2015-09-13, 16:25
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Dalesmale
Visst är det skönt att ha en hackkyckling men ta inte i så du skiter på dig. Eikrem är en duktig spelare men inte just nu och inte i MFFs spelsystem. Lustigt att den sågningen kommer direkt efter att han gjort ett bra inhopp och faktiskt sett ut som en fotbollsspelare för första gången sedan i maj.
Fast att säga att han var bra i går är väl ändå att ta i... jag kan hålla med om att han gjorde en del bra passningar, men utöver det så var han lat i försvarsspelet, alldeles för stillastående, fastnade med bollen, tog dåliga beslut, och så vidare. Passningen ut till Yotún var bra, men att han skulle ha gjort ett bra inhopp håller jag inte med om. Kanske ett bra inhopp i förhållande till hur det brukar se ut när han byts in.

Han är av allt att döma en fantastisk fotbollsspelare. På lägre nivå. För den kvickheten som krävs, inte bara fysiskt, har han inte. Tempot är alldeles för högt för honom.
Citera
2015-09-13, 17:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av trattfan
Jag var imponerad utav Eikrem i första matcherna i allsvenskan iår. Berget verkade ju dock urusel. Har inte sett så många fler utav malmös matcher sen dess, men verkar som att det är ombytta roller?

Håller ni MFFare med mig att Eikrem i inledningen utav säsongen verkade bra och Berget iskall?
Ett tag var Berget en större farsot än aids men så efter 90 minuter mot Salzburg var han kultförklarad och älskad av alla. Folk borde fan sansa sig lite och se att norrbaggarna blandat bra med dåliga prestationer precis som hela MFF gjort både individuellt och kollektivt.
Citat:
Ursprungligen postat av U-Fig
Fast att säga att han var bra i går är väl ändå att ta i... jag kan hålla med om att han gjorde en del bra passningar, men utöver det så var han lat i försvarsspelet, alldeles för stillastående, fastnade med bollen, tog dåliga beslut, och så vidare. Passningen ut till Yotún var bra, men att han skulle ha gjort ett bra inhopp håller jag inte med om. Kanske ett bra inhopp i förhållande till hur det brukar se ut när han byts in.

Han är av allt att döma en fantastisk fotbollsspelare. På lägre nivå. För den kvickheten som krävs, inte bara fysiskt, har han inte. Tempot är alldeles för högt för honom.
Jag tycker att han gjorde ett bra inhopp som förändrade matchbilden och gjorde att MFF kunde koppla grepp om spelet tydligare. Givetvis var han inte felfri men han gjorde det han skulle, hittade ytan mellan motståndarnas backlinje och mittfält, var spelbar, tog initiativ och sökte de svåra passningarna genom Elfsborgs backlinje. Passningarna fastnade på motståndarna och skotten landade i Pildammsparken men så blir det när man spelar med små marginaler, frustrerande som fan när det inte funkar men hellre det än alibiinhopp som det Molins gjorde som var enbart vattentramp. Jag tycker att Eikrems vår i det kollektiva haveriet MFF räcker som bevis för att han är en spelare av hög allsvensk klass med de rätta förutsättningarna, tyvärr har vi inte de rätta förutsättningarna idag.
Citera
2015-09-13, 17:18
Medlem
Grymt att Örebro vann, roligt att Djurgårdaren Rinne spikar igen och kör "den som inte hoppar är bajen-svin" efter matchen
Citera
2015-09-13, 18:04
Medlem
nomadics avatar
Otroligt skönt att vinna såklart men också på sättet vi gör det efter att ha hamnat i underläge efter en lite svagare start. Vi har ju tyvärr vikt ned oss lite för enkelt för många gånger tidigare i år när vi hamnat i tidigt underläge så ruskigt skönt att se att vi kan arbeta oss tillbaka idag.

Visst kan man säga att Bajen skapar tillräckligt för att få med sig poäng men å andra sidan kan man säga att vi egentligen skulle ha punkterat detta tidigare också. Hemsk match att se som supporter egentligen när det byts så mycket chanser åt båda hållen.

Det Astrit stundtals visar upp idag bådar verkligen gott inför slutspurten. Nu får vi verkligen hoppas att det inte var så farligt med Moberg.

Är guldet kört nu för Bajen?
Citera
2015-09-13, 18:10
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av nomadic
Otroligt skönt att vinna såklart men också på sättet vi gör det efter att ha hamnat i underläge efter en lite svagare start. Vi har ju tyvärr vikt ned oss lite för enkelt för många gånger tidigare i år när vi hamnat i tidigt underläge så ruskigt skönt att se att vi kan arbeta oss tillbaka idag.

Visst kan man säga att Bajen skapar tillräckligt för att få med sig poäng men å andra sidan kan man säga att vi egentligen skulle ha punkterat detta tidigare också. Hemsk match att se som supporter egentligen när det byts så mycket chanser åt båda hållen.

Det Astrit stundtals visar upp idag bådar verkligen gott inför slutspurten. Nu får vi verkligen hoppas att det inte var så farligt med Moberg.

Är guldet kört nu för Bajen?

Vi får sikta på att vinna guldet i superettan nästa år!
Citera
2015-09-13, 18:15
Medlem
Cruachans avatar
Kan verkligen inte släppa att Rosenberg berövades på två mål som med enkelhet tagit hem priset i "Årets mål". Därtill en missad straff. Han sov nog inte gott i natt. Det gjorde inte jag heller.
Citera
2015-09-13, 18:49
Medlem
Såg bitar av Bajen-Örebromatchen på TV. Börjar säsongen sitta i Bajenbenen nu? På slutet när Örebro har bollen går ingen i press, utan Örebro tillåts rulla runt på bortaplan. Är det orken eller i huvudena?
Citera
2015-09-13, 18:52
Medlem
OleYellers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cruachan
Kan verkligen inte släppa att Rosenberg berövades på två mål som med enkelhet tagit hem priset i "Årets mål". Därtill en missad straff. Han sov nog inte gott i natt. Det gjorde inte jag heller.
Är det cykelsparkarna du menar?
Citera
2015-09-13, 18:54
Medlem
P.Gs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrOrdonnee
Såg bitar av Bajen-Örebromatchen på TV. Börjar säsongen sitta i Bajenbenen nu? På slutet när Örebro har bollen går ingen i press, utan Örebro tillåts rulla runt på bortaplan. Är det orken eller i huvudena?
De skulle ju vara stenhårt tränade för att springa åttor runt motståndarna, men det kommer säkert mot slutet av säsongen.
Citera
2015-09-13, 18:54
Medlem
mishimas avatar
Citat:

Berövad är väl inte riktigt rätt ord. Försmädliga missar kanske.
Citera
2015-09-13, 19:03
Medlem
Citat:

jag har svårt att se att dom hade slagit rodevågs mål emot häcken.
Citera
2015-09-13, 20:04
Medlem
trattfans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av M.S
jag har svårt att se att dom hade slagit rodevågs mål emot häcken.
Hade de gått ribba in hade de nog varit världens snyggaste mål typ
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in