Resultat: Bör det vara förbjudet att hjälpa en hemlös på Flashback?
Ja, det bör vara förbjudet
36,52%
103 röster
Nej, här är regeln för hård
63,48%
179 röster
2015-09-17, 20:44
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JaredLeto
Användaren tiggde inte, utan gjorde en diskussion av hela sin tillfälliga situation. Om ni inte vill hjälpa andra människor i tron om att de är troll eller tiggare så ge fan i att delta i trådar som de. Tycker det är lite väl hårt att bli varnad eller avstängd för att man visar lite medmänsklighet, något som är sällsynt på FB. Men däremot så tycker jag att MOD ska göra bedömningen om tråden har något diskussionsvärde eller om det ENBART efterfrågas saker. Det gjorde det inte i det här fallet därför tycker jag att ni ska se över den här regeln lite.
Fast å andra sidan kan du ju erbjuda din välvilja i PM --- vilket då inte leder till lavineffekt där andra hoppar på tåget bara för att någon börjar.
Citera
2015-09-17, 21:24
Medlem
JaredLetos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Fast å andra sidan kan du ju erbjuda din välvilja i PM --- vilket då inte leder till lavineffekt där andra hoppar på tåget bara för att någon börjar.
Eller så kan man diskutera en människas hemlöshet och kanske lära sig/lära ut någonting av det, don't ya think?

Användaren i den aktuella tråden förde ju faktiskt en diskussion kring vad som hade hänt honom, och frågan var ju "vad gör hemlösa om nätterna" - det var ju diskussionsämnet. Sen var det ju bara en bi-effekt av FB-medlemmars välvilja att hjälpa denna personen på bästa möjliga sätt.
Citera
2015-09-17, 22:07
Bannlyst
Citat:
Eller så kan man diskutera en människas hemlöshet och kanske lära sig/lära ut någonting av det, don't ya think?

Användaren i den aktuella tråden förde ju faktiskt en diskussion kring vad som hade hänt honom, och frågan var ju "vad gör hemlösa om nätterna" - det var ju diskussionsämnet. Sen var det ju bara en bi-effekt av FB-medlemmars välvilja att hjälpa denna personen på bästa möjliga sätt.
Men det går aldrig att komma runt att det BARA är TS i den aktuella tråden som vet huruvida det var ett svepskäl, (eller ej) med vetskapen om att den diskussionen kommer att leda dit den även senare ledde. Dvs, att folk snudd på tävlar för att hjälpa hjälten med allt möjligt, inklusive pengar - ska vi ha 1000 trådar här om samma sak? - om folk som inte vill gå till kommunen (vilken har en skyldighet enligt lagen att hjälpa en person som ingen annan möjlighet har).
Citera
2015-09-17, 22:17
Medlem
epost72s avatar
Vad är det man säger?
När fan blir gammal så blir han religiös.
Admin gör ju som bekant precis som han vill, allsmäktig som han är.
Visst genomdriv den här skiten, toppa med gillaknappar och döp om forumet till Flashbook så är du i hamn.
Räkna med bottenkänning bara.
Citera
2015-09-17, 22:23
Medlem
JaredLetos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gudrunslidhitler
Men det går aldrig att komma runt att det BARA är TS i den aktuella tråden som vet huruvida det var ett svepskäl, (eller ej) med vetskapen om att den diskussionen kommer att leda dit den även senare ledde. Dvs, att folk snudd på tävlar för att hjälpa hjälten med allt möjligt, inklusive pengar - ska vi ha 1000 trådar här om samma sak? - om folk som inte vill gå till kommunen (vilken har en skyldighet enligt lagen att hjälpa en person som ingen annan möjlighet har).
Vi har ju 1000 trådar om hur onda negrer och araber är, så varför inte 1000 trådar om hur hemlöshet kan påverka en människa? Det är väl delvis moderatorernas uppgift att leda tråden på rätt linje. Märker de att tråden blir för mycket "snyft, snyft, ge mig, ge mig", så kommer väl det påpekas? Sen är det väl lite upp till var och en att bedöma om de vill tro på trådskaparen och dennes situation. Ska vi börja avfärda alla som gör självmordstrådar också som troll eller? Ska vi per automatik utgå från att de bara vill väcka känslor hos människor som faktiskt kanske har varit i en sådan situation där självmord varit ett sunt alternativ?

