Citat:
Det där med ödets nyck var bara något som jag i en ironisk ton hittade på som ett förklarande exempel, inte något som jag använde för att förklara varför en del kvinnor dras till våldsamma män. Jag hade lika gärna skrivit "utomjordingar" eller "myrornas invasion". Det var bara ett utslag av min satiriska ådra. Jag driver gärna med SD, övriga främlingsfientliga samt kvinnoföraktande individer. Jag tänker på alla dessa SD-pajasar som tänker med känslor, t ex SD-politikern Bo Lindholms som svarade på frågan "Borde du inte vara mer källkritisk?": "Nej, varför måste man vara det? Det här är ju en känsla som jag har. Vad är det som säger att det inte har skett så här?". Den SD-pajasen tänker ju med känslor, inte med fakta. En sådan som först observerar och sedan konstaterar. Utan att ta reda på fakta om ens konstaterande överensstämmer med verkligheten. 

Vad är skillnaden? När den bakomliggande orsaken fortfarande förklaras med endast sociologiska orsaker från din sida.
Citat:
Samtliga vetenskapliga rapporter är mer eller mindre fullständiga. Och jag har ännu inte tagit med några evolutionsteorier i denna tråd (jag kommer till dem längre fram i inlägget). För de är inte så värst relevanta i denna tråd som ju handlar om att våldtagna och misshandlade kvinnor inte ska ta del av samhällets resurser.
Jag tycker det är fullt rimligt att kvinnor som av ev. personliga sexuella begär hamnar eller stannar hos sådana män har ett delansvar för sitt öde.
Citat:
Det är år 2015 e. kr. och vi lever i ett civiliserat och högteknologiskt samhälle. Inte år 200.000 f. kr då de aggressivaste alfahannarna släpade sina kvinnor till sina grottor och våldtog dem i syfte att snabbt sprida sina gener. Det hände också att de starkaste männen klubbade ihjäl sina konkurrenter och lade beslag på deras kvinnor för att sedan para sig med dem. Precis som i djurvärlden.
Frågan berör dock inte hur vi lever utan de instinkter som vi kan tänkas ha, eller hur? Alltså är det en irrelevant invändning från din sida.
Citat:
Men i stabilare, mer civiliserade och högteknologiska samhällen är det däremot vanligare att kvinnor ställer högre krav på intelligens hos männen och strävar i lägre grad efter våldsamma "machomän". Kvinnans största instinkt i vårt civiliserade samhälle är att få barn med en man som skyddar både henne och barn på ett tryggt och kärleksfullt sätt, inte med en man som misshandlar henne och barnen. Att bli attraherad av våldsamma män är inte fördelaktigt ur evolutionär synpunkti civiliserade samhällen, eftersom våldsamhet inte är nödvändig utom i självförsvar. Vi människor lever inte avskilt som på grottåldern då det var tvunget att med våld försvara sig mot fiender.
Ja, vilket i sin tur inte alls utesluter att de skulle attraheras av våldsamma män. Det kan helt enkelt vara så enkelt som att det av praktiska skäl inte är hållbart att bilda familj med dem. I yngre åldrar är det mer märkbart att mobbare och våldsverkare är attraktiva bland tjejerna men då handlar det ju om omogenhet och/eller dåligt självförtroende hos tjejerna och inte egentliga begär för något som är dåligt, eller hur?
Det civiliserade samhället har existerat i vad, ett par hundra/tusen år? Det är en alldeles för kort tidsperiod för att kunna avsätta primitivare tendenser som existerat i flera 100.000 år. Vi människor är inte menade att vara monogama på riktigt trots att även det hade gynnat samhället enormt, hur förklarar du det?
Citat:
En man kan utstråla en stark manlighet (t ex kraftigt hakparti, grop i hakan, atletisk kroppsbyggnad) utan att för den skull vara våldsam. Sedan finns det kvinnomisshandlare och våldtäktsmän som ser ut som oansenliga "grå möss" med sluttande axlar och putmagar och inte utstrålar den minsta manlighet. Våldsamma män kan alltså se ut hursomhelst. Hagamannen med sina pyttesmå fötter och sitt vardagliga utseende är inte direkt urtypen för en biologiskt betingat manlig man.
Fysiska attribut är nästan aldrig det viktigaste i en mans attraktionsvärde. En man med stora muskler och ett kraftigt hakparti men som har ett dåligt självförtroende eller ännu värre, blir nedtryckt, kommer inte att besitta något attraktionsvärde.
Personlig styrka väger mycket tyngre. Hagamannen fick ju trots allt sin beskärda del beundrarinnor trots sitt utseende så visst har du rätt att de kan se ut "lite hur som helst". Det är precis det som är min poäng.
Citat:
För enkelhetens skull nämner jag följande tre manstyper som kvinnor tilltalas av (eventuellt i den ordningen):
- Män med makt, hög status och pengar. Exempel: läkare och andra högavlönade akademiker, rockstjärnor, fotbollsproffs, filmskådespelare, högt uppsatta politiker, miljonärer/miljardärer.
- "Spännande, farliga män". Exempel: kriminella gängmedlemmar med invandrarbakgrund, Bandidosknuttar, övriga gangstrar, kända våldsbrottslingar som sitter fängslade. Inte heller de behöver se ut som "machomän". Anders Eklund är ju ett överviktigt äckel, men ändå finns det kvinnor (tack och lov inte så många) som dras till honom.
- Vanliga hederliga, skötsamma män, dvs sådana som inte utmärker sig på något speciellt sätt. Största gruppen. Exempel: lägre tjänstemän, hantverkare, bilmekaniker, svetsare, svarvare, poliser, bibliotekarier och andra medel- till lågavlönade akademiker. Dessa män behöver inte ha karaktäristiskt manliga drag, en del kan se tråkiga, töntiga och omanliga ut.
Du nämner denna kategori, samtidigt har du varit otroligt ivrig med att distansera kvinnor från en biologisk attraktion till våldsamhet och förklara det hela med sociologiska teorier. Det är lugnt så länge det hela sker på på bekvämt avstånd och inte kan tänkas "spilla över" och beröra vanliga Svenssonkvinnor eller vad säger du?
Citat:
Du yttrar dig som om du har patriarkala värderingar inklusive taskig kvinnosyn. Då har jag väl missuppfattat dig. Men det är ju fantastiskt att du är för jämställdhet mellan män och kvinnor samt att du hävdar att kvinnomisshandel och alla sexualbrott är vedervärdiga brott som måste bekämpas. 

