Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2015-09-15, 11:19
Medlem
Någon som har lagt mdma på hyllan helt och hållet efter loss of magic och vill berätta lite? Funderar på om det är dags för mig att ge upp..

Tagit mdma ca 10-15 gånger. I början blev det bättre och bättre sen runt 10e gången slutade jag få den där sjuka rushen som man fick i början. Nu senast var i helgen och då hade jag väntat över 6 månader sen sist men fick ändå inte jättemycket effekt. Rätt besviken, mdma som var så underbart en gång i tiden... Är det helt enkelt dags för mig att acceptera att mdma inte fungerar längre?
Citera
2015-09-15, 12:23
Medlem
Amnias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vice99
Någon som har lagt mdma på hyllan helt och hållet efter loss of magic och vill berätta lite? Funderar på om det är dags för mig att ge upp..

Tagit mdma ca 10-15 gånger. I början blev det bättre och bättre sen runt 10e gången slutade jag få den där sjuka rushen som man fick i början. Nu senast var i helgen och då hade jag väntat över 6 månader sen sist men fick ändå inte jättemycket effekt. Rätt besviken, mdma som var så underbart en gång i tiden... Är det helt enkelt dags för mig att acceptera att mdma inte fungerar längre?

Vet du om det var bra/rent MDMA du tog? Du kan ju ha fått skit och inte fått effekt p.g.a. det!
Citera
2015-09-15, 13:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Amnia
Vet du om det var bra/rent MDMA du tog? Du kan ju ha fått skit och inte fått effekt p.g.a. det!

Köpt via flugsvamp och det såg bra ut men det är klart man blir skeptisk..

Fy fan känns sorgligt att man (förmodligen) aldrig kommer att uppleva denna härliga magi igen! Kommer ihåg jesusofrave från silkroad 1. Såg dubbelt av hans mdma så borta man var.. De tiderna är förbi
Citera
2015-09-15, 14:07
Medlem
DoYouBleeds avatar
Citat:
Köpt via flugsvamp och det såg bra ut men det är klart man blir skeptisk..

Fy fan känns sorgligt att man (förmodligen) aldrig kommer att uppleva denna härliga magi igen! Kommer ihåg jesusofrave från silkroad 1. Såg dubbelt av hans mdma så borta man var.. De tiderna är förbi

Fyfan... är rädd att jag hamnat där med. Blir så himla ledsen
Har försökt haft uppehåll ganska länge men ramlat dit hela tiden.. men nu ska jag fan vänta. Hoppas verkligen att magin kommer nu när jag ska vänta ett halvår. Kommer gå under om det blir som för dig. Hur många mg tog du?
Citera
2015-09-15, 14:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DoYouBleed
Har försökt haft uppehåll ganska länge men ramlat dit hela tiden.. men nu ska jag fan vänta. Hoppas verkligen att magin kommer nu när jag ska vänta ett halvår. Kommer gå under om det blir som för dig. Hur många mg tog du?

Alla mina gånger har varit ca 200+200 mg, (vilket är för mycket jag vet och då slutar det så här, så tänk på det alla som precis börjat sin e-karriär!)

Jag blir bara ett e-tard pretty much, måste se rätt läskigt ut.
Citera
2015-09-15, 16:19
Medlem
Pirlosbrorsas avatar
Citat:
Alla mina gånger har varit ca 200+200 mg, (vilket är för mycket jag vet och då slutar det så här, så tänk på det alla som precis börjat sin e-karriär!)

Jag blir bara ett e-tard pretty much, måste se rätt läskigt ut.
Kan du inte pröva att ta 5HTP och se ifall det kanske kan hjälpa att höja serotoninnivån hos dig. Kanske kan det ge ett bättre rus, men är inte alls superinsatt i hur det funkar. Säkert någon här som kan komma med bättre info.
Citera
2015-09-15, 18:46
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av MellowHigh
Självklart ska man inte ta MDMA om man är gravid. Vilka exakta skador det kan ge barnet är omöjligt att svara på, men det kan orsaka problem problem som visar sig långt senare i barnets utveckling. Att bruka en så lätt drog som t.ex. cannabis under graviditeten kan exempelvis leda till en ökad risk för att barnet utvecklar koncentrationssvårigheter senare i livet, MDMA bör rimligtvis ses som en mycket starkare drog och då säger det sig självt att det kommer att påverka fostrets utveckling negativt.

Edit: Kom på att frågan kanske snarare handlade om att personen i fråga redan tagit MDMA utan att veta om att hon var gravid i 10:e veckan och nu är orolig över eventuella skadeverkningar?

Tack för svar!

Givetvis vet jag att det KAN ge fostret skador, men även att det inte kan göra det. Men lite onödigt att chansa.. Vet dock kvinnor som haft subutex medans de varit gravida ,och det har gått bra, men det är ju högst individuellt.