Jag har aldrig varit hemlös, men jag har varit på drift i länder jag inte haft vidare stor kännedom om, och jag tycker att trådskaparens frågeställning gav ett bra underlag för vad man kan hitta på om nätterna som hemlös, eller som en person som driver omkring i olika länder. Sen om man kommer in på vad för förnödenheter den utsatte kan tänkas behöva - tja, då är det moderatorns uppgift att se till att det inte spårar och blir en RYC-tråd av det hela.

Jag tycker inte att man ska avfärda varenda tråd direkt. Utan bilda dig en uppfattning, och ta sedan ett ställningstagande. Eller så ger du helt sonika fan i att svara i tråden och går över till någonting annat som ger ditt liv en mening.
Citera
2015-09-17, 22:49
Bannlyst
Citat:
Vi har ju 1000 trådar om hur onda negrer och araber är, så varför inte 1000 trådar om hur hemlöshet kan påverka en människa? Det är väl delvis moderatorernas uppgift att leda tråden på rätt linje. Märker de att tråden blir för mycket "snyft, snyft, ge mig, ge mig", så kommer väl det påpekas? Sen är det väl lite upp till var och en att bedöma om de vill tro på trådskaparen och dennes situation. Ska vi börja avfärda alla som gör självmordstrådar också som troll eller? Ska vi per automatik utgå från att de bara vill väcka känslor hos människor som faktiskt kanske har varit i en sådan situation där självmord varit ett sunt alternativ?

Jag har aldrig varit hemlös, men jag har varit på drift i länder jag inte haft vidare stor kännedom om, och jag tycker att trådskaparens frågeställning gav ett bra underlag för vad man kan hitta på om nätterna som hemlös, eller som en person som driver omkring i olika länder. Sen om man kommer in på vad för förnödenheter den utsatte kan tänkas behöva - tja, då är det moderatorns uppgift att se till att det inte spårar och blir en RYC-tråd av det hela.

Jag tycker inte att man ska avfärda varenda tråd direkt. Utan bilda dig en uppfattning, och ta sedan ett ställningstagande. Eller så ger du helt sonika fan i att svara i tråden och går över till någonting annat som ger ditt liv en mening.
Stor skillnad på åsikter, och trådar där effekten blir att det går att manipulera folks känslor så att de ger TS pengar, (och många bäckar små - kan bli mkt pengar det - inte ok enligt mig, då det alltid bara är den aktuella TS som vet om det är en bluff eller ej. Och vi ska inte behöva sitta här och gissa om folk bluffar, då kommunen är den instans som enligt lag är skyldig att hjälpa).

Grejen är att - snyft, snyft, ge mig, ge mig - aldrig har uttalats, men EFFEKTEN blir sådan att folk tävlar om att ge, och även pengar, så effekten blir densamma vilket är ohållbart.

Får tråden fortsätta så kan hur många som helst starta trådar där man utger sig för, (oavsett svepskäl eller ej) att bara vilja "diskutera" hur man får tiden att gå. Eller hur man bygger en hållbar koja i skogen, för jag har blivit hemlös, osv osv osv osv osv osv - till slut kanske vi har tusentals sådana trådar - det är ohållbart. Om det gick att låsa en persons möjligheter att få PM så kanske det fanns en möjlighet att bara diskutera och ge tips om hur man får tiden att gå som hemlös.

Alla vet att det - går - att knalla upp på sin egen vind och ta några bilder på en filt och en sportväska, och sedan börja erhålla pengar från alla håll. Och detta att TS ej vill gå till kommunen: TS vill ej belasta oss via skattesedeln, men det går bra att ta emot cash av "de som ändå klarar sig utan pengarna". Enligt mig: en smart och retoriskt skicklig kille med Robin Hood i tankarna.

Nej förresten: även om det gick att ta bort möjligheten att få PM, så skulle ju TS från annat nick, kunna PM:a folk som skrivit i tråden. "hej, tack för din medverkan, skulle vi kunna ses och snacka bort lite tid, så att min tillvaro blir lite roligare" - så den TS KAN ändå manipulera via PM, fast från ett annat nick.
Senast redigerad av gudrunslidhitler 2015-09-17 kl. 23:01.
Citera
2015-09-17, 23:17
Medlem
JaredLetos avatar
Citat:
Stor skillnad på åsikter, och trådar där effekten blir att det går att manipulera folks känslor så att de ger TS pengar, (och många bäckar små - kan bli mkt pengar det - inte ok enligt mig, då det alltid bara är den aktuella TS som vet om det är en bluff eller ej. Och vi ska inte behöva sitta här och gissa om folk bluffar, då kommunen är den instans som enligt lag är skyldig att hjälpa).

