Flashback bygger pepparkakshus!
2015-09-14, 16:03
Medlem
brutefishs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av staylucky
Aight. Smaken är som baken.

Vad ser vi fram emot på nästa släpp då? Jag lär inhandla följande:

Omnipollo - Agamemnon (Bourbon Barrel Aged)
Avery - Hog Heaven
Dugges/Stillwater - Tropic Thunder
Beavertown - Quelle Saison
Midtfyns - Double IPA
Oppigårds - Lavish IPA
Buxton - Battle Horse

Vad tror vi om Sauvin Noveau från Garage Projekt? Kanske värt ett köp också.
ingen faktiskt. tråkigt släpp.

skulle vara avery's BW i sådana fall.
Citera
2015-09-14, 17:23
Medlem
Tandkolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av brutefish
ingen faktiskt. tråkigt släpp.

skulle vara avery's BW i sådana fall.
Själv tycker jag att det finns flera prisvärda i släppet och bra variation med tanke på att vi har kvar lite sommar (snart e den helt slut) Oppigårds IPA har jag druckit och den e sjukt bra på fat, de kan bevisligen göra bra IPA, bästa sedan Bridges med Amager. Dugges tropical Thunder var kanon på fat, drack flera på hatten i somras, rena fyndet på flask-pris om den håller samma kvalitet. Averys Barley e ju bara att lägga på hyllan ett tag, Buxton, De La Senne och Beavertown gör aldrig bort sig, bra pris dessutom. Visst inga bomber men prisvärt och skön mix mitt upp i alla Märzen... Nu kör vi igenom jobbveckan och hämtar en skön fredagspåse inom kort!!!
Citera
2015-09-14, 17:53
Medlem
brutefishs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tandkoll
Själv tycker jag att det finns flera prisvärda i släppet och bra variation med tanke på att vi har kvar lite sommar (snart e den helt slut) Oppigårds IPA har jag druckit och den e sjukt bra på fat, de kan bevisligen göra bra IPA, bästa sedan Bridges med Amager. Dugges tropical Thunder var kanon på fat, drack flera på hatten i somras, rena fyndet på flask-pris om den håller samma kvalitet. Averys Barley e ju bara att lägga på hyllan ett tag, Buxton, De La Senne och Beavertown gör aldrig bort sig, bra pris dessutom. Visst inga bomber men prisvärt och skön mix mitt upp i alla Märzen... Nu kör vi igenom jobbveckan och hämtar en skön fredagspåse inom kort!!!
ja, alltså, jag är ju en sucker, jag kommer köpa alla.
Citera
2015-09-14, 19:46
Medlem
Tandkolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av brutefish
ja, alltså, jag är ju en sucker, jag kommer köpa alla.
Ha, ha. Skönt att höra!🍻
Citera
2015-09-15, 03:12
Medlem
stttNNNs avatar
Fick hämta ut Rodenbach Rouge och Anchorage Mosaic idag. Någon som har smakat dessa?
Citera
2015-09-15, 03:27
Medlem
stttNNNs avatar
Någon mer än mig som anser att Gotlands Bryggeri tillhör bland dom bättre i Sverige? tror jag aldrig blivit besviken. Sleepy Bulldoog Pale Alé är ju en personlig favorit till maten.
Citera
2015-09-15, 07:39
Medlem
brutefishs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av stttNNN
Fick hämta ut Rodenbach Rouge och Anchorage Mosaic idag. Någon som har smakat dessa?
om du läser bara några poster upp så är både rodenbachen och anchoragen behandlande.
Citera
2015-09-15, 09:01
Medlem
Ålens avatar
Citat:
Någon mer än mig som anser att Gotlands Bryggeri tillhör bland dom bättre i Sverige? tror jag aldrig blivit besviken. Sleepy Bulldoog Pale Alé är ju en personlig favorit till maten.

Gotlands bryggeri är underskattat. Deras Pilsner och framförallt Weissbier är grymma.
Citera
2015-09-15, 09:04
Medlem
KickAss-1337s avatar
Citat:
Aight. Smaken är som baken.

Vad ser vi fram emot på nästa släpp då? Jag lär inhandla följande:

Omnipollo - Agamemnon (Bourbon Barrel Aged)
Avery - Hog Heaven
Dugges/Stillwater - Tropic Thunder
Beavertown - Quelle Saison
Midtfyns - Double IPA
Oppigårds - Lavish IPA
Buxton - Battle Horse

Vad tror vi om Sauvin Noveau från Garage Projekt? Kanske värt ett köp också.

Inte överdrivet bra koll på detta släpp tbh. Agamemnon är ju bara att glömma då den antagligen kommer vara överprissatt pga. bourbonlagringen. Lika gott det, brukar smaka skit ändå när man gör det. Hog Heaven kanske man köper en om man kommer över, tror jag druckit den och isf borde den varit bra, blir sällan besviken på Avery. Tropic Thunder är ett fynd om den är färsk, ja, gillade den väldigt mycket

Citat:

Definitivt inte bland de bättre i Sverige imo, vad är det som är så fantastiskt? De har en del stabila öl men inga wow-upplevelser direkt. Det är ju visserligen roligt att en bryggerijätte som Spendrups faktiskt producerar något bättre än sin dussinlager men inte mycket mer. Tar nog Wisby Pils om jag måste välja en öl från det bryggeriet, i övrigt finns det mycket bättre svenska öl
Citera
2015-09-15, 09:50
Medlem
stayluckys avatar
Citat:

Njaa, rätt tråkiga och medelmåttiga öl oftast, enligt mig. Men alla tycker olika
Citera
2015-09-15, 09:52
Medlem
stayluckys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KickAss-1337
Inte överdrivet bra koll på detta släpp tbh. Agamemnon är ju bara att glömma då den antagligen kommer vara överprissatt pga. bourbonlagringen. Lika gott det, brukar smaka skit ändå när man gör det. Hog Heaven kanske man köper en om man kommer över, tror jag druckit den och isf borde den varit bra, blir sällan besviken på Avery. Tropic Thunder är ett fynd om den är färsk, ja, gillade den väldigt mycket

Priserna finns ju redan att tillgå. Agamemnon kostar 97 kr, bara så du vet
Hog Heaven går för 99,90 kr.
Citera
2015-09-15, 10:08
Medlem
brutefishs avatar
Citat:
Priserna finns ju redan att tillgå. Agamemnon kostar 97 kr, bara så du vet
Hog Heaven går för 99,90 kr.
hogge är en bomber, det är ok med 100 spänn, den andra är 375, ungefär dubbla literpriset och så bra lär den inte vara.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in