2015-09-17, 17:43
Medlem
Zaedrewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cameltotem
Haha roligaste är att man kommer skapa ett område som är precis som närområderna i krigsländerna.

Dvs de hade lika gärna kunnat stanna i näromrdåerna en komma hit och leva i samma standard.

Hoppas de tar med sig några jackor nu i vinter

Lär vara en smärre chock för de som röker. Dagpenningen räcker ju inte till många paket i veckan så utifrån det i kombination med vädret lär det bli rejält mycket sämre standard. Är de från typ Pakistan som många verkar vara så kommer det till slut också bli respass.
Citera
2015-09-17, 17:56
Avstängd
Kalliss avatar
När frågan ställs till en politiker, oavsett partifärg, om varför inte pensionerna höjs alternativt att inkomstskatten halveras för pensionärer, åtminstone för de pensionärer som har under 10 000 kr brutto i månaden.

Då blir svaret att det saknas pengar i statskassan!

När det gäller att ta emot dessa flyktingar, inte hjälpa FN på plats i flyktinglägren utanför Syrien, utan som sagt verka för att flyktingarna skall hjälpas/stjälpas på plats i Sverige.

Då har tydligen statskassan obegränsat med pengar.....

Undrar vem det var som fyllde upp statskassan från början? Inte var det dagens politruker i riksdagen, departement eller Migrationsverkets generaldirektör Anders Danielsson!

Ni vet svaret! De lattjar med dina och mina pengar, mot vår vilja, precis som om pengarna vore deras egna, precis som om de har rätten att diktera hur framtida Sverige skall se ut om 50 år.

Precis som om de kan negligera oss, utan att konsultera oss!
Citera
2015-09-17, 18:04
Medlem
kardashanarsels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fernebo
Lite svårt att förstå att en enda människa i Sverige kan tro att detta är möjligt att hantera vare sig praktiskt eller ekonomiskt. 1000 om dan liksom. Hur ska kommunerna agera när buss efter buss anländer med flyktingar varav 20% i regel är barn som ska ha skolplatser? Jag begriper det verkligen inte. Dessutom så är numera nästan alla asylsökande faktiskt personer som har asylskäl till skillnad mot förra året. Varannan som nu söker asyl är syrier vilka per automatik får uppehållstillstånd. Övriga uteslutande från Afghanistan och Irak.

Det här är fullständigt vansinne. Jag blir verkligen rädd på riktigt. Vad är det för jävla regering vi har som håller på och dillar om klimatsatsningar i ett läge som detta?

Håller med dej.Man blir verkligen oroad.VILKET land skulle ta emot oss Om vi behöver flytta och ge oss bostäder och bidrag? HUR I HELVETE KAN MAN STÅ OCH KLAGA PÅ SVERIGE OCH BOENDE NÄR MAN ANLÄNDER OCH HAR FLYTT FRÅN KRIG ELLER????
Citera
2015-09-17, 18:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mack-Bolan
Det spelar ingen roll vilka argument eller siffror du kommer med.

Faktum är att Sverige idag inte skickar iväg dem som nekats asyl.
De finns kvar i landet.
Det överklagas osv. Se bara IKEA-mördaren som sökt asyl i 2 års tid trots uppehållstillstånd i Italien.
Dessa kostar pengar, de belastar sjukvård, de skall ha tak över huvudet, mat etc.

T.o.m. 31/8-2015 har 35.151 beslut fattats i asylärenden. 19.355 fick bifall och 15.796 gick avslag.

Eftersom det tydligen är ett "faktum" att Sverige inte avvisar asylsökande som får avslag så kan du väl visa att vi inte kommer att skicka iväg dessa 15.796. Det vore ju vara enkelt för dig eftersom det tydligen är ett faktum.

http://www.migrationsverket.se/download/18.7c00d8e6143101d166d1aad/1441106469054/Avgjorda+asyl%C3%A4renden+2015+-+Asylum+desicions+2015.pdf
Citera
2015-09-17, 18:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Urmelkotten
T.o.m. 31/8-2015 har 35.151 beslut fattats i asylärenden. 19.355 fick bifall och 15.796 gick avslag.

Eftersom det tydligen är ett "faktum" att Sverige inte avvisar asylsökande som får avslag så kan du väl visa att vi inte kommer att skicka iväg dessa 15.796. Det vore ju vara enkelt för dig eftersom det tydligen är ett faktum.

http://www.migrationsverket.se/download/18.7c00d8e6143101d166d1aad/1441106469054/Avgjorda+asyl%C3%A4renden+2015+-+Asylum+desicions+2015.pdf

Skriv till Migrationsverket själv och fråga hur många avvisningar som verkställts i år. Fråga också vilket år de avvisade fick sitt första avslag.
Citera
2015-09-17, 18:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lebensmuede
Det tar lång tid att åka från Ungern till Sverige som "flykting". Många av de som kommer nu var redan på andra sidan gränsen när stängslet byggdes.

Det är inte stängsel hela vägen, bara vid en populär spot mot Serbien.
Citera
2015-09-17, 18:52
Avstängd
Kalliss avatar
När jag tänker syrianer, då kommer jag att tänka på Hovsjö

Hovsjö är en stadsdel i Södertälje. Där nästan alla är syrianer, en stadsdel där syrianska språket råder, det är inte helt glasklart för en svensktalande att göra sig förstådd, såvida inte syrianska är första språket.

