2015-09-11, 02:55
Medlem
MrMadoffs avatar
Var kvinnan svensk eller utländsk? (Inte för att det spelar någon roll, lika hemskt för det)
Citera
2015-09-11, 07:00
Moderator
v50s avatar
Rubrik justerad

/ Moderator
Citera
2015-09-11, 08:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LeeVan
.

Tyvärr, men det här förefaller inte så bra hanterat.. Resultatet av det enskilda gripandet får förmodligen till följd att resterande gärningsmän avviker från respektive boende.
Eller så är det så att spaningsledaren, vilket jag i detta fall, m.a.p. antalet utredare tilldelade till ärendet är en kommissarie eller en ytterst rutinerad kr.insp, har helt annan kunskap om såväl utredningsarbete, fallet i sig och vilka åtgärder som är att föredra just här och just nu såväl som på sikt.

Men har vi otur så är FU-ledaren en idiot, men det mediala i ärendet gör ändå att jag tror att beslutet är rätt.
Citera
2015-09-11, 11:36
Medlem
CrilleKexs avatar
Har precis pratat med Eskilstuna Tingsrätt, och den gripne i detta ärende heter Jumaa Alhammadi.

Eftersom att han kommer från flyktingförläggningen så finns han inte med på Ratsit än. Vilket land kan detta namn härstamma från?

Någon annan än medlemmen nantale som är förvånad över att det är en äcklig blatte som har slagit till igen?
Citera
2015-09-11, 11:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CrilleKex
Har precis pratat med Eskilstuna Tingsrätt, och den gripne i detta ärende heter Jumaa Alhammadi.

Eftersom att han kommer från flyktingförläggningen så finns han inte med på Ratsit än. Vilket land kan detta namn härstamma från?

Någon annan än medlemmen nantale som är förvånad över att det är en äcklig blatte som har slagit till igen?

Finns det en passbild samt ålder på den i framtiden "förmodligen" könsstympade grisen?

Bara en efterbliven hippie blir förvånad över detta. Vi andra visste redan.
Citera
2015-09-11, 11:52
Medlem
CrilleKexs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Youarestupidasfuck
Finns det en passbild samt ålder på den i framtiden "förmodligen" könsstympade grisen?

Bara en efterbliven hippie blir förvånad över detta. Vi andra visste redan.
Passbild vore ju faktiskt jävligt intressant om någon kunde få fram! Ålder är jag inte hundra på, men enligt tidningsuppgifter så skall äcklet vara 30 år.

(min fetning)
Kunde inte ha sagt det bättre själv.
Citera
2015-09-11, 12:08
Medlem
Citat:
Passbild vore ju faktiskt jävligt intressant om någon kunde få fram! Ålder är jag inte hundra på, men enligt tidningsuppgifter så skall äcklet vara 30 år.

(min fetning)
Kunde inte ha sagt det bättre själv.

Än mer intressant är vad som händer med jakten på dom andra gärningsmännen. Nu är det inte längre tal om att hålla kolla på en hel stads män utan ETT boende. Om den här hunden inte pratar och samarbetar,vad händer då?

Vidare så tycker iaf jag att det är förjävligt att Tjock-Bert och hans kumpan kan sitta och tjäna pengar på att ha hand om dom här när dom uppenbarligen inte har någon som helst jävla koll på vad dom sysslar med.
Citera
2015-09-11, 13:55
Medlem
CrilleKexs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrMadoff
Var kvinnan svensk eller utländsk? (Inte för att det spelar någon roll, lika hemskt för det)
Kvinnan är svensk och gärningsmannen är blatte.
Citat:
Ursprungligen postat av Youarestupidasfuck
Än mer intressant är vad som händer med jakten på dom andra gärningsmännen. Nu är det inte längre tal om att hålla kolla på en hel stads män utan ETT boende. Om den här hunden inte pratar och samarbetar,vad händer då?

Vidare så tycker iaf jag att det är förjävligt att Tjock-Bert och hans kumpan kan sitta och tjäna pengar på att ha hand om dom här när dom uppenbarligen inte har någon som helst jävla koll på vad dom sysslar med.
Ja, frågan är ju vad som händer med den andra våldtäkten. Jag vet inte om gärningsmännen lämnade några spår efter sig när det kommer till den, förhoppningsvis så gjorde dom det. Om inte, så blir nog tyvärr den gruppvåldtäkten en hel del svårare att lösa för polisen. Vi får alla hoppas att jag har fel, men tyvärr så finns ju verkligen risken att det blir på det sättet.

Någon som har en aning om vilken etnicitet GM har, eller om hans namn är vanligt i något specifikt land?
Citera
2015-09-11, 14:34
Medlem
Citat:
Kvinnan är svensk och gärningsmannen är blatte.

Ja, frågan är ju vad som händer med den andra våldtäkten. Jag vet inte om gärningsmännen lämnade några spår efter sig när det kommer till den, förhoppningsvis så gjorde dom det. Om inte, så blir nog tyvärr den gruppvåldtäkten en hel del svårare att lösa för polisen. Vi får alla hoppas att jag har fel, men tyvärr så finns ju verkligen risken att det blir på det sättet.

Någon som har en aning om vilken etnicitet GM har, eller om hans namn är vanligt i något specifikt land?

Ja det hoppas vi. Annars får dom svinen uppehållstillstånd å slussas ut i samhället.

Namnet är arabiskt. Får upp många träffar på saudiska män vid googling. Dock ingen med det förnamnet förutom en som dock verkar befinna sig i USA.
Citera
2015-09-11, 14:37
Medlem
Det finns ännu ingen officiell information över vilken av våldtäkterna mannen är misstänkt för. Skulle själv inte bli det minsta förvånad om det är en person som är med i båda. GM i första och hjälpreda på den andra.
Citera
2015-09-11, 14:41
Citat:
Ursprungligen postat av CockyRocky
Det finns ännu ingen officiell information över vilken av våldtäkterna mannen är misstänkt för. Skulle själv inte bli det minsta förvånad om det är en person som är med i båda. GM i första och hjälpreda på den andra.
I Aftonblaskans länk (nedan) hänvdar de att det är "olika förövare" i övergreppen.

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article21388275.ab
Citera
2015-09-11, 14:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vattu
I Aftonblaskans länk (nedan) hänvdar de att det är "olika förövare" i övergreppen.

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article21388275.ab

Inte i artikeln utan endast i sändningen, vilket kan vara korrekt, eller så tänkte han att det var flera förövare utan att ha vetskap om den förste var del av den andre. Känns så extremt osannolikhet att de två incidenterna skulle vara så oberoende bortsett från den sannolikt gemensamma faktorn Mälarblick.

Den häktade är häktad för grov våldtäkt, vilket med största sannolikhet utifrån vad som presenterats, är kopplat till den andra våldtäkten.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in