2015-09-19, 22:28
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av jazzman35
I Princip aldrig...

Tycker alla ska få äta vad dem vill så länge man inte kör ner sin kost och åsikter i alla andras strupar.

Det är det nog ingen som påstått här heller?
Citera
2015-09-21, 16:49
Medlem
krigsoffrets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EATCHILDREN
Det tycker jag absolut. Bra bukfyllnad också

Det tycker jag att du ska göra. Bara slänga ner fryst hackad spenat direkt efter bulgurn (jag kokar upp vattnet först tillsammans med buljong). SkitsmidigtInte bara du som är det.. Jag brukar dock variera kryddor, grönsaker och frukter. Men äter väl samma sorts mat i ett halvår i stöten, ätit kyckling varje dag hela året bara bytt ris mot fullkorsbulgur och sen till vanlig bulgur

Edit, http://imgur.com/1B3JKje så ser det hos mig någon förmiddag varje helg. Är lunch och middag för en vecka, såserna går också åt på en vecka.

3.2kg Kyckligfiléer
2.5kg Bulgur
3kg Herti converts
2.4kg Hackad spenat

I den batchen är det en stark curry på kycklingen, bulgurn/spenaten är kokt i svampbuljong. Herti converts är dit lagda efteråt. Såserna innehåller typ 15kcal per 100ml.

Tack Chèf!

Blir en sådan middag och kanske 2,3 luncher
Citera
2015-09-21, 21:19
Medlem
Slackoffs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jaggillarmat
Svamp är väl ingen grönsak. Svamp är svamp...
Det har du nog rätt i tycker jag.
Citera
2015-09-22, 07:59
Medlem
Hodurs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EATCHILDREN
Det tycker jag absolut. Bra bukfyllnad också

Det tycker jag att du ska göra. Bara slänga ner fryst hackad spenat direkt efter bulgurn (jag kokar upp vattnet först tillsammans med buljong). SkitsmidigtInte bara du som är det.. Jag brukar dock variera kryddor, grönsaker och frukter. Men äter väl samma sorts mat i ett halvår i stöten, ätit kyckling varje dag hela året bara bytt ris mot fullkorsbulgur och sen till vanlig bulgur

Edit, http://imgur.com/1B3JKje så ser det hos mig någon förmiddag varje helg. Är lunch och middag för en vecka, såserna går också åt på en vecka.

3.2kg Kyckligfiléer
2.5kg Bulgur
3kg Herti converts
2.4kg Hackad spenat

I den batchen är det en stark curry på kycklingen, bulgurn/spenaten är kokt i svampbuljong. Herti converts är dit lagda efteråt. Såserna innehåller typ 15kcal per 100ml.

Vad fint du la upp det ;-)

Ska ta lärdom av dig min herre. Må bulgur+spenat skrivas i historieböckerna efter de legendariska baguetterna. Perfekt.
Citera
2015-09-22, 20:15
Medlem
Peter77s avatar
Usch man är alldeles för dålig på att äta frukt och grönt. Vilket är rent pinsamt eftersom jag odlar alla hushållets grönsaker själv.

Jag odlar broccoli, gurka, tomat, olika sorters sallat. Lök, morötter och rödbetor.
Men jag har väl blivit lite trött på det antar jag :P

Äter väl i stort sett bara gurka och tomat nu och lite sallat då och då. Och ja mina chilisar då.

Men ja inte blir det då några 500gr om dagen iaf..långt ifrån..
Citera
2015-09-22, 21:09
Medlem
SiSeniors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kuddenchristo
Varför äter du aldrig frukt?

Äckligt och fattigt på vitaminer/mineraler.
Citera
2015-09-22, 21:20
Medlem
bockyboats avatar
Jag gör. Och mer därtill, skulle jag tro. Min kost består för övrigt till största delen av grönsaker, utan att jag för den skull är vegetarian.
Citera
  • 3
  • 4

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in