2015-09-17, 23:17
Medlem
SiSeniors avatar
Minst 500g grönsaker varje dag där majoriteten läggs på broccoli och paprika.
Äter aldrig frukt.
Citera
2015-09-17, 23:22
Medlem
Iaf 1kg frukt om dagen kan jag nog snitta misstänker jag. Jobbar dock hårt och har mängder av frukt att tillgå för att hålla energinivåerna uppe så det blir lätt att man trycker i sig en hel del när man börjar känna sig seg.
Citera
2015-09-18, 14:45
Medlem
krigsoffrets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EATCHILDREN
Jag tillagar minst 3 kg gröna grönsaker i veckan, just nu är det mycket spenat som gäller så blir närmare 5 kg den kommande veckan. Äter även 1/3 ananas, twå kiwi eller en grapefrukt varje dag.

Spenaten kokar jag tillsammans med min bulgur, så är verkligen inget extra jobb överhuvudtaget, inte ens mer att diska. Om det är broccoli eller vad det nu kan vara så brukar jag ångkoka det. När jag köper frysta grönsaker så händer det tillochmed att jag lägger ner det i matlådorna direkt ifrån påsen. Och frukten har jag i min kvällskvarg

Edit, i somras när min hunger var som värst åt jag uppemot 2 kg grönsaker per dag. Kalorisnål bukfyllnad

Disciplenerat
Citera
2015-09-18, 19:16
Medlem
EATCHILDRENs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av krigsoffret
Disciplenerat
Var lite ovant i början, men nu går det bara av farten.

Var precis på affären och den kommande veckans grönsaker och frukter blev;

3.2 kg Herti converts
2.4 kg Hackad spenat
8st Grapefrukts
9st Kiwis

Blir inte heller någon extra disk för den delen heller Herti convertsen går direkt ner i matlådorna och spenaten kokar jag i samma kastruller som bulgurn.
Citera
2015-09-19, 01:17
Medlem
kuddenchristos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SiSenior
Minst 500g grönsaker varje dag där majoriteten läggs på broccoli och paprika.
Äter aldrig frukt.
Varför äter du aldrig frukt?
Citera
2015-09-19, 01:42
Medlem
Snittar en banan, ett äpple och ett päron eller liknande per dag.

Sen blir det mycket bär och annat gott.
Citera
2015-09-19, 01:45
Medlem
gato12s avatar
Äter fyra olika frukter om dagen. Och alltid grönsaker till maten (två gånger om dagen). Och just det, en rå morot om dagen (okej, jag är en vanemänniska...).
Citera
2015-09-19, 12:03
Medlem
krigsoffrets avatar
Citat:
Var lite ovant i början, men nu går det bara av farten.

Var precis på affären och den kommande veckans grönsaker och frukter blev;

3.2 kg Herti converts
2.4 kg Hackad spenat
8st Grapefrukts
9st Kiwis

Blir inte heller någon extra disk för den delen heller Herti convertsen går direkt ner i matlådorna och spenaten kokar jag i samma kastruller som bulgurn.

Spenat och bulgur, bra kombo? Blir nog att prova den hælsobomben.
Citera
2015-09-19, 17:58
Medlem
EATCHILDRENs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av krigsoffret
Spenat och bulgur, bra kombo? Blir nog att prova den hælsobomben.
Det tycker jag absolut. Bra bukfyllnad också

Det tycker jag att du ska göra. Bara slänga ner fryst hackad spenat direkt efter bulgurn (jag kokar upp vattnet först tillsammans med buljong). Skitsmidigt
Citat:
Ursprungligen postat av gato12
Äter fyra olika frukter om dagen. Och alltid grönsaker till maten (två gånger om dagen). Och just det, en rå morot om dagen (okej, jag är en vanemänniska...).
Inte bara du som är det.. Jag brukar dock variera kryddor, grönsaker och frukter. Men äter väl samma sorts mat i ett halvår i stöten, ätit kyckling varje dag hela året bara bytt ris mot fullkorsbulgur och sen till vanlig bulgur

Edit, http://imgur.com/1B3JKje så ser det hos mig någon förmiddag varje helg. Är lunch och middag för en vecka, såserna går också åt på en vecka.

3.2kg Kyckligfiléer
2.5kg Bulgur
3kg Herti converts
2.4kg Hackad spenat

I den batchen är det en stark curry på kycklingen, bulgurn/spenaten är kokt i svampbuljong. Herti converts är dit lagda efteråt. Såserna innehåller typ 15kcal per 100ml.
Senast redigerad av EATCHILDREN 2015-09-19 kl. 18:45.
Citera
2015-09-19, 19:53
Medlem
Milford.Cubicles avatar
Citat:
Det tycker jag absolut. Bra bukfyllnad också

Det tycker jag att du ska göra. Bara slänga ner fryst hackad spenat direkt efter bulgurn (jag kokar upp vattnet först tillsammans med buljong). SkitsmidigtInte bara du som är det.. Jag brukar dock variera kryddor, grönsaker och frukter. Men äter väl samma sorts mat i ett halvår i stöten, ätit kyckling varje dag hela året bara bytt ris mot fullkorsbulgur och sen till vanlig bulgur

Edit, http://imgur.com/1B3JKje så ser det hos mig någon förmiddag varje helg. Är lunch och middag för en vecka, såserna går också åt på en vecka.

3.2kg Kyckligfiléer
2.5kg Bulgur
3kg Herti converts
2.4kg Hackad spenat

I den batchen är det en stark curry på kycklingen, bulgurn/spenaten är kokt i svampbuljong. Herti converts är dit lagda efteråt. Såserna innehåller typ 15kcal per 100ml.
Fryst spenat är bra.

Personligen äter jag nog över 500g frukt och grönsaker varje dag. Bara ett äpple som man tar ofta väger i sig över 150 gram i vissa fall. Sen ska man lägga till alla grönsaker som finns i maten. Eller kanske hackat i sig en morot till mellanmål, en morot väger 100 gram. Och en paprika väger mellan 150-200 gram. Men spenat väger bara mellan 60-80 gram i en påse om man inte tar fryst. Fryst så väger det lite mer. Någon som vet om quorn räknas som en grönsak eftersom det är en svamp?
Citera
2015-09-19, 20:07
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Milford.Cubicle
Fryst spenat är bra.

Personligen äter jag nog över 500g frukt och grönsaker varje dag. Bara ett äpple som man tar ofta väger i sig över 150 gram i vissa fall. Sen ska man lägga till alla grönsaker som finns i maten. Eller kanske hackat i sig en morot till mellanmål, en morot väger 100 gram. Och en paprika väger mellan 150-200 gram. Men spenat väger bara mellan 60-80 gram i en påse om man inte tar fryst. Fryst så väger det lite mer. Någon som vet om quorn räknas som en grönsak eftersom det är en svamp?

Svamp är väl ingen grönsak. Svamp är svamp...
Citera
2015-09-19, 21:34
Medlem
I Princip aldrig...

Tycker alla ska få äta vad dem vill så länge man inte kör ner sin kost och åsikter i alla andras strupar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in