2015-09-16, 13:40
Medlem
Klopeks avatar
Måste krypa till korset och erkänna att jag hade helt fel om Mandzukic. Han är helt osynlig i en match MEN han sätter 9/10 chanser han får, guld värt. Fanns en anledning att han inte byttes ut igår. Han ska vara i boxen och vilken klassavslutare han är när han blir serverad rätt bollar i straffområdet på huvudet/fötter.

Morata blev godkänd p.g.a målet, spelmässigt underkänd. Märktes att han inte klarar av att vara släpande och bygga upp ett anfall, han ska vara strax utanför straffområdet eller i boxen likt Mandzukic. Morata första touch under all kritik, tappade bollen hela tiden eller borrade ner huvudet likt en struts i marken och sprang rakt framåt i motståndarlaget och tappa boll.

Dybala måste vara självklar bredvid Mandzukic/Morata om vi kör med två anfallare. Just nu föredrar jag Mandzukic bredvid Dybala p.g.a cuadrado och sandros inlägg är riktigt vassa. ojoj vilka inlägg dessa två herrar matar in i straffområdet.

Fattar inte hur city kan ha släppt in noll mål på 5 matcher i PL och 5 raka vinster? Är inte PL bättre än såhär?
Citera
2015-09-16, 13:50
Medlem
JayGatsbys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Klopek
...
Fattar inte hur city kan ha släppt in noll mål på 5 matcher i PL och 5 raka vinster? Är inte PL bättre än såhär?

Med risk för OT; Nej. PSV Eindhoven slog United med 2-1 igår. Stora starka United som är tillbaka med mångmiljardbackning.
Citera
2015-09-16, 21:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Brille68
Derby i Serie D mellan Nuoro och Olbia imorgon.

Olbia är lite nykomlingsjetset, medan Nuoro står för det gamla genuint kulturella (tänk Grazia Deledda).
...
Nuoro – Olbia 2-0.

NUORESE: Frasca, Danese, Nuovo (70′ Tupponi), Messina, Bianchi, Bagaglini, Cadau, Fall, Cappai, Ranic (66′ Wilson), Alonzi (52′ Pingitore).

OLBIA: Mazzoleni, Cacciotti, De Cicco, Steri, Peana, Miceli, Doddo (46′ Aloia), Falasca (59′ Brenci), Giglio (70′ Formuso), Molino, Mastinu.

Cappai gjorde båda målen och avgjorde derbyt i Barbagia. Han började som seconda punta men i andra halvleken tog han steget upp i en 4-4-1.

Cappai är född i Cagliari 1989.

Ingen speciell rivalitet mellan Olbia och Nuoro även om det såklart är derby. Båda är på Cagliaris sida. Endast Torres som är emot Cagliari på den vackra ön. Lite som Helsingborg i Skåne då det gäller Malmö FF.

Grazia Deledda var från Nuoro. Hon var den andra kvinnan som fick nobelpriset i litteratur efter Selma Lagerlöf. Och Nuoro bevarar sin kultur på ett vackert vis. Jag har t ex läst nutida Marcello Fois med behållning. Och låt oss i sammanhanget inte glömma att Gianfranco Zola kommer från Nuoro.

Nuoro har ca 37.000 invånare...
Senast redigerad av Brille68 2015-09-16 kl. 21:21.
Citera
2015-09-16, 21:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MentosFruitcore
Buffon helt fantastiskt bra. Överjordisk, perfekt. I nuläget världens bästa målvakt.

Det löjliga är att han är 37 år gammal. Helt otroligt.

Valda inlägg av mig angående Buffon som jag inte skrivit i Calcio-trådarna...

Från 2006 i tråden ”Guldbollen till cannavaro”:
Citat:
Min kandidat var Buffon eftersom han alltid presterar och har varit bæst på sin position under ett antal år ( och i særklass bæst under hela 2006). Men kanske æven hans tid kommer?

Från 2011 i tråden ”Årtiondets spelare – Ronaldinho”
Citat:
Fast de tycker att Buffon var bäst det senaste årtiondet.
http://www.iffhs.de/?388d85ff8b00388f05e91a55285fdcdc3bfcdc0aec70aeedb 88602

Från 2012 i tråden ” Världens bästa målvakt?”
Citat:
IFFHS ansåg att Buffon var den bästa målvakten under 2001-2010.
http://www.iffhs.de/?388d85ff8b00388f05e91a55285fdcdc3bfcdc0aec70aeedb 88602

Jag är böjd att hålla med dem, men har lite dålig koll på de andra ligorna…

Och saker kan ju drastiskt ha ändrats på sista tiden...

