2015-09-12, 01:43
Medlem
TheHmms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pythiae
TACK.

Nä.
Här är två inlägg där jag sammanställt några av inläggen med ryktena och var de kommer ifrån.

(FB) Upplands Väsby 2015-08-05: Ida Johansson mördad vid motionsspår, GM gripen
och
(FB) Upplands Väsby 2015-08-05: Ida Johansson mördad vid motionsspår, GM gripen

Fin antagelse där... Klart som fan att poliser kan berätta för grannen vad de sett x)
Citera
2015-09-12, 01:48
Medlem
ReedMes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kenny Kuk
Jag tror inte på samma cell. Mordplatsen befinner sig ju på andra sidan höjden än hans boende. Hans boende har säkert kontakt med någon mer central mast i Väsby.

Då är ni två som tror samma!

Undra om GM kan ha lämnat kvar sin mobil hemma när han begav sig iväg till spåret. Om han nu ägde en. Jag tycker att snuten skulle varit snabbare på honom om han haft den med sig. Skulle kunna tyda på viss planering om han lämnat den kvar.
Citera
2015-09-12, 01:50
Medlem
Siegsacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trapizo
Du verkar vara en riktig liten sadist du!!!!..Vad bryr du dig om Ida egentligen..inte ett jävla dugg!!....att oskyldiga barn blir plågade av andra sadistiska barn och sedan mår dåligt resten av livet, det skiter du i..du är väl en elak jävel själv.. men om dom barn som blir plågade som barn själva råkar ha känslokalla drag...så kan det bara gå åt helvete...den ilskan tas ut på helt oskyldiga människor i så fall.

Så det är alltså en anledning för honom att döda en annan människa?

Jag tycker inte att någon människa skall behöva mobbas. Aldrig någonsin. Men att döda en annan människa för att man, som liten, var mobbad i skolan... Tycker du att det är rimligt eller ens försvarbart?

Jag skiter i vad folk har haft för problem i tidigare livet. Sök hjälp eller skjut dig själv. Men ge fan i oskyldiga människor som inte har någonting med saken att göra. Det hade varit bättre för både mig, dig, Idas familj och den här världen om fanskapet skjutit sig själv.

Citat:
Ursprungligen postat av nitlott123
om sverige borde införa dödsstraff? -ja, kanske det. det har inget med ämnet att göra iallafall. kommentera ämnet eller håll käft

Sa jag att Sverige borde införa dödsstraff? Lär dig läsa eller håll käften...
Citera
2015-09-12, 01:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Siegsack

Jag tycker inte att någon människa skall behöva mobbas. Aldrig någonsin. Men att döda en annan människa för att man, som liten, var mobbad i skolan... Tycker du att det är rimligt eller ens försvarbart?

Jag skiter i vad folk har haft för problem i tidigare livet. Sök hjälp eller skjut dig själv. Men ge fan i oskyldiga människor som inte har någonting med saken att göra. Det hade varit bättre för både mig, dig, Idas familj och den här världen om fanskapet skjutit sig själv.

Bli mobbad * och ja jag håller med, patetizkt att skylla på mobbarna haha
Citera
2015-09-12, 01:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 13stryket
Enligt denna tråden mördades hon av en tjock, ful , mobbad ,rödhårig tillbakadragen svensk-finsk 19 åring som hade aspergers, 2 hundar , en mamma som beteede sig som en 15 åring, en pappa som inte fanns där, och han saknar tydligen sin data . Peace

Edit. Han gillar sodoku och modellflygplan också
baserat på fakta och bilder
Citera
2015-09-12, 01:59
Medlem
löjligt att gnälla om hans förflutna, han vet han gjorde fel , annars hade han ju berättat det för folk , förtjänar att ruttna i fängelse enligt mig
Citera
2015-09-12, 02:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pythiae
Fast vi vet väl inte om han var databeroende ? Det är är antaganden baserade på spekulationerna om att han har diagnos på autismspektrat.
Han kanske spenderade sin tid med att lösa sudoku, hitta på rim, bygga modellflygplan, läsa om ekonomisk historia eller något annat roligt.
enligt kvällstidningarna var hans stora intresse data och om han nu var så ensam som det sägs så var det nog mest det han sysslade med.. men visst inget är väl bekräftat direkt
Citera
2015-09-12, 02:01
Medlem
Citat:

Jag håller med SiegAkbar...

