2015-09-11, 20:09
Medlem
Tonyos avatar
Våldtog han också eller var det bara ett mord?
Citera
2015-09-11, 20:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hippykiller
Då är han ju jävligt korkad som erkänner mord.

Falska morderkännanden är inte ovanliga!
Citera
2015-09-11, 20:11
Medlem
R.a.z.o.r.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LeeVan
Ingen av alla de topsningar som polisen gjorde utifrån sina egna urvalskriterier ledde någon stans. Så nej, något skäl för polisen att slå sig på bröstet kan då inte jag se.
De hade även fått tag på honom genom topsning då han bodde i området nära skogen, men det gick snabbare nu när de blev tipsade. Vad menar du att de gjorde för fel?
Senast redigerad av R.a.z.o.r. 2015-09-11 kl. 20:25.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hippykiller
Går inte även människor med typ ADHD till psykiatrin för att få recept osv?
Nej, inte efter utredning e klar.
Citera
Medlem
5549s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LeeVan
Ingen av alla de topsningar som polisen gjorde utifrån sina egna urvalskriterier ledde någon stans. Så nej, något skäl för polisen att slå sig på bröstet kan då inte jag se.
Sant, dock är urvalskriterier när det gäller GM som inte hade någon relation med BO rätt svåra. Lägg till att killen inte är tidigare straffad (vilket bör vara ett av de kriterier man tittar på först), så är det inte konstigt att det tog ett tag att hitta denna kille som bodde hemma hos mamma och gillade datorer.
Citera
2015-09-11, 20:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ToZon
Fallet är löst genom idogt arbeta av länsman trots kritik från LGW, de har fortsatt och funnit GM. Man tar en ny vända och där finner man strå som man redan förmodligen haft men nu är bekräftat.

Vilken kritik har GW yppat i detta fall? Jag har inte läst någonstans att han skulle varit kritisk till utredningen i detta fall, men du kanske har länk till dina påståenden?
Citera
2015-09-11, 20:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 5549
Finns inte någon fakta som tyder på att han blivit mobbad. Att han är tjock och osocial? Det är inget bevis. Snarare verkar han ha haft omtänksamma klasskamrater (iaf i gymnasiet) som velat komma honom nära. Detta enligt en tidigare artikel som jag naturligtvis inte hittar just nu.
Jo, jag vet att så är fallet.
Kan förstå att du inte litar på vad jag skriver.
Men vänta och se.
Han blev rejält mobbad i skolan.
Citera
2015-09-11, 20:15
Medlem
Cannabisministerns avatar
Vilken tur att detta hemska brott verkar få en lösning. Har det framkommit om det är ett tips eller polisiär spaning som har lett fram till gripandet?
Citera
2015-09-11, 20:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cannabisministern
Vilken tur att detta hemska brott verkar få en lösning. Har det framkommit om det är ett tips eller polisiär spaning som har lett fram till gripandet?
Topsad efter ett tips tyckte jag mig läsa tidigare.
Citera
2015-09-11, 20:17
Medlem
ReedMes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kenny Kuk
(FB) Upplands Väsby 2015-08-05: Ida Johansson mördad vid motionsspår, GM gripen

Eller vad?

Tack! Vet du vad han menar med mobiltelefonen?
Citera
Medlem
http://qs.lc/cr6yy

Postades tidigare idag.Värt att läsa tycker jag..Två väldigt trasiga familjer.
Citera
Medlem
R.a.z.o.r.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cannabisministern
Tips. Någon tipsade polisen om att GM har varit i skogen vid tiden för dådet så de besökte honom och resten är historia.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in