Citat:
Ursprungligen postat av
enfundering
Det är värre än så. I de där 4,5 så är det inbakat alla utlänningar, även danskar, tyskar osv. Skulle man bara kolla på afrikanska och arabiska länder så skulle överrepresentationen vara mycket större än 4,5.
Antagligen är det så. Personer med dansk, tysk, finsk etc. bakgrund begår gissningsvis våldtäkter i ungefär lika hög utsträckning som personer med helsvensk bakgrund. Då inte minst personer med finsk bakgrund utgör en ansenlig del av gruppen med invandrarbakgrund så står de förmodligen för också en hygglig andel av våldtäkterna. Det
numerära antalet där gärningspersonen har afrikansk och arabisk bakgrund utgör antagligen inte en majoritet av våldtäkterna eller överfallsvåldtäkterna, även om
överrepresentationen antagligen är betydligt högre än 4,5
Citat:
Ursprungligen postat av
gurkmajja
Har jag påstått något annat?
Du skrev i ditt inlägg ganska mycket om överrepresentation, vilket i sig är helt ointressant – du måste förstås ta i beaktande hur stor andel av befolkningen som den överrepresenterade gruppen utgör, om man med någon form av statistiska metoder vill beräkna hur stor sannolikheten är för att GM ska vara av utländsk börd.
Är rätt säker på att det inte finns några undersökningar som varken kan bekräfta eller förkasta min tes, men jag tycker att själva platsen, ett motionsspår, känns ganska så atypisk för personer med exempelvis afrikanskt eller arabiskt ursprung. Även vad det är för typ av område det skedde i, ett välbeställt sådant.