Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2015-09-12, 23:16
  #6001
Medlem
ReedMes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LeeVan
Ingen utomstående hade väntat så länge utan att delge polisen. Det här är med största sannolikhet ett ”insidertips”.

Det finns ju en möjlighet också att han träffat på nån bekant på stan och mordet kommit på tal och han berättat att han befann sig i spåret samma kväll hon dog. Och bekantingen tog kontakt med polisen...

Fast troligas är det väl morsan. Förhoppningsvis får vi facit i fup.
Citera
2015-09-12, 23:18
  #6002
Medlem
meas19s avatar
Polisen fick in ett tips att GM hade varit i skogen den kvällen. Därav intresset från polisen, vem som tipsat är nog i hans närhet eftersom han inte har ngra vänner tydligen. Eller ngn som kände igen honom i skogen...

Citat:
Ursprungligen postat av Mich13
Varför kom det in tips om GM? Varför trodde tisparen att GM var inblandad?
Citera
2015-09-12, 23:30
  #6003
Medlem
LeeVans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ReedMe
Det finns ju en möjlighet också att han träffat på nån bekant på stan och mordet kommit på tal och han berättat att han befann sig i spåret samma kväll hon dog. Och bekantingen tog kontakt med polisen...

Fast troligas är det väl morsan. Förhoppningsvis får vi facit i fup.

Skulle du kunnat agerat så? Tror inte det. GM är nog förvisso ”speciell” men korkad förefaller han ju inte vara. Men som du påpekar - FUP,n ger oss nog svaret.
Citera
2015-09-12, 23:38
  #6004
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av i.trollskogen
Blir sjukt frustrerad av de som tycker att man ska skylla mordet på mobbare. När man är vuxen så måste man fatta att man inte kan låta sig styras av vad barn sagt till en för en massa år sedan. Barn fattar inte hur mobbning påverkar andra individer. Deras hjärna är inte färdigutvecklade på den fronten än. Var den stora/vuxna personen i det hela och gå vidare ist.

Det har ingen betydelse hur mycket du än skulle önska att det var bagateller att håna andra barn...det är det inte....antingen blir det mobbningsoffret själv..dennes nära anhöriga...eller något totalt främmande människa som får igen det vid senare tillfälle...det har ingen betydelse att du t.ex. inte fattade när du var barn och kastade glåpord hur det påverkade mobbningsoffret...många fler än mobbningsoffret själv har fått lida för detta senare......våld föder våld, du vet...eller det kanske du inte fattar?? Det är inte alls säkert ju att KA skulle ha tagit fram kniven...en sån aggressiv handling...om ingen hade torterat honom som barn...faktiskt!
Citera
2015-09-12, 23:39
  #6005
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Scarlett1
Eh..ok, källa på det flesta våldtäkter sker på prostituerade??!

Behövs ingen källa på det, det är bara lite bildning som krävs för att veta detta, eller en god förmåga att tänka och analysera. Prostituerade träffar mängder av män av alla de slag, många gånger flera per dygn. Tror du inte risken för våldtäkt blir större för dem då jämfört med en som lever ett vanligt liv?

Vad gäller GM i detta fall, vet man hur han klarat sig i skolan? Har han haft inlärningssvårigheter eller liknande? Han verkar ju gått ut gymnasiet, men vet vi egentligen om han klarade alla ämnen? Av någon anledning får jag vibbar av att han är omogen för sin ålder och kanske till och med har någon typ av förståndshandikapp. Men jag vet inte, bara vibbar jag fick. Vi får se vad som hittas vid undersökningen på honom för något är ju fel. Frågan är vad.
Citera
2015-09-12, 23:40
  #6006
Medlem
ReedMes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LeeVan
Skulle du kunnat agerat så? Tror inte det. GM är nog förvisso ”speciell” men korkad förefaller han ju inte vara. Men som du påpekar - FUP,n ger oss nog svaret.

Folk påstår att aspies inte kan ljuga. Han kanske fick frågan var han befann sig den kvällen... och han sa att han var vid spåret... Om han nu har aspergers. Det vet vi väl inte helt säkert än.

Nu vet jag förstås inte om jag skulle kunna våldta nån man, men hade jag dödat nån så skulle det synas på hela mig.... skulle aldrig kunna dölja nåt sånt.
Citera
2015-09-12, 23:43
  #6007
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Trapizo
Det har ingen betydelse hur mycket du än skulle önska att det var bagateller att håna andra barn...det är det inte....antingen blir det mobbningsoffret själv..dennes nära anhöriga...eller något totalt främmande människa som får igen det vid senare tillfälle...det har ingen betydelse att du t.ex. inte fattade när du var barn och kastade glåpord hur det påverkade mobbningsoffret...många fler än mobbningsoffret själv har fått lida för detta senare......våld föder våld, du vet...eller det kanske du inte fattar?? Det är inte alls säkert ju att KA skulle ha tagit fram kniven...en sån aggressiv handling...om ingen hade torterat honom som barn...faktiskt!

