Citat:
Ursprungligen postat av
-Info-
Men har någon hört Löfven klaga på Tyskland? För innan Danmark så befann sig ju de alla i Tyskland...

Hade de danska myndigheterna varit konsekventa så hade de skickat tillbaka de asylsökande, som inte önskade söka asyl i Danmark, till Tyskland.
Å andra sidan så verkar heller inte Sverige agera konsekvent, då t.ex. många flyktingar nu söker asyl i Finland, de har kommit via Haparanda till Torneå, och däremellan saknas gränskontroll.
Iof inte mig emot: Jag önskar fler invandrare till Sverige, många mer, närmare bestämt ca 225000 per år.
Vad gäller invandringen till Finland och Danmark så hyser jag lite kluvna känslor. Å ena sidan så njuter jag av att se de främlingsfientliga länderna få ta emot invandrare emot sin vilja. Å andra sidan så skulle de länderna och folken och kulturerna, onekligen, förtjäna att på sikt gå under, vilket de också kommer att göra utan en massiv årlig invandring.
Mycket skitsnack om Sverige och Svenskarna + främlingsfientlighet+islamofobi+rasism (i Finlands fall så hyser ca 30 procent av befolkningen rasistiska åsikter och attityder på 1700-tals nivå) =
På sikt, en ostoppbar undergång av dessa folk och deras inskränkta pisskulturer, dvs ett rättvist straff!