2015-09-11, 15:08
Medlem
iDunos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mau5
Jag tror inte att Ida är oskyldig i det hela. Hon har säkert mobbat honom. Sedan har han väl varit ute i det där spåret och gått eller något och sett henne.

Ida är inte oskyldig, det är jag nästan säker på.

Ja han kan ha varit ute och gått / joggade när hon kommer joggandes säger några taskiga kommentarer "Jävla äckel gå och häng dig ingen vill ha dig FATTA!" och GM tar sin chans.

Om så är fallet att han blivit mobbad i flera år av Ida och hennes vänner psykiskt som fysiskt så kan jag förstå hans handling men det legitimerar den inte. Jag är inte alls insatt i fallet är har följt tråden. Men kan det varit en olycka en putt som tagit sig illa ? Killen verkar vara ganska stor och har nog en bra kraft, han puttar BO i ryggen i motionsspåret var på Ida faller illa bryter nacken eller slpr huvudet riktigt illa och dör.
Citera
2015-09-11, 15:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SmartSkalle
Vad jobbade den missanpassade mördaren med ?

Han har nog haft en lång ensam sommar utan jobb..
Citera
2015-09-11, 15:09
Medlem
Troians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hoaxgammon
Varför skulle hon slängt ur sig något i spåret till random person? Känns inte vidare troligt. Snarare är det något som hänt i GM när han såg henne. Kanske han blev arg på henne för han tyckte hon var söt men samtidigt visste att han inte kunde få henne? Kan ju vara vad som helst i hans huvud som orsakat detta snarare än att BO skulle varit orsak till det.

Ja, det är ungefär 100 gånger troligare.

Tittar man på BO och GM som personer så kan vi konstatera att BO läste till socionom och varit samhällsengagerad. Framstår inte som en elak eller konfliktsökande person.

Vad gäller GM så framstår han som ensam och udda, och kanske inte som en person som har problem med aggressiviteten, men det ska jag låta vara osagt.
Citera
2015-09-11, 15:10
Bannlyst
Enligt GW Persson finns något i den här gärningen som starkt indikerar att han har någon psykisk störning. (han vet kanske en del om tillvägagångssättet?

http://www.expressen.se/nyheter/gw-han-kommer-vara-som-en-oppen-bok/
Vad driver en sådan här person?

– Förmodligen kommer det att visa sig att han har en psykisk störning. Det skulle jag tro. Det finns en del i den där gärningen som indikerar det ganska starkt.
Citera
Medlem
Långdragna teorier. Snubben hade precis tagit studenten, hade förmodligen inga stora framtidsplaner och tyckte att livet var värdelöst. Kollar man hans facebook så var han förmodligen lite udda och mobbad i skolan.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Troian

Tittar man på BO och GM som personer så kan vi konstatera att BO läste till socionom och varit samhällsengagerad. Framstår inte som en elak eller konfliktsökande person.

Vad gäller GM så framstår han som ensam och udda, och kanske inte som en person som har problem med aggressiviteten, men det ska jag låta vara osagt.

Mmm känns i så fall mer troligt att Ida stannade och pratade med honom, vilket han kanske inte var van vid.
Citera
2015-09-11, 15:11
Medlem
Troians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SingleStar
Kan ha varit stundens ingivelse också. Något som bara slagit slint.

Ja, så kan det absolut vara. Platsen är dock ganska välvald, och jag tror inte han var där i något speciellt ärende. Jag lutar nog åt att brottet var mer eller mindre planerat.
Citera
2015-09-11, 15:12
Medlem
Troians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kjelle83
Mmm känns i så fall mer troligt att Ida stannade och pratade med honom, vilket han kanske inte var van vid.

Mer troligt än vad?

Hon var ute för att springa, varför skulle hon stanna för att prata med honom?
Citera
2015-09-11, 15:12
Medlem
Någon har alltså igår tipsat om att Kristoffer var i spåret den kvällen. Vem är denna person och varför har det dröjt så förbaskat länge? Jävligt skumt alltså.
Citera
2015-09-11, 15:13
Medlem
mau5s avatar
Ja, Ida gick på grimstaskolan. Men hon har även gått på Runbyskolan.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Troian

Har han Asperger kan det ha räckt med en knuff för att orsaka en explosion. Hon kanske råkade springa in i honom, vem vet. Ingen i tråden som gått i samma klass, skola och som kan berätta mer om gm ?
Citera
Medlem
Troians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mau5
Ja, Ida gick på grimstaskolan. Men hon har även gått på Runbyskolan.

När gick hon på Runbyskolan?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in