Citat:
Ursprungligen postat av
watsup
Hade jag varit bekant med Ida och läst detta... Hade jag fullständigt tappat det. INGEN kan hållas ansvarig för ett mord förutom mördaren själv. Det är inte synd om honom. Kanske har psyket gjort fel, jag vet inte. Men det yttersta ansvaret ligger hos dig själv. Fine, ingenting funkar och ingen lyssnar buhu. Säg att du tänker mörda någon då. Ingen lyssnar, nej men ta ditt feta arsle till närmaste tågräls och få huvudet avklippt. Vafan är detta? Kan vi få fram namnet på försvararen av kvinnomördaren? Ser hans min framför mig när han skrikandes dunkar en fet sten i en halvt medvetslös kvinna. Fyfan att hitta ursäkter till detta.
Det som skrevs av den här tjejen står jag helt bakom, man måste se detta ur ett större perspektiv. Kristoffer behövde hjälp. Det är synd om honom, sen betyder inte det att hans handling är på något sätt rättfärdigad. Hans diagnos är ingen ursäkt men det samt mobbning kan ge en viss förklaring (se VISS, självklart ska han få stå för sina handlingar). Psykiatrivården måste bli bättre.
Det är tragiskt det som hänt, om ens möjligt blev det ännu mer tragiskt då det visade sig vara en ung människa som begått dådet. Två familjer har förlorat så mycket, två unga människors liv är helt förstörda. Tankarna går till ALLA inblandade.