2015-09-11, 15:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Troian
Varför tror du det?

Hon var ute själv för att och springa, hon skiter väl i honom?

Hade han hunden lös kanske hon gav honom en avhyvling?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mau5
Ja, Ida gick på grimstaskolan. Men hon har även gått på Runbyskolan.

OK. Tack för infon.
Citera
Medlem
LuisGaravitos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Roedores
Så nära: http://i58.tinypic.com/2rc28ol.jpg

Tror t.o.m. hans far bor närmre än så..

Jag tippar på att det är en familjemedlem som tipsat Polisen. Dels för att tipset dröjt, dels för att MGM inte verkar ha så stor vänskapskrets utöver familj. Tycker oavsett inte att de förtjänar hängas ut, kan mycket väl vara så att de gjort allt rätt, men sonen blev som han blev ändå.

MGM verkar ha varit på semester i Grekland med sin far i juli, vilket enligt mig tyder på att en helt normal relation mellan far och son? Visst kan en skilsmässa sätta djupa spår i barn, men knappast det som är orsaken till detta fruktansvärda brott.
Citera
2015-09-11, 15:15
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av VirginiaW
Någon har alltså igår tipsat om att Kristoffer var i spåret den kvällen. Vem är denna person och varför har det dröjt så förbaskat länge? Jävligt skumt alltså.

Det kan vara så att han själv nyligen berättat för någon att han var där där den kvällen. Den personen kontaktar polisen?
Citera
2015-09-11, 15:15
Medlem
Roedoress avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SmartSkalle
Vad jobbade den missanpassade mördaren med ?

Tog nyligen studenten.
Men tydligen ska han varit reklamutdelare för Svensk Direktreklam där han bodde och i närområdena.
Citera
2015-09-11, 15:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av iDuno
Ja han kan ha varit ute och gått / joggade när hon kommer joggandes säger några taskiga kommentarer "Jävla äckel gå och häng dig ingen vill ha dig FATTA!" och GM tar sin chans.

Om så är fallet att han blivit mobbad i flera år av Ida och hennes vänner psykiskt som fysiskt så kan jag förstå hans handling men det legitimerar den inte. Jag är inte alls insatt i fallet är har följt tråden. Men kan det varit en olycka en putt som tagit sig illa ? Killen verkar vara ganska stor och har nog en bra kraft, han puttar BO i ryggen i motionsspåret var på Ida faller illa bryter nacken eller slpr huvudet riktigt illa och dör.

Högst otroligt, Ida pluggade till socionom= kurator och de brukar vara rätt så timida och försiktiga med "kränkningar".
Citera
2015-09-11, 15:16
Medlem
Troians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av birkaboo
Har han Asperger kan det ha räckt med en knuff för att orsaka en explosion. Hon kanske råkade springa in i honom, vem vet. Ingen i tråden som gått i samma klass, skola och som kan berätta mer om gm ?

Citat:
Ursprungligen postat av Jussom
Hade han hunden lös kanske hon gav honom en avhyvling?

Jaha. Jag upprepar mig som en papegoja här. Inget tyder på att IJ knuffade honom. Inget tyder på att hon hade synpunkter på att han inte hade hundarna kopplade.

Jag förstår inte riktigt vad allt detta skuldbeläggande av IJ plötsligt kom ifrån? Att hon skulle mobbat KA (på nätet eller på skolgården), att hon skulle varit elak mot hans hundar, kallat honom något i spåret, stannat för att prata med honom, knuffat honom, sagt åt han att koppla hundarna..?

Har det att göra med att KA är pursvensk?
Senast redigerad av Troian 2015-09-11 kl. 15:19.
Citera
2015-09-11, 15:17
Medlem
SingleStars avatar
Citat:
Ja, så kan det absolut vara. Platsen är dock ganska välvald, och jag tror inte han var där i något speciellt ärende. Jag lutar nog åt att brottet var mer eller mindre planerat.

Vi får väl se vad FUP:en innehåller när den kommer. Finns ju inte så mycket att gå på när det gäller krille. Vi vet ju inte om han har fått jobb, vi vet inte om han har kommit in på högskola, om han nu har gått ur gymnasiet. Vi vet inte vad han har för fritidssysselsättningar. Lite svårt att få grepp om en sådan person. Verkar som vi har för få av hans skol/klasskamrater, barndomsvänner, etc. i den här tråden som kan ge en bild av honom.
Citera
2015-09-11, 15:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Roedores
Tog nyligen studenten.
Men tydligen ska han varit reklamutdelare för Svensk Direktreklam där han bodde och i närområdena.

Eum ok, man kan nog bli mobbad bara för det.
Citera
2015-09-11, 15:18
Medlem
kurtkurtkurts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hoaxgammon
Jag håller inte riktigt med dig här. Det finns många som blivit mobbade och haft en för jävlig uppväxt men som aldrig skulle skada någon annan. Det måste finnas något annat fel på GM för att han ska ha kunnat göra detta. Det är någon skruv lös i skallen på honom och den skruven skulle varit lös även utan mobbning.

Jag föreslår alla att se första delen i dokumentären "Zeitgeist Moving Forward" (dvs ca de första 50 minutrarna) som handlar just om hur vi människor påverkas bland annat av "yttre faktorer" och händelser. Den tar bla upp hur stor (liten) den genetiska påverkan faktiskt är.

https://www.youtube.com/watch?v=4Z9WVZddH9w (finns bla svensk textning).

Känns som om det är några i tråden som är i extra behov av lite mer kunskap i ämnet.. (förlåt, jag ville inte låta elak).

Tipsar också om att läsa boken "Violence" av James Gilligan (som för övrigt är med i första delen i rekomenderade dokumentären ovan).
Senast redigerad av kurtkurtkurt 2015-09-11 kl. 15:22.
Citera
2015-09-11, 15:18
Medlem
iDunos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VirginiaW
Någon har alltså igår tipsat om att Kristoffer var i spåret den kvällen. Vem är denna person och varför har det dröjt så förbaskat länge? Jävligt skumt alltså.

Föräldrarna kanske ? Många föräldrar gör att för att skydda sina barn och har därför inte gått ut tidigare men kommer underfund med att K.A. måste få den hjälp / straff han behöver.

Eller att dem först inte misstänkt honom och inte ens reflekterat över det hela att han kan har varit inblandad men på senare dagar börjat visa ett märkligt beteende. Sagt konstiga kommentarer eller vad som.
Och då tipsat polisen om honom.
Citera
2015-09-11, 15:20
Medlem
henkesss avatar
Citat:
Mer troligt än vad?

Hon var ute för att springa, varför skulle hon stanna för att prata med honom?

Varför inte. Om hon nu bara sprang, så borde hon väl ha hunnit springa ifrån han? Han såg inte ut att någon vidare kondition.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in