2015-09-11, 23:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Windchester
Sitter det en statlig tjänsteman och skriver sånt här på flashback så kan han högaktningsfullt dra åt helvete. Det skulle väl räknas som ett jävligt grovt tjänstefel hur som helst.

med tanke på bilderna på el*n krantz så förvånar inget mig
Citera
2015-09-11, 23:53
Medlem
Kenny Kuks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NirvanA
Men om familjen verkligen VILL veta för att kunna gå vidare?, förklarar man ändå inte?

Inte så länge förundersökning pågår under sekretess. Det finns exempel på olösta mord där närstående ännu efter tio år inte vet hur deras älskade blev mördad.
Citera
2015-09-11, 23:54
Medlem
Klappars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kenny Kuk
Alla ni som mobbat Kristoffer är medskyldiga till mordet. Det får ni leva med resten av era liv.

Ska det vara så jävla svårt att vara snälla mot varandra?

Nej, det finns inget som tyder i nuläget på att mobbningen var det som fick han att begå brottet. Alla som är mobbade blir inte själva förövare förstår du.

Men jag håller med, det var fortfarande fel att mobba killen.
Citera
2015-09-11, 23:55
Medlem
Citat:
Nu får det väl för helvete vara nog med erat hittipå!
1.FU-sekretess gäller även mot familjemedlemmar.
2. Ingen utredare från Polisen skulle åka dit och berätta sådana makabra saker för en familjemedlem till offret. .

Håller med. Nu går fantasierna hej vilt här. Jag tror inte en sekund på all skit som skvallras om.
Mördad och kanske våldtagen, ja. Det andra är bara sjuka fantasier från pervon som sitter och runkar när dom skriver hur dom skulle vilja göra.
För det andra ser GM inte ett dugg "störd" ut.Ser ut som en vanlig svennebanan som gissningsvis inte fått ligga särskilt ofta
Citera
2015-09-11, 23:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DuktigPojk
Asperger = Intelligens

eller iaf svaghet att inte kunna bete sig normalt.. olyckligt nog..

Finns variationer där med, även om man brukar vara normal- till högintelligent. De högintelligenta brukar ofta nå långt inom t ex forskning, känns dock inte direkt som att det gäller MGN, han har ju verkligen förstört sitt liv.
Citera
2015-09-11, 23:56
Medlem
Citat:
Nu får det väl för helvete vara nog med erat hittipå!
1.FU-sekretess gäller även mot familjemedlemmar.
2. Ingen utredare från Polisen skulle åka dit och berätta sådana makabra saker för en familjemedlem till offret. Detta skulle även mörkas i en FUP av respekt till offer och efterlevande.
3. En Polis som hittar döda ungdomar kommer tas ur tjänst för debrifing.

Ni har i vanlig ordning tittat för mycket på TV och då blir det så här. Alla era spekulationer har kopplingar tillbaka till populärkultur i närtid. I det här fallet är det True detective.

Nu får ni skärpa er och MOD får fan ta och göra sitt jobb eftersom falsk ryktesspridning strider mot regler och det är jävligt uppenbart i det här fallet.

TACK.

Citat:
Ursprungligen postat av tjabaa
om vi är fler (från olika källor) som vet att hon har haft grenar i sig så lär vi ju inte hitta på.

Nä.
Här är två inlägg där jag sammanställt några av inläggen med ryktena och var de kommer ifrån.

(FB) Upplands Väsby 2015-08-05: Ida Johansson mördad vid motionsspår, GM gripen
och
(FB) Upplands Väsby 2015-08-05: Ida Johansson mördad vid motionsspår, GM gripen
Citera
2015-09-11, 23:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av glendale
Håller med. Nu går fantasierna hej vilt här. Jag tror inte en sekund på all skit som skvallras om.
Mördad och kanske våldtagen, ja. Det andra är bara sjuka fantasier från pervon som sitter och runkar när dom skriver hur dom skulle vilja göra.
För det andra ser GM inte ett dugg "störd" ut.Ser ut som en vanlig svennebanan som inte fått ligga särskilt ofta gissningsvis.

Han verkar vara lite rund och en teori är att det kan bero på psykofarmaka i kombination med stillasittande och dataspelande samt dålig kost givetvis. Hade han inte varit rund hade han genast sett bättre ut, men rödlätt och rund är inget skönhetsideal bland män direkt....
Citera
2015-09-12, 00:00
Medlem
Croissants avatar
Jag har stor erfarenhet av Asperger och håller inte med er som likställer det med högre intelligens. Det finns stor variation på folk som fått den diagnosen och de som sägs ha intelligens har snarare snäva intressen. En typisk Aspergare är en jobbig omständig typ som bor kvar i föräldrahemmet spelandes datorspel tills den blir 30+. Sen när den får press på sig att göra någonting i den åldern så blir den deprimerad eller hamnar i en karusell mellan olika myndigheter/insatser som inte leder någon vart.
Citera
Medlem
Kenny Kuks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Klappar
Nej, det finns inget som tyder i nuläget på att mobbningen var det som fick han att begå brottet. Alla som är mobbade blir inte själva förövare förstår du.

Hade han inte blivit mobbad, utan istället haft en massa vänner som aktiverat honom på olika sätt så hade han förmodligen inte gått ner sig i psykiska problem där han förmodligen varit väldigt ensam med sina destruktiva tankar.

Nu händer det visserligen att socialt populära människor också blir mördade. Men det är inte lika vanligt ändå.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Klappar

Mobbningen gjorde knappast hans liv lättare, men det blir ofta en ond cirkel. Är man tyst och däremellan får vredesutbrott och kastar stolar i klassrummet, blir folk avogt inställda eller avvaktande gentemot en och den onda cirkeln sluts, då de inre problemen förstärks av omgivningens attityder. Givetvis är hans brott beroende på ett samspel av olika psykologiska och sociala faktorer.
Citera
2015-09-12, 00:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Potifar2
Han verkar vara lite rund och en teori är att det kan bero på psykofarmaka i kombination med stillasittande och dataspelande samt dålig kost givetvis. Hade han inte varit rund hade han genast sett bättre ut, men rödlätt och rund är inget skönhetsideal bland män direkt....

Ungefär så. Att han sen har gjort något så enastående vidrigt som att mörda en människa förstorar bara hans mindre tilltalande yttre.

Det här fallet är jävligt jobbigt, tycker jag. Stackars stackars både BO och GMs familjer. Det hade varit lättare att ta in om GM varit en litauer eller vitryss.
Senast redigerad av glendale 2015-09-12 kl. 00:05.
Citera
2015-09-12, 00:01
Medlem
Windchesters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trollnation
Well, jag är inte uppvuxen i Väsby. Som sagt, det kan absolut vara bullshit. Men jag har svårt att tro (vill inte tro) att folk ljuger om en sån grej. Speciellt inte om man har någon som helst typ av relation med BOs familj, även hur svag den är.

Människor brukar faktiskt bry sig, även om det bara är en enkel granne man sett växa upp och aldrig pratat med.

Du är säkert en bra kille...

Tänk så här istället. Du vill inte tro att folk ljuger om en sån grej... Fine...

JAG vill inte tro att någon, vars älskade dotter/syster som precis blivit mördad, skulle gå runt och berätta för en skvallerbytta att denna älskade familjemedlem blivit skändad på det sättet ni beskriver.

Det är ju helt sjukligt att tro något sådant, förstår ni inte det?? Snälla nu försök att sätta er in i de efterlevandes skor. För alltid när dom söker på sin dotter/systers namn så kommer denna tråd upp. Är denna sjuka ryktespridning ni vill att dom ska leva med resten av sina liv?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in