2015-09-02, 21:59
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Nandu
Nej, precis, det är slödder. Trådstarten handlar om att vi ska sluta kasta resurser på dessa kvinnor och istället låta sabba sin egen situation. Helt enkelt sluta agera räddare i nöden som hjälper dem när de blivit slagna eller våldtagna av en man som uppenbarligen är våldsam. Sluta hitta på ursäkter så som att "du kunde inte veta att han skulle bli våldsam och slå dig". Istället borde vi ifrågasätta dessa slödder när de skriver en bok om hur förfärligt de haft det när de levt med en man som slagit dem.
Jag tycker att det är rätt åt dem. Jag älskar när jag läser i tidningen att en neger har våldtagit och mördat sin flickvän.

Däremot är det en liten skiljelinje mellan vad du säger och vad babianen säger. Babianen VILL uppmuntra män till att bli mer våldsamma vilket är förkastligt.
Citera
2015-09-02, 22:00
Medlem
Citat:
Alltså frågar du efter namn på dem? Eller tror du jag är någon slags profilerare som ska sitta och beskriva hur deras personlighet ser ut?
Ja, du tycks ju veta att de som inte ville vara med Breivik före helt plötsligt ville vara med honom efter Utöya.

Då undrar jag vilka dessa personer var?
Citera
2015-09-02, 22:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av chirho
Ja men det är ingen rätt väg att gå. Kvinnor hatar svaghet men varför ska män kriga mot varandra för fittans skull? Behandla istället kvinnor som djur så slipper vi alla krig.

Och varför har du hakat upp dig på dessa tävlingsätare?
Vad sägs om att kolla alla fotbollsspelare, musikartister eller skådespelare?

Kvinnor föredrar våldsamma män, men det är väldigt få som gör det. Tror du bandidos och hells angels har kvinnor av den bästa sorten efter sig? De är skräp rakt av.
Nej, och ingen har sagt att du ska gå den vägen. Det är bara fakta och du har svårt att hantera det för du tror att du måste börja mörda etc. men ingen påstår att du eller andra män ska gå omkring och mörda varandra.
Om ni fortsätter förneka detta så kommer ni ju dock aldrig att få sex och vissa män kommer att tappa greppet och t.ex. slå ihjäl sina fruar/exflickvänner för att dem provocerar er och beter sig rabiat. Det är vad som händer i ett matriarkalt samhälle för män är inte av naturen lämpade för det.
Citera
2015-09-02, 22:33
Medlem
Nandus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av chirho
Jag tycker att det är rätt åt dem. Jag älskar när jag läser i tidningen att en neger har våldtagit och mördat sin flickvän.

Däremot är det en liten skiljelinje mellan vad du säger och vad babianen säger. Babianen VILL uppmuntra män till att bli mer våldsamma vilket är förkastligt.

Ja, precis, i ett civiliserad samhället så gör man sig av med både våldsamma män och kvinnorna som dras till våldsamma män. Så var det i antikens grekland, antikens rom och viktorianska england. Som jag tolkar babianens inlägg så förespråkar hon någon slags ultra-antisocialt beteende där alla män helt enkelt skiter i allt och inte har ett jobb. Vill vi leva i ett samhälle där man kan åka till grannstaden på 30 minuter med tåg, då måste det finnas civiliserade män som jobbar som lokförare, elektriker, banarbetare, ståltillverkare, glastillverkare och hundratals andra yrken. Det måste även finnas kvinnor som är intresserade av dessa män så att dessa yrken blir utförda även nästa generation. Det säger ju sig själv att en kvinna som skaffar barn med en kriminell har mycket låga odds för att hennes barn ska ha ett normalt civiliserat beteende. Tyvärr ser det ut så att en mängd grupperingar i samhället white knightar för kvinnor som dras till våldsamma män, speciellt om kvinnorna är sexiga så försvarar en massa white knighs dem in i det sista.

Citat:
Ursprungligen postat av Scull
Ja, du tycks ju veta att de som inte ville vara med Breivik före helt plötsligt ville vara med honom efter Utöya.

Då undrar jag vilka dessa personer var?

De som skrev breven till honom.

Hade man haft en tidsmaskin kunde man gå tillbaka i tiden och se hur många av dem som var intresserade av honom innan han dödat 77 personer och skadat otaliga fler.
Citera
2015-09-02, 22:43
Medlem
Durcherrss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Babianen
De sitter i fängelse för att de har dödat folk. En vanlig man har typ jobbat på ett kontor hela dagen. Vem är mest spännande?

En "vanlig" man får nöja sig med första bästa skräpjobb som eventuellt finns tillgängligt för att kunna försörja sig själv. Vanliga killar/män är oftast fattiga som kyrkoråttor och har en massa skulder tack vare invandringen, feminismen och urholkandet av välfärden. Det kanske är högst 5 av 100 som får ett kontorsjobb... Sånt växer liksom inte på träd.

Det kommer att bli stora problem i framtiden med barnafödandet om inte nånting görs åt det här... Att män måste hoppa mellan olika jobb och liknande kommer inte att stimulera familjebildning för "vanliga" män i framtiden.

Vill bara klargöra det.
Citera
2015-09-03, 05:55
Medlem
Citat:
De som skrev breven till honom.

Hade man haft en tidsmaskin kunde man gå tillbaka i tiden och se hur många av dem som var intresserade av honom innan han dödat 77 personer och skadat otaliga fler.
Du känner alltså inte till någon enda person som var ointresserad av en konstig typ som Breivik innan han sköt 77 personer som blev intresserad av en konstig typ som Breivik efter att han skjutit 77 personer.