Grejen är att - snyft, snyft, ge mig, ge mig - aldrig har uttalats, men EFFEKTEN blir sådan att folk tävlar om att ge, och även pengar, så effekten blir densamma vilket är ohållbart.

Får tråden fortsätta så kan hur många som helst starta trådar där man utger sig för, (oavsett svepskäl eller ej) att bara vilja "diskutera" hur man får tiden att gå. Eller hur man bygger en hållbar koja i skogen, för jag har blivit hemlös, osv osv osv osv osv osv - till slut kanske vi har tusentals sådana trådar - det är ohållbart. Om det gick att låsa en persons möjligheter att få PM så kanske det fanns en möjlighet att bara diskutera och ge tips om hur man får tiden att gå som hemlös.

Alla vet att det - går - att knalla upp på sin egen vind och ta några bilder på en filt och en sportväska, och sedan börja erhålla pengar från alla håll. Och detta att TS ej vill gå till kommunen: TS vill ej belasta oss via skattesedeln, men det går bra att ta emot cash av "de som ändå klarar sig utan pengarna". Enligt mig: en smart och retoriskt skicklig kille med Robin Hood i tankarna.

Nej förresten: även om det gick att ta bort möjligheten att få PM, så skulle ju TS från annat nick, kunna PM:a folk som skrivit i tråden. "hej, tack för din medverkan, skulle vi kunna ses och snacka bort lite tid, så att min tillvaro blir lite roligare" - så den TS KAN ändå manipulera via PM, fast från ett annat nick.
Klart det är stor skillnad på åsikter, det är väl ganska självklart om du läser definitionen av ordet, men vad är det du vill ha sagt egentligen? Är du lurad själv av någon på nätet efter att ha gått på en bluff från någon som utgav sig för att vara något h*n inte var? Det är väl upp till var och en att ge vad de känner för. Det är ingen som tvingar dig att ge de hemlösa som sitter på rikets gator någonting heller, men de ska inte få sitta där eller? Vi kanske ska ta våra kondoleanser via Metros insändarsida där vi i vår förhoppning och i tron att den hemlöse kan läsa nås fram via våra insändarbrev?

Det finns trots allt moderatorer på Flashback, och de har väl alltid varit allmänt kända för att göra lite som de vill i vissa fall - och jag tycker att Admin borde nå ut till de moderatorer som styr över just den delen av forumet där hemlöshet kan vara topic, att där göra en bedömning huruvida det finns någon sanning i det som skrivs av TS. Att bara avfärda allting som trams och bluff tycker jag skadar mer än vad det hjälper. För det finns folk där ute som kanske bara har sin mobil att förlita sig på och genom den når ut till oss här på forumet som faktiskt har det ganska gott - och kanske i någon mån hoppas på att få någon hjälp - av någon.

Det behöver inte vara pengar, kläder, filtar eller mat. Det kan vara annat som är värt precis lika mycket - om inte mer. Något som i det långa loppet kommer att förändra den här personens liv och framtid. Det finns många smarta och begåvade, hjälpsamma och viktiga människor på Flashback. De syns väldigt sällan, men de ligger där och ruvar och väntar på rätt tillfälle att träda fram. Och den dagen då en utsatt benådas av den vises erfarenheter och kunskaper - den dagen kommer vara guldvärd för den utsatte. Så jag står fast vid att dessa trådar ska få utrymme, även fast det kanske i viss mån ska vara hårt modererat - ungefär så som de gjort med lyrikdelen. Den är väl också lite hårdare modererad nu?

Att börja snacka om vad kommuner ska och icke ska göra är en helt annan (skrattretande) diskussion. För såvida man inte levt under en sten de senaste fem åren så vet gemene man att kommuner inte gör mycket för att upprätthålla landets regler och stadgar.
Citera
2015-09-18, 03:42
Medlem
MeanMEs avatar
Att någon vill ge bort något till en användare för att hjälpa denna i nöd kan inte vara berättigat till en V/A/B, vare sig man kan hävda att det stör någon typ av diskussion eller ej.

Någonstans måste man ju inse att det är en människa vi pratar om.
Och vad är denna person mest hjälpt av, en debatt om dess utsatthet,
där det viktigaste är att debatten är enligt alla forumets regler korrekt,
och absolut inte får störas av att det finns några erbjudanden om hjälp,
eller att en användare eller två erbjuder en binge eller en sovsäck?

