Citat:
Ursprungligen postat av
Trapizo
Har han blivit hånad av andra barn som liten....då har han blivit torterad menar jag...fast vissa tycker ju inte att just en sådan detalj är så allvarlig!!
...ja..fast
då gäller det "känsliga", "snälla" barn...inte "barn som blir hånade och som pga det kokar av hämndbegär, mot vem som helst som har oturen att korsa vägen"...
Känner du honom eller??
...alla bär inte på en sådan oerhörd aggressivitet...men vissa gör det...och då....
...du vet inte...du bara hoppas..av någon anledning..men jag kan faktiskt ha rätt!!
Äh...jag vill påstå att barn som blir hånade och slagna av andra barn...att dom faktiskt blir just torterade...fast somliga (mobbarna själva förstås) räknar det ju som bagateller...

Mobbning isolerat är inte anledning till detta brott, det står jag fast vid. Om så skulle vara fallet så hade vi haft jävligt många likadana mord! Det måste till något annat hos GM för att det som hänt kunde hända. Det kommer visa sig vad i den psykiatriska utredningen. Det jag skrev om tortyr handlade om familjen eftersom det påståtts i tråden att han skulle ha blivit torterad/misshandlad i familjen och det finns det inga som helst belägg för.
Jag förstår att du brinner för de som mobbas och det gör faktiskt jag också. Men fortfarande, om han blivit mobbad så är det inte svaret på varför detta sadistiska mord begicks. Dessutom vet vi inte om han mobbats. Bara för att han höll sig för sig själv så behöver inte andra barn/ungdomar slagit honom eller hånat honom.