2015-09-12, 02:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av watsup
Hade jag varit bekant med Ida och läst detta... Hade jag fullständigt tappat det. INGEN kan hållas ansvarig för ett mord förutom mördaren själv. Det är inte synd om honom. Kanske har psyket gjort fel, jag vet inte. Men det yttersta ansvaret ligger hos dig själv. Fine, ingenting funkar och ingen lyssnar buhu. Säg att du tänker mörda någon då. Ingen lyssnar, nej men ta ditt feta arsle till närmaste tågräls och få huvudet avklippt. Vafan är detta? Kan vi få fram namnet på försvararen av kvinnomördaren? Ser hans min framför mig när han skrikandes dunkar en fet sten i en halvt medvetslös kvinna. Fyfan att hitta ursäkter till detta.

Det som skrevs av den här tjejen står jag helt bakom, man måste se detta ur ett större perspektiv. Kristoffer behövde hjälp. Det är synd om honom, sen betyder inte det att hans handling är på något sätt rättfärdigad. Hans diagnos är ingen ursäkt men det samt mobbning kan ge en viss förklaring (se VISS, självklart ska han få stå för sina handlingar). Psykiatrivården måste bli bättre.

Det är tragiskt det som hänt, om ens möjligt blev det ännu mer tragiskt då det visade sig vara en ung människa som begått dådet. Två familjer har förlorat så mycket, två unga människors liv är helt förstörda. Tankarna går till ALLA inblandade.
Senast redigerad av livelifenow 2015-09-12 kl. 02:32.
Citera
2015-09-12, 02:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 13stryket
TUNG fakta iallafall enligt våra 120 läkare , 230 psykologer och 45 från gärningsmammagruppen som tydligen kommenterat i denna tråd .....

haha den va bra..nej vi ska nog inte ställa nån diagnos.. men utseendet vet vi om och till vis del hur han var som person om man ska tro medierna.. men diagnosen får hjärnskrynklarna ta hand om
Citera
2015-09-12, 02:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Siegsack
Men för fan. Det är många ungar som tar sig igenom en grymt svår uppväxt utan att bli mördare.

..svår uppväxt kombinerat med känslokyla är ingen höjdare...alla barn är inte intresserade av en "karriär" som seriemördare.

Citat:
Att du sedan tycker att det är rimligt innebär förmodligen att du är lika sinnessvag som GM...

Det jag tycker, det är att du är rent korkad som inte kan sätta ihop två och två.....jävlas man med något barn med psykopatiska drag...då kan man ge sig fan på att någon annan stackare får ta skiten...

Citat:
Alternativt så jobbar du inom psykiatrin. Det gör ju oftast dom sjukaste människorna.

Citera
2015-09-12, 02:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DuktigPojk
Nope. som jag sa innan, att vara ett "offer" via "mobbning" är något som finns naturligt..
Att skada en människa i stunden med sina egna händer, det är däremot inte naturligt.

...våld föder våld...det är en gammal sanning!!
Citera
2015-09-12, 03:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Juliusdread
Det gäller väll nästan alla som muckar, känns inte som att "vårdenbiten" fungerar särskilt bra, dom låses in och samhället slipper oroa sig i några år till en ännu mer avtrubbad individ släpps ut som är ännu mer förbannad på allt och samhället än vad den var innan. Lägg där till att om personen inte redan var utanför samhället innan så lär den bli det när den kommer ut. Inte lätt att fixa jobb och komma tillbaka in i matchen, men vem fan vill jobba med en sadistmördare? Sen är det ett bra tillfälle för en dåre att knyta fler osunda kontakter till att man kommer ut. Håller tummarna för att grabben döms till psykisk långvård.

Den värsta seriemördaren i Sveriges historia som erkände 27 mord lever idag ute i samhället med familj och barn. Statistiken säger att majoriteten av våldsbrottslingar som suttit av ett långt fängelsestraff inte begår nya brott.
Citera
2015-09-12, 03:16
Medlem
AutDisceAutDiscedes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lexiania
Händer det här verkligen? På Flashback?! Folk försöker på nåt vis försvara GM och vissa t.o.m skriver att de hoppas att han får psykiatrisk vård istället för fängelse. Vad i helvete?

