2015-09-11, 15:21
Medlem
Klarabella79s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AAA1
Jag tror verkligen inte att hon skulle ha sagt något sådant. Inte för att jag kan bevisa det men det skulle förvåna mig något alldeles extremt om hon inlett förloppet med en oprovocerad verbal attack på GM.

Det känns så långsökt att det blir absurt. Det räcker ju med att se på bilden av Ida så ser man vilken rar människa hon var. Hon studerade ju dessutom till socionom eller vad det var. Då utbildar man ju sig i att hjälpa och förstå människor. Att hon då på sin lediga tid skulle förolämpa folk ute på offentliga platser likt ett fyllo kan vi nog avskriva helt.

Komplicerar inget, men på jobb o skola så är man ibland en helt annan än privat. Jag tex håller klaffen om mina åsikter på jobbet, ingen skulle ens misstänka att jag sitter på flashback.. Skenet bedrar ibland. På bild kan vem som helst se änglalik ut, man väljer alltid ut den mest oskyldiga och fina bild att publicera.
Citera
2015-09-11, 15:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Troian
Jaha. Jag upprepar mig som en papegoja här. Inget tyder på att IJ knuffade honom. Inget tyder på att hon hade synpunkter på att han inte hade hundarna kopplade.

Jag förstår inte riktigt vad allt detta skuldbeläggande av IJ plötsligt kom ifrån? Att hon skulle mobbat KA (på nätet eller på skolgården), att hon skulle varit elak mot hans hundar, kallat honom något i spåret, stannat för att prata med honom, knuffat honom, sagt åt han att koppla hundarna..?

Har det att göra med att KA är pursvensk?

Jag försöker inte skuldbelägga henne alls jag bara funderar på orsaker om det inte är ett sexualbrott...nåt måste ju gjort honom galen i annat fall.
Citera
Medlem
Känns ändå som att föräldrarna borde haft klara misstankar om att deras son är mördaren. Framstås som en asocial snubbe så jag antar att han inte gick ut allt för ofta (nu gissar jag vilt). Att han går ut just kvällen som hon mördas, och väldigt länge dessutom, borde väcka misstankar. Föräldrarna lär ju ha frågat vad han gjort o.s.v., inte fan kan man vara så jävla iskall då.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av iDuno
Föräldrarna kanske ? Många föräldrar gör att för att skydda sina barn och har därför inte gått ut tidigare men kommer underfund med att K.A. måste få den hjälp / straff han behöver.

Eller att dem först inte misstänkt honom och inte ens reflekterat över det hela att han kan har varit inblandad men på senare dagar börjat visa ett märkligt beteende. Sagt konstiga kommentarer eller vad som.
Och då tipsat polisen om honom.

Ja, håller med, verkar mest troligt att det är någon i familjen.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Echion
Sprider sig i hans vänskapskretsen. Han har tappat vänner på Facebook inkl sin mamma...

Då är något väldigt fel. Man tar inte bort sitt barn som vän ens på Facebook, oavsett vad som händer.
Citera
Medlem
Roedoress avatar
Citat:
Ja, så kan det absolut vara. Platsen är dock ganska välvald, och jag tror inte han var där i något speciellt ärende. Jag lutar nog åt att brottet var mer eller mindre planerat.

Fast det är en plats som inte så många passerar. Dvs dom som springer i löparspåret (mig inkluderat) passerar oftast Öglan bara.

Så min gissning är att dock är planerat men inte att det skulle bli Ida.
Jag gissar även på att han stått/suttit där uppe vid tidigare tillfällen och väntat in lämpligt offer som ska ut och springa efter kvällsmaten.

Just denna kväll var det någon som tog beslutet att springa Öglan.
Citera
Medlem
Men han var ju ingen enstöring. Han hade massor av vänner enligt FB. jag har mindre än 10 men har inte FB heller...
Citera
2015-09-11, 15:23
Medlem
Troians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av henkess
Varför inte. Om hon nu bara sprang, så borde hon väl ha hunnit springa ifrån han? Han såg inte ut att någon vidare kondition.

Frågar du varför hon inte skulle ha stannat för att prata med honom?

Antagligen för att hon var ute för att springa, inte för att mingla med personer hon möter i spåret.
Citera
Medlem
Steinarrs avatar
Citat:

Har det att göra med att KA är pursvensk?

Ehh, nej?

Men om det stämmer att han är en aspie så kan det räcka med någonting väldigt litet för att det ska eskalera.
Citera
Medlem
Citat:
Ja, så kan det absolut vara. Platsen är dock ganska välvald, och jag tror inte han var där i något speciellt ärende. Jag lutar nog åt att brottet var mer eller mindre planerat.
Jag tror starkt att han ville våldta en tjej och därför befann han sig på den platsen.
Citera
2015-09-11, 15:24
Medlem
Troians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Roedores
Fast det är en plats som inte så många passerar. Dvs dom som springer i löparspåret (mig inkluderat) passerar oftast Öglan bara.

Så min gissning är att dock är planerat men inte att det skulle bli Ida.
Jag gissar även på att han stått/suttit där uppe vid tidigare tillfällen och väntat in lämpligt offer som ska ut och springa efter kvällsmaten.

Just denna kväll var det någon som tog beslutet att springa Öglan.

Det var precis det jag menade. Planerat: Ja. Att det skulle bli just IJ: Nej.
Citera
2015-09-11, 15:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Potifar2
Då är något väldigt fel. Man tar inte bort sitt barn som vän ens på Facebook, oavsett vad som händer.

Kan ju ha med att dom inte vill ses bland hans vänner, då dom kanske inte vill bli utfrågade eller förfäljda för vad deras son gjort.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in