2015-09-14, 16:48
Medlem
MjaoTse-Bongs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Yerz
Jag vill dock minnas att hon pratade om det när hon & Am*lia när de bodde i Göteborg i knarkhuset och de skulle gifta sig osv. ungefär som det låter nu med A.
Sen vill jag även minnas att hon kom in här i tråden?! och förklarade att hon senare förstod att dom var ju inte alls lämpade som föräldrar och lovade dyrt och heligt att hon minsann aldrig skulle skaffa några barn.

Men kom igen, det är berny vi pratar om:
http://imgur.com/GOg52rJ

Jo nu när du säger det vill jag också minnas något sådant!
Lite svårt att hänga med i alla svängar när man följt henne så länge som man ändå gjort.
Jag hoppas verkligen det aldrig blir någon unge!
Kan inte ens föreställa mig hur det skulle bli med graviditet och allt om man redan nu ligger och röker med en hund bredvid sig i sängen.

Åh Gud, bilden.
Citera
2015-09-14, 17:53
Medlem
Gafflens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MjaoTse-Bong
Jo nu när du säger det vill jag också minnas något sådant!
Lite svårt att hänga med i alla svängar när man följt henne så länge som man ändå gjort.
Jag hoppas verkligen det aldrig blir någon unge!
Kan inte ens föreställa mig hur det skulle bli med graviditet och allt om man redan nu ligger och röker med en hund bredvid sig i sängen.

Åh Gud, bilden.

Tror dock inte att B ät kapabel till att genomgå en hel graviditet med tanke på all tortyr hon utsätter sin kropp för.

Skulle B mot all förmodan bli gravid skulle det med hög sannolikt sluta i missfall.
Dessutom börjar den biologiska klockan ticka och efter 30 är man ju inte lika fertil längre.
Citera
2015-09-15, 10:56
Medlem
Ballcancers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Yerz
Jag vill dock minnas att hon pratade om det när hon & Am*lia när de bodde i Göteborg i knarkhuset och de skulle gifta sig osv. ungefär som det låter nu med A.
Sen vill jag även minnas att hon kom in här i tråden?! och förklarade att hon senare förstod att dom var ju inte alls lämpade som föräldrar och lovade dyrt och heligt att hon minsann aldrig skulle skaffa några barn.

Men kom igen, det är berny vi pratar om:
http://imgur.com/GOg52rJ

sitter precis och äter frukost. tappade aptiten helt..

att påstå att andreas vore en bra pappa är ju helt sinnesjukt! Han har hjärntvättat henne helt.
Citera
2015-09-15, 13:41
Medlem
ProfessorSlusks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GenesisP
Kan nästan svära på att Berny har fått diverse soc-tanter, läkare och annat att skriva intyg till rätten hur annorlunda hennes liv är nu, hur stabilt det är, och hur fuckat det blir om hon skulle åka in.
Jag hoppas verkligen inte att rätten köper det, men det är Sverige vi talar om så det finns faktiskt en chans att hon slipper undan med ett piss-straff.

Om Berny får fängelsestraff borde vi anordna en stor Bye-Bye Welcome Karma fest.
Jo, i Sverige straffar vi inte utan vi rehabiliterar. Kruxet är snarare att tingsrätten (specifikt nämndemän) tycker väldigt mycket och känner efter lite väl mycket när dom ska döma så det kan gå lite hur som i den instansen. Några intyg tvivlar jag på att man tar hänsyn till dock - aldrig varit med om att rätten lyssnat till sånt förutom i väldigt kniviga fall.

Hoppas hon får en hårdröv som dömer. Hon behöver faktiskt fängelse - inte ytterligare "tillsyn".

Och berny med barn ja jävlar... Är det någon alls som tror att barnet har någon chans att slippa fosterskador? Blir vinter-OS i helvetet före det händer.
Senast redigerad av ProfessorSlusk 2015-09-15 kl. 13:45.
Citera
2015-09-15, 14:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ProfessorSlusk
Och berny med barn ja jävlar... Är det någon alls som tror att barnet har någon chans att slippa fosterskador? Blir vinter-OS i helvetet före det händer.