MVH
Citera
2015-09-15, 20:36
Medlem
TraeHitlers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MellowHigh
Mycket möjligt att det var så! Vi såg nog både bra mycket mer påverkade ut än vad vi kände oss, båda hade t.ex. tefatspupiller. Upplevde ungefär samma sak när jag introducerade tjejen för cannabis, det var flera gånger i början då hon sa att hon inte kände något trots en ganska stor mängd men där hon ändå såg väldigt påverkad ut. Det handlar nog helt enkelt om att lära sig att identifiera känslan

Ja cannabis är också en sådan drog, men den tycker jag är ännu svårare att kunna sätta fingret på. Extremt subtil "high" som tar lång tid att förstå sig på och känna sig van vid. En invand rökare kan röka i princip hur lite som helst och ändå kunna känna av skillnader mot nykterhet.
Citera
2015-09-17, 11:39
Medlem
Jag och två polare tänkte mysa till det nu på lördag, vi är alla rätt så vana, jag har tagit 5-6 gånger tidigare, aldrig mer än 350 mg skulle jag tro, inte haft våg. Men nu har vi äntligen våg och tillgång till 1.5G "rent" MDMA, alltså 500 mg var om vi skulle vilja.

Fylla på under ruset är nästan ett måste, bara haft bra erfarenheter av det, men frågan är hur man ska lägga upp det och vad som är en rimlig dos.

Väga upp 350, bomba, vänta och sedan tar vi resterande 150?
300 och 200 fyll?
250 och sen 250?
Eller blir 500 mg för mycket kanske?

Starta på 250 och sen 150?
250 och sen 100?
200 och 150?

Var vänder man sig om inte flashback, hoppas någon har lite kloka förslag för att göra upplevelsen så bra som möjligt.
Citera
2015-09-17, 12:49
Medlem
Pirlosbrorsas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Timzen
Jag och två polare tänkte mysa till det nu på lördag, vi är alla rätt så vana, jag har tagit 5-6 gånger tidigare, aldrig mer än 350 mg skulle jag tro, inte haft våg. Men nu har vi äntligen våg och tillgång till 1.5G "rent" MDMA, alltså 500 mg var om vi skulle vilja.

Fylla på under ruset är nästan ett måste, bara haft bra erfarenheter av det, men frågan är hur man ska lägga upp det och vad som är en rimlig dos.

Väga upp 350, bomba, vänta och sedan tar vi resterande 150?
300 och 200 fyll?
250 och sen 250?
Eller blir 500 mg för mycket kanske?

Starta på 250 och sen 150?
250 och sen 100?
200 och 150?

Var vänder man sig om inte flashback, hoppas någon har lite kloka förslag för att göra upplevelsen så bra som möjligt.
Så trevligt!

Tycker det låter lite väl mycket att köra på hela dosen, men beror såklart på hur högt du ska flyga. Ett rimligt förhållningssätt är att ta 2mg/kg du väger och sen fylla på med 1mg/kg. Detta kanske främst gäller nybörjare, och du har viss erfarenhet ändå.

Tror säkert att mer kunniga än jag själv kan vägleda dig än bättre. Men i mitt tycke så är 500mg för mycket på en kväll. 250 och sen fylla på med 100 känns mer "sunt". Tror det blir en hejdundrandens resa ändå.

Trippa lugnt!
Citera
2015-09-17, 14:38
Medlem
Amnias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DoYouBleed

Testa att hitta samma eufori och glädje i andra """"bra""" droger, t.ex. i svamp eller lsd!!! Med rätt set & setting kan du uppnå minst samma euforiska stadie som MDMA och det steker inte hjärnan på samma sätt!

Det är i alla fall det som "lugnar" mig om nu MDMA visar sig inte fungera för mig längre...
Citera
2015-09-17, 15:18
Medlem
SvartAces avatar
Cymbalta, när kan man ta mdma ecstasy?

Jag har ätit Cymbalta 60mg sen i juli. Lade av med dem för 5-7 dagar sen och tog en okänd mängd ecstasy idag. Blått piller skänkt av en kompis. Rullar helt okey på den, vet inte om jag peakat än heller.

Uppdaterar efteråt, men för alla som undrar verkar det gå bra efter knappt en vecka om man äter Cymbalta.

Uppdatering: alla som gått på upp till 60mg i två månader kan nog känna sig säkra efter fem dagars uppehåll. Vet inte om jag hade fått ännu bättre effekt med längre uppehåll men jag är helt sjukt social, musik känns härligt, inte ett bekymmer i världen, alla människor är underbara. Precis som mdma ska vara med andra ord!
Senast redigerad av SvartAce 2015-09-17 kl. 15:33.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in