2006-11-27, 19:46
Medlem
toxicitys avatar
http://www.aftonbladet.se/vss/telegram/0,1082,68384858_537__,00.html
åsikter??

bra val tycker jag.
Citera
2006-11-27, 19:49
Medlem
Jag har inget direkt att klaga på vad gäller det valet då jag absolut tycker att han gjort sig förtjänt utav utmärkelsen, dock har han tyvärr inte varit i närheten utav den kapacitet han besitter och sitt fantastiska VM-slutspel sedan han kom till Real.

Men han förtjänar den ändå, Grattis Cannavaro!
Citera
2006-11-27, 19:51
Medlem
Flärps avatar
Efter prestationen i VM kan man inte annat än att hålla med.
Grattis!
Citera
2006-11-27, 19:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av toxicity
http://www.aftonbladet.se/vss/telegram/0,1082,68384858_537__,00.html
åsikter??

bra val tycker jag.

Jag håller med att det ær rætt val, men samtidigt kænns det mærkligt. Nær Cannavaro ær som bæst når han inte Nestas, Maldinis eller Zambrottas nivå. Inte heller kommer han upp i Scireas, Baresis eller Bergomis nivå. Och detta bara nær det gæller italienska backar som inte fått utmærkelsen.

Det som ær anmærkningsvært ær att inga kreatører hållt konsekvent høg nivå under det senaste året. Om inte Totti råkat ut før sin skada så hade han med all sannolikhet fått utmærkelsen. Vi får se om han får den næsta år. Jag tror ( utan att kolla fakta) att bara fyra italienare fått utmærkelsen tidigare så det kan ju bli svårt att få den två år i rad.
Citera
2006-11-27, 20:07
Medlem
Quorthons avatar
Som vanligt så lägger man för stor vikt vid prestationerna från några få matcher under VM-slutspelet.
Citera
2006-11-27, 20:07
Medlem
Guinnesss avatar
Fabio Cannavaro?

Han gjorde ett bra VM men har misslyckats fullständigt sedan han anlände till Spanien och Real Madrid för ca. 4 månader sedan. Men kunde France Football dela ut Le ballon d'or till Ronaldo 2002 så...

Thierry Henry hade varit en mer värdig vinnare, enligt mig.
Citera
2006-11-27, 20:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Guinness
Fabio Cannavaro?

Han gjorde ett bra VM men har misslyckats fullständigt sedan han anlände till Spanien och Real Madrid för ca. 4 månader sedan. Men kunde France Football dela ut Le ballon d'or till Ronaldo 2002 så...

Min kandidat var Buffon eftersom han alltid presterar och har varit bæst på sin position under ett antal år ( och i særklass bæst under hela 2006). Men kanske æven hans tid kommer?
Citera
2006-11-27, 20:13
Medlem
Quorthons avatar
Har någon målvakt någon gång vunnit utmärkelsen?
Buffon hade varit ett bättre val enligt mig, även Henry och Ronaldinho som presterat på klubblagsnivå.
Citera
2006-11-27, 20:15
Medlem
Nisse76s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Guinness
Fabio Cannavaro?

Hans vår i Juventus var ju riktigt bra. Juventus var ju ganska tama då, speciellt offensivt, men försvaret med Cannavaro lyckades täta bakåt och hålla titeln, även om den sen togs ifrån Juve...

Tycker det är otroligt att en så liten spelare (175 cm om jag inte minns fel?) kan vara så bra som mittback, och vinna nickdueller mot betydligt längre spelare.

Han är värd guldbollen, helt klart. Han räddade ju Italien från mål i baken flera gånger helt på egen hand under VM.
Citera
2006-11-27, 20:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Quorthon
Har någon målvakt någon gång vunnit utmärkelsen?
Buffon hade varit ett bättre val enligt mig, även Henry och Ronaldinho som presterat på klubblagsnivå.

Fritt ur minnet tror jag inte att någon målvakt fått utmærkelsen. Angående Ronaldinho så misslyckades han under den viktigaste tævlingen detta året. Henry dæremot var nog en allvarlig utmanare.

Tillægg: Men Henry vann inget under førra året, han var bara næra.
Citera
2006-11-27, 20:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nisse76
Hans vår i Juventus var ju riktigt bra. Juventus var ju ganska tama då, speciellt offensivt, men försvaret med Cannavaro lyckades täta bakåt och hålla titeln, även om den sen togs ifrån Juve...

Tycker det är otroligt att en så liten spelare (175 cm om jag inte minns fel?) kan vara så bra som mittback, och vinna nickdueller mot betydligt längre spelare.

Han är värd guldbollen, helt klart. Han räddade ju Italien från mål i baken flera gånger helt på egen hand under VM.

Sant, och visst ær han en værdig vinnare. Men hade de haft "balls" hade de i så fall gett utmærkelsen till Materazzi som spelade stabilt bakåt, gjorde avgørande mål och vann det mentala spelet øver Zidane.
Citera
2006-11-27, 20:38
Medlem
Helle031s avatar
Cannavaro förtjänar priset.

Detta hör inte riktigt till ämnet men jag kan dock inte släppa att Italien kunde åkt ur åttondelen mot socceroos, skäms man inte när man går vidare på en glasklar filmning som leder till straff?
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in