Jag är fullt övertygad att man är mobbad om man låter sig bli mobbad... alt ser sig mobbad..

Att sen gå tillbaka och tänka.. "tänk om".. det är tamigfan handikappat...

*edit

mobbing kommer alltid att finnas.. det som sker nu kommer vara ansett som mobbing inom ett par år etc..

men det kommer alltid finnas "det riktiga folket" som "säger" att du var inte person nog..

är det mobbing.. vafan är mobbing förrutom ett ord...

sitta och diskutera sån här skit innan man ligger på sin dödsbädd är ren idioti..
Senast redigerad av DuktigPojk 2015-09-12 kl. 02:08.
Citera
2015-09-12, 02:08
Medlem
Citat:

Nej, men ett barn som blir plågad som barn men själv i grund och botten är känslokall, hämnas och tar ut det oftast på helt oskyldiga människor...men han kanske inte är helt känslokall ändå, utan mördade henne för att han hade ett inre tvång att göra som han gjorde...en tvångssjukdom som kan ha blivit värre pga att han blivit torterad själv...kanske vill bli den nye Ted Bundy....som seriemördare "är man ju någon"...sökte han psykvård på egen hand innan det här hände, men blev bortstött därifrån...så kan demonerna ha hunnit ifatt honom den augustikvällen....

Citat:

Nej, inte försvarsbart...men en rimlig förklaring...speciellt för mobbningsoffer som inte själva är några änglar.
Citera
2015-09-12, 02:12
Medlem
Händer det här verkligen? På Flashback?! Folk försöker på nåt vis försvara GM och vissa t.o.m skriver att de hoppas att han får psykiatrisk vård istället för fängelse. Vad i helvete?

Jag är så jäkla besviken. Han är en mördare punk slut. Varför försöker ni humanisera honom och få det till att hon själv va medvållande till sin död? Jag läste det där facebook inlägget från nån som känner GM där denne beskrivs som psykisk sjuk och att man borde tycka iaf lite synd om honom trots att han är en mördare. Fyfan att det finns folk som resonerar så.
Det spelar fan inte roll om hon va en elak bitch som mobba GM och om han hade nån diagnos. Enligt vänster-Sverige ska han självklart inte få fängelse och hans patetiska straff måste reduceras med tanke på åldern. Helvete vad arg man blir. Mördar man någon ska man inte få en andra chans att komma in i samhället, man ska ruttna i sin fängelsehåla.
Citera
2015-09-12, 02:22
Medlem
Siegsacks avatar
Citat:
Nej, men ett barn som blir plågad som barn men själv i grund och botten är känslokall, hämnas och tar ut det oftast på helt oskyldiga människor...men han kanske inte är helt känslokall ändå, utan mördade henne för att han hade ett inre tvång att göra som han gjorde...en tvångssjukdom som kan ha blivit värre pga att han blivit torterad själv...kanske vill bli den nye Ted Bundy....som seriemördare "är man ju någon"...sökte han psykvård på egen hand innan det här hände, men blev bortstött därifrån...så kan demonerna ha hunnit ifatt honom den augustikvällen....

Nej, inte försvarsbart...men en rimlig förklaring...speciellt för mobbningsoffer som inte själva är några änglar.

Men för fan. Det är många ungar som tar sig igenom en grymt svår uppväxt utan att bli mördare.

Att du sedan tycker att det är rimligt innebär förmodligen att du är lika sinnessvag som GM...

Alternativt så jobbar du inom psykiatrin. Det gör ju oftast dom sjukaste människorna.
Citera
2015-09-12, 02:23
Medlem
Citat:

Nope. som jag sa innan, att vara ett "offer" via "mobbning" är något som finns naturligt..

Att skada en människa i stunden med sina egna händer, det är däremot inte naturligt.
Senast redigerad av DuktigPojk 2015-09-12 kl. 02:26.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in