När jag tänker syrianer, då kommer jag att tänka på Hovsjö
Hovsjö är en stadsdel i Södertälje. Där nästan alla är syrianer, en stadsdel där syrianska språket råder, det är inte helt glasklart för en svensktalande att göra sig förstådd, såvida inte syrianska är första språket.
Syrianerna i Hovsjö arbetar aktivt för att hålla sig utanför det svenska samhället, förutom då de säljer knark utanför stadsdelen, rånar värdetransporter, utövar utpressning osv. Till att de vill "lysa och glassa" med värsta guldklockan, guldhalsband utanför egna stadsdelen.
Sökandet efter bekräftelse......
Alla vet ju att det är kattskit de har runt halsen och armarna, förlåt kattguld... Inte kattskit
Fattar inte varför Hovsjö i Södertälje har denna udda befolkning, tror de är nästan 10 000 individer, individer som valt att stå utanför det svenska samhället, som inte bidrar med något. Bara är tärande, "ska" ha dina och mina skattepengar som bidrag, råna oss, skapa kostnader i form av kriminalvård och förhöjda försäkringspremier.
Hur många nya Hovsjö skall nuvarande regering och riksdag låta bygga, och hur stor anhöriginvandring/anhörigplacering,
koncentration av aktivt utanförskap, skall nuvarande regering och riksdag tillåta?
Räcker det inte med nuvarande statistik? Rättsvårdande myndigheter släpar ju efter....
Guldrån i Södertälje, skottlossningar i Göteborg, sprängningar och handgranatskastningar i Malmö...
Jag har aldrig förstått det engagemang som exempelvis Kristallnatten sammankallade. Kan än idag inte förlika mig med att jag skulle kunnat delta i nämnda aktivitet.
Men jag är lite smått orolig för att historien kan återupprepas, och även inkludera Sverige, inte enbart innefatta ett land som Tyskland.
Och jag tror att när det måttet är rågat, då tendensen till något som börjar liknas vid ett inbördeskrig, när det måttet är rågat!
Då får vi besök av ryssen, som överlägset förklarar oss som förlorare, annekterar, och som förklarar var det blå skåpet, som vi i nutid skitit i, var det blå skåpet skall stå!