2015-09-11, 20:38
Medlem
LeeVans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 5549
Sant, dock är urvalskriterier när det gäller GM som inte hade någon relation med BO rätt svåra. Lägg till att killen inte är tidigare straffad (vilket bör vara ett av de kriterier man tittar på först), så är det inte konstigt att det tog ett tag att hitta denna kille som bodde hemma hos mamma och gillade datorer.

Jag instämmer helt i ditt inlägg. Jag befarade att om topsning inte gav något så skulle det dröja tills GM agerade igen innan han eventuellt åkte fast. Det känns väldigt bra att det här löste sig som det gjorde och då framförallt p.g.a. återfallsrisken.
Citera
2015-09-11, 20:39
Medlem
Ytterligare en svag individ som borde blivit aborterad. Ni kan sitta och yra om psykvården men sanningen är att det varje år föds svaga människor som i framtiden kommer göra hemska saker.
Citera
2015-09-11, 20:40
Medlem
Citat:
Okej. Tror dig.
Dock är det faktum att han blivit mobbad eller ej rätt ointressant just nu. GM och BO har inte gått samma skola, så det finns inget motiv just där. Att han blivit mobbad, mått dåligt, blivit instabil och sedan mördat? Ja, sånt händer. Många mördare har blivit mobbade.

Just att du la fram hans mobbning som fakta fick mig att reagera. Du får gärna hänvisa mig till en källa i pm om du vill.
Jag kan absolut ge dig en närmare förklaring på hur jag vet det. Hör av dig ?? sitter vid luren nu så kan inte starta pm.

Dock funderar jag fortfarande på om hon förbarmade sig över honom som utsatt, och han misstolkade...

Florerar nu rykten om att ida skulle ha mobbat honom och han nu hämnats, vilket jag inte tror på.
Citera
2015-09-11, 20:40
Medlem
afvongreves avatar
Är han toppsad? Vad FINNer man då för gener? Man måste ju kolla upp generna. Det är där all ondska finns. Kan det vara inavel i släkten. Finnavel?
Citera
2015-09-11, 20:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av henkess
Och dina belägg för det här som du skrev "Antagligen för att hon var ute för att springa, inte för att mingla med personer hon möter i spåret."

Så jag frågar igen, fick inget svar. Om det är planerat som du nämnde. Vilket jag tror också. Skulle det inte underlätta väsentligt, om han försökt få kontakt med Ida först. Varför skulle han riskera att hon kom undan, hon bör relativt lätt lyckats springa ifrån han. Speciellt när hon kommer i fart. Hans kondition ifrågasätter jag starkt. Du nämnde uppmaning från polisen om hörlurar också. Kan lika gärna vara så att hon tog av hörlurarna, för att prata med han.

Att polisen efteråt varnat folk för att springa i spåret med hörlurar är en kraftig indikation på att hon just blivit anfallen när hon sprang med hörlurar, eller stannade med hörlurar på. Mordet skedde på en höjd och då är det kanske så att hon sprungit som fan upp dit och varit mycket trött när hon kom dit. Kanske hon, med hörlurarna i öronen, stannade till en stund för att vila och hämta andan. Någon kommunikation behöver alltså inte alls ha skett före angreppet.
Citera
Medlem
45-70s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JevlaTomteVerkstad
Ytterligare en svag individ som borde blivit aborterad. Ni kan sitta och yra om psykvården men sanningen är att det varje år föds svaga människor som i framtiden kommer göra hemska saker.
Ja så är det givetvis.
Tyvärr kommer det bli tusenfallt värre med alla importerade krigsskadade kaosaraber och våldtäktsnegrer.

En psyksjuk svenne kommer att vara en piss i atlanten...
Citera
Medlem
Måste erkänna att det skulle vara intressant att höra hur disskusionerna om detta mord hemma hos dom.
Har varit helt iskall? Postat nåt tårdrypande på fb, om att vart är världen påväg...
Citera
2015-09-11, 20:45
Medlem
vitraevs avatar
Stämmer det att man har haft GM inne på förhör tidigare?
Eller var han helt okänd för polisen fram till dess att tipset kom in?

Tipset måste ha varit väldigt intressant.
Kan det ha varit så att det var mamman själv som ringde polisen? Eller var det hans syster?
Senast redigerad av vitraev 2015-09-11 kl. 20:48.
Citera
2015-09-11, 20:48
Medlem
5549s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hoaxgammon
Att polisen efteråt varnat folk för att springa i spåret med hörlurar är en kraftig indikation på att hon just blivit anfallen när hon sprang med hörlurar, eller stannade med hörlurar på.
Nej, tror snarare att det beror på att en kvinna blivit överfallen i ett motionsspår och att man ännu inte har någon GM i förvar. Att Ida skulle ha hittats med hörlurar i öronen kan vara, men verkar mindre troligt då dessa rätt enkelt faller ur öronen.
Skulle inte lägga någon större vikt vid detta.
Citera
2015-09-11, 20:49
Medlem
Hedobald.Braxens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nantale
Tycker du att spelar någon roll nu att Aftonbladet visade GM:s vita arm? Med tanke på att GM erkänt. Jag förstår inte er. Om man läser denna tråd från början så verkar det som att GM med största säkerhet är utlänning, åtminstone en finne. BO jämfördes med SD ofrivilliga martyr Elin som blev våldtagen och ihjälslagen av en etiopier. Men nu, när det visat sig att denna GM inte är en utlänning, inte ens adopterad eller ens tillhörande i det resande folket, så gnäller ni över att hans vita arm inte var pixlad. I stället för att känna lättnad över att en mördare som hållit en bygd i skräck äntligen har gripits. Nu förolämpar ni dessutom autister och andra som lider av något syndrom eller psykisk sjukdom genom att påstår att GM skulle tillhöra dem. Kanske är GM helt enkelt av samma ull som Pernillas och Englas mördare? En ond man.

Mycket bra inlägg, även om en aning OT. Jag förstår inte heller.

Undrar om det kan finnas någon koppling mellan KA och IJ. Inget i tråden tyder på det. Kan det vara så enkelt att han har sett henne ett antal gånger, när han har varit ute med hundarna. Finns det något i tråden som pekar mot att hon brukade springa där? Bodde hon i UV hela sommaren?
Citera
2015-09-11, 20:50
Medlem
LeeVans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av R.a.z.o.r.
Jag tror ändå att deras olika strategier gjorde att det rätta tipset till slut kom in. Hade de inte varit aktiva med förhör, topsning, foto på offret o.s.v. hade kanske det slutliga tipset aldrig kommit in.

Dom har säkert gjort allt dom kunnat. Förmodligen även använt ordentligt stora resurser då jag tror att de befarat en upprepning.
Citera
2015-09-11, 20:51
Medlem
Citat:
Nej, tror snarare att det beror på att en kvinna blivit överfallen i ett motionsspår och att man ännu inte har någon GM i förvar. Att Ida skulle ha hittats med hörlurar i öronen kan vara, men verkar mindre troligt då dessa rätt enkelt faller ur öronen.
Skulle inte lägga någon större vikt vid detta.

Nä, men musiken kanske fortfarande gick när hon hittades och då kan man dra slutsatsen att hon överfallits när hon hade hörlurarna på. Hon kanske helt enkelt inte hörde GM närma sig då.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in