2015-09-12, 00:02
Medlem
Kenny Kuks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ReedMe
Tack! Vet du vad han menar med mobiltelefonen?

Han syftar nog på Idas mobil som polisen kunde pejla i området. Hade det varit en mer förslagen gärningsman så hade denne antingen stängt av telefonen eller tagit med sig den för att leda polisen på villospår. Det gjorde inte våran GM, vilket tyder på lägre intelligens eller hög stressnivå.
Citera
2015-09-12, 00:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Potifar2
Brukar aspergare verkligen vara tillbakadragn och tysta? Tycker de brukar käbbla och vara kaxiga som fan...?

Hah det är helt beroende på omgivningen.. Jag är "asperger".. men det finns ingen ordentlig stämpel på asperger.. jag tror i medicinen så finns det numera inget ord som heter asperger.. utan det är ett spektrum.. till exempel om du tänker formel 1 när alla bilar ska swisha genom kurvan.. det händer att det finns folk som inte kan klara kurvan utan fortsätter rakt på..

frågan är om det är fel på föraren eller materialet.. så att säga att det är det ena eller det andra är svårt..

men att säga att asperger är intelligens är rätt kul..

bra bok som jag inte kommer ihåg namnet på men kul att läsa, det är en jude som ska bli smartast i världen genom att läsa igenom hela det brittiska kända lexikonet.. minns inte namnet..

iaf i boken så kommer han in i mensa pga sina skolbetyg..

när han har varit på sitt första mensa möte skriver han som jag minns det att "iq har en direkt korrelation till kg"
Senast redigerad av DuktigPojk 2015-09-12 kl. 00:15.
Citera
Medlem
ReedMes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tjabaa
min källa håller jag privat. Det finns en som iaf gått ut med att det är hennes familj som pratat om det med vänner. Så vad du då tror på får väl stå för dig. Jag skriver det jag vet. Om du ska vara så himla källkritisk så vad gör du på FB
Om nu nån polis bröt förundersökningssekretessen och berättade det här horribla om pinnarna för familjen, så borde dom väl hålla helt tyst om det? För dom måste väl begripa att polismannen riskerar att få sparken?
Citera
Medlem
Troians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Croissant
Jag har stor erfarenhet av Asperger och håller inte med er som likställer det med högre intelligens. Det finns stor variation på folk som fått den diagnosen och de som sägs ha intelligens har snarare snäva intressen. En typisk Aspergare är en jobbig omständig typ som bor kvar i föräldrahemmet spelandes datorspel tills den blir 30+. Sen när den får press på sig att göra någonting i den åldern så blir den deprimerad eller hamnar i en karusell mellan olika myndigheter/insatser som inte leder någon vart.

Absolut, det är en myt att de som lider av Asperger är intelligenta. De flesta är normalbegåvade, men fler är lågbegåvade än högbegåvade. Många tenderar dock själva att tro att de är väldigt smarta eller intelligenta, fast de inte är det.
Citera
2015-09-12, 00:06
Medlem
Windchesters avatar
Citat:
Om nu nån polis bröt förundersökningssekretessen och berättade det här horribla om pinnarna för familjen, så borde dom väl hålla helt tyst om det? För dom måste väl begripa att polismannen riskerar att få sparken?

Sparken är nog det minsta den snuten ska oroa sig över. Det lär bli åtal för det.

Meeeeen eftersom det inte hänt utan endast är hittipå från idioter så händer ingenting.
Citera
2015-09-12, 00:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Troian
Absolut, det är en myt att de som lider av Asperger är intelligenta. De flesta är normalbegåvade, men fler är lågbegåvade än högbegåvade. Många tenderar dock själva att tro att de är väldigt smarta eller intelligenta, fast de inte är det.