Man kan ju se det som så, att om man hittade en människa i ett trängande behov i RL.
Skulle det där ses som legitimt att man började kritisera formen för hur denne ringde efter hjälp till denna människa? Tror inte det. Om denna skrek, eller svor i telefonen som inte accepteras annars hade man nog sett det mellan fingrarna i en sådan situation.
Så att man får en varning/avstängning/bannlysning är befängt imho.

En bättre lösning är då att mods bara tar bort inlägget och upplyser personen i fråga att detta får tas upp genom PM.

Sedan vet jag inte om evt problematik kan uppstå juridiskt om en användare råkar illa ut vid ett sådant möte som förmedlas på forumet då servrarna finns i USA. Finns ju ett antal fall där siter blivit stämda efter överfall, våldtäkter mm i USA. Skulle ju inte vara så jävla kul om en sådan stämning hamnade i knäna på er kan jag tänka. Advokater är ju inte direkt gratis.
Citera
2015-09-18, 04:48
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av MeanME
Att någon vill ge bort något till en användare för att hjälpa denna i nöd kan inte vara berättigat till en V/A/B, vare sig man kan hävda att det stör någon typ av diskussion eller ej.

Någonstans måste man ju inse att det är en människa vi pratar om.
Och vad är denna person mest hjälpt av, en debatt om dess utsatthet,
där det viktigaste är att debatten är enligt alla forumets regler korrekt,
och absolut inte får störas av att det finns några erbjudanden om hjälp,
eller att en användare eller två erbjuder en binge eller en sovsäck?

Man kan ju se det som så, att om man hittade en människa i ett trängande behov i RL.
Skulle det där ses som legitimt att man började kritisera formen för hur denne ringde efter hjälp till denna människa? Tror inte det. Om denna skrek, eller svor i telefonen som inte accepteras annars hade man nog sett det mellan fingrarna i en sådan situation.
Så att man får en varning/avstängning/bannlysning är befängt imho.

En bättre lösning är då att mods bara tar bort inlägget och upplyser personen i fråga att detta får tas upp genom PM.

Sedan vet jag inte om evt problematik kan uppstå juridiskt om en användare råkar illa ut vid ett sådant möte som förmedlas på forumet då servrarna finns i USA. Finns ju ett antal fall där siter blivit stämda efter överfall, våldtäkter mm i USA. Skulle ju inte vara så jävla kul om en sådan stämning hamnade i knäna på er kan jag tänka. Advokater är ju inte direkt gratis.
Men nu är det inte bara frågan om en eller två användare som erbjuder en binge eller sovsäck, utan om att en möjlig manipulatör kan möta säkert 10 personer per dag och få sig 100:- i snitt = 1000 kronor per dag = 30 000:- i månaden rakt ner i fickan + kanske pengar från kommunen, (som aldrig någon annan är den aktuella TS kan veta om det redan erhålls).

Personen jag nu ponerar, kan sedan PM:a alla som skrivit i tråden och erbjudit just en binge eller en sovsäck, för att be om en pratstund irl som kan vara trevlig för att få stöttning och göra att tiden går fortare osv - den som åker för att möta den TS kan vara en person som det går att lura skjortan av, och vips kanske den personen efter 2-3 månader har hjälpt med 20-30 000:- Eller "bara" är en person som hjälper med 100-200:- men många sådana bäckar...bara att börja räkna. Man kan säkert hinna möta 10 personer på en dag, och sedan har vi alla som kan föra över pengar utan att ens ses, så det kan potentiellt bli väldigt stora summor. Idag kan folk göra precis vad som helst för att tjäna pengar, och många börjar även hylla de som fixar det, nästan lite oavsett HUR - inte ok.

I tider som dessa så vore det ej sannolikt att vi inte även får se ett gäng svenskar som verkar helschyssta, men som även de åker runt och livnär sig på att på olika sätt tigga. Det som fungerar - oavsett vad det gäller - tenderar man att fortsätta med. Allt jag har sagt och säger är, att ingen annan än TS kan veta hur det ligger till, så enligt mig är det både galet och naivt till tusen att bara hänvisa till att "någonstans måste man ju inse att det är en människa vi pratar om".

Går ej att jämföra irl med Flashback, i varje fall inte gällande detta. (möjligen gällande annat, som jag ej ännu har satt mig in i).

