Citat:
Ursprungligen postat av
chirho
Jag tycker att det är rätt åt dem. Jag älskar när jag läser i tidningen att en neger har våldtagit och mördat sin flickvän.
Däremot är det en liten skiljelinje mellan vad du säger och vad babianen säger. Babianen VILL uppmuntra män till att bli mer våldsamma vilket är förkastligt.
Ja, precis, i ett civiliserad samhället så gör man sig av med både våldsamma män och kvinnorna som dras till våldsamma män. Så var det i antikens grekland, antikens rom och viktorianska england. Som jag tolkar babianens inlägg så förespråkar hon någon slags ultra-antisocialt beteende där alla män helt enkelt skiter i allt och inte har ett jobb. Vill vi leva i ett samhälle där man kan åka till grannstaden på 30 minuter med tåg, då måste det finnas civiliserade män som jobbar som lokförare, elektriker, banarbetare, ståltillverkare, glastillverkare och hundratals andra yrken. Det måste även finnas kvinnor som är intresserade av dessa män så att dessa yrken blir utförda även nästa generation. Det säger ju sig själv att en kvinna som skaffar barn med en kriminell har mycket låga odds för att hennes barn ska ha ett normalt civiliserat beteende. Tyvärr ser det ut så att en mängd grupperingar i samhället white knightar för kvinnor som dras till våldsamma män, speciellt om kvinnorna är sexiga så försvarar en massa white knighs dem in i det sista.
Citat:
Ursprungligen postat av
Scull
Ja, du tycks ju veta att de som inte ville vara med Breivik före helt plötsligt ville vara med honom efter Utöya.
Då undrar jag vilka dessa personer var?
De som skrev breven till honom.
Hade man haft en tidsmaskin kunde man gå tillbaka i tiden och se hur många av dem som var intresserade av honom innan han dödat 77 personer och skadat otaliga fler.