Citat:
Om du tar med hem en okänd kvinna för en one-night-stand, finns naturligtvis risken att hon anmäler dig för våldtäkt. Inte om det är din kvinna som du lever tillsammans med och känner till hennes önskemål om roughsex/rapeplay.
Du påstår att det är sexigt att våldta kvinnor. Är det relevant att säga så? Snarare sjukt.
Citat:
Det är exakt vad jag menar.
Nej om hon inte tänder på det så söker hon givetvis inte upp dem igen.
Citat:
Det är du som inte förstår. Du måste känna kvinnan sedan tidigare och veta att hon tänder på roughsex/rapeplay. Då behöver hon inte säga "jag tillåter dig att våldta mig!" till dig precis före akten. För du vet sedan tidigare vad hon vill. Det är det som kallas "tyst samtycke".
Jo, läs första stycket, jag tror du börjar fatta nu.
Med en okänd kvinna kan missförstånd uppstå då du felaktigt förutsätter att hon gillar den typen av sex. Om du vill leka våldtäktsman, gör det med din fru/flickvän/sambo. Inte med okända kvinnor som du raggat upp för ett engångsligg över natten.
Citat:
Och? Det är klart att det finns homosexuella som skäms, framför allt ungdomar som nyss upptäckt sin läggning. Jag tramsar inte - vill bara påpeka att det är färre som känner skam jämfört med för 40 år sedan.
Det finns fortfarande folk som skäms, varför ska du ens tjafsa emot om en sådan grej? Ännu ett exempel på ditt trams.
Citat:
"Tyst samtycke" sker mellan den dominerande och den undergivna som känner varandra sedan tidigare. Du måste först lära kvinnan och ta reda på vad hon tänder på. Om hon inte vill ägna sig åt våldsamma sexlekar måste du acceptera det. Det måste du väl ändå hålla med om.
Inte? Nyss var du ju med på att kvinnan inte kan ge tillåtelse under rapeplay. De har fortfarande makten att anmäla, oavsett om de ger ett "tyst" samtycke eller om de faktiskt hade oturen att bli våldtagna mot sin vilja.
Citat:
Det finns många fler som inte är våldsamma och aldrig har slagit en kvinna. Våldsamma män tenderar att ha flera beundrarinnor och det om något har du fått bevis på i tråden. Varför drar sig inte kvinnor för att dejta våldsamma män? Det är ju enkelt att kolla upp om han är våldsam och sen undvika honom, men något sådant ansvar kan man tydligen inte lägga på kvinnorna. Det är ju som att man inte skulle kunna uppmana folk att inte hoppa in i en tigerbur och kela med dem.
Och alla dessa kvinnor (som är en minoritet) bara råkar hamna hos våldsamma män gång på gång medan andra kvinnor (majoriteten) aldrig lyckas göra det, hm...
Och alla dessa kvinnor (som är en minoritet) bara råkar hamna hos våldsamma män gång på gång medan andra kvinnor (majoriteten) aldrig lyckas göra det, hm...
Jag har förklarat så många gånger i den här tråden att våldsamma män finns i alla samhällsklasser och grupperingar. Inte bara hos "farliga, spännande män". Det står inte skrivet i pannan på dem att de är kvinnomisshandlare.
Det är minsann inte så lätt för en kvinna att upptäcka att mannen hon dejtar är våldsam.
http://www.varningstecken.n.nu/misshandlaren
"I början av förhållandet är misshandlaren charmig, uppvaktande och snäll mot kvinnan. Ingen kvinna skulle medvetet ge sig in i en relation med någon som behandlade henne illa redan på första dejten."
https://www.psychologytoday.com/blog/anger-in-the-age-entitlement/200812/are-you-dating-abuser
http://family.findlaw.com/domestic-violence/battered-women-s-syndrome.html
Citat:
Talar du av egen erfarenhet? Det är nog bäst att du håller dig till din kvinna och inte hoppa över skaklarna. Falska eller felaktiga våldtäktsanmälningar är inte så vanliga som du tror. 2-8 % är falska eller felaktiga.
Nej det menar jag inte. Det är väldigt svårt att bevisa vem som ville och inte ville eftersom man alltid kan hävda "jag sa nej och han bara körde på". En kille kan bli anmäld för våldtäkt även om hon säger "knulla mig" och sen fällas. Hela våldtäktslagen är absurd eftersom kvinnan är fysiskt underlägsen och således alltid ses som ett offer. Den fungerar helt enkelt inte.
Citat:
Menar du att Babianen har länkat artiklar till faktiska studier? Han påstår att i princip alla kvinnor njuter av att bli misshandlade och våldtagna. Låter inte som en trovärdig källa.
Jag håller inte med dina artiklar som förövrigt inte bevisar nånting vilket jag förklarat för dig. Kolla själva i referenserna, vad refererar de till?
Flera personer i tråden har länkat artiklar till faktiska studier, du har inte gjort det en enda gång vad jag kan se, du länkar till artiklar vilket inte är samma sak. Jag kanske inte definierar "trovärdiga källor" på samma sätt.
Flera personer i tråden har länkat artiklar till faktiska studier, du har inte gjort det en enda gång vad jag kan se, du länkar till artiklar vilket inte är samma sak. Jag kanske inte definierar "trovärdiga källor" på samma sätt.
Citat:
Du påstår att det är säkrare om kvinnor bär burka och tycker det är sexigt med våldtäkt. Inte särskilt sakliga resonemang.
Jag har gett exempel på dina utspel t.ex när du frågar om jag är islamist, frågar om jag har problem att kontrollera mig och om jag tycker det är sexigt med våldtäkt. Är det att argumentera sakligt tycker du?
Du ville ju avsluta diskussionen, men varför fortsätter du?