket är ett av världens mest farliga i form av våldsutsatthet och mord.
Fattar inte varför du ens gidder köra motvals.
Studien från 2012 rör alltså erfarenheter från åren 2009-2012, i den gruppen kan du ha X% som jobbat 3 år Y% som jobbat 2 år Z % som jobbat 1 år eller mindre.
Studien från 2007/2008 är alltså de prostituerades svar just de åren men kan röra sig om människor som har 50 års erfarenhet av prostitution…
ok? så hur många av de som svarade 2007/2008 tror du har motsvarande 1-3 års erfarenhet i jobbet? Och hur stor del tror du har jobbat längre upp till 50 år?
Om man inte ansåg att det fanns den minsta poäng med att titta på och jämföra dessa siffror så skulle man inte göra det. Men man gör det alltså och man säger varför i inledningsstycket Tycker jag du ska läsa och fundera på.
Det min artikel tar upp är att det är felaktigt att slå samman det "lättare" våldet som ex. hairpulling
med det grövre ex. våldtäkt och därmed lägga fram påståendet att allt våld har gått upp när det endast är hairpulling som faktiskt har gått upp kraftigt men våldtäkt har minskat (enligt jämförelsen).
Och detta har hon fortsatt helt rätt i, så nej hon är ingen åsna för fem öre.
Sen tycker jag kanske du ska ta dig en noga titt på dessa 2 studier från våldsutsattheten hos gruppen prostituerade i ljuset av vår första fråga. Hur farligt är det att arbeta som prostituerad?

Jag bara konstaterar att min lista jag länkade ovan med organisationer som är för sexköpslagen är längre än din…
Bah!
Då tolkar jag det som vi är överens om att jag hade rätt när jag skrev att det var 8 som blev mördade under dessa 30 år. Vidare, som jag redan berättat för dig innan, så kan du inte avgöra kausaliteten, det är därför vi bara pratar om våld. HIV får de i nästan samtliga fall p.g.a. sitt narkotikamissbruk, inte av kunder. Vidare är det i regel deras missbruk som får dem att börja jobba som gatuprostituerade, inte tvärt om. Det är därför man inte kan jämföra gruppen gatuprostituerade med kvinnor i allmänhet eftersom pundare, som de flesta alltså var innan de prostituerade sig, har en mycket högre dödlighet än andra.
Jag vet att statistik inte är så lätt alla gånger, och efter att ha läst vad du skrivit tidigare vet jag att du inte läst ämnet på universitet, men här borde åtminstone sunda förnuftet åtminstone ge dig en varning. Allt de du skriver som gäller de tre åren mellan 2009 till 2012 gäller också för 2005 till 2008. Skulle vi alltså göra ett slumpvis urval vid dessa tillfällen så skulle vi få ung. lika många som börjat och slutat jobba under den här perioden. Således hade de två grupperna varit jämförbara, skillnaden är nu att i gruppen vi kontrollerade 2008 så får vi med inte bara motsvarande 2009-2012 gruppen utan ALLA de som också arbetat längre än så. ALLA. Jag tror du förstår att detta kraftigt distorderar resultaten av en kumulativ variabel. Snittlängden på hur länge de arbetat i den senare gruppen kan aldrig bli mer än tre år, i den tidigare kan den vara 5, 8 eller 10 år. Vad vi kan säga är att den GARANTERAT är större än i den senare gruppen.
Om du fortfarande tycker att hon gör en relevant jämförelse så... Jag har gett dig flera möjligheten att backa från ditt argumentet, jag fattar att man missar grejer eftersom man inte har tid att läsa saker så noga, det gör jag också ibland, men nu har du läst det noga och det enda du kan göra nu är att bara säga att hon hade fel så släpper vi det (jag kommer inte hålla på att köra ned det i halsen på dig). Det skulle åtminstone visa att du har någon form av intellektuell hederlighet.
I det sista du skriver tar du ner det på en sådan otroligt låg nivå att du gör det i princip meningslöst att försätta diskussion. Du har en listas på ett antal kvinnogrupper bl.a. från Sverige, som argumenterar för sexköpslagen. Detta är alltså grupper som tror på motsvarande judekonspirationer och lever i villfarelsen att den statliga utredningen för sexköpslagen på något sätt skulle utgöra en objektiv källa (jag antar att du åtminstone litar på RFSL och RFSU när de säger att den inte är det?). Dessa organisationer listar du en och en och säger att du har fler när jag ex. tar upp över 100 NGO:s som arbetar mot trafficking på en punkt och ytterligare 237 organisationer för prostituerade från 71 länder i en annan. Vidare har jag i princip alla stora kända människorättsorganisationer, hundratals forskare och experter, flera FN-organ, en av världens främsta akademiska tidskrifter etc. Du får förhålla dig till denna information på ett sakligt sätt, annars är det ingen ide att vi fortsätter diskutera.
Det är min förhoppning att du i nästa inlägg tar tillfället i akt och lyfter upp nivån en aning.
seriöst????), fast de idag är vetenskapliga grenar av sociologi, räknas?
)