2015-09-18, 17:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sammandraget
Falskanmälan och falskanmälan. Men det verkar som om båda har varit på krogen på samma ställe samtidigt. Nu har jag inte sett utseendet på mannen i fråga så jag med säkerhet kan säga om hon varit sexuellt attraherad av honom. Men baserat på han han verkar bo på asylboendet och går på krogen så är sannolikheten stor för att det är en man som är efterfrågad sexuellt av kvinnorna i Strängnäs. Så har någon sett om det har varit en inbjudande kontakt från kvinnan till mannen så får vi anta att det kanske inte var en våldtäkt. I så fall är det klassiskt. Hona tänder på attraktiv man, hon har sex med honom, hon blir inte sexuellt tillfredsställd eftersom han inte är våldsam tillräckligt, han ringer en kompis som kommer dit och håller fast henne, hon blir tillfredsställd, hon inser att större delen av asylboendet har sett det hela, hon gör en anmälan så att det inte skall vara uppenbart att hon har njutit av det hela. Tyvärr så är vårt samhälle inte så tillåtande mot ren, kvinnlig sexualitet.
Som jag trodde, ett riktigt dåligt troll...
Citat:
Ursprungligen postat av nantale
Det finns säkert, men de flesta vill nog testa under mysigare omständigheter. Det mesta talar för att kvinnan blivit våldtagen. Den först anhållna mannen verkar ha varit på Harrys samtidigt som BO och utsatt någon för sexuellt ofredade redan där. Jag skulle bli mycket förvånad om denna någon inte var BO. Kanske känner BO mannen sedan tidigare om än bara ytligt. Det skulle förklara att polisen fick tag på honom så pass snabbt.
Det tror jag absolut inte för då hade polisen knappast behövt dra igång en masstopsning.

Det ska bli mycket intressant när mer information kommer ut angående kriterierna för att topsas, var det rent av männen på flyktingförläggningen som var målet för masstopsningen?

Vid det här laget så borde väl snacket i Strängnäs vara i full spinn så nog borde vi kunna få ta del av vad som sägs om det här?
Citera
2015-09-18, 18:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Foolson

Det tror jag absolut inte för då hade polisen knappast behövt dra igång en masstopsning.

Finns det någon källa till att polisen "drog igång en masstopsning"? Självklart har polisen topsat alla MGM men varför detta gjordes har polisen inte lämnat någon information om. Det förefaller helt osannolikt att polisen skulle ha topsat samtliga män på asylboendet utan någon som helst indikation om att MGM kom därifrån och fått resultaten på så kort tid, jmf med andra utredningar exempelvis mordet på Lisa Holm där de rättsmedicinska resultaten dröjt i månader. MAO så vet du inte ett dugg om vilka de är som polisen har topsat och varför. Det kan mycket väl vara så att BO har kunnat peka ut en person, den först anhållna, som topsats först. Och att polisen sedan topsat hans kompisar, de som var med honom på Harrys den aktuella kvällen. Huruvida alla dessa tre MGM bor på asylboendet eller inte kan varken du eller jag veta. Det som talar emot detta är att deras medborgaskap inte är angivet i häktningsframställan. Vilket borde vara fallet om de är asylsökande.
Citera
2015-09-18, 18:40
Medlem
Citat:
Finns det någon källa till att polisen "drog igång en masstopsning"?
Ja:
http://ekuriren.se/nyheter/strangnas...a-valdtaktsman

Citat:
Självklart har polisen topsat alla MGM men varför detta gjordes har polisen inte lämnat någon information om.

Vad vill du ha sagt?

Citat:
Det förefaller helt osannolikt att polisen skulle ha topsat samtliga män på asylboendet utan någon som helst indikation om att MGM kom därifrån
Vad vet du om huruvida någon sådan indikation funnits eller ej?

Citat:
och fått resultaten på så kort tid, jmf med andra utredningar exempelvis mordet på Lisa Holm där de rättsmedicinska resultaten dröjt i månader.
Vad gällde analyserna av DNA spåret som hittades på offret så begärde man förtur, förmodligen gjorde man detsamma med topsningarna. Att få svar på en topsning kan gå på några timmar om den prioriteras.

Citat:
MAO så vet du inte ett dugg om vilka de är som polisen har topsat och varför.
Har jag påstått det?
Du måste lära dig att läsa, jag skrev ju att det ska bli intressant när mer information angående kriterierna för att topsad blir kända.

