Citat:
Ursprungligen postat av
oboyglas
Har ni sett Bönans nya omslagsbild? Hon försöker verkligen sälja in sig som en stenhård ghettobrud, är förvånad över att snöflingan inte är ett cannabisblad.
Häromdagen la hon upp en masssa bilder på Andreas som hon har stajlat med texter och bilder, som en tolvåring. Noterade att det var väldigt mycket stavfel/typos precis som det brukade vara i bloggen när hon gick på sin drogcoctail. Tror ni att hon har börjat bruka igen?
Brukar polisen göra drogtest även om man inte misstänkt för något drogrelaterat brott förresten? Fast det spelar väl egentligen ingen roll, hon kan bara skylla på mediciner.
Tror egentligen aldrig hon slutat, hon har möjligtvis dragit ner på det periodvis. Frågan är ju vilka substanser hon har på recept. Förmodligen har hon flödder så det räcker och blir över, ADHD-medicin som hon pratat om att sluta med men har hon den på recept kan hon skylla allsköns positiva utslag på den. Opiater är svårare, hon är väl inte i något substitutionsprogram nu men oavsett vilket skulle en fd opiatmissbrukare ha svårt att skylla på att hon lånat värktabletter när hon hade mensvärk. Festdroger behöver vi inte ens prata om, hon har inte råd och hon går inte ut ändå.
Jag tror alkohol är en stor bov i dramat faktiskt. Oavsett vad man blandar alkohol med blir det luddigt, lulligt, verklighetsfrånvänt och ofta helt utan insikt i vad man håller på med. Att hålla enbart tabletterna på en vettig nivå är lätt, men en flaska vin på det och poff så har man ätit sina livsviktiga vid behovs-stesolid som smågodis. Det är inte särskilt sexigt att ha problem med alkohol, därför tror jag Berny avsikligt gjort en större affär av sitt övriga missbruk och presenterat alkoholen som ett ickeproblem för att ingen ska försöka ta även den ifrån henne.
Andreas har väl inte gett sken av att vara nån sorts drogromantiker, men däremot någon som har en ganska nära relation till flaskan om än inte problematisk. Alltså jag tror inte att han är alkoholist, men att han har en så avspänd syn på drickande att när hans flickvän, förlåt, fästmö dricker reflekterar han inte över hur mycket eller hur det påverkar henne.
Det blev ett långt svar som svävade ut i en massa ingenting men, jag tror att polisen kan kräva att ta prover om de anser att man uppträder påverkat under förhören.
Men under husrannsakan då de återtog saker hon lurat till sig stod det ingenting om att de snubblat över några knarkgömmor så vitt jag kan minnas, inte mer än att det fanns mediciner i medicinskåpet varav
vissa var i Bernys namn (orkar inte gå tillbaka och läsa exakt men det tyder på att hon antingen har någon annans receptbelagda mediciner hemma eller att hon som alla andra vanliga dödliga har typ Alvedon hemma).