En mästare. Som deessutom visade lojalitet att följa med Juventus ned i Serie B, och ta flera år innan de åter kunde konkurrera på högsta nivå. Detta då han var bäst I världen på sin position. En gigant.

Jag efterfrågade någon att ta steget upp och visa stake i dagens Juventus efter den något skakiga inledningen i Serie A. Buffon gjorde det. Igen.

Trots att det såklart är svårt att leda laget till vinst från målet, så kan man onekligen visa vägen.

Imponerande.
Citera
2015-09-16, 22:41
Medlem
JayGatsbys avatar
Juve vinner mot City borta och Roma kryssar hemma mot Barca. Jösses amalia.

Går bra nu, Italien!
Citera
2015-09-17, 00:41
Medlem
TheDarkKniggits avatar
Italien ligger just nu bara 0.536p efter England i UEFA-rankingen. Om man får liknande utdelning ute i Europa i år som man hade förra säsongen jämfört med PL-lagen så är det snart läge på en 4:e CL-plats.
Citera
2015-09-17, 09:41
Medlem
Ezzelinos avatar
Napoli-Club Brügge kl. 19.00 i kväll, Fiorentina-Basel och Dnipro-Lazio kl. 21.00. Hemmasegrar bör Napoli och Fiorentina mäkta med, och jag tror Lazio kan betvinga Dnipro på bortaplan, trots att ukrainarna är oddsfavoriter. De kommer väl att ställa upp med en tre fyra brasilianare och ett par andra utländska spelare, och verkar släppa in få mål i den inhemska ligan:

http://nr.soccerway.com/teams/ukraine/fc-dnipro-dnipropetrovsk/2255/
Citera
2015-09-17, 11:51
Medlem
sebastian_s avatar
Ska bli intressant att se Roma hemma mot Sassuolo på söndag. Vad gör egentligen en sån här fullständig utmattning fysiskt och psykiskt med spelarna? De spelade som att de hellre hade begått kollektivt självmord igår än ännu en 1-7 förlust .

De bör nog vila Florenzi, De Rossi, Falque/Salah och även ninja, han såg helt färdig ut efter 50-60 min. In med Totti, Iturbe, Torosidis och vem mer på mittfältet?
Citera
2015-09-17, 13:23
Medlem
Ezzelinos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sebastian_
Ska bli intressant att se Roma hemma mot Sassuolo på söndag. Vad gör egentligen en sån här fullständig utmattning fysiskt och psykiskt med spelarna? De spelade som att de hellre hade begått kollektivt självmord igår än ännu en 1-7 förlust .

De bör nog vila Florenzi, De Rossi, Falque/Salah och även ninja, han såg helt färdig ut efter 50-60 min. In med Totti, Iturbe, Torosidis och vem mer på mittfältet?

La Gazzetta tror att nyförvärvet från Dynamo Moskva, Vainqueur, kommer att få debutera. Men de gissar även att Nainggolan och Salah startar.

http://www.gazzetta.it/Calcio/prob_form/
Citera
2015-09-17, 20:50
Medlem
JayGatsbys avatar
Napoli-Brugge 5-0

Bra jobbat
Citera
2015-09-17, 20:52
Medlem
snillet_1s avatar
Szczesny borta minst en månad efter gårdagens fadäs, så jävla trist att behöva se De Sanctis igen efter polackens lovande start.
Citera
2015-09-17, 23:04
Medlem
JayGatsbys avatar
Omgången såg länge ut att bli riktigt bra med Juves bortaseger mot City, Romas kryss mot Barca hemma och Napolis 5-0 mot Brugge.

Men sen går Fiorentina och förlorar hemma mot FC Basel med 1-2 (ledde med 1-0 i halvtid). Och Lazio såg ut att vinna borta mot Dnipro med 0-1 men i 93e minuten (egentligen 20 sekunder efter man skulle blåst) så gör Dnipro ett mål och man kryssar.

Fullt godkänd omgång, men kunde blivit närmast perfekt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in