2015-09-11, 12:24
Medlem
Glauciuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pestloppan
Det speciella med detta fall är att regeringen /myndigheterna i ett land (Danmark) själva föreslår att flyktingarna ska slussas vidare till Sverige, utan att registreras i Danmark först. Har det hänt förut?

I en sådan här stor omfattning? Det är givetvis en bra och relevant frågeställning.
Jag tvivlar på det för annars bör vi ha hört om det tidigare.
Citera
2015-09-11, 12:39
Medlem
zkumbollens avatar
Det här är ju riktigt komiskt

Igår dundrade steffe mot Danmark, idag gör vi (Sverige) likadant

http://www.svd.se/svensk-polis-later-flyktingar-fortsatta/om/flyktingkrisen-i-europa

Fram med popcorn skålen
Citera
2015-09-11, 12:50
Moderator
-Info-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zkumbollen
Det här är ju riktigt komiskt

Igår dundrade steffe mot Danmark, idag gör vi (Sverige) likadant

http://www.svd.se/svensk-polis-later-flyktingar-fortsatta/om/flyktingkrisen-i-europa

Fram med popcorn skålen

Nu börjar det ju bli lite löjligt:

Citat:
"– Stefan Löfven sade att det är ett olyckligt beslut att Danmark bestämt sig att släppa igenom flyktingarna. Men det är ju precis vad som händer i Sverige nu, säger SvD:s källa på Migrationsverket."

"– Vi är inte ett dugg bättre än Danmark. Risken är att det här kommer att bita politikerna i svansen, säger källan."

"Även Finlands inrikesminister Petteri Orpo kritiserar Sverige och SJ för slopandet av ID-kontroller vid biljettköp för flyktingar som vill ta sig till Finland. Han ska diskutera frågan med den svenske inrikesministern Anders Ygeman på måndag.

– Det kan inte vara acceptabellt att Sverige som EU-land, ett Dublin-land och ett Schengen-land tillåter att kontrollen tas bort, säger Petteri Orpo till finska Hufvudstadsbladet."

Det Stefan Löfven anklagade Danmark för, det gör Sverige också.

Borde inte Stefan Löfven för att vara konsekvent även skälla lite på den svenska regeringen?
Citera
2015-09-11, 12:52
Moderator
-Info-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ola Schubert
Hade de danska myndigheterna varit konsekventa så hade de skickat tillbaka de asylsökande, som inte önskade söka asyl i Danmark, till Tyskland.

Och vart ska Tyskland skicka alla asylsökande syrier till?

Kruxet är att ingen bryr sig om Dublin-förordningen just nu. Inte ens Sverige. Så varför öppnade Stefan Löfven munnen överhuvudtaget? Han har ju ingen koll på någonting alls.
Citera
2015-09-11, 12:54
Bannlyst
Ännu ett bevis på att Sd är ett danskt lydparti.
Varför kalla sig nationalistisk när man konsekvent är på danskarnas sida.
Visar bara att Sd är köpta av danskarna.
Borde byta namn till Danskdemokraterna.
Citera
2015-09-11, 12:56
Moderator
-Info-s avatar
Citat:
Det finska folket, och de finlandssvenskar som lallar med, förtjänar att på sikt gå under, liksom den finska inskränka pisskulturen.

De danskar som är främlingsfientliga, rasister och/eller islamofober förtjänar att på sikt gå under, liksom den danska inskränka pisskulturen.

Och jag som trodde att du drevs av högre ädla mål. Men vad du drivs av är att utplåna de nordiska kulturerna. Antingen genom självförintelse eller genom att låta främmande kulturer ta över landområdena.

Är det så?
Citera
2015-09-11, 13:00
Medlem
Ola Schuberts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -Info-
Och vart ska Tyskland skicka alla asylsökande syrier till?

Kruxet är att ingen bryr sig om Dublin-förordningen just nu. Inte ens Sverige. Så varför öppnade Stefan Löfven munnen överhuvudtaget? Han har ju ingen koll på någonting alls.

Ingenstans, de får stanna i Tyskland om de kan bevisa att de är ifrån Syrien. Tyskland har, officiellt, gått ut med att de struntar i Dublinförordningen vad gäller Syrier, (och kanske också eritreaner om jag inte missminner mig).
Citera
2015-09-11, 13:09
Medlem
Citat:
Ingenstans, de får stanna i Tyskland om de kan bevisa att de är ifrån Syrien. Tyskland har, officiellt, gått ut med att de struntar i Dublinförordningen vad gäller Syrier, (och kanske också eritreaner om jag inte missminner mig).

Hur bevisar en papperslös rättssäkert att han är från Syrien och inte från Irak, Turkiet, Palestina, Libanon eller valfri anna oroshärd i regionen?
Citera
2015-09-11, 13:31
Medlem
halvsvennes avatar
Totalt absurt!!!!
Om detta inte stoppas OMEDELBART och tydligt så kommer det sätta igång en lavin av "flyktingar" från "Syrien", "Eritrea" och Gudsskithålistan. Naturligtvis kommer de att ta chansen när det inte behövs några som helst papper på vem man är, och man kan röra sig hur som helst i stora delar av Europa, till och med utan biljett på tågen.

Svetsaren, "regeringen" och pk-media har fullständigt förlorat förståndet. Tror att opinionssiffrorna för SD spelar stor roll, de är fullständigt panikslagna och agerar irrationellt.

AVGÅ!!!
Citera
2015-09-11, 13:35
Moderator
-Info-s avatar
Citat:
Tyskland har, officiellt, gått ut med att de struntar i Dublinförordningen vad gäller Syrier.

Alla struntar i Dublin-förordningen. Även Sverige.

Därför var Stefan Löfvens utspel väldigt märkligt. Det tyder på att han inte har riktigt grepp om vad som händer just nu. Varken utrikes eller inrikes.
Citera
2015-09-11, 13:36
Medlem
offssets avatar
Skicka dem till Steffe, säger dansken och skrattar
Citera
2015-09-11, 13:39
Medlem
Grasstomouths avatar
Citat:

Men hur ska vi då klara födelsetalen Ola? Nu gäller det att rucka på lagarna och visa medmänsklighet

Vi kommer ju gå under annars!!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in