2015-08-06, 00:55
Medlem
Min teori är att hon har blivit tagen av några invandrare och har använts som sexleksak. Finns gott om invandrare av den värsta typen i Upplands-Väsby. Men ett liv hit och dit spelar ingen roll så länge man inte blir kallad rasist...
Citera
2015-08-06, 00:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ostkupa
Det är ganska långt mellan Kairo och Runbyspåret?
Ja det är 2,5km om man går den "bilväg" som går genom skogen, långtomtastigen. Men där är mycket mycket skog och en hel del begsknallar. Jag har själv trillat där å skadat mig så jag hoppas det är något sådant då.
Citera
Medlem
surmusslans avatar
Sjukt många polishelikoptrar ovanför Runby....
Citera
Medlem
gloedhet92s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BrutalSten
Min teori är att hon har blivit tagen av några invandrare och har använts som sexleksak. Finns gott om invandrare av den värsta typen i Upplands-Väsby. Men ett liv hit och dit spelar ingen roll så länge man inte blir kallad rasist...

Ja, Låter mycket tveksamt att hon har skadat sig och varit borta i 6 timmar. Man har ju alltid music eller telefon med sig, så en Iphone bör jo hon ha haft med sig.

Har pratat med hennes mor och hon är helt förstörd. Polisen fick slå in rutan för att komma in i bilen. Oklart dock vad de förväntar sig hitta i bilen.
Citera
2015-08-06, 01:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ostkupa
Det är ganska långt mellan Kairo och Runbyspåret?

Kairospåret och runbyspåret hänger ihop så mycket möjligt att hon sprungit in på det. Hört rykte om att helikoptern landat vid en av matsalarna vid skolan som ligger där, ingen aning om det stämmer dock.

Edit: verkar bara vara en ambulanshelikopter som står standby vid skolan, polishelikoptern hörs fortfarande.
Senast redigerad av tedzor 2015-08-06 kl. 01:02.
Citera
2015-08-06, 01:02
Medlem
Ostkupas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av surmusslan
Sjukt många polishelikoptrar ovanför Runby....

Åh fan..
Fler än två?

Att det blir ett sådant pådrag på kort tid verkar tyda på att något pekar på ett ofrivilligt försvinnande iaf. Kanske ett samtal eller sms
Citera
2015-08-06, 01:04
Medlem
Ostkupas avatar
På Marine Traffic så står en helikopter still vid Runbyskolan (en Search and rescue enhet) inte polisen

Och enligt Flightradar24 så hovrar en helikopter från RPS vid Mälarens kant, in mot Kairo.
Senast redigerad av Ostkupa 2015-08-06 kl. 01:06. Anledning: Uppdatering
Citera
2015-08-06, 01:09
Medlem
Citat:
Familjen har prövat att ringa på kvinnans mobiltelefon som hon hade med sig under springturen. Polisen har lyckats pejla kvinnans mobiltelefon.
– Hennes telefon ger utslag i området så vi tror inte att hon sprungit vilse. Men vi är rädda att hon har tuppat av eller skadat sig och därför inte svarar. Vi misstänker inte brott, säger Anna Kling.

http://www.expressen.se/nyheter/kvin...-motionsrunda/
Citera
2015-08-06, 01:09
Medlem
Ostkupas avatar
http://www.ladda-upp.se/bilder/wflyugyspfwsa/

Här ser ni var sökningen varit, med helikoptern.
Citera
2015-08-06, 01:10
Medlem
Hoppas hon kommer hem oskadd.

Hur länge har helikoptrarna cirklat omkring?
Sen hur lätt är det att gå vilse i det området?
Citera
2015-08-06, 01:11
Medlem
Om det är tjejen som länkades i den andra tråden som skapades så kan man kanske ana att hon tagit en runda i det längre spåret i Runby mot Kairo, då sandaspåret är mer tillgängligt från Bollstanäs och ca samma längd som den vanliga slingan i Runby. Håller tummarna och tar en sväng imorn om inget nytt framkommit.
Citera
2015-08-06, 01:13
Medlem
Av en ren händelse så satt jag och kollade på marinetraffic och flightradar24 för att jag hade tråkigt. (man kan följa sjö och lufttrafik i realtid)
Jag noterade att det flög en räddningshelikopter i cirklar i upplands-väsby.
Den helikoptern står nu still och är här( den är inringad):
http://forumbilder.se/EC72B/helikopter1.jpg

Här åkte den runt innan:
http://forumbilder.se/EC72B/helikopter2.jpg

Den har dock stått still i en halvtimme nu..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in