Citat:
Det kan mycket väl vara så att BO har kunnat peka ut en person, den först anhållna, som topsats först. Och att polisen sedan topsat hans kompisar, de som var med honom på Harrys den aktuella kvällen.
Som sagt, det där tror jag inte på alls.

Varför drog man då igång en masstopsning?
Citat:
Huruvida alla dessa tre MGM bor på asylboendet eller inte kan varken du eller jag veta.
Har jag påstått att jag vet det?

Citat:
Det som talar emot detta är att deras medborgaskap inte är angivet i häktningsframställan. Vilket borde vara fallet om de är asylsökande.
Åtminstone 2 utav de är asylsökande och en av de sökte asyl 10 dagar innan våldtäkterna skedde. Så det ligger väldigt nära till hands att tro att de allihop hör hemma på flyktingförläggningen.

http://www.friatider.se/annu-en-arab...bbelvaldtakten
Citera
2015-09-18, 18:51
Medlem
Citat:
Ja:
http://ekuriren.se/nyheter/strangnas...a-valdtaktsman

Vad vill du ha sagt?

Vad vet du om huruvida någon sådan indikation funnits eller ej?

Vad gällde analyserna av DNA spåret som hittades på offret så begärde man förtur, förmodligen gjorde man detsamma med topsningarna. Att få svar på en topsning kan gå på några timmar om den prioriteras.

Har jag påstått det?
Du måste lära dig att läsa, jag skrev ju att det ska bli intressant när mer information angående kriterierna för att topsad blir kända.

Som sagt, det där tror jag inte på alls.

Varför drog man då igång en masstopsning?

Har jag påstått att jag vet det?

Åtminstone 2 utav de är asylsökande och en av de sökte asyl 10 dagar innan våldtäkterna skedde. Så det ligger väldigt nära till hands att tro att de allihop hör hemma på flyktingförläggningen.

Vi får helt enkelt vänta och se. Jag är mycket tveksam till att den först anhållne skulle höra hemma på asylboendet. Kanhända att de två andra gör det.
Citera
2015-09-18, 18:54
Medlem
Citat:
Vi får helt enkelt vänta och se. Jag är mycket tveksam till att den först anhållne skulle höra hemma på asylboendet. Kanhända att de två andra gör det.
Varför är du tveksam?
Har du andra uppgifter som motsäger Fria Tiders uppgifter om honom?
Citera
2015-09-18, 19:30
Medlem
Citat:
Varför är du tveksam?
Har du andra uppgifter som motsäger Fria Tiders uppgifter om honom?

Vem menar du? Jag menar den som anhölls först. Häktningsframställan finns i tråden. Mannen har stött på BO redan på Harrys, det framgår av häktningsframställan. Jag läser inte Fria Tider men du kan gärna återge uppgifterna som Fria Tider har om honom.
Citera
2015-09-18, 19:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mg57
Inte för att vara sådan men nån gång måste ju vara den första gången han har rätt. Tror inte att det är denna gång heller men ge inte upp Nantale, när du blir vuxen så inser du också vilken idiot du har varit :-).
Om h*n skulle ha rätt så har h*n ändå fel.
Citat:
Vem menar du? Jag menar den som anhölls först. Häktningsframställan finns i tråden. Mannen har stött på BO redan på Harrys, det framgår av häktningsframställan. Jag läser inte Fria Tider men du kan gärna återge uppgifterna som Fria Tider har om honom.
Precis 31-åringen menar jag.
Jag har redan återgett de uppgifterna, vill du läsa mer så får du klicka på länkarna:
http://www.friatider.se/verfallsv-ld...agar-i-sverige

Så vad har du för hemliga uppgifter om honom som motsäger att han sökte asyl 10 dagar före våldtäkterna?
Senast redigerad av Foolson 2015-09-18 kl. 19:42.
Citera
2015-09-18, 19:51
Medlem
Citat:
Om h*n skulle ha rätt så har h*n ändå fel.

Precis 31-åringen menar jag.
Jag har redan återgett de uppgifterna, vill du läsa mer så får du klicka på länkarna:
http://www.friatider.se/verfallsv-ld...agar-i-sverige

Så vad har du för hemliga uppgifter om honom som motsäger att han sökte asyl 10 dagar före våldtäkterna?

Jag har läst vad Fria Tiderna har att komma med. Mannen har alltså sökt asyl tio dagar innan våldtäkten. Men finns det något som talar för att han skulle bo på asylboendet? Han lika gärna vara den lokala pizzbagarens brorsa eller vem som helst som valt att söka asyl efter en längre tids vistelse - legal eller illegal - i Sverige.
Citera
2015-09-18, 19:56
Medlem
Citat:
Jag har läst vad Fria Tiderna har att komma med. Mannen har alltså sökt asyl tio dagar innan våldtäkten. Men finns det något som talar för att han skulle bo på asylboendet? Han lika gärna vara den lokala pizzbagarens brorsa eller vem som helst som valt att söka asyl efter en längre tids vistelse - legal eller illegal - i Sverige.
Men varför tvivlar du på att han skulle bo där men inte att de två andra gör det? Något konkret måste du ju ha att komma med?
Citera
2015-09-18, 20:40
Medlem
Citat:
Men varför tvivlar du på att han skulle bo där men inte att de två andra gör det? Något konkret måste du ju ha att komma med?

Jag har jobberfarenhet av sjukvård för asylsökande och flyktingar såväl i Sverige som utomlands och därmed har jag även fått lite kännedom om asylprocessen. Du kan rätta mig om jag har fel. Men jag tror att det är så här. Det finns få ställen att söka asyl på i Sverige, det är Malmö, Göteborg, Gävle och Stockholm. Man söker asyl där, man kan ingen svenska så man får tolk och uppgifterna om namn, medborgaskap och födelsetid registreras av Migrationsverket. Om man saknar boende kan man bli erbjuden ett asylboende, typ den i Strängnäs. I asylboendet får man mat, hygienartiklar och logi. Man får inga bidrag då det är "all inclusive" på boendet. Det enda man får är bussbiljett om man måste besöka Migrationsverket eller någon annan myndighet. Jag är inte insatt i avstånden i Strängnäs, kanske ligger Harrys krog mycket nära asylboendet. Jag vet inte heller vilken klientel man brukar ha i Harrys eller vad ölen kostar där. Men jag tänker att en nyanländ arab skulle ha väckt lite uppmärksamhet på Harrys och jag tänker också att det är svårt att gå på krogen om man inga pengar har. Det är också svårt för en sådan person att ofreda en kvinna på krogen utan att omedelbart bli kvarhållen och polisanmäld.
Citera
2015-09-19, 09:05
Medlem
Citat:
Jag har jobberfarenhet av sjukvård för asylsökande och flyktingar såväl i Sverige som utomlands och därmed har jag även fått lite kännedom om asylprocessen. Du kan rätta mig om jag har fel. Men jag tror att det är så här. Det finns få ställen att söka asyl på i Sverige, det är Malmö, Göteborg, Gävle och Stockholm. Man söker asyl där, man kan ingen svenska så man får tolk och uppgifterna om namn, medborgaskap och födelsetid registreras av Migrationsverket. Om man saknar boende kan man bli erbjuden ett asylboende, typ den i Strängnäs. I asylboendet får man mat, hygienartiklar och logi. Man får inga bidrag då det är "all inclusive" på boendet. Det enda man får är bussbiljett om man måste besöka Migrationsverket eller någon annan myndighet. Jag är inte insatt i avstånden i Strängnäs, kanske ligger Harrys krog mycket nära asylboendet. Jag vet inte heller vilken klientel man brukar ha i Harrys eller vad ölen kostar där. Men jag tänker att en nyanländ arab skulle ha väckt lite uppmärksamhet på Harrys och jag tänker också att det är svårt att gå på krogen om man inga pengar har. Det är också svårt för en sådan person att ofreda en kvinna på krogen utan att omedelbart bli kvarhållen och polisanmäld.
Att döma av tv-bilderna på sistone så är flyktingar inte rädda för att gå, så avståndet till Harrys klarar de nog.
Han kanske väckte uppmärksamhet, det vet vi inget om.
Huruvida han har några pengar eller inte vet du ingenting om men, han kanske inte gick på krogen för att spendera pengar på öl och sprit utan för att leta offer att våldta?
Citera
2015-09-19, 10:42
Citat:
Huruvida han har några pengar eller inte vet du ingenting om men, han kanske inte gick på krogen för att spendera pengar på öl och sprit utan för att leta offer att våldta?
Harry's har inträde på kvällarna, runt 60-80 kr. Det är möjligt att komma in gratis tidigare, men då ska man ha ätit middag eller liknande istället.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in