Jag är så jäkla besviken. Han är en mördare punk slut. Varför försöker ni humanisera honom och få det till att hon själv va medvållande till sin död? Jag läste det där facebook inlägget från nån som känner GM där denne beskrivs som psykisk sjuk och att man borde tycka iaf lite synd om honom trots att han är en mördare. Fyfan att det finns folk som resonerar så.
Det spelar fan inte roll om hon va en elak bitch som mobba GM och om han hade nån diagnos. Enligt vänster-Sverige ska han självklart inte få fängelse och hans patetiska straff måste reduceras med tanke på åldern. Helvete vad arg man blir. Mördar man någon ska man inte få en andra chans att komma in i samhället, man ska ruttna i sin fängelsehåla.

Håller HELT med!!! Kudos till dig... Svinet tog ett egoistiskt beslut och tog en oskyldig mäniskas liv - varför i helvete är det synd om GM?! Denne skall endast ha skit och döden dö!!!

En diagnos, om han nu har/får en sådan fritar inte denne från skuld! Fy, fan vad förbannad jag blir på alla apologeter!
Citera
2015-09-12, 03:35
Medlem
bill claytons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 13stryket
Enligt denna tråden mördades hon av en tjock, ful , mobbad ,rödhårig tillbakadragen svensk-finsk 19 åring som hade aspergers, 2 hundar , en mamma som beteede sig som en 15 åring, en pappa som inte fanns där, och han saknar tydligen sin data . Peace

Edit. Han gillar sodoku och modellflygplan också

Var hittar du stöd för det? Föräldrarna har helsvenska för och efternamn.
Senast redigerad av bill clayton 2015-09-12 kl. 03:42.
Citera
2015-09-12, 03:48
Medlem
Mantillas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AutDisceAutDiscede
Håller HELT med!!! Kudos till dig... Svinet tog ett egoistiskt beslut och tog en oskyldig mäniskas liv - varför i helvete är det synd om GM?! Denne skall endast ha skit och döden dö!!!

En diagnos, om han nu har/får en sådan fritar inte denne från skuld! Fy, fan vad förbannad jag blir på alla apologeter!

Jo! Flera psykiska diagnoser (eller sinnestillstånd) fritar en GM från skuld enl. svensk lag, såtillvida att denna inte kan dömas till straffansvar för sin gärning utan måste överlämnas till vården, utan straffpåföljd.
Viktigare är att svenska myndigheter börjar sanera i det psykträsk som Sverige numera är, för att förebygga framtida brottsliga gärningar betingade av psykisk ohälsa!
Citera
2015-09-12, 03:56
Medlem
TheHmms avatar
Citat:

Det är väl inte så konstigt att söndercurlade nittitalister anser att vad de än gör än någon annans fel/ansvar...?
Citera
2015-09-12, 03:58
Medlem
Citat:

Du är så full av hat och rädsla, därför blir du så förbannad. Tror du att stackars flickan kan komma tillbaka i livet om man dödar GM? Är du så efterbliven att du tror att det blir bättre av att man straffar så hårt som möjligt? Det är så otroligt synd om flickans familj och för att hon inte fick leva längre. Det är även synd om GM för att han gör en sån iskall och känslolös gärning mot en oskyldig flicka. OCH det är jävligt synd om DIG för att du är så IQ-befriad och tror att lösningen är våld och hat.

Citat:
Ursprungligen postat av Septemberflicka
La familia

https://www.facebook.com/125235235
https://www.facebook.com/j2?fref235235ofile_browser
https://www.facebook.com/li235n252profile_browser

Vad har familjen med saken att göra horunge?
Senast redigerad av david-net 2015-09-12 kl. 04:02.
Citera
2015-09-12, 04:13
Medlem
nabbolbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av david-net
Du är så full av hat och rädsla, därför blir du så förbannad. Tror du att stackars flickan kan komma tillbaka i livet om man dödar GM? Är du så efterbliven att du tror att det blir bättre av att man straffar så hårt som möjligt? Det är så otroligt synd om flickans familj och för att hon inte fick leva längre. Det är även synd om GM för att han gör en sån iskall och känslolös gärning mot en oskyldig flicka. OCH det är jävligt synd om DIG för att du är så IQ-befriad och tror att lösningen är våld och hat.
Varför är det synd om gm?

Klart att han ska bestraffas med döden!
Öga för öga, tand för tand.
Citera
2015-09-12, 04:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nabbolb
Varför är det synd om gm?

Klart att han ska bestraffas med döden!
Öga för öga, tand för tand.

Det är synd om honom som är så feg och hatfull att han ger sig på en oskyldig flicka. Lika synd om dig faktiskt.

Du resonerar som en viking. Lever du på vikingatiden eller? I så fall dra åt helvete för det är år 2015 här i Sverige.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in