Ursäkta. Har inte hunnit läsa tråden. Har MGH alltså blivit torterad som barn?
Citera
2015-09-12, 23:44
  #6008
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Trapizo
Det har ingen betydelse hur mycket du än skulle önska att det var bagateller att håna andra barn...det är det inte....antingen blir det mobbningsoffret själv..dennes nära anhöriga...eller något totalt främmande människa som får igen det vid senare tillfälle...det har ingen betydelse att du t.ex. inte fattade när du var barn och kastade glåpord hur det påverkade mobbningsoffret...många fler än mobbningsoffret själv har fått lida för detta senare......våld föder våld, du vet...eller det kanske du inte fattar?? Det är inte alls säkert ju att KA skulle ha tagit fram kniven...en sån aggressiv handling...om ingen hade torterat honom som barn...faktiskt!

Detta är dravel. Det finns inga som helst belägg för att mobbningsoffer blir utåtagerande och "ger igen med samma mynt" på andra. Det är betydligt vanligare att dessa barn/ungdomar blir blyga inåtvända och om de skadar någon så brukar det vara sig själv de ger sig på.

Mobbning är inte anledningen till detta mord hur gärna du än vill att det ska vara så. Många blir mobbade men mord av detta slag är som tur var ovanliga. Det är något annat som är fel hos GM och som med största sannolikhet hade funnits där oavsett om han mobbats eller ej. Undersökningen av honom kommer förhoppningsvis ge svar på vad som fattas honom.
Citera
2015-09-12, 23:46
  #6009
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sno
Ursäkta. Har inte hunnit läsa tråden. Har MGH alltså blivit torterad som barn?

Finns inga som helst belägg för det. Bara dravel som nämnts av troll i tråden. Hade han blivit torterad som barn så hade det väl varit känt och myndigheterna ingripit? Jag tror inte ett dugg på att han blivit det. Inte minst eftersom han bodde hos mamman och verkade trivas där. Det är mindre vanligt att mammor torterar sina barn.
Citera
2015-09-12, 23:54
  #6010
Medlem
Kh4ns avatar
Så otroligt skönt att han blivit fast. Var riktigt rädd att detta skulle bli ett olöst fall.

Hur ser nu rättsliga processen ut? Inte för att jag har något vidare förtroende för att ett rättvist straff blir av, eller det är omöjligt att uppnå vad jag anser skulle vara rättvist med de lagar som existerar, men vad kan detta monster kunna få för straff? Finns det mycket som försvaret kan utnyttja för att få honom att komma enkelt undan, utom hans mentala hälsa?
Citera
2015-09-12, 23:56
  #6011
Medlem
LeeVans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ReedMe
Folk påstår att aspies inte kan ljuga. Han kanske fick frågan var han befann sig den kvällen... och han sa att han var vid spåret... Om han nu har aspergers. Det vet vi väl inte helt säkert än.

Nu vet jag förstås inte om jag skulle kunna våldta nån man, men hade jag dödat nån så skulle det synas på hela mig.... skulle aldrig kunna dölja nåt sånt.

Du har en poäng där. Den kan vara så det gått till.
Citera
2015-09-13, 00:03
  #6012
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sno
Ursäkta. Har inte hunnit läsa tråden. Har MGH alltså blivit torterad som barn?

Har han blivit hånad av andra barn som liten....då har han blivit torterad menar jag...fast vissa tycker ju inte att just en sådan detalj är så allvarlig!!

Citat:
Ursprungligen postat av hoaxgammon
Detta är dravel. Det finns inga som helst belägg för att mobbningsoffer blir utåtagerande och "ger igen med samma mynt" på andra. Det är betydligt vanligare att dessa barn/ungdomar blir blyga inåtvända och om de skadar någon så brukar det vara sig själv de ger sig på.

...ja..fast då gäller det "känsliga", "snälla" barn...inte "barn som blir hånade och som pga det kokar av hämndbegär, mot vem som helst som har oturen att korsa vägen"...

Citat:
Mobbning är inte anledningen till detta mord hur gärna du än vill att det ska vara så.

Känner du honom eller??

Citat:
Många blir mobbade men mord av detta slag är som tur var ovanliga.

...alla bär inte på en sådan oerhörd aggressivitet...men vissa gör det...och då....

Citat:
Det är något annat som är fel hos GM och som med största sannolikhet hade funnits där oavsett om han mobbats eller ej. Undersökningen av honom kommer förhoppningsvis ge svar på vad som fattas honom.

...du vet inte...du bara hoppas..av någon anledning..men jag kan faktiskt ha rätt!!

Citat:
Ursprungligen postat av hoaxgammon
Finns inga som helst belägg för det. Bara dravel som nämnts av troll i tråden. Hade han blivit torterad som barn så hade det väl varit känt och myndigheterna ingripit? Jag tror inte ett dugg på att han blivit det. Inte minst eftersom han bodde hos mamman och verkade trivas där. Det är mindre vanligt att mammor torterar sina barn.

Äh...jag vill påstå att barn som blir hånade och slagna av andra barn...att dom faktiskt blir just torterade...fast somliga (mobbarna själva förstås) räknar det ju som bagateller...
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback