Citat:
Så du förstår inte att det kan finnas en tjusning med att först göra motstånd och sen ge upp? Det är ju att bli dominerad på riktigt.
Citat:
Precis, för ingen hävdar att man är störd/eller har problem för att man njuter av att ett drogrus.
Din jämförelse haltar och är korkad.
Man får inga skam- och skuldkänslor efteråt. Möjligen blackout och huvudvärk.
Man får inga skam- och skuldkänslor efteråt. Möjligen blackout och huvudvärk.
Citat:
Ja samhället säger att det är fel att få orgasm, det är "fult" att njuta av det så därför skäms man. Precis som homosexuella som mår dåligt av att de njuter av samkönat sex.
Har du glömt bort att kvinnorna får skam- och skuldkänslor för att de ofrivilligt fick orgasmer under våldtäkten? Det är kroppen som njuter, inte själen. Man kan alltså vara fysiskt upphetsad men inte mentalt. Jag har aldrig hävdat att de är psykiskt sjuka. Det är du som lägger orden i min mun.
Citat:
Men det är perverst och skamligt att vilja ha "the real deal"?
Det är vanligt att fantisera om att bli våldtagen eller utöva våldtäktslekar (violence sex, överraskningssex med våldsinslag). Det är varken skamligt eller perverst. Allt detta har jag förklarat tidigare.
Citat:
Det är ju på sätt och vis det vi försöker förklara. Du hakar bara upp dig på ordet "våldtäkt" för att det är så starkt laddat.
Om en kvinna vill återuppleva en våldtäkt, då är det inte våldtäkt den andra gången.
Citat:
]
Det är en myt.
http://www.kvinnojourennike.se/sidor/myter.html
"[b]Föreställningen om att misshandlade kvinnor söker sig till våldsamma män, kanske till och med upprepade gånger, bekräftas inte i någon forskning som finns på området. Däremot visar flera studier att majoriteten våldsamma män upprepar sitt beteende i nya relationer. Det är mäns upprepade våldsutövning som är problemet, inte kvinnors val av partner. Att peka på våldsoffret och hennes särskilda personlighet är vanligt när det gäller sexuella brott och mäns våld mot kvinnor. Det är ett sätt att göra våldsoffret medskyldigt."[/B
http://www.kvinnojourennike.se/sidor/myter.html
"[b]Föreställningen om att misshandlade kvinnor söker sig till våldsamma män, kanske till och med upprepade gånger, bekräftas inte i någon forskning som finns på området. Däremot visar flera studier att majoriteten våldsamma män upprepar sitt beteende i nya relationer. Det är mäns upprepade våldsutövning som är problemet, inte kvinnors val av partner. Att peka på våldsoffret och hennes särskilda personlighet är vanligt när det gäller sexuella brott och mäns våld mot kvinnor. Det är ett sätt att göra våldsoffret medskyldigt."[/B
De vill inte komma fram till den slutsatsen. Man kan inte bedriva sådan forskning och få gehör för den. Både kvinnorna och männen upprepar beteendet, jag har själv observerat the in real life och om du vill tro på att alla kvinnorna bara råkar hamna hos våldsamma män gång på gång, okej då får det väl vara så.
Citat:
Det kan man tycka ,men nu är det inte så verkligheten, och då är det dumstridigt att göra det.
Det åligger ändå på männen att varken våldta eller misshandla kvinnorna. Kvinnor ska kunna flörta med män på krogen utan att för den skull bli våldtagna. Eller gräla med en närstående man utan att bli misshandlad.
Citat:
Det var inte så jag menade, men ja risken är säkert mindre om man har burka.
Gå till en badstrand en varm sommarkväll. Där ser du många vackra kvinnor i bikini eller minimala sommarkläder. Då är ju deras brist på kläder sexuellt utmanande. Då är det bättre att de tar på sig heltäckande burkor för att inte provocera fram våldtäkter.
Citat:
Nej, det är inte svårt att förstå.
Om en kvinna blir våldtagen, då sker det mot hennes vilja. Vare sig hon blir ofrivilligt sexuellt upphetsad eller inte. Alltså är det våldtäkt, en brottslig handling. Är det så svårt att förstå?
Citat:
Jag har aldrig hävdat att den är sann, bara du som tar upp sådana trams-teorier.
Ja, det är precis vad jag menar. Vilken kvinna som helst kan bli våldtagen. T ex en svensk 92-årig kvinna blev brutalt våldtagen av en 23-årig man.
Fattar du inte att myten om Madonnan och Horan är osann? Läste du inte den senaste artikeln som jag länkat till?
Fattar du inte att myten om Madonnan och Horan är osann? Läste du inte den senaste artikeln som jag länkat till?