Föreligger ofta en ojämn begåvningsprofil om man säger så. En Aspie med t ex rymden som specialintresse kan ju te sig genialisk inom just det området, men sedan verka totalt IQ-befriad nr hen ska värma varmkorv.
Citera
2015-09-12, 00:10
Medlem
Windchesters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Troian

Det heter idag autismspektrumtillstånd om jag inte har tolkat det helt fel. Anledningen till att folk verkar tro att mönniskor med den diagnosen är intelligenta är för att dom enkelt snöar in på en viss sak och blir väldigt kunnig på just det. Jag skulle vilja hävda att gemeneman idag inte vet vad intelligens är.
Citera
2015-09-12, 00:10
Medlem
ReedMes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kenny Kuk
Han syftar nog på Idas mobil som polisen kunde pejla i området. Hade det varit en mer förslagen gärningsman så hade denne antingen stängt av telefonen eller tagit med sig den för att leda polisen på villospår. Det gjorde inte våran GM, vilket tyder på lägre intelligens eller hög stressnivå.
Okej, tack, då fattar jag. Det där satte myror i huvudet på mig. Jag kikade tillbaka i tråden men kunde ändå inte lista ut vad som menades.

Han hade nog annat att tänka på än hennes mobiltelefon.
Citera
2015-09-12, 00:12
Medlem
AAA1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Windchester
Sparken är nog det minsta den snuten ska oroa sig över. Det lär bli åtal för det.

Meeeeen eftersom det inte hänt utan endast är hittipå från idioter så händer ingenting.
Det kanske var en nyutexaminerad konstapel som blev traumatiserad av synen och för att kunna bearbeta det rent psykologiskt drabbades av ett tvång att få berätta det vidare. Nån stackars sate fick ju åka ut till spåret och stå och fotografera scenen från alla vinklar. Han kanske kände att det inte längre hade någon betydelse vad han sade och till vem, han förlorade tron på människan och såg allt som han lärt vara gott dö där ute i skogen mitt i sensommarnatten.

Usch. Usch och fy.
Senast redigerad av AAA1 2015-09-12 kl. 00:19.
Citera
2015-09-12, 00:14
Medlem
AAA1s avatar
Citat:
Okej, tack, då fattar jag. Det där satte myror i huvudet på mig. Jag kikade tillbaka i tråden men kunde ändå inte lista ut vad som menades.

Han hade nog annat att tänka på än hennes mobiltelefon.
Hennes mobil var nog en sådan där Iphone eller liknande som hon hade fäst på armen och som hon använde som musikspelare när hon sprang.
Citera
2015-09-12, 00:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jongari
Klasskamrater beskriver honom bland annat som följande:
* Tystlåten dataintresserad kille som höll sig för sig själv i skolan.
* Han var snäll och trevlig men valde själv att hålla sig på sin kant.
* Han var lugn och snäll men han var inte så social.
* Han var trevlig mot alla men han gillade inte att umgås med folk och när skolan var slut så gick han direkt hem och gick inte ut för att träffa någon.

Nu har det framkommit mer om den misstänkte:
* Att han för sig själv och inte deltog socialt i klassen.
* Han skall ha varit utfryst och mobbad i högstadiet och gymnasiet och mått mycket psykiskt dåligt.
* Han var tystlåten och hade inte några kompisar i klassen.
* Han har uppfattas som snäll, försynt, försiktig, blyg, lugn, tystlåten och väldigt ensam.
Citera
2015-09-12, 00:16
Medlem
Windchesters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AAA1
Det kanske var en nyexaminerad konstapel som blev traumatiserad av synen och för att kunna bearbeta det rent psykologiskt drabbades av ett tvång att få berätta det vidare. Nån stackars sate fick ju åka ut till spåret och stå och fotografera scenen från alla vinklar. Han kanske kände att det inte längre hade någon betydelse vad han sade och till vem, han förlorade tron på människan och såg allt som han lärt vara gott dö där ute i skogen mitt i sensommarnatten.

Usch. Usch och fy.

Du menar dom rutinerade teknikerna som även hanterar dödsfall där småbarn är inblandade.
Hatten av till dessa hjältar men din tes är bara skit. Polisen har olika sätt att hjälpa traumatiserade konstaplar. Jag tror inte att en av metoderna är att dricka sig full på Magget i Väsby och berätta för bordet brevid vad denne varit med om. Om nu magget finns kvar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in