2015-09-16, 15:51
Medlem
Hej!

Jag är invalid och orkar inte leta i tråden.
Men. En liten fråga till er som vet. Med betoning på ordet "vet".
Jag har käkat iktro i fyra dagar. Max 4 mg per dag. Kommer jag att kunna vänta mig en avtändning? Eller rättare sagt, kommer jag ens att känna av abstinens efter så kort bruk med så låga doser?
Jag är relativt van benso-användare. Jag har dock inte käkat skiten på många månader nu. Vad tänker ni?
Citera
2015-09-16, 17:04
Medlem
negerbarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bajskorvennrett
Hej!

Jag är invalid och orkar inte leta i tråden.
Men. En liten fråga till er som vet. Med betoning på ordet "vet".
Jag har käkat iktro i fyra dagar. Max 4 mg per dag. Kommer jag att kunna vänta mig en avtändning? Eller rättare sagt, kommer jag ens att känna av abstinens efter så kort bruk med så låga doser?
Jag är relativt van benso-användare. Jag har dock inte käkat skiten på många månader nu. Vad tänker ni?
Altså, ett sug eller rastlöshet lär ju komma, men inga direkta fysiska besvär bör du få efter 4 dagar.
Citera
2015-09-16, 18:02
Medlem
trueforgoods avatar
Är det svårt att få Ikto utskrivet mot ångest idag? Menar inte som första-benzo utan att byta till om man står på Stesolid. Vad kan man använda för argument för att få just Ikto utskrivet?
Citera
2015-09-16, 18:52
Medlem
KringExs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trueforgood
Är det svårt att få Ikto utskrivet mot ångest idag? Menar inte som första-benzo utan att byta till om man står på Stesolid. Vad kan man använda för argument för att få just Ikto utskrivet?

Det beror helt på hur bra läkare man har. Det bästa argumentet är väl att dom inte biter på din ångest på ett tillfredsställande sätt och att du vill prova någon annan benso.
Citera
2015-09-16, 19:59
Medlem
trueforgoods avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KringEx
Det beror helt på hur bra läkare man har. Det bästa argumentet är väl att dom inte biter på din ångest på ett tillfredsställande sätt och att du vill prova någon annan benso.

Sant, men då finns ju Xanor vilket jag kan få... vill dock inte ha det pga att det sitter i så kort och depoten tycker jag inte funkar alls...
Citera
2015-09-16, 20:15
Medlem
KringExs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trueforgood
Sant, men då finns ju Xanor vilket jag kan få... vill dock inte ha det pga att det sitter i så kort och depoten tycker jag inte funkar alls...

Konstigt att du tycker att depon inte funkar, men du tycker att vanliga Xanor funkar? Jag tycker att Xanordepo är klockrent eftersom Xanor är den bästa ångestdödaren som finns
Citera
2015-09-16, 20:16
Medlem
Jag käka 0,5 mg iktorivil. Är detta en stark dos?

Hur mycket effekt kan man vänta sig av den styrkan?
Vill alltså ha ångestlindring, om man får andra bra symtom
så vore det ett plus. Nån som vet om man får andra härliga
symtom vid denna dos?

När börjar effekten komma när man tagit tabletten?

Hur lång är halverings tiden?

Jag känner mig tung i huvudet, och ganska seg. Tog
tabletten för drygt en timme sen.

Vore tacksam för seriösa och utförliga svar

Citera
2015-09-16, 20:21
Medlem
KringExs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stina18
Jag käka 0,5 mg iktorivil. Är detta en stark dos?

Hur mycket effekt kan man vänta sig av den styrkan?
Vill alltså ha ångestlindring, om man får andra bra symtom
så vore det ett plus. Nån som vet om man får andra härliga
symtom vid denna dos?

När börjar effekten komma när man tagit tabletten?

Hur lång är halverings tiden?

Jag känner mig tung i huvudet, och ganska seg. Tog
tabletten för drygt en timme sen.

Vore tacksam för seriösa och utförliga svar

0,5 mg är en startdos som fungerar för många. Det motsvara ca 10 mg Stesolid.

Effekten börjar komma efter ca 60 minuter

Halveringstiden är upp till 50 timmar. 18-50 timmar. Så den ångestdämpande effekten sitter i länge, 8-12 timmar för dom flesta
Citera
2015-09-16, 20:38
Medlem
Citat:
0,5 mg är en startdos som fungerar för många. Det motsvara ca 10 mg Stesolid.

Effekten börjar komma efter ca 60 minuter

Halveringstiden är upp till 50 timmar. 18-50 timmar. Så den ångestdämpande effekten sitter i länge, 8-12 timmar för dom flesta

Tack för ditt svar.

Verkar inte som att min läkare vill öka till mer än 1 mg.
Kommer jag verkligen få en ångestlindring på den dosen?
Har svår ångest.

Hur bra är denna medicin jämför med xanor?

Vilken medicin anses vara bäst efter xanor?
Citera
2015-09-16, 20:44
Medlem
KringExs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stina18
Tack för ditt svar.

Verkar inte som att min läkare vill öka till mer än 1 mg.
Kommer jag verkligen få en ångestlindring på den dosen?
Har svår ångest.

Hur bra är denna medicin jämför med xanor?

Vilken medicin anses vara bäst efter xanor?

Det är väldigt inviduellt. Vissa får inte ångestlindring av Iktorivil alls. Du kanske är en av dom och då får du prova en annan benso.

Xanor är enligt mig och väldigt många den bästa ångestdödaren som finns. Efter Xanor kommer nog Stesolid eller Iktorivil.
Som sagt... väldigt inviduellt hur man reagerar på olika benso
Citera
2015-09-16, 21:04
Medlem
trueforgoods avatar
Citat:
Konstigt att du tycker att depon inte funkar, men du tycker att vanliga Xanor funkar? Jag tycker att Xanordepo är klockrent eftersom Xanor är den bästa ångestdödaren som finns

Vanliga Xanor funkar grymt... Tar död på ångesten mycket bättre än Stesolid som på mig bara tar död på en viss typ av ångest (mer den molande stressångesten men inte panikångest). Depot däremot tar till att börja med minst 5 timmar innan det ger effekt (vilket gör det värdelöst som behovsbenzo) men när det väl funkar tycker jag inte alls att det har speciellt bra effekt. Tar jag tre gånger så hög dos så funkar det dock hyfsat...

Gällande Ikto har jag inte provat den men är intresserad då den känns som en hybrid mellan Stesolid (lång halveringstid samt muskelavslappnande) och Xanor (bra på att döda ångest). Men det är klart, allt är individuellt så det är ju inte säkert den funkar önskansvärt för mig.

Men finns det annars några unika egenskaper för just Ikto som man kan använda som argument?
Citera
2015-09-16, 21:06
Medlem
gonzorockers avatar
Ikto funkar jävla bra mot ångest för mej. När vi hade kommit överens om en nedtrappningsplan började jag med 3 veckor på 2mg/dag.. Hade säkert funkat för en som inte gått på benso, typ 16mg om dagen tidigare. Ändå är det här i ett något mer benso-liberalt land.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in