Syrianerna i Hovsjö arbetar aktivt för att hålla sig utanför det svenska samhället, förutom då de säljer knark utanför stadsdelen, rånar värdetransporter, utövar utpressning osv. Till att de vill "lysa och glassa" med värsta guldklockan, guldhalsband utanför egna stadsdelen.

Sökandet efter bekräftelse......

Alla vet ju att det är kattskit de har runt halsen och armarna, förlåt kattguld... Inte kattskit

Fattar inte varför Hovsjö i Södertälje har denna udda befolkning, tror de är nästan 10 000 individer, individer som valt att stå utanför det svenska samhället, som inte bidrar med något. Bara är tärande, "ska" ha dina och mina skattepengar som bidrag, råna oss, skapa kostnader i form av kriminalvård och förhöjda försäkringspremier.

Hur många nya Hovsjö skall nuvarande regering och riksdag låta bygga, och hur stor anhöriginvandring/anhörigplacering, koncentration av aktivt utanförskap, skall nuvarande regering och riksdag tillåta?

Räcker det inte med nuvarande statistik? Rättsvårdande myndigheter släpar ju efter....

Guldrån i Södertälje, skottlossningar i Göteborg, sprängningar och handgranatskastningar i Malmö..
.

Jag har aldrig förstått det engagemang som exempelvis Kristallnatten sammankallade. Kan än idag inte förlika mig med att jag skulle kunnat delta i nämnda aktivitet.

Men jag är lite smått orolig för att historien kan återupprepas, och även inkludera Sverige, inte enbart innefatta ett land som Tyskland.

Och jag tror att när det måttet är rågat, då tendensen till något som börjar liknas vid ett inbördeskrig, när det måttet är rågat!

Då får vi besök av ryssen, som överlägset förklarar oss som förlorare, annekterar, och som förklarar var det blå skåpet, som vi i nutid skitit i, var det blå skåpet skall stå!
Citera
2015-09-17, 18:56
Medlem
Sverige är helt förlorat. Var fan ska man bege sig?
Citera
2015-09-17, 19:06
Medlem
Ratozs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hencesson
Sverige är helt förlorat. Var fan ska man bege sig?

De svensktalande delarna av Finland är fina. Där ärockså svenskt språk och svensk kultur skyddat i grundlagen.

Annars fungerar väll Danmark hyfsat.
Citera
2015-09-17, 20:30
Avstängd
Kalliss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ratoz
De svensktalande delarna av Finland är fina. Där ärockså svenskt språk och svensk kultur skyddat i grundlagen.

Annars fungerar väll Danmark hyfsat.
Så vill jag att det skall vara även i Sverige!
Citera
2015-09-17, 20:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kallis
När jag tänker syrianer, då kommer jag att tänka på Hovsjö

Hovsjö är en stadsdel i Södertälje. Där nästan alla är syrianer, en stadsdel där syrianska språket råder, det är inte helt glasklart för en svensktalande att göra sig förstådd, såvida inte syrianska är första språket.

Syrianerna i Hovsjö arbetar aktivt för att hålla sig utanför det svenska samhället, förutom då de säljer knark utanför stadsdelen, rånar värdetransporter, utövar utpressning osv. Till att de vill "lysa och glassa" med värsta guldklockan, guldhalsband utanför egna stadsdelen.

Sökandet efter bekräftelse......

Alla vet ju att det är kattskit de har runt halsen och armarna, förlåt kattguld... Inte kattskit

Fattar inte varför Hovsjö i Södertälje har denna udda befolkning, tror de är nästan 10 000 individer, individer som valt att stå utanför det svenska samhället, som inte bidrar med något. Bara är tärande, "ska" ha dina och mina skattepengar som bidrag, råna oss, skapa kostnader i form av kriminalvård och förhöjda försäkringspremier.

Hur många nya Hovsjö skall nuvarande regering och riksdag låta bygga, och hur stor anhöriginvandring/anhörigplacering, koncentration av aktivt utanförskap, skall nuvarande regering och riksdag tillåta?

Räcker det inte med nuvarande statistik? Rättsvårdande myndigheter släpar ju efter....

Guldrån i Södertälje, skottlossningar i Göteborg, sprängningar och handgranatskastningar i Malmö..
.

Jag har aldrig förstått det engagemang som exempelvis Kristallnatten sammankallade. Kan än idag inte förlika mig med att jag skulle kunnat delta i nämnda aktivitet.

Men jag är lite smått orolig för att historien kan återupprepas, och även inkludera Sverige, inte enbart innefatta ett land som Tyskland.

Och jag tror att när det måttet är rågat, då tendensen till något som börjar liknas vid ett inbördeskrig, när det måttet är rågat!

Då får vi besök av ryssen, som överlägset förklarar oss som förlorare, annekterar, och som förklarar var det blå skåpet, som vi i nutid skitit i, var det blå skåpet skall stå!

Personligen tycker jag att situationen börjar bli så extrem att jag skulle välkomna en rysk invasion. Putin kan inte vara sämre än löfven.
Citera
2015-09-17, 20:38
Avstängd
Kalliss avatar
Skäggtomtar, har ni tänkt på skäggtomtarna?

Skäggtomtarna som Alliansen och den rödgröna röran titulerar "Ensamkommande barn"!

"Ensamkommande barn"! Sug på den karamellen! De ser ut som om de vore minst 20 år!

Och varför är inga av de "Ensamkommande barnen" tjejer, eller åtminstone kvinnor? Varför???

Vad är det för jävla främmande kultur som påtvingas oss av Alliansen och den rödgröna röran?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in