När man talar om trollen så.... Satt nu och läste lite och hörde ett tickande ljud mot fönstret och lyckades spela in det , då jag vred bort skallen bara någon decimeter så försvann ljudet för att återkomma då jag förde tillbaka samma skalle
Det hördes bättre om än svagt än vad det gör på denna inspelning och jag tog och räknade takten på klickandet i slutet på inspelningen.
Jag har en klockradio som står vid fönstret och jag tittade så att den var avstäng vilket den var och larmet var avstängt. Jag riktade den inspelande telefonen ditåt och ljudet förstärktes så jag tänkte att det måste komma från telefonen men då jag tog bort telefonen så kom ljudet fortfarande bara från fönstret. Så troligen har något fått högtalarna att reagera vad det nu kan vara.
Det är ju som så om de vet att man läser om saker och diskuterar så är det lättare att misstänk att man är utsatt även om man inte är det för något om man ligger åt det paranoida hållet. så några sådana tickningar kanske är ämnat för att jag ska börja skriva för fullt om V2K och att det minsann är radar teknik som fått mig att höra dessa i huvudet, men jag hörde dem från fönsterhållet och det förstärktes med telefonen . Men jag laddar upp ljudfilen så att fler kan höra hög volym och hörlurar är nog bäst för att höra dessa "gnisttändningar" med ca 1/2 -1 sekunds mellanrum
https://robustfiles.com/dl.php?key=/aCkN/Rsttickandeljud19september2015.amr