2015-09-17, 16:09
Moderator
v50s avatar
Både 31-åringen och 39-åringen kan knytas till brottet via DNA enligt åklagaren

Citat:
Det är DNA-spår som knyter 31-åringen och 39-åringen till dubbelvåldtäkten i Strängnäs, enligt vice chefsåklagare Henrik Olin.
– DNA-bevisningen är en viktig beståndsdel i den här utredningen, säger han.

[...........]

– Beträffande båda personerna som nu är häktade finns DNA från sperma säkrad i brottsutredningen. Den stämmer med deras dna-profiler.

http://ekuriren.se/nyheter/strangnas...ill-valdtakten
Citera
2015-09-17, 17:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av v50

Det verkar inte vara någon fråga om att sexuell aktivitet har förekommit. Frågan som kvarstår är därmed var frivilligt eller påtvingat. Någon som var på krogen samtidigt och vet om det tände till erotiskt mellan dom?
Citera
2015-09-17, 18:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av v50

Då kan man väl utgå ifrån att den tredje personen som blev släppt var den som höll fast henne vid den andra våldtäkten.
Citera
2015-09-17, 19:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hamilkar
Man ska inte googla förnamn och efternamn ihop, utan var för sig. Det enda man introducerar på att googla på förnamn/efternamnkombinationer är slumpvariation. Om jag tittar på de som heter Nabil på svenska ratsit ser jag knappt några specifikt maghrebinska efternamn alls. Om jag bara googlar på namnet Nabil rakt av ser jag heller ingen överrepresentation av maghrebinskt ursprung, eller på franskspråkiga träffar, så långt jag ids följa sökningen. Men om jag söker på förnamnet NabilFacebook är påfallande många träffar franskspråkiga, vilket tyder på magrebinskt ursprung. (Förklara det den som kan...) Efternamnet Hammadi går inte att koppla till Maghreb hur jag än gör - det finns en algerisk stad som heter Hammadi Krouma, men å andra sidan ligger byn Nag Hammadi, där man hittade de gnostiska apokryfiska evangelierna, i Egypten.

Nja. Det var efternamnet Hammadi som jag googlade sedan, efter att jag hade googlat Nabil och Hammadi ihop. Samtidigt vet vi ju inte om stavningen är rätt då MGM kanske inte har något pass.
Citera
2015-09-17, 19:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sammandraget
Det verkar inte vara någon fråga om att sexuell aktivitet har förekommit. Frågan som kvarstår är därmed var frivilligt eller påtvingat. Någon som var på krogen samtidigt och vet om det tände till erotiskt mellan dom?
Vad får dig att tro att det skulle kunna vara fråga om en falskanmälan?
Citera
2015-09-17, 19:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nantale
Nja. Det var efternamnet Hammadi som jag googlade sedan, efter att jag hade googlat Nabil och Hammadi ihop. Samtidigt vet vi ju inte om stavningen är rätt då MGM kanske inte har något pass.

Jag känner en Nabil. Han är marockan. Det säger väl inte så mycket men då vet ni det.
Citera
2015-09-17, 22:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Foolson
Vad får dig att tro att det skulle kunna vara fråga om en falskanmälan?

Falskanmälan och falskanmälan. Men det verkar som om båda har varit på krogen på samma ställe samtidigt. Nu har jag inte sett utseendet på mannen i fråga så jag med säkerhet kan säga om hon varit sexuellt attraherad av honom. Men baserat på han han verkar bo på asylboendet och går på krogen så är sannolikheten stor för att det är en man som är efterfrågad sexuellt av kvinnorna i Strängnäs. Så har någon sett om det har varit en inbjudande kontakt från kvinnan till mannen så får vi anta att det kanske inte var en våldtäkt. I så fall är det klassiskt. Hona tänder på attraktiv man, hon har sex med honom, hon blir inte sexuellt tillfredsställd eftersom han inte är våldsam tillräckligt, han ringer en kompis som kommer dit och håller fast henne, hon blir tillfredsställd, hon inser att större delen av asylboendet har sett det hela, hon gör en anmälan så att det inte skall vara uppenbart att hon har njutit av det hela. Tyvärr så är vårt samhälle inte så tillåtande mot ren, kvinnlig sexualitet.
Citera
2015-09-17, 22:38
Medlem
Citat:
Falskanmälan och falskanmälan. Men det verkar som om båda har varit på krogen på samma ställe samtidigt. Nu har jag inte sett utseendet på mannen i fråga så jag med säkerhet kan säga om hon varit sexuellt attraherad av honom. Men baserat på han han verkar bo på asylboendet och går på krogen så är sannolikheten stor för att det är en man som är efterfrågad sexuellt av kvinnorna i Strängnäs. Så har någon sett om det har varit en inbjudande kontakt från kvinnan till mannen så får vi anta att det kanske inte var en våldtäkt. I så fall är det klassiskt. Hona tänder på attraktiv man, hon har sex med honom, hon blir inte sexuellt tillfredsställd eftersom han inte är våldsam tillräckligt, han ringer en kompis som kommer dit och håller fast henne, hon blir tillfredsställd, hon inser att större delen av asylboendet har sett det hela, hon gör en anmälan så att det inte skall vara uppenbart att hon har njutit av det hela. Tyvärr så är vårt samhälle inte så tillåtande mot ren, kvinnlig sexualitet.

så du tror att vidrigt fula äckel inte skulle gå på krogen då?
att en man går på krogen innebär absolut inte att denne skulle vara attraktiv, tvärtom snarare eftersom en attraktiv man brukar lyckas med att få en kvinna att leva i relation med.
många äckel går på krogen för att hitta en tillräckligt full kvinna de kan få omkull trots att de är både misslyckade och fula äckel.
en asylsökande är fö inte ett kap...
Citera
2015-09-18, 00:29
Medlem
Citat:

Tyvärr men du trollar inte nog bra. Du får nog öva en stund till.
Citera
2015-09-18, 03:22
Medlem
wishyouwereheres avatar
Citat:
Falskanmälan och falskanmälan. Men det verkar som om båda har varit på krogen på samma ställe samtidigt. Nu har jag inte sett utseendet på mannen i fråga så jag med säkerhet kan säga om hon varit sexuellt attraherad av honom. .

trebent afrika-svensk?
Finns många kvinner som vill testa mer än "arisk" fjollsticka ...,
Citera
2015-09-18, 05:37
Medlem
mg57s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wishyouwerehere
trebent afrika-svensk?

Haha ja det är därför det sitter 2 häktade och en som fortfarande är misstänkt. Men 87% av svenskarna är ju för gruppvåldtäkt så vad är det vi tjafsar om här?
Citera
2015-09-18, 17:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av wishyouwerehere

Det finns säkert, men de flesta vill nog testa under mysigare omständigheter. Det mesta talar för att kvinnan blivit våldtagen. Den först anhållna mannen verkar ha varit på Harrys samtidigt som BO och utsatt någon för sexuellt ofredade redan där. Jag skulle bli mycket förvånad om denna någon inte var BO. Kanske känner BO mannen sedan tidigare om än bara ytligt. Det skulle förklara att polisen fick tag på honom så pass snabbt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in