Även om barnet mot alla odds skulle klara sig utan fosterskador, så skulle det säkert drabbas av bland annat psykisk ohälsa och dålig uppväxt senare. Berny skulle ju knappast vara en lämplig mamma. Just därför bör hon inte skaffa barn, även om hon skulle råka ha extrem tur att få barn utan fosterskador.
Citera
2015-09-15, 15:47
Avslutad
Citat:
Jo, i Sverige straffar vi inte utan vi rehabiliterar. Kruxet är snarare att tingsrätten (specifikt nämndemän) tycker väldigt mycket och känner efter lite väl mycket när dom ska döma så det kan gå lite hur som i den instansen. Några intyg tvivlar jag på att man tar hänsyn till dock - aldrig varit med om att rätten lyssnat till sånt förutom i väldigt kniviga fall.

Hoppas hon får en hårdröv som dömer. Hon behöver faktiskt fängelse - inte ytterligare "tillsyn".

Kan mycket väl bli så att i Bernys fall tar inte rätten hänsyn till intyg och dylikt. Dock har jag suttit som åhörare i två rättegångar där rätten tog hänsyn till diverse intyg. Men Berny ska inte ha sådan tur. Hon ska ha ett rejält kännbart straff.
Citera
2015-09-15, 16:25
Medlem
langaocbs avatar
Citat:

Finns det inte t.o.m en risk att det blir värre när man visar hur sneknullad man är för rätten. Minns en passage i "Grundbulten" där en person sitter i rätten och berättar om sin trasiga barndom och struliga liv. För varje historia han berättar lägger nämndemännen (i sina tankar då) på några månader på straffet.
Igen , kan inte någon författa en tråd i juridikforumet och fråga vad experterna där tror om straffpåföljd?
Hon kommer ju få straffrabatt så det är bara värsta brottet som "räknas" men rätten borde väl se allvarligare på saken i och med att det är seriebrottslighet?
Citera
2015-09-15, 17:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av langaocb
Finns det inte t.o.m en risk att det blir värre när man visar hur sneknullad man är för rätten. Minns en passage i "Grundbulten" där en person sitter i rätten och berättar om sin trasiga barndom och struliga liv. För varje historia han berättar lägger nämndemännen (i sina tankar då) på några månader på straffet.
Igen , kan inte någon författa en tråd i juridikforumet och fråga vad experterna där tror om straffpåföljd?
Hon kommer ju få straffrabatt så det är bara värsta brottet som "räknas" men rätten borde väl se allvarligare på saken i och med att det är seriebrottslighet?

Om du nu är så intresserad av det, varför skriver du inte själv i en passande tråd i juridikforumet? Jag tänker på Vad får jag för straff?" Tråden för frågor om påföljdsbedömning.. Själv bryr jag mig inte ett jota om vad hon får för straff (jag tar nästan för givet att hon blir dömd).
Citera
2015-09-17, 01:55
Avslutad
Har ni sett Bönans nya omslagsbild? Hon försöker verkligen sälja in sig som en stenhård ghettobrud, är förvånad över att snöflingan inte är ett cannabisblad.

Häromdagen la hon upp en masssa bilder på Andreas som hon har stajlat med texter och bilder, som en tolvåring. Noterade att det var väldigt mycket stavfel/typos precis som det brukade vara i bloggen när hon gick på sin drogcoctail. Tror ni att hon har börjat bruka igen?

Brukar polisen göra drogtest även om man inte är misstänkt för något drogrelaterat brott förresten? Fast det spelar väl egentligen ingen roll, hon kan bara skylla på mediciner.
Citera
2015-09-17, 04:36
Medlem
Finns något som är värre än hennes senaste omslagsbild, och hur hon vill framstå. Nyligen var det en tjej som skrev:

”Någon sa igår att jag påminner om Berny på mitt leg, med svartvitt hår igår.

All kärlek till dig Berny, du är en grym inspiration i hur man tar tag i sitt liv, ditt skrivande och resten. Mycket skit du gått igenom och du hanterar allt så klockrent.. Att någon sa att jag påminde om dig, det är en grym komplimang”.

