2015-09-11, 23:44
Medlem
Windchesters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trollnation
Snälla, jag kan inte bekräfta själva informationen om den stämmer eller ej. Men jag kan bekräfta att den kommer från folk som har pratat med BOs familj. Och inte bara en person som har sagt detta. Jag bor som sagt i området och det är ett litet samhälle som ligger rätt bra bit utanför storstaden ändå.

Tattarväsby är en mecka för skitsnack. Det vet alla som i sin ungdom druckit bira på centralvägen.
Citera
Medlem
watsups avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pythiae
Behöver inte heller vara någon i familjen.
Om han har kontakt med sjukvård / psykiatri regelbundet så kan ett möjligt scenario vara att han traskar dit i veckan för förnyelse av recept eller samtal och där snackar de om det hemska som hänt i området, varav KA säger "ja, och jag var ju där i spåret några timmar tidigare bara " eller något liknande.
Vårdpersonalen reagerar på det , snackar om det med några i sin närhet och bestämmer sig sen för att ringa in tipset till polisen.
Polisen gör en snabb scanning av KA och upptäcker att han bör prioriteras pga överenstämmande profil med profileringen och åker dit för förhör & topsning.
Nu behlver det inte ha gått till exakt så, men jag menar att tipset inte nödvändigtvis bör ha kommit från familjen. Kan lika gärna vara från någon annan kontakt som KA besöker i området.

Säger man något sånt är man ju fullständigt tappad, vilket förvisso inte är otänkbart.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Psicosis
"Säker källa". Vad annars?

min källa håller jag privat. Det finns en som iaf gått ut med att det är hennes familj som pratat om det med vänner. Så vad du då tror på får väl stå för dig. Om du ska vara så himla källkritisk så vad gör du på FB
Senast redigerad av tjabaa 2015-09-12 kl. 00:22.
Citera
2015-09-11, 23:45
Medlem
http://www.ratsit.se/19960601-Kristoffer_Mikael_Andersson_Upplands_Vasby/44EGHQnQIIwqoWsusHobFALdgqeQKShHyPRzIN4ixxx

http://www.ratsit.se/BC/SearchPerson.aspx?address=Hagv%u00e4gen+35+lgh+110 2&zipcode=19xxx

xxx = eAI

xxx= 440
Senast redigerad av vinc 2015-09-11 kl. 23:51.
Citera
2015-09-11, 23:46
Medlem
NirvanAs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pythiae
Behöver inte heller vara någon i familjen.
Om han har kontakt med sjukvård / psykiatri regelbundet så kan ett möjligt scenario vara att han traskar dit i veckan för förnyelse av recept eller samtal och där snackar de om det hemska som hänt i området, varav KA säger "ja, och jag var ju där i spåret några timmar tidigare bara " eller något liknande.
Vårdpersonalen reagerar på det , snackar om det med några i sin närhet och bestämmer sig sen för att ringa in tipset till polisen.
Polisen gör en snabb scanning av KA och upptäcker att han bör prioriteras pga överenstämmande profil med profileringen och åker dit för förhör & topsning.
Nu behlver det inte ha gått till exakt så, men jag menar att tipset inte nödvändigtvis bör ha kommit från familjen. Kan lika gärna vara från någon annan kontakt som KA besöker i området.
Om han nu har asperger är det ju troligare att han är högintelligent/allmänbildad och vet således om att sekretess från läkare/psykolog inte gäller om det gäller brott som kan ge x-antal år i fängelse (om jag inte missminner mig?)
Citera
2015-09-11, 23:47
Medlem
Klappars avatar
Jag tror att GM lurade in offret i skogen genom att utnyttja offrets empati på något sätt. Det är alldeles för riskabelt att gå på offret på spåret, ett vittne kan dyka upp när som helst och han måste även ha tillräckligt med tid för att släpa in en kropp in i skogen.
Citera
2015-09-11, 23:47
Medlem
När det händer olyckliga saker så hittas det ofta olyckligt väldigt många olyckliga orsaker varför olyckan slutade så olyckligt.
Senast redigerad av DuktigPojk 2015-09-11 kl. 23:50.
Citera
2015-09-11, 23:48
Medlem
Windchesters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 13stryket
bara intresserad, hur fan vet du det ? kan kanske är polis?( är jag ej) du har ingen aning vad det finns för folk som sitter bakom skärmarna

Sitter det en statlig tjänsteman och skriver sånt här på flashback så kan han högaktningsfullt dra åt helvete. Det skulle väl räknas som ett jävligt grovt tjänstefel hur som helst.
Citera
2015-09-11, 23:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NirvanA
Om han nu har asperger är det ju troligare att han är högintelligent/allmänbildad och vet således om att sekretess från läkare/psykolog inte gäller om det gäller brott som kan ge x-antal år i fängelse (om jag inte missminner mig?)
Stämmer bra. Tror det är två år, men kan ha fel. Öppna inte era hjärtan inför en psykolog är mitt tips.
Citera
2015-09-11, 23:51
Medlem
Kenny Kuks avatar
Alla ni som mobbat Kristoffer är medskyldiga till mordet. Det får ni leva med resten av era liv.

Ska det vara så jävla svårt att vara snälla mot varandra?
Citera
2015-09-11, 23:52
Medlem
Asperger = Intelligens

eller iaf svaghet att inte kunna bete sig normalt.. olyckligt nog..
Citera
2015-09-11, 23:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Windchester
Tattarväsby är en mecka för skitsnack. Det vet alla som i sin ungdom druckit bira på centralvägen.

Well, jag är inte uppvuxen i Väsby. Som sagt, det kan absolut vara bullshit. Men jag har svårt att tro (vill inte tro) att folk ljuger om en sån grej. Speciellt inte om man har någon som helst typ av relation med BOs familj, även hur svag den är.

Människor brukar faktiskt bry sig, även om det bara är en enkel granne man sett växa upp och aldrig pratat med.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in