2015-09-11, 13:40
Medlem
Om alla EU-länder följde reglerna så skulle väl inte en enda flykting hamna uppe i Sverige? Eller är jag helt ute och cyklar?

Jag förstår inte varför Löfven, som anser att flyktingar är en tillgång, har problem med att Danmark skänker dessa tillgångar till oss. Enligt honom borde ju Sverige snart bli en ny supermakt och främlingsfientliga rasist-Danmark bli ett u-land.
Citera
2015-09-11, 13:42
Medlem
Ola Schuberts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Piggekott
Hur bevisar en papperslös rättssäkert att han är från Syrien och inte från Irak, Turkiet, Palestina, Libanon eller valfri anna oroshärd i regionen?

Förmodligen främst genom att kunna bevisa att man pratar den arabiska dialekt som används i Syrien.

Kanske migrationsverket också ställer specifika, detaljerade, frågor de städer och byar emigranten/flyktingen säger sig komma ifrån.

Jag vill minnas ett fall där en somalier kände sig orättvist behandlad då experten på somaliska dialekter tydligen inte var någon expert.
Citera
2015-09-11, 13:44
Medlem
Ola Schuberts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EnLitenMan
Om alla EU-länder följde reglerna så skulle väl inte en enda flykting hamna uppe i Sverige? Eller är jag helt ute och cyklar?

Jag förstår inte varför Löfven, som anser att flyktingar är en tillgång, har problem med att Danmark skänker dessa tillgångar till oss. Enligt honom borde ju Sverige snart bli en ny supermakt och främlingsfientliga rasist-Danmark bli ett u-land.

en ganska bra beskrivning av verkligheten, på sikt. Dock tar, i ärligheten namn, Danmark, emot ganska många invandrare med hänsyn till sin befolkningsmängd.
Citera
2015-09-11, 14:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av -Info-
Men har någon hört Löfven klaga på Tyskland? För innan Danmark så befann sig ju de alla i Tyskland...

Citat:
Ursprungligen postat av goran744
Nej det törs han inte. Rädd att få höra, Herr Löfvenheil, det gick bra att släppa in nazisterna genom Sverige på 40-talet minsann, men nu gnäller du din lilla tjockskalle.
Han vågar inte ge sig på Tyskland.

Regler följs inte från politiskt håll OCH har aldrig gjort,im3w1l och just nu har vi i Sverige inga politiker ens.
Stadshuset är invaderat av strutsar.

Det ligger ju i sakens natur att det är enklare att skydda sin egen gräns än någon annan. Först när Danmark vill ha hjälp att stänga till mot Tyskland kan vi lägga oss i.
Citera
2015-09-11, 14:03
Medlem
sueco2s avatar
Han tycker nog att var och en skall göra sitt för att flyktingmaskineriet skall fungera.

Som bonnslug fackpamp känner han till hur långt hans makt sträcker sig och har inga betänkligheter för att köra lite bullying på Danmark utan att behöva riskera att få nämnvärt igen. Mot Tyskland skulle han aldrig våga höja rösten.

Samtidigt får han sina sura skitar tillbaka när Sverige ger fri transit till både Norge och Finland via det statliga SJ. Var det så den gamle gråsossen hade tänkt sig, ordning och reda?
Citera
2015-09-11, 14:04
Medlem
AlwaysAllIns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av anpejada
http://www.dn.se/nyheter/sverige/lofven-danmark-agerar-fel-nar-de-slapper-igenom-flyktingar/

Har karjävlen fått en järnblödning? Hur trodde han att 100tusen blattar tar sig hit då? Teleportering?
Diskussion. Är han helt galen?

Han är helt djävla oxtokig, ologisk och hans okunnighet är enorm.
Vi har en "skön" tråd om dumfan här: (FB) Stefan Löfven - Sveriges statsminister (samlingstråd / mod)

Teleportering av hans älskade flyktingar så de bommar 7 transitländer.

Sverige, en svårt sjuk nation med en helt djävla bindgalen stat och regering!
Citera
2015-09-11, 14:07
Medlem
tryggtochbras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ola Schubert
Det finska folket, och de finlandssvenskar som lallar med, förtjänar att på sikt gå under, liksom den finska inskränka pisskulturen.

De danskar som är främlingsfientliga, rasister och/eller islamofober förtjänar att på sikt gå under, liksom den danska inskränka pisskulturen.

Jag hoppas att ni emigrerar till Finland eller Danmark, så att ni på plats, personligen, får uppleva början på utplånandet av de danska och finska, (plus den del av finlandssvenskarna som känner sig berörda), folket samt deras inskränka pisskulturer.

Till förmån för vilka upplysta kulturer menar du? Vilka progressiva kulturer och värderingar menar du att invandrarna från tredje världen bär med sig? Några andra än de som demonstreras i deras hemländer och i förorterna där de bosätter sig?
Citera
2015-09-11, 14:14
Medlem
Nä jag tycker vi låter Löfven köra på tills 2018 så att SD för fler röster. Hoppas bara att SD kan få tillräckligt med mandat i nästa val och inte bara vinna valet.
Citera
2015-09-11, 14:30
Medlem
Ola Schuberts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grasstomouth
Men hur ska vi då klara födelsetalen Ola? Nu gäller det att rucka på lagarna och visa medmänsklighet

Vi kommer ju gå under annars!!