Berny är sannerligen den sista personen i världen som man ska beundra och hämta inspiration ifrån. Om någon sa att jag påminner om Berny på något sätt, så skulle jag bannemig inte tolka det som en komplimang.
Citera
2015-09-17, 11:18
Medlem
habilgerbils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av oboyglas
Har ni sett Bönans nya omslagsbild? Hon försöker verkligen sälja in sig som en stenhård ghettobrud, är förvånad över att snöflingan inte är ett cannabisblad.

Häromdagen la hon upp en masssa bilder på Andreas som hon har stajlat med texter och bilder, som en tolvåring. Noterade att det var väldigt mycket stavfel/typos precis som det brukade vara i bloggen när hon gick på sin drogcoctail. Tror ni att hon har börjat bruka igen?

Brukar polisen göra drogtest även om man inte misstänkt för något drogrelaterat brott förresten? Fast det spelar väl egentligen ingen roll, hon kan bara skylla på mediciner.

Tror egentligen aldrig hon slutat, hon har möjligtvis dragit ner på det periodvis. Frågan är ju vilka substanser hon har på recept. Förmodligen har hon flödder så det räcker och blir över, ADHD-medicin som hon pratat om att sluta med men har hon den på recept kan hon skylla allsköns positiva utslag på den. Opiater är svårare, hon är väl inte i något substitutionsprogram nu men oavsett vilket skulle en fd opiatmissbrukare ha svårt att skylla på att hon lånat värktabletter när hon hade mensvärk. Festdroger behöver vi inte ens prata om, hon har inte råd och hon går inte ut ändå.

Jag tror alkohol är en stor bov i dramat faktiskt. Oavsett vad man blandar alkohol med blir det luddigt, lulligt, verklighetsfrånvänt och ofta helt utan insikt i vad man håller på med. Att hålla enbart tabletterna på en vettig nivå är lätt, men en flaska vin på det och poff så har man ätit sina livsviktiga vid behovs-stesolid som smågodis. Det är inte särskilt sexigt att ha problem med alkohol, därför tror jag Berny avsikligt gjort en större affär av sitt övriga missbruk och presenterat alkoholen som ett ickeproblem för att ingen ska försöka ta även den ifrån henne.

Andreas har väl inte gett sken av att vara nån sorts drogromantiker, men däremot någon som har en ganska nära relation till flaskan om än inte problematisk. Alltså jag tror inte att han är alkoholist, men att han har en så avspänd syn på drickande att när hans flickvän, förlåt, fästmö dricker reflekterar han inte över hur mycket eller hur det påverkar henne.

Det blev ett långt svar som svävade ut i en massa ingenting men, jag tror att polisen kan kräva att ta prover om de anser att man uppträder påverkat under förhören.

Men under husrannsakan då de återtog saker hon lurat till sig stod det ingenting om att de snubblat över några knarkgömmor så vitt jag kan minnas, inte mer än att det fanns mediciner i medicinskåpet varav vissa var i Bernys namn (orkar inte gå tillbaka och läsa exakt men det tyder på att hon antingen har någon annans receptbelagda mediciner hemma eller att hon som alla andra vanliga dödliga har typ Alvedon hemma).
Citera
2015-09-17, 11:25
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Koiho
Finns något som är värre än hennes senaste omslagsbild, och hur hon vill framstå. Nyligen var det en tjej som skrev:

”Någon sa igår att jag påminner om Berny på mitt leg, med svartvitt hår igår.

All kärlek till dig Berny, du är en grym inspiration i hur man tar tag i sitt liv, ditt skrivande och resten. Mycket skit du gått igenom och du hanterar allt så klockrent.. Att någon sa att jag påminde om dig, det är en grym komplimang”.

Berny är sannerligen den sista personen i världen som man ska beundra och hämta inspiration ifrån. Om någon sa att jag påminner om Berny på något sätt, så skulle jag bannemig inte tolka det som en komplimang.

"tar tag i sitt liv"? Hon har ju aldrig gjort det. Fattar inte ens vad personen menar. Fakta är fakta. B har begått systematiska brott i nästan två år.
Det bästa är ändå när fansen hävdar att vi haters inte vet något om Berny.

Jag skulle bli skraj om någon jämförde mig med BP på ett positivt sätt, då gör jag ju allt fel i mitt liv! Dessutom måste en sådan person ha en väldigt skev uppfattning om vad ett bra liv innebär.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in