2015-09-14, 22:29
Medlem
Qawseds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nomadic
Är det förresten någon som vet om Philip Haglund har kommit ner från läktaren på Tele2 än?

http://www.fotbollskanalen.se/video/3201836/ajdarevic-magiska-tunnel---kandidat-till-arets-fint/
Med tanke på hans nivå börjar jag misstänka att han är kvar i Göteborg.
Citera
2015-09-14, 22:30
Medlem
JohnnyGenzales avatar
Citat:
Är det förresten någon som vet om Philip Haglund har kommit ner från läktaren på Tele2 än?

http://www.fotbollskanalen.se/video/3201836/ajdarevic-magiska-tunnel---kandidat-till-arets-fint/

Har han någonsin varit nere från läktaren sedan Hammarby värvade honom?
Har väl varit ruggigt medioker?
Citera
2015-09-14, 22:34
Avslutad
Citat:

Han är så jävla dålig, pinsamt att se hans träben på plan. Kan man göra fler felpassar?
Citera
2015-09-14, 22:38
Medlem
eternussermos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Qawsed
Med tanke på hans nivå börjar jag misstänka att han är kvar i Göteborg.

Citat:
Ursprungligen postat av JohnnyGenzale
Har han någonsin varit nere från läktaren sedan Hammarby värvade honom?
Har väl varit ruggigt medioker?

Se ovanstående inlägg, dålig teknik och ingen kämpe, ni kan få tillbaka honom för en back öl.
Citera
2015-09-14, 22:39
Medlem
JohnnyGenzales avatar
Citat:
Ursprungligen postat av eternussermo
Se ovanstående inlägg, dålig teknik och ingen kämpe, ni kan få tillbaka honom för en back öl.

Nej, det är bra tack. Det märkte vi också efter ett tag att hans passningsspel inte håller måttet. Jag var relativt glad över att han drog, fet lön har han nog också med tanke på vilken begränsad spelare han är.

Dock är han väldigt trevlig som person. Borde passa Bajen.
Citera
2015-09-15, 01:08
Medlem
ArneIIIs avatar
Kan ta tillbaka Haglund som maskot och glädjespridare. Han var även barnens favorit på familjedagarna på kamratgården. Ganska synd faktiskt, trodde Hammarby skulle vara ett bra steg för Philip.

Men det här med dålig kämpe känner jag inte alls igen, men han kanske blev smygblåvitare under åren här nere.
Citera
2015-09-15, 01:14
Medlem
snillet_1s avatar
Haglund, Johan Persson, Israelsson, eventuellt nån mer... det är ju ett sorgebarn i sig. Ett innermittfält att vara stolt över i Superettan, men i Allsvenskan krävs mer om man vill nå någonvart. Åtminstone en spelare som kan rulla boll på ett respektabelt sätt. Det kan ingen av dessa. Med det sagt, så är de ju spelare som vinner boll och är allmänt jobbigt att möta kan jag tänka mig men mer än så är det inte.
Citera
2015-09-15, 01:21
Medlem
gato12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av snillet_1
Haglund, Johan Persson, Israelsson, eventuellt nån mer... det är ju ett sorgebarn i sig. Ett innermittfält att vara stolt över i Superettan, men i Allsvenskan krävs mer om man vill nå någonvart. Åtminstone en spelare som kan rulla boll på ett respektabelt sätt. Det kan ingen av dessa. Med det sagt, så är de ju spelare som vinner boll och är allmänt jobbigt att möta kan jag tänka mig men mer än så är det inte.
Joo, Besara lämnade ett stort hål efter sig när han gick till turkiska andraligan.
Citera
2015-09-15, 06:20
Medlem
svulles avatar
Nanne snack om en process och långsiktighet. Det är, som jag varit inne på tidigare, ett smidigt sätt att köpa sig tid. Jag köper det verkligen inte. Hur länge ska han få sitta och prata om den här processen då? Eller lever Bajen utanför näringskedjan där truppen inte kommer att bytas ut? Hur kommer då den extraordinära fysträningen och den, med svenska mått mätt, revolutionerande fotbollen att finnas kvar? Ska den "sitta i väggarna"?

Det finns liksom inget utrymme för Bajen att prata om långsiktighet heller, för man har en åldrande trupp. Om det är något lag som faktiskt med gott minne kan prata om att man faktiskt har en process i rullning, så är det ju Dif. Man har ändå en relativt ung trupp med många utvecklingsbara spelare.

Vad har Bajen? Jag ställer samma fråga som jag ställde för någon/några månader sedan: hur ska processen/långsiktigheten gro i föreningen om humankapitalet ständigt byts ut? Hur många av dagens trupp är kvar om 3 år? Fotbollsklubbar är på intet sätt likt en annan organisation där man med lättja kan bibehålla kunskapen och struktur över tid. Fotbollsspelare är som bekant flyktiga, och fotbollens "kunder" är inte överseende med någon långsiktighet.

Förlåt, men det är verkligen sanslöst hur man köper Nannes snack rakt av. Det går inte ihop - någonstans.
Citera
2015-09-15, 07:38
Medlem
Förorterna har bytts mot de välbärgade storstadsområdena. AB har besökt ursprunget till svensk fotbolls framtid

Inom något år kommer nog vår mittfälts­motor, vår storstjärna, vår försvarsklippa och vår landslagsmålvakt alla från en smal och välbärgad skärva av västra Stockholm.

Vad kräver en fotbollssatsning nuför­tiden? Vilka ges möjligheter att göra den?
http://www.aftonbladet.se/sportbladet/fotboll/article21407912.ab

Varning får lång artikel, men huvudtesen är väl ovan. Går även fotbollen, som hockeyn mot att bli en dyrare mer exklusiv sport?
Vad beror det på? Är det dyrare att utöva, eller tilltalas helt enkelt en bredare grupp när fler kan "leva" på sin sport jämfört nittonhundratalet?

För övrigt tar nog Häcken med sig läskigt många poäng i nästa omgång.
Citera
2015-09-15, 07:48
Medlem
ArneIIIs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrOrdonnee
Förorterna har bytts mot de välbärgade storstadsområdena. AB har besökt ursprunget till svensk fotbolls framtid

Inom något år kommer nog vår mittfälts*motor, vår storstjärna, vår försvarsklippa och vår landslagsmålvakt alla från en smal och välbärgad skärva av västra Stockholm.

Vad kräver en fotbollssatsning nuför*tiden? Vilka ges möjligheter att göra den?
http://www.aftonbladet.se/sportbladet/fotboll/article21407912.ab

Varning får lång artikel, men huvudtesen är väl ovan. Går även fotbollen, som hockeyn mot att bli en dyrare mer exklusiv sport?
Vad beror det på? Är det dyrare att utöva, eller tilltalas helt enkelt en bredare grupp när fler kan "leva" på sin sport jämfört nittonhundratalet?

För övrigt tar nog Häcken med sig läskigt många poäng i nästa omgång.
Har det inte med att göra med att det krävs engagerade föräldrar. Föräldrar som för aktiva val för sina barn? Skjutsar till träningar/matcher, säljer korv, tjatar på sina ungar när de inte vill gå på träning osv.

Att många blir viljelösa och passiva genom utanförskap ser vi inom många områden.
Citera
2015-09-15, 08:53
Medlem
Salorms avatar
Våra första 20, eller hela första halvlek var fan det sömnigaste och mest felpassande jag sett DIF i år. Och det säger inte lite.

FITTA!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in