En manipulatör kan även ha 5-10 nicks, och skriva trevligt och hjälpsamt till TS, för detta sker då med vetskapen att fler hänger på för att rädda hjälten där ute, och vips så har man själv skapat en lavin på bara några dagars jobb. Hjälten där ute kan vara en hjälte där ute, eller en bedragare - därför är dessa trådar enligt mig, ohållbara. Tänk om några år med 3000 sådana trådar, (då tillfället gör tjuven, och trådar som den aktuella, kan få hur många som helst att haka på om de ser att det funkar - helt oavsett den aktuella TS uppsåt) där alla sitter och spekulerar vilka trådar som det är äkta hjältar i, och vilka TS´s som borde få pisk. (och kanske även får det - och kanske då att det är folk som får pisk, som faktiskt INTE trollade - lagom rolig utveckling).
Senast redigerad av gudrunslidhitler 2015-09-18 kl. 05:08.
Citera
2015-09-18, 05:36
Bannlyst
Det är moraliskt korrupt att förbise. Ni måste kunna ta hemlösheten ur ekvationen och se hur skruvat det blir. För den delen snokar ingen i privata meddelanden. Det finns inget behov att "offentliggöra" sin hjälp i trådar. Inget sådant här trams. Principen först.
Senast redigerad av Spacetime. 2015-09-18 kl. 06:09.
Citera
2015-09-18, 05:46
Bannlyst
Inte nog med romare runt varje hörn nu ska dom invadera Flashback också. Böj er fram och ta emot, nya Flashback.
Citera
2015-09-18, 07:17
Medlem
MeanMEs avatar
Citat:
Men nu är det inte bara frågan om en eller två användare som erbjuder en binge eller sovsäck, utan om att en möjlig manipulatör kan möta säkert 10 personer per dag och få sig 100:- i snitt = 1000 kronor per dag = 30 000:- i månaden rakt ner i fickan + kanske pengar från kommunen, (som aldrig någon annan är den aktuella TS kan veta om det redan erhålls).

Personen jag nu ponerar, kan sedan PM:a alla som skrivit i tråden och erbjudit just en binge eller en sovsäck, för att be om en pratstund irl som kan vara trevlig för att få stöttning och göra att tiden går fortare osv - den som åker för att möta den TS kan vara en person som det går att lura skjortan av, och vips kanske den personen efter 2-3 månader har hjälpt med 20-30 000:- Eller "bara" är en person som hjälper med 100-200:- men många sådana bäckar...bara att börja räkna. Man kan säkert hinna möta 10 personer på en dag, och sedan har vi alla som kan föra över pengar utan att ens ses, så det kan potentiellt bli väldigt stora summor. Idag kan folk göra precis vad som helst för att tjäna pengar, och många börjar även hylla de som fixar det, nästan lite oavsett HUR - inte ok.
Ad hoc argumentation.
Du kan kanske förstå att du kan teckna vilket möjligt scenario du vill med en sådan retorik?

Allt detta kan ju redan ske idag genom PM med mindre än att mottagaren själv anmäler givaren. Eller hur?

Sedan är det behjärtansvärt att du vurmar så starkt för andra människors ekonomi, men det är inte din huvudvärk, folk är över 18 år här och anses av staten vara myndiga och har därför ett eget ansvar för vad de gör av med sina pengar på. Då det inte skall få finnas rena tiggeritrådar om jag förstod förslaget korrekt så kan jag inte se något problem.

Idag kan jag PM:a någon och fråga om de behöver hjälp som det är, vad jag säger är att det borde inte leda till V/A/B om jag gjorde det i tråden, mods skall ha fortfarande rätt att radera de inläggen om det anses nödvändigt.

Förstår inte var problemet ligger.
Citat:
I tider som dessa så vore det ej sannolikt att vi inte även får se ett gäng svenskar som verkar helschyssta, men som även de åker runt och livnär sig på att på olika sätt tigga. Det som fungerar - oavsett vad det gäller - tenderar man att fortsätta med. Allt jag har sagt och säger är, att ingen annan än TS kan veta hur det ligger till, så enligt mig är det både galet och naivt till tusen att bara hänvisa till att "någonstans måste man ju inse att det är en människa vi pratar om".
Du ger en ny ad hoc argumentation som du vill vad med?
Du kan ju lika väl hävda att zigenare kan finansiera ett kärnvapenprogram som de skulle använda för att angripa Sverige, med en sådan retorik.
Det är därför den inte funkar så bra.