Självklart är det viktigare att ha rätt värderingar än att utröna vad som är faktamässigt riktigt.
Citat:
Googla på nätet så får du reda på varför kvinnorna stannar kvar i sina destruktiva förhållanden. Eller läs artiklarna som jag länkat till i tidigare kommentarer. Där står bland annat orsakerna till kvinnomisshandel, varför kvinnorna inte lämnar sina misshandlande män på ett tidigare stadium, vilka män som misshandlar och varför de gör det. Där står en hel del om normaliseringsprocessen, varför kvinnor inleder relationer med våldsamma män och så vidare.
Nej det behöver jag inte. Jag tar som sagt upp en alternativ aspekt av det hela och den tas ö h t inte med i beräkningen trots att det inte är någon hemlighet att våldsamhet som sådan kan vara attraktiv. Den sker under fel omständigheter helt enkelt.
Citat:
Det är faktiskt få kvinnor som njuter av att misshandlas och våldtas. Dessa kvinnor representerar inte den kvinnliga vuxna befolkningen. De kvinnor som ägnar sig åt kinky sex med inslag av s/m (hårda tag, dominans m m) är fullständigt normala. I denna typ av sex finns inga inslag av misshandel och våldtäkt.
Baserat på vad? Varför skulle det råda ett motsatsförhållande mellan att njuta sexuellt/känslomässigt och att påverkas negativt psykiskt på en och samma gång?
Citat:
Låt oss leka med tanken att Babianens konstaterande att endast 100 kvinnor varje år blir våldtagna är korrekt. Vi kan också ponera att män med invandrarbakgrund står för ca en tredjedel (ur främlingsfientligas skeva synvinkel) av samtliga våldtäkter. Alltså är det 67 etniskt svenska män och endast 33 invandrare som faktiskt våldtar kvinnor. Så var är den så kallade våldtäktsepidemin som SD yrar om? Det är ju bara 33 invandrare som våldtar.
Vad gnäller Nandu över? Det är bara 100 kvinnor per år som våldtas och således behöver hjälp av samhället. Varför startade han överhuvudtaget tråden då?
Vad gnäller Nandu över? Det är bara 100 kvinnor per år som våldtas och således behöver hjälp av samhället. Varför startade han överhuvudtaget tråden då?

Ta det med dem.
Jag ville mest poängtera att man visst kan vilja bli våldtagen, det är ingen omöjlighet. Jag är 99.9 % säker på att minst en kvinna finner det upphetsande och faktiskt vill bli det.