Jo, men jag har ju skrivit att det inte gör mig något, då jag önskar, minst 225000 invandrare till Sverige varje år framöver, i minst 10 års tid. Sedan rör invandring invandringsöverskott och inte primärt födelsetal. Utvecklingen i Sverige, Finland och Danmark kräver höga invandringsvolymer, födelsetalen är viktiga på sikt, men kan bara medverka i en begränsad utsträckning till att lösa 65+ problemet.

Den analys, vad gäller orsaken till Danmarks 65+ problem som jag tidigare tagit upp i ett inlägg, kan ni glömma, den var helt uppåt väggarna. För faktum är att Danmark har ännu lägre födelsetal än både Finland och Sverige. De danska kvinnorna föder, i genomsnitt, bara 1,67 barn per kvinna mot Finlands 1,75 och Sveriges 1,89. Skulle de danska kvinnorna haft samma födelsetal som de svenska hade 2014, så skulle Danmark, i år haft 9742 fler barn, och då har jag, naturligtvis tagit hänsyn till ländernas olika befolkningsstorlek. Skulle danskorna kommit upp i den långsiktigt hållbara nivån på 2,1 barn per kvinna så skulle det istället, nu funnits närmare 20000 fler danska barn. Däremot så utmärker sig inte de danska dödstalen gentemot de svenska, men det håller på att förändras som ni kan se nedan:

Färsk statistik ifrån "Danmarks statistik":

Dödstalen ökar
Det blir fler av de allra äldsta
Nettoinvandringen stiger
Födelseöverskottet står blott för elva procent av befolkningsökningen. (I Sverige ca 25%, i Finland lika så, men där har man en total befolkningsökning som är lägre än Danmark, för att inte tala om Sverige, även om man tar hänsyn till skillnaden mellan ländernas befolkningsstorlek.)

http://www.dst.dk/da/Statistik/NytHtml.aspx?cid=19329
Senast redigerad av Ola Schubert 2015-09-11 kl. 14:51.
Citera
2015-09-11, 14:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rebell4ever
Löfven är en jävla pajas med en svetsloppas intelligens!!

Gnälla över Danmark, när inte ett enda jävla land, inklusive hans uberstormfurher Merkels Deutchland, bryr sig om dublinförordningen!!

Fan ta den förbannade sumpbävern och hela dennes efterblivna anhang, sluta med cp-politiken som lockar allsköns parasiter hit då, och håll käften- förbannade fetknopp

Oh, vad skönt att få ur sig ilskan...

Politisch korrekt müsste es: "Obersturmbannführer-IN" lauten men jävla-Ossi-subba passar bättre, tycker jag.
Citera
2015-09-11, 14:56
Medlem
6E303062s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grasstomouth
Men hur ska vi då klara födelsetalen Ola? Nu gäller det att rucka på lagarna och visa medmänsklighet

Vi kommer ju gå under annars!!

Generationen som införde fri abort och uppfan P-pillerna borde själva ta hand om sin egen skit när de blir gamla. Vi bad dem inte skapa ett själviskt fläskberg som obönhörligt förväntar sig att bli omhändertagna som någon form av åldersadel.

Det här är dock OT för den här tråden. Det här handlar om hur Sveriges statsminister kritiserar ett grannland trots att Sverige använder precis samma metoder mot ett tredje grannland.

I mina ögon så verkar det som om Regeringen börjar få slut på argument. Man har försökt varenda politiskt korrekt lösning i boken, men problemen fortsätter. Kvar är de förslag som SD kom med för flera år sedan, men som man själva har kallat för nyfascistiska.

Att själva börja stoppa flyktingar för att skicka tillbaka dem till Danmark är uppenbarligen otänkbart. Det känns som om Löfvens kritik mot det danska agerandet kommer att tystas ned. Eventuell kritik ifrån finskt och norskt håll kommer att avfärdas med samma gamla argument, ty att låta samtliga "flyktingar" stanna snabbar på fallet, och det vet man om.
Citera
2015-09-11, 15:15
Medlem
Tyvarr sa ar nog gemene man for upptagen med sin godhets-frenzy for att se hyckleriet.

Regeringen, media, och diverse andra har ju konstant anklagat hela europa for att vara rasister och inte gora tillrackligt.

Det var bara en tidsfraga innan detta skulle intraffa, resten av europa slussar alla som vill vidare med buss, taxi, bil eller bat och tittar pa med illa dold skadegladje hur regeringen till sist tvingas be resten av europa att stanga sina granser

Jag hoppades sjalv detta skulle handa, mest for att se media och twittermaffian tvingas forsoka komma upp med ett nytt narrative som skulle passa till att vi stanger granserna.

Sverige ar totalt bortgjorda internationellt, skammes!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in