Trodde väl det.

Gillar man inte konstiga typer med vanföreställningar så gillar man dem ännu mindre om de dessutom skjuter en massa folk.

Men gillar man såna typer får man hålla utkik i tidningen och hoppas att det dyker upp nån som man kan skriva till.
Citera
2015-09-03, 06:19
Medlem
deltoros avatar
Jag vet inte riktigt vilka resurser du pratar om, om de är av den storleken att det är värt att uppröras över.
Detta då mesta arbetet mot relationsvåld görs av kvinnojourerna och frivilligorganisationer med volontärer, som inte får särskilt mycket skattemedel. Googla ROKS så får du se, om du lägger ett par minuter på den läsningen inser du också att din trådstart, dina argument och dina jämförelser är mer än lovligt befängda.

Men jag håller med dig om att det inte borde satsas ett öre på misshandlade och våldtagna kvinnor. Lösningen på det är att män helt enkelt slutar misshandla och våldta kvinnor. En mycket enklare och självklarare lösning än din
Citera
2015-09-03, 06:53
Medlem
Cineastens avatar
Citat:
Så varför skulle kvinnor bli sexuellt upphetsade av en man med ett vanligt jobb?

Talar du om förhållanden eller sex? Kvinnor föredrar en VVS-kille för förhållande och en bankrånare för sex.
Många kvinnor tänder på händiga män, dvs hantverkare. Brandmän, snutar och män i uniformsyrken brukar ligga bra till i alla undersökningar. Inse att det är en viss sorts kvinnor som tycker det är intressant med kriminella killar.

Farliga killar, kvinnomisshandlare och våldtäktsmän finns i alla klasser,färger och former. Ytterst få vill ha män som de vet är våldsamma sadister och psykopater. Ännu färrevill ha dömda våldtäktsmän. Vem tänder exempelvis på Anders Eklund, en fet,skitful, socialt missanpassad barnaskändare och mördare?
Senast redigerad av Cineasten 2015-09-03 kl. 07:05.
Citera
2015-09-03, 06:55
Medlem
Cineastens avatar
Citat:
Det har med livs-stilen att göra en man som kommer hem klockan 5 varje dag efter att ha varit på ett kontor är inte lika spännande som en man som gömmer sig från polisen för att han har rånat en bank.
Så det är därför din familj försörjer din aretslöse fetknopp? Vilken spännande loser han verkar vara..
Citera
2015-09-03, 09:03
Bannlyst
Citat:
2) Det har ingenting att göra med om mannen begår brott det som räknas är om han är spännande.

Jag får ligga med en man som jag tänder på. Om andra kvinnor inte får det är det deras problem.

Nu förtränger du det.

Varför säger du att en bankrånare är spännande då om det inte handlar om brott? Uppenbarligen så tycker du att män som begår brott är spännande eftersom du samtidigt tycker att kontorsfolk är tråkiga.
Citera
2015-09-03, 10:40
Medlem
goran744s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cineasten
Många kvinnor tänder på händiga män, dvs hantverkare. Brandmän, snutar och män i uniformsyrken brukar ligga bra till i alla undersökningar. Inse att det är en viss sorts kvinnor som tycker det är intressant med kriminella killar.

Farliga killar, kvinnomisshandlare och våldtäktsmän finns i alla klasser,färger och former. Ytterst få vill ha män som de vet är våldsamma sadister och psykopater. Ännu färrevill ha dömda våldtäktsmän. Vem tänder exempelvis på Anders Eklund, en fet,skitful, socialt missanpassad barnaskändare och mördare?
Ja män i uniform har en hypnotisk dragning på mig. Snygga, ståtliga och verkligen män med klass och stil mmmmm,nam,nam.
De kriminella skitarna skall jagas av dessa snyggingar!
Kriminella män är i mina ögon fegisar.
Senast redigerad av goran744 2015-09-03 kl. 10:43.
Citera
2015-09-03, 17:49
Medlem
Nandus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av deltoro
Jag vet inte riktigt vilka resurser du pratar om, om de är av den storleken att det är värt att uppröras över.
Detta då mesta arbetet mot relationsvåld görs av kvinnojourerna och frivilligorganisationer med volontärer, som inte får särskilt mycket skattemedel. Googla ROKS så får du se, om du lägger ett par minuter på den läsningen inser du också att din trådstart, dina argument och dina jämförelser är mer än lovligt befängda.

Men jag håller med dig om att det inte borde satsas ett öre på misshandlade och våldtagna kvinnor. Lösningen på det är att män helt enkelt slutar misshandla och våldta kvinnor. En mycket enklare och självklarare lösning än din

Det jag är mest upprörd över är ärligt talat det mediala utrymmet (det är en slags samhällsresurser, dessutom en mycket begränsad sådan då varje person bara kan läsa och se en viss mängd media). Var och varannan film och tv serie har någon om hur synd det är om misshandlade kvinnor och hur hemska männen är. Det kommer böcker "baserade på en verklig historia" med jämna mellanrummet där kvinnor sitter och ljuger och överdriver om hur hemskt de haft det, sedan sitter de i diverse tv program och verkligen mjölkar sympatier. Ibland är det rent kriminella kvinnor, som t.ex. Annika Östberg, som sitter och ljuger om hur hon blev indragen och hon egentligen inte alls ville ha en våldsam man.

Män har för övrigt i det stora hela redan slutat och misshandla och våldta kvinnor, varför kvinnorna tvingas söka land och rike runt (ofta även utomlands) för att hitta män som fortfarande misshandlar och våldtar kvinnor.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in