Citat:
Aspsusa har nån blandning mot mjäll
Det jag vet själv är tea tree olja utblandat med någon neutral olja, kokosfett och att skölja håret som sista grej i duschen med utblandad äppelcidervinäger. Du kan använda alla de sakerna även om du använder schampo. Ser att Ass.Parade har tipsat om svalt vatten också, det tror jag själv kan vara bra då jag har märkt att jag kan bli torr och därmed få flagor i luggen om jag spolar med för varmt vatten.
Det jag vet själv är tea tree olja utblandat med någon neutral olja, kokosfett och att skölja håret som sista grej i duschen med utblandad äppelcidervinäger. Du kan använda alla de sakerna även om du använder schampo. Ser att Ass.Parade har tipsat om svalt vatten också, det tror jag själv kan vara bra då jag har märkt att jag kan bli torr och därmed få flagor i luggen om jag spolar med för varmt vatten.
Tack för tipsen.
Citat:
Du är den första jag vet som påstår att Head and Shoulders är bra, alla andra har fått torr hårbotten och/eller mer mjäll eller till och med sår, andra verkar använda den för att den inte ser så tjejig ut men gnäller sen på "livlöst" hår. Väldigt intressant faktiskt då du är såpass unik, vad är det du tycker är bra jämfört med andra märken? Vilka andra schampon har du testat? Vilka andra mjällschampon har du testat? Har du fet hårbotten?
Använde inget speciellt schampo som barn och sen när jag kom i tonåren så fick jag mjäll. Provade då H&S och det fungerade. Provade sen att gå tillbaka till vanliga schampon men då kom mjällen tillbaka. Säger inte att det är bra eller dåligt. Bara att det fungerat för mig och då har jag inte brytt mig om att prova något annat.
Nu har jag dock tvättat håret med bara vatten sedan någon vecka och mjället tycks inte komma tillbaka den här gången. Fortsätter det såhär så lär jag sluta med schampo för gott mer eller mindre. Kostar bara pengar och dessutom tar de bort volymen på håret (de få schampon jag provat). Men det där att håret ska bli mer fyllt av liv har jag verkligen inte märkt av. Tycker lystern är den samma - bara volymen som är betydligt bättre. Men det är inte så bara! :-)