2015-09-18, 16:14
Medlem
gonzorockers avatar
När jag tar 3mg tar jag vid ett tillfälle. Morgon.
För tillfället tar jag 4-6st åt gången. Det känns jävla soft , specielt rektalt *ZANG*
*******4-6st 2 mg*are*******Aldrig sett 1mg*arna.
Senast redigerad av gonzorocker 2015-09-18 kl. 16:16.
Citera
2015-09-18, 17:27
Medlem
getbusys avatar
[quote=Stina18|54746036]
Citat:
Ursprungligen postat av Stina18

Jag blev extremt trött av av bara 2 mg, somnade!. SKit alltså! Är detta normalt??

är du van?
Citera
2015-09-18, 17:47
Medlem
Redlinezs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av getbusy
allt gick toppen på jobbet idag iaf

Ikto är kunglig medicin när det gäller att jobba
Tog det varje dag när jag drog till jobbet.
Citera
2015-09-18, 18:40
Medlem
gonzorockers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Redlinez
Ikto är kunglig medicin när det gäller att jobba
Tog det varje dag när jag drog till jobbet.
Håller med till 100%. Efter att ha gått på det ett tag+ rökt dagligen så skaffade jag ett anteckningsblock. Ett gott råd.
Citera
2015-09-19, 10:47
Medlem
Redlinezs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gonzorocker
Håller med till 100%. Efter att ha gått på det ett tag+ rökt dagligen så skaffade jag ett anteckningsblock. Ett gott råd.

Ja röka och ikto är en fin blandning. Rökte också när jag jobba Jag fick väldigt mycket gjort om dagarna måste jag säga.
Citera
2015-09-19, 15:33
Avslutad
I vilket skede blir ni som mest tröttast Iktorivil? I början eller i slutet av ruset?
Citera
2015-09-19, 18:05
Medlem
Slagskepps avatar
under ruset känner ja mig seg.....men ja blir inte speciellt trött av det faktiskt.
Citera
2015-09-19, 20:09
Medlem
Hur pass illa hooked tycker ni jag är om jag käkat 2mg per dag i ca 2v nu? Inte käkat alls innan, utan bara käkat på för att mitt liv funkat så pass bra med det... fått bort min sociala fear och fått massa viktiga saker gjorda osv. Men jag inser ju att jag antagligen återigen missbrukar..? Hur pass illa är det? Kan någon ge ett någorlunda svar? Ej insatt i benzo sen tidigare öht...
Citera
2015-09-19, 21:51
Medlem
BallsMans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stina18

Jag blev extremt trött av av bara 2 mg, somnade!. SKit alltså! Är detta normalt??

Japp.

Har 2mg/kväll på recept och somnar alltid som en stock.
(Har haft det på recept en period nu och toleransen/dosökning har jag aldrig känt något direkt behov av).

Morgonen efter kl 05.45 är lite segstartad så att säga men det klingar av under dagen och så är man så relativt ångestlindrad man kan bli utan att för den delen ha ett "rus" eller vara "pixad"/"trögtänkt", sitter i hela dagen fram tills kvällsdosen igen och så ser cykeln ut.
Citera
2015-09-19, 21:59
Medlem
BallsMans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vpaz
Hur pass illa hooked tycker ni jag är om jag käkat 2mg per dag i ca 2v nu? Inte käkat alls innan, utan bara käkat på för att mitt liv funkat så pass bra med det... fått bort min sociala fear och fått massa viktiga saker gjorda osv. Men jag inser ju att jag antagligen återigen missbrukar..? Hur pass illa är det? Kan någon ge ett någorlunda svar? Ej insatt i benzo sen tidigare öht...

Tja... bensodiazepiner är lite "once you pop you can't stop", tyvärr... det är riiiiiktigt svettigt att tända av efter ett par års bruk.

Men jämfört med Lyrica som jag haft utskrivet så tycker jag att Iktorivil är mycket effektivare & skonsammare på alla sätt.

Du får överväga hur ditt liv är utan denna medicin kontra med denna medicin - och utgå från detta.
(Innerst inne vet du ju själv vad som funkar, eller inte funkar.. om du exempelvis har förskrivits halva FASS av läkaren - utan något positivt resultat - innan du "hittade" Ikton på egen hand.).

Kort svar:
Du kommer att få en... liten baksmälla, som sitter i ett tag.. men överväg först hur ditt liv var innan respektive efter denna medicin och lämna stämplar såsom "missbrukare", "beroende", osv åt sidan... du gör ju ditt bästa för att fungera rent socialt och i förlängningen som person & funktionell medmänniska i samhället menar jag.
Citera
2015-09-19, 22:45
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Sweeper80
Har en läkare som inte brukar dra sig för att skria ut mediciner till mig, men just Iktorivil - trots grov insättningsångest av Cipralex - vill han absolut inte skriva ut. Har någon, någon teori om varför det kan vara så?

Det är för att klonazepam inte är första andra eller tredjehandsvalet när det gäller vare sig ångestlindring och absolut inte ångestlindring under insättning utav en annan medicin likt ssri.

1 Det finns andra bensodiazepiner: alprazolam, diazepam, oxascand osv som oftast prövas först som kan hjälpa dig bättre tex om du klarar dig på oxascand så kommer du mildare undan i fall att du skulle få ett beroende.

2 klonazepam är en potent bensodiazepin, vilken först och främst ges till patienter med EP.

3 en utav klonazepamens främsta uppgift är att ge muskelavslappning under en lång tid.(det är därför man har en sådan värk gentemot andra benso när man trappar ut klona och även diazepam)

4 Vissa pat upplever ej ens ångestlindring utan att ta väldigt höga doser, medans det är annorlunda med diazepam eller alprazolam, då de är mer till för att dämpa ångest än klonazepam, även om diazepam andvänds som kramplösande också, då främst akut.

Har du mycket spänningar så kör diazepam och om det främst är ångestattacker så oxascand, eller om du mår riktigt dåligt alprazolam.
Senast redigerad av DiegoCosta 2015-09-19 kl. 22:53.
Citera
2015-09-19, 23:04
Medlem
BallsMans avatar
Japp och på det så vill läkare gärna testa allsköns olika SSRI/SNRI/NRI-anti depps, antihistaminer såsom Atarax, Lergigan, Propavan osv... , Melatonin och allt möjligt innan de vågar förtro någon med exempelvis Lyrica eller Iktorivil.

Det tar den tiden det tar... har man en läkare som har någon form av medmänsklighet så märker denna att man mår piss och inte kommer att bli frisk efter x antal preparat som provats i y antal år för z antal olika utredningar, diagnoser, teser och återbesök - och då brukar de skriva ut något lite mer "kontroversiellt" för att bli av med en, att slippa ha en springandes där stup i kvarten risig, risigare, risigast

(Tragikomiskt, men så är det. läkare "får nog" till slut och skriver ut receptet som man behöver efter ett dussintal besök och återbesök... de tröttnar helt enkelt och mer eller mindre kastar en 100st pix-burk i pannan på en på vårdcentralen och önskar en lycka till och adjö! )
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in