2015-09-17, 11:59
Avslutad
Fast om personen bara har läst Bernys böcker (hon har ju inte haft svartvitt hår på typ 10 år?) är det faktiskt inte så konstigt om hon ser upp till henne. Berny framställer sig själv som helt fantastisk i böckerna, alla går emot henne men hon kämpar på ändå. Slutar inte andra boken med att hon är ren dessutom? Även om så inte var fallet.
Citera
2015-09-17, 12:15
Medlem
William Hainess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av oboyglas
Fast om personen bara har läst Bernys böcker (hon har ju inte haft svartvitt hår på typ 10 år?) är det faktiskt inte så konstigt om hon ser upp till henne. Berny framställer sig själv som helt fantastisk i böckerna, alla går emot henne men hon kämpar på ändå. Slutar inte andra boken med att hon är ren dessutom? Även om så inte var fallet.

Ja, man får komma ihåg att alla inte har följt hennes tokerier på gamla Bilddagboken, bloggar och andra sociala medier. Alla vet liksom inte om hennes absolut digra husdjurshistoria eller "Projekt Hem" (även känd som Projekt Bedrägeri) och hennes trasiga romanser däremellan.

Är rätt säker på att tjejen i fråga skulle bli förskräckt om någon jämförde hennes beteende med det Berny haft för sig efter Känn pulsen slå...
Citera
2015-09-17, 12:30
Medlem
Denosynliges avatar
Berny kanske borde börja med Antabus
Citera
2015-09-17, 12:42
Medlem
langaocbs avatar
Citat:
Häromdagen la hon upp en masssa bilder på Andreas som hon har stajlat med texter och bilder, som en tolvåring. Noterade att det var väldigt mycket stavfel/typos precis som det brukade vara i bloggen när hon gick på sin drogcoctail. Tror ni att hon har börjat bruka igen?
.

Hon har aldrig slutat. Hon kör väl på benso, alkohol och apotekstjack. Billigare än horse förvisso men hon är inte i närheten av att vara ren. Var inne på det här tidigare under en diagnosdiskussion.
Det är mer eller mindre omöjligt att ställa diagnoser på någon som är i aktivt missbruk.
Citera
2015-09-17, 14:01
Medlem
Yerzs avatar
OH MY, senaste tatueringen tycks vara ett hjärta med texten Cola? vad kommer nästa gång, en burk med keso på insidan av låret?

http://imgur.com/5Fcm91q
Citera
2015-09-17, 14:20
Medlem
William Hainess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Yerz
OH MY, senaste tatueringen tycks vara ett hjärta med texten Cola? vad kommer nästa gång, en burk med keso på insidan av låret?

http://imgur.com/5Fcm91q

Vet inte om du skämtar nu, men det ska vara "Cold" för att representera Bernys stenhårda och kalla attityd
Citera
2015-09-17, 14:26
Medlem
Yerzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av William Haines
Vet inte om du skämtar nu, men det ska vara "Cold" för att representera Bernys stenhårda och kalla attityd

Jag har tydligen bott under en sten. Såklart det ska stå "Cold" hade dock varit roligare med Cola. xD
Citera
2015-09-17, 14:49
Medlem
habilgerbils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Yerz
Jag har tydligen bott under en sten. Såklart det ska stå "Cold" hade dock varit roligare med Cola. xD

Förmodligen läser hon här nu och slår sig för pannan nu och skriker "COLD COLA! Varför tänkte jag inte på det? Cola ska ju vara kall, jag är kall, och jag älskar Cola! Nu orkar jag inte kämpa mer! Andreeeeaaas, jag vill ha glass. Ta det blåa strösslet. Nej nej, inte det, det som det står "krossad valium" på! COLD COLA... Fan också... Nästa gång.".

Med tanke på Bernys tämligen nyfunna fäbless för tatueringar, och att hon under sina glansdagar (även de mindre skimrande) bar väldigt mycket smink, tror ni hon skulle kunna göra nåt sånt som att tatuera ögonbryn? Skulle hon våga ta bläcket till ansiktet menar jag. Om inte ögonbryn så nåt sånt som en stjärna vid tinningen eller en tår i ögonvrån.
Citera
2015-09-17, 15:38
Medlem
ProfessorSlusks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Koiho
Finns något som är värre än hennes senaste omslagsbild, och hur hon vill framstå. Nyligen var det en tjej som skrev:

”Någon sa igår att jag påminner om Berny på mitt leg, med svartvitt hår igår.

All kärlek till dig Berny, du är en grym inspiration i hur man tar tag i sitt liv, ditt skrivande och resten. Mycket skit du gått igenom och du hanterar allt så klockrent.. Att någon sa att jag påminde om dig, det är en grym komplimang”.

Berny är sannerligen den sista personen i världen som man ska beundra och hämta inspiration ifrån. Om någon sa att jag påminner om Berny på något sätt, så skulle jag bannemig inte tolka det som en komplimang.
Låter mer som att hon blev neggad men är för dum för att fatta. Hur kan man ta det som något bra även om man skulle gilla henne som person?
Citera
2015-09-17, 15:53
Medlem
Citat:

Vi vet ju inte vad hon baserar det på. Hon skrev ju "skrivandet och resten", samtidigt som de är vänner med varandra på Facebook. Så hon kan ju ha koll på Berny utöver böckerna. Dessutom har denna beundrare aldrig haft svartvitt hår (vad jag vet). Däremot svart och rosa. På ID-kort/pass så brukar ju bilderna vara svartvita, så det rosa håret kanske ser ut att vara vitt. Därav intrycket att hennes hår är svartvitt istället på ID-kortet.
Citera
2015-09-17, 16:41
Medlem
Denosynliges avatar
Alla hennes nya tatueringar är jättefula

"Im the hero of this story"-tatueringen är ju värsta skämtet.
Citera
2015-09-17, 17:12
Medlem
Denosynliges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Koiho
Vi vet ju inte vad hon baserar det på. Hon skrev ju "skrivandet och resten", samtidigt som de är vänner med varandra på Facebook. Så hon kan ju ha koll på Berny utöver böckerna. Dessutom har denna beundrare aldrig haft svartvitt hår (vad jag vet). Däremot svart och rosa. På ID-kort/pass så brukar ju bilderna vara svartvita, så det rosa håret kanske ser ut att vara vitt. Därav intrycket att hennes hår är svartvitt istället på ID-kortet.

Men samma person skriver åt dem som ifrågasätter Berny att dom ska "skaffa sig en hobby" och till en som säger sig ha läst om polisföhören skriver hon "Du kanske bara ska skaffa ett mer intressant liv som du kan fokusera på istället." Då lär hon ju knappast ha läst fuparna när hon skriver sådär. Jag kan inte anta annat för annars hade hon väl inte skrivit sådär heller. Så istället för att säga åt folk att skaffa sig en hobby och liv så kanske hon ska skrapa lite mer än bara på ytan vad gäller personer som hon ser upp till och anser vara inspirerande. För Berny har inte styrt upp sitt liv ett jävla dugg sedan hon släppte sina böcker. Det enda hon kan inspirera till är hur man egotrippar, fuckar upp, kukar ur och skiter i ansvar. Om den tjejen har en helt annat uppfattning av Berny så lär den vara totalt besudlad av Bernys bullshit. Jag gillar att shoppa, but I ain't buying her bullshit.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in