2015-09-11, 11:10
Moderator
-Info-s avatar
Varför höjer inte Löfven rösten?

Citat:
För första gången sedan flyktingkrisen startade kommer nu större grupper med flyktingar direkt från Tyskland till Sverige med färja. På bara ett dygn har hundratals personer åkt med Stena Lines fartyg från tyska hamnar.

Eftersom transporterna sker inom Schengenområdet bedömer Stena Line att de som rederi inte har något ansvar för att kontrollera folks identiteter. Passkontroller ska utföras i de tyska hamnarna, men flyktingar på väg till Sverige just nu kommer igenom även utan papper, säger Jesper Waltersson på Stena Line.

– De här grupperna är på väg till Sverige och de tillåts komma igenom passkontrollen.

http://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=83&artikel=6252803

Han borde ta Angela Merkel i örat. Tyskland släpper ju genom flyktingar till Sverige!

Vad väntar Löfven på? Dublin-förordningen.. Eh?
Citera
2015-09-11, 11:21
Medlem
Ola Schuberts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -Info-
Men har någon hört Löfven klaga på Tyskland? För innan Danmark så befann sig ju de alla i Tyskland...

Hade de danska myndigheterna varit konsekventa så hade de skickat tillbaka de asylsökande, som inte önskade söka asyl i Danmark, till Tyskland.

Å andra sidan så verkar heller inte Sverige agera konsekvent, då t.ex. många flyktingar nu söker asyl i Finland, de har kommit via Haparanda till Torneå, och däremellan saknas gränskontroll.

Iof inte mig emot: Jag önskar fler invandrare till Sverige, många mer, närmare bestämt ca 225000 per år.

Vad gäller invandringen till Finland och Danmark så hyser jag lite kluvna känslor. Å ena sidan så njuter jag av att se de främlingsfientliga länderna få ta emot invandrare emot sin vilja. Å andra sidan så skulle de länderna och folken och kulturerna, onekligen, förtjäna att på sikt gå under, vilket de också kommer att göra utan en massiv årlig invandring.

Mycket skitsnack om Sverige och Svenskarna + främlingsfientlighet+islamofobi+rasism (i Finlands fall så hyser ca 30 procent av befolkningen rasistiska åsikter och attityder på 1700-tals nivå) =
På sikt, en ostoppbar undergång av dessa folk och deras inskränkta pisskulturer, dvs ett rättvist straff!
Citera
2015-09-11, 11:24
Medlem
.Strix0rs avatar
Jag hoppas innerligen inte att någon ser detta som att Löfven har börjat lyssna på oss invandrarkritiska och röst (S) nästa riksdagsval. Visst att några har börjat röstfiska redan nu, men efter nästa val så sitter vi i samma skitbåt som alla immigranter igen.

Hur jävla svårt ska det vara att ge Asyl / PUT till dom fåtal som verkligen behöver det, och sedan stänga gränserna. Blir till att rösta SD igen så man får bukt med problemet.
Citera
2015-09-11, 11:38
Avstängd
Så polisen i västra Götaland uttrycker att man ruckar på principerna i det här fallet. Bra, då passar jag också på att följa lagen när det passar mig.
Citera
2015-09-11, 11:47
Medlem
Vill inte Löfven ha fler kulturberikare och pensionsräddare, vad hände?
Jag trodde vi snarare skulle slåss mot Danmark och andra om att få ta emot så många som möjligt, det är väl en ren vinst?
Citera
2015-09-11, 11:54
Medlem
dayms avatar
Citat:

Han borde ta Angela Merkel i örat. Tyskland släpper ju genom flyktingar till Sverige!

Därför att Löfvén tänker som arne anka; att tänka innan man talar är som att torka sig i röven innan man skiter. Det råder totalt kaos i det trånga utrymmet han har i huvudet och ingenting blir riktigt rätt.

Lätt att gnälla på Danmark när vinstvågen redan passerat en hel drös med EU-länder innan.
Citera
2015-09-11, 11:55
Medlem
NietzschesHorses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av anpejada
http://www.dn.se/nyheter/sverige/lofven-danmark-agerar-fel-nar-de-slapper-igenom-flyktingar/

Har karjävlen fått en järnblödning? Hur trodde han att 100tusen blattar tar sig hit då? Teleportering?
Diskussion. Är han helt galen?

Talk is cheap.
Citera
2015-09-11, 11:56
Medlem
BallsMans avatar
Citat:

Vad Löfven väntar på?

Det vet han nog troligtvis inte själv, allra minst vi.
En mycket lynnig och kappvändande person som inte direkt är den adekvata typen.
Citera
2015-09-11, 12:02
Medlem
pestloppans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Glaucius
Det kallas att vara konsekvent. Nu är Löfven bara en stor hycklare där Sverige och andra europeiska länder gång på gång har struntat i Dublinförordningen (I de andra ländernas fall så har man vägrat ta emot dessa flyktingar, i Sveriges fall så har man gladeligen tagit emot flyktingarna).
Jag vet att folk med dina värderingar saknar all konsekvenstänkande men det betyder inte att vi andra ska sota för er dumhet.

Mina värderingar? I mitt inlägg finns ingenting om mina värderingar, så hur kan du veta något om dessa? Mitt inlägg berör bara Löfvens agerande.

Det speciella med detta fall är att regeringen /myndigheterna i ett land (Danmark) själva föreslår att flyktingarna ska slussas vidare till Sverige, utan att registreras i Danmark först. Har det hänt förut?
Citera
2015-09-11, 12:18
Medlem
BizarreReverends avatar
Citat:
Ursprungligen postat av anpejada
http://www.dn.se/nyheter/sverige/lofven-danmark-agerar-fel-nar-de-slapper-igenom-flyktingar/

Har karjävlen fått en järnblödning? Hur trodde han att 100tusen blattar tar sig hit då? Teleportering?
Diskussion. Är han helt galen?

Han är uppenbart en hjärndöd papegoja som för en självmordspolitik.

Vad har han för problem med att Danskarna,som fortfarande är vid sina sinnens fulla bruk! Inte vill ta emot packet och skickar dem vidare till Löfven & co...
Citera
2015-09-11, 12:21
Medlem
Citat:

Tyskland med en vidskeplig kristen Merkel går före och visar vägen.
Snart kommer konsekvenserna av hennes politik att slå igenom på många -- alla områden.

Tyskarnas historia är inte skäl för att -- idag agera som det går att rätta till det som varit i det förgångna -- att visa kristen godhet.

Att utan andra länders deltagande i beslut --> fatta egna -- nya -- som bara dagar efteråt fått flera länder att följa efter.

Statsöverhuvudet Löfven har inte förmågan att förstå dessa sammanhang utan att få det förklarat för sig från sina tjänstemän.
De regler som det tidigare hänvisats till är nu satta urspel. Det inser alla som följer med i det som händer i just dessa frågor.

Medvetandet om sakernas tillstånd är mycket högre i alternativ media än hos politiker. -- och journalister.
.
Senast redigerad av vidlagesju 2015-09-11 kl. 13:02.
Citera
2015-09-11, 12:24
Medlem
Flufffens avatar
Tror han att danskarna bryr sig när samma man Löftet Löfven står med röven särad i Stockholm och talar om ett land utan gränser. Han älskar det här enligt talen han har runt om i landet, eller ljuger han bara?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in