Så vad jag tror du försöker säga är att världen är inte perfekt och man kan bli lurad.
Det är nog varje människa medveten om utan ditt "vargen kommer".
Men igen, argumenten tidigare gäller här med.
Inga tiggartrådar får finnas och det avser bara V/A/B.
Och slutligen, möjligheten finns redan genom PM idag.
Citat:
Går ej att jämföra irl med Flashback, i varje fall inte gällande detta. (möjligen gällande annat, som jag ej ännu har satt mig in i).
Jo det går alldeles utmärkt, jag gjorde just det.
Citat:
En manipulatör kan även ha 5-10 nicks, och skriva trevligt och hjälpsamt till TS, för detta sker då med vetskapen att fler hänger på för att rädda hjälten där ute, och vips så har man själv skapat en lavin på bara några dagars jobb. Hjälten där ute kan vara en hjälte där ute, eller en bedragare - därför är dessa trådar enligt mig, ohållbara. Tänk om några år med 3000 sådana trådar, (då tillfället gör tjuven, och trådar som den aktuella, kan få hur många som helst att haka på om de ser att det funkar - helt oavsett den aktuella TS uppsåt) där alla sitter och spekulerar vilka trådar som det är äkta hjältar i, och vilka TS´s som borde få pisk. (och kanske även får det - och kanske då att det är folk som får pisk, som faktiskt INTE trollade - lagom rolig utveckling).
Du gillar verkligen ad hoc argumentation, hela din tråd består ju bara av det...
Du kan som sagt måla upp vad du vill med en sådan retorik.

Det finns inget som hindrar bostadslösa idag att skriva trådar om hur det är att vara bostadslös eller liknande och vi har inga 3000 trådar om detta. Har funnits möjlighet att dra iväg ett PM till folk och erbjuda hjälp så länge jag kan minnas. Så din argumentation får aldrig någon riktig luft under vingarna imho.

Och som admin själv säger.
Citat:
Att lägga ut sitt bankkonto eller motsvarande, eller indirekt försöka få användarna att ge ekonomiska bidrag eller motsvarande ska givetvis även i framtiden vara förbjudet.

admin

Och jag tycker inte det är fel att Flashback jobbar mot att få lite bra publicitet i media och att bilden av Flashback som internetforumens (välj valfri smädelse) förändras till det bättre.

Många i offentligheten angriper ju hårt FB som en plats bestående enbart av nazister och rasister. Man ser det varje gång t.ex näthatet kommer upp.
Kvällstidningarna formligen spyr ut vilket hemskt forum FB är.
Det skadar FB, framförallt ekonomiskt.
Det kan vara svårt att få företag att annonsera på FB med risk för att bli beskyllda för att de stödjer en hatsite, har man varit företagare vet man att man är oftast allergisk mot negativ publicitet.

Att Flashback står för något så unikt som en plattform där allt från vänsterextremister till dito höger kan föra en debatt, det verkar andra medier tycka väger väldigt lätt. Tar du bort FB kommer vi i mitt tycke förlora något mycket värdefullt i svensk media. Var hittar du något liknande någon annanstans? Jag skulle aldrig i mitt liv besöka Avpixlat, Expo mm om jag inte uppmärksammades om vad som står där genom trådar här, där dessa siters artiklar debatteras.
Jag hittar dem inte i andra mainstreammedia de modereras bort om det ens finns kommentarsfält längre.

Här kan jag fråga islamister, nassar, kommunister, kristna, feminister mm om vad de tycker om detta eller detta. Var hittar du något sådant på en site? Finns inte.
Oftast är tanken bara att t.ex en förintelseförnekare får komma till tals så motbjudande för många att de modererar bort inlägget i en hastighet som fått ljuset att skämmas.
Inte här, utan här du kan fråga denna människa, hur i helvete kan du komma fram till detta.
Du har möjlighet att debattera frågan, var finns den möjligheten någon annanstans?

Och därför vill jag verkligen att den skall evt kunna få ett bättre rykte och med det kunna tjäna ordentligt med stålar genom feta reklamavtal så det finns ett incitament att hålla denna site uppe.
Och om vi av den anledningen accepterar din ad hoc retorik för ett ögonblick som korrekt så väger den väldigt lätt mot att Flashback kan leva och frodas och folk kan se att FB inte bara består av de största virrpannorna internet kan skrapa fram som man lätt kan få uppfattningen av om man t.ex läser Oisín Cantwells krönikor i Aftonbladet.
Senast redigerad av MeanME 2015-09-